Ogłoszenie z dnia 2024-10-31
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w zakresie rozbiórki istniejącego budynku i budowy nowego budynku laboratorium badawczego w kampusie Zamawiającego w Warszawie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SIEĆ BADAWCZA ŁUKASIEWICZ - INSTYTUT ELEKTROTECHNIKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 387388984
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Mieczysława Pożaryskiego 28
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 04-703
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@iel.lukasiewicz.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://iel.ezamawiajacy.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
B+R
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w zakresie rozbiórki istniejącego budynku i budowy nowego budynku laboratorium badawczego w kampusie Zamawiającego w Warszawie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3f0ed028-a116-4cea-8aba-7fd8f540ac87
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00574458
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://iel.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://iel.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z rozdziałem XIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem XXII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.2510.67.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia obejmuje wyburzenie istniejącego jednokondygnacyjnego budynku oraz zaprojektowanie i wybudowanie nowego budynku Laboratorium Wodorowego wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego. Ponadto, w zakresie Wykonawcy jest uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń (na budowę i użytkowanie), opinii, uzgodnień i badań.
2. Szczegółowy opis zamówienia został zawarty w programie funkcjonalno-użytkowy (dalej zwany również „PFU”) w stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45214610-9 - Roboty budowlane w zakresie budynków laboratoryjnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu – patrz Rozdział IX SWZ;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
b) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej prowadzonej działalności objętej niniejszą umową o łącznej sumie gwarancyjnej nie mniejszej niż 6 500 000,00 zł.
d) zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że:
w ciągu ostatnich pięciu lat przed terminem składania ofert, a jeśli czas prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną tożsamą z przedmiotem zamówienia obejmującą swoim zakresem co najmniej budowę budynku laboratorium badawczego o wartości co najmniej 3 000 000,00 zł brutto.
W przypadku podania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje.
dysponuje osobami, posiadającymi odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia wymagane przepisami prawa odpowiednie do zakresu wykonywanych przez te osoby czynności:
i. Kierownik budowy – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w branży inżynieryjnej, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, posiadająca doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi w zakresie budowy budynków laboratoryjnych lub technologicznych z częściami biurowo socjalnymi, o wartości co najmniej
3 000 000 zł brutto, zrealizowanych w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert.
ii. Kierownik robót budowlanych – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w branży elektrycznej, posiadająca doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi w zakresie budowy budynków laboratoryjnych lub technologicznych z częściami biurowo socjalnymi, o wartości co najmniej 3 000 000 zł brutto, zrealizowanych w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert.
iii. Kierownik robót budowlanych – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w branży instalacyjnej, posiadająca doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi w zakresie budowy budynków laboratoryjnych lub technologicznych z częściami biurowo socjalnymi, o wartości co najmniej 3 000 000 zł brutto, zrealizowanych w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert.
iv. Projektant branży elektrycznej – projektant z uprawnieniami w specjalności elektrycznej, posiadający doświadczenie w projektowaniu budynków laboratoryjnych lub technologicznych z częściami biurowo socjalnymi o wartości co najmniej 3 000 000 zł brutto, zrealizowanych w ciągu ostatnich 5 lat.
v. Projektant branży architektonicznej – projektant z uprawnieniami w specjalności architektonicznej, posiadający doświadczenie w projektowaniu budynków laboratoryjnych lub technologicznych z częściami biurowo socjalnymi o wartości co najmniej 3 000 000 zł brutto, zrealizowanych w ciągu ostatnich 5 lat.
vi. Projektant branży konstrukcyjno-budowlanej – projektant z uprawnieniami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, posiadający doświadczenie w projektowaniu budynków laboratoryjnych lub technologicznych z częściami biurowo socjalnymi o wartości co najmniej 3 000 000 zł brutto, zrealizowanych w ciągu ostatnich 5 lat.
vii. Projektant branży drogowej – projektant z uprawnieniami w specjalności drogowej, posiadający doświadczenie w projektowaniu budynków laboratoryjnych lub technologicznych z częściami biurowo socjalnymi o wartości co najmniej 3 000 000 zł brutto, zrealizowanych w ciągu ostatnich 5 lat.
viii. Projektant branży instalacyjnej – projektant z uprawnieniami w specjalności sanitarnej, posiadający doświadczenie w projektowaniu budynków laboratoryjnych lub technologicznych z częściami biurowo socjalnymi o wartości co najmniej 3 000 000 zł brutto, zrealizowanych w ciągu ostatnich 5 lat.
ix. Projektant branży technologicznej – projektant technolog, posiadający doświadczenie w projektowaniu budynków laboratoryjnych lub technologicznych z częściami biurowo socjalnymi o wartości co najmniej 3 000 000 zł brutto, zrealizowanych w ciągu ostatnich 5 lat.
ww. osoby muszą posiadać:
- ważną przynależność do właściwej Izby Budowlanej
x. 1 osoba pełniąca funkcję specjalisty ds. BHP i ppoż., która ukończyła kursy z zakresu BHP i ppoż., posiada aktualne uprawnienia BHP i znajomość przepisów dotyczących pracy z substancjami łatwopalnymi i wybuchowymi (np. certyfikaty ATEX).
xi. Kierownik projektu – osoba posiadające odpowiednie doświadczenie do prowadzenia inwestycji budynków laboratoryjnych lub technologicznych z częściami biurowo socjalnymi o wartości co najmniej 3 000 000 zł brutto, zrealizowanych w ciągu ostatnich 5 lat której zadaniem będzie koordynacja między branżowa i między zadaniowa dla całości realizacji, która oddelegowana będzie to kontaktów z Zamawiającym/Inwestorem i której obowiązkiem będzie opieka nad realizacją zadania zgodnie z umową.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z rozdziałem X SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z rozdziałem X SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 70 000,00 złotych.2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą określony w Rozdziale XV ust. 1 SWZ.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach (według wyboru Wykonawcy):
1) pieniądzu – wymaganą kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski 38 1050 1025 1000 0024 2883 1099 z adnotacją „Wadium w Postępowaniu o nr referencyjnym [ZP.2510.67.2024]”.
2) Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego);
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 dnia listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2024 poz. 419)
4. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu.
5. W przypadku wnoszenia przez wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Elektrotechniki, ul. M. Pożaryskiego 28, 04-703 Warszawa
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) termin ważności gwarancji/poręczenia,
5) zobowiązanie gwaranta, do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6) Ponadto, zaleca się podanie adresu e-mail poręczyciela/gwaranta, na jaki Zamawiający powinien złożyć oświadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy Pzp.
6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, którzy składają wadium w formie gwarancji, Zamawiający wymaga, aby w jej treści zostali wymieni wszyscy wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia
lub z treści powinno wynikać, że wykonawca, na którego jest wystawiona gwarancja działa w ramach umocowania np. reprezentując konsorcjum, jeżeli nie są wymieni wszyscy wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia. Brak spełnienia tego wymogu skutkować będzie uznaniem gwarancji za wadliwą i odrzuceniem oferty.
7. W przypadku gdy wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł je w sposób nieprawidłowy, lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą bądź złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art.98 ust.1–5 ustawy Pzp.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
10. W przypadku braku podania w treści dokumentu gwarancji lub poręczenia adresu poczty elektronicznej, o którym mowa w ust. 5, Zamawiający przekaże oświadczenie o zwolnieniu wadium na ogólnodostępny adres poczty elektronicznej gwaranta lub poręczyciela albo zwróci się do Wykonawcy o wskazanie takiego adresu. Postanowienia gwarancji lub poręczenia nie powinny zawierać zapisów uniemożliwiających Zamawiającemu złożenie oświadczenia o zwolnieniu wadium w opisany powyżej sposób.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ - Projekt umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-19 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty składa się elektronicznie poprzez platformę Zamawiającego: https://iel.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-19 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wymaga od Wykonawców zainteresowanych złożeniem oferty odbycia wizji lokalnej. Wizja lokalna ma charakter obligatoryjny, w związku z czym nieprzeprowadzenie przez Wykonawcę wizji lokalnej będzie skutkowało odrzuceniem jego oferty, na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18) Pzp - zgodnie z rozdziałem V pkt. 5-10 SWZ.Zamawiający wyznacza termin przeprowadzenia wizji lokalnej na dzień
8 listopada 2024 godz. 10:00
Wykonawcy zainteresowani udziałem w wizji proszeni są o zgłoszenie do dnia 7 listopada 2024 roku do godz. 15:00 osób uczestniczących w wizji na adres mailowy: zamowienia@iel.lukasiewicz.gov.pl.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Usługa druku książki pt. "Nie znali go wcale. Tomasz Oskar Sosnowski. Polski rzeźbiarz w dziewiętnastowiecznym Rzymie"
- Wymiana stolarki drzwiowej stalowej na aluminiowe wraz z witryną okienną w Chorzowie przy ul. Krakusa 14/15a
- Dostawa dwuskładnikowego kauczuku silikonowego A+B.
- Okresowa kontrola stanu technicznego urządzeń przeciwpożarowych - Obszar: Świnoujście, Koszalin, Kołobrzeg, Wałcz
- Dostawa gadżetów firmowych na potrzeby Oddziału Regionalnego Agencji Mienia Wojskowego w Poznaniu
- "Utrzymanie zbiorników wodnych na terenie Zarządu Zlewni w Piotrkowie Trybunalskim (2 miesiące)" w podziale na 5 części
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont i zakup wyposażenia dla Lokalnego Centrum Integracyjnego w Łęgu Probostwie
- Teren rekreacyjno - integracyjny przy Miejskiej Bibliotece w Pieniężnie
- Wykonanie prac projektowych i robót budowlanych w zakresie ochrony przeciwpożarowej budynków przy ul. Canaletta 2, ul. Kłopotowskiego 1/3 i Pl. Zamkowym 6
- Teren rekreacyjno - integracyjny przy Miejskiej Bibliotece w Pieniężnie
- "Przebudowa stawu w Godaczach, Gmina Świercze"
- Remont Sali gimnastycznej w Zespole Szkół nr 2 we Wrocławiu
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.