Ogłoszenie z dnia 2024-10-31
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00535575/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-10-08
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Podegrodzie w sezonie zimowym 2024/2025”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W PODEGRODZIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 121849380
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 248
1.5.2.) Miejscowość: Podegrodzie
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-386
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zgk.podegrodzie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/zgkpodegrodzie
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d53d907a-5092-4ed7-902b-f538118d2fa21.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Podegrodzie w sezonie zimowym 2024/2025”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d53d907a-5092-4ed7-902b-f538118d2fa2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00574872
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00024536/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00535575
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZGK-ZP.271.1.10.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
a) CZĘŚĆ nr I:aa) obejmuje usługi zimowego utrzymania dróg w miejscowościach Olszanka, Olszana, Naszacowice w wariantach:
odśnieżanie wraz z posypaniem lub usuwaniem śliskości (20,25 km),
odśnieżanie (7,60 km).
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.5.) Wartość części: 198680,63 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
b) CZĘŚĆ nr II:aa) obejmuje usługi zimowego utrzymania dróg w miejscowościach Podegrodzie, Juraszowa, Rogi, Naszacowice w wariantach:
odśnieżanie wraz z posypaniem lub usuwaniem śliskości (21,55 km),
odśnieżanie (9,05 km).
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.5.5.) Wartość części: 209067,50 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
c) CZĘŚĆ nr III:aa) obejmuje usługi zimowego utrzymania dróg w miejscowościach Podegrodzie, Mokra Wieś, Gostwica, Długołęka – Świerkla w wariantach:
odśnieżanie wraz z posypaniem lub usuwaniem śliskości (28,20 km),
odśnieżanie (5,75 km).
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.5.5.) Wartość części: 251636,69 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
d) CZĘŚĆ nr IV:aa) obejmuje usługi zimowego utrzymania dróg w miejscowościach Brzezna, Chochorowice, Podrzecze, Stadła, Gostwica w wariantach:
odśnieżanie wraz z posypaniem lub usuwaniem śliskości (26,85 km),
odśnieżanie na polecenie telefoniczne Zamawiającego (15,35 km).
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.5.) Wartość części: 278756,58 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie w trybie podstawowym bez negocjacji p.n. „Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Podegrodzie w sezonie zimowym 2024/2025” zostało unieważnione na podstawie:
art. 255 pkt. 3) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 1320) – Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej ofert;
U Z A S A D N I E N I E
W wyznaczonym terminie do składania ofert (16.10.2024 r., do godz. 9.00) wpłynęły trzy zaszyfrowane oferty dla przedmiotowego postępowania z podziałem na części:
CZĘŚĆ nr I
Numer oferty Nazwa (firma) i adres wykonawcy Cena
- w złotych* Termin wykonania* Czas reakcji na usunięcie nieprawidłowości – w minutach* Warunki płatności*
1 MARBI Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Aleja Jana Pawła II, nr 43A, lok. 37B
01-001 Warszawa
NIP: 52731300
230.766,00
10.05.2025
30 min.
30 dni
2 Spółdzielnia Usług Rolniczych
w Podegrodziu z/s w Brzeznej
33-386 Podegrodzie
NIP: 7340021157
213.160,00
10.05.2025
60 min.
30 dni
3 ZRZUT Andrzej Kuchnia
Długołęka Świerkla 159
33-386 Podegrodzie
NIP: 7341190347 - - - -
CZĘŚĆ nr II
Numer oferty Nazwa (firma) i adres wykonawcy Cena
- w złotych* Termin wykonania* Czas reakcji na usunięcie nieprawidłowości – w minutach* Warunki płatności*
1 MARBI Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Aleja Jana Pawła II, nr 43A, lok. 37B
01-001 Warszawa
NIP: 52731300
240.184,00
10.05.2025
30 min.
30 dni
2 Spółdzielnia Usług Rolniczych
w Podegrodziu z/s w Brzeznej
33-386 Podegrodzie
NIP: 7340021157
-
-
-
-
3 ZRZUT Andrzej Kuchnia
Długołęka Świerkla 159
33-386 Podegrodzie
NIP: 7341190347
229.335,50
10.05.2025
60 min.
30 dni
CZĘŚĆ nr III
Numer oferty Nazwa (firma) i adres wykonawcy Cena
- w złotych* Termin wykonania* Czas reakcji na usunięcie nieprawidłowości – w minutach* Warunki płatności*
1 MARBI Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Aleja Jana Pawła II, nr 43A, lok. 37B
01-001 Warszawa
NIP: 52731300
304.482,50
10.05.2025
30 min.
30 dni
2 Spółdzielnia Usług Rolniczych
w Podegrodziu z/s w Brzeznej
33-386 Podegrodzie
NIP: 7340021157
-
-
-
-
3 ZRZUT Andrzej Kuchnia
Długołęka Świerkla 159
33-386 Podegrodzie
NIP: 7341190347
287.562,50
10.05.2025
60 min.
30 dni
Kwota, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia dla części nr I-III:
a) część nr I 214.575,08 zł;
b) część nr II 225.792,90 zł;
c) część nr III 271.767,62 zł.
Cena najkorzystniejszej złożonej oferty, odpowiednio dla każdej z części w przedmiotowym postępowaniu przekracza więc kwotę Zamawiającego o:
a) 16.190,92 zł dla części nr I,
b) 14.391,10 zł dla części nr II,
c) 32.714,88 zł dla części nr III.
Niestety Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia zabezpieczenia finansowego do kwot w złożonych ofertach na łączną kwotę 63.296,90 zł w przedmiotowym zamówieniu dla części nr I-III.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie w trybie podstawowym bez negocjacji p.n. „Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Podegrodzie w sezonie zimowym 2024/2025” zostało unieważnione na podstawie:
art. 255 pkt. 3) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 1320) – Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej ofert;
U Z A S A D N I E N I E
W wyznaczonym terminie do składania ofert (16.10.2024 r., do godz. 9.00) wpłynęły trzy zaszyfrowane oferty dla przedmiotowego postępowania z podziałem na części:
CZĘŚĆ nr I
Numer oferty Nazwa (firma) i adres wykonawcy Cena
- w złotych* Termin wykonania* Czas reakcji na usunięcie nieprawidłowości – w minutach* Warunki płatności*
1 MARBI Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Aleja Jana Pawła II, nr 43A, lok. 37B
01-001 Warszawa
NIP: 52731300
230.766,00
10.05.2025
30 min.
30 dni
2 Spółdzielnia Usług Rolniczych
w Podegrodziu z/s w Brzeznej
33-386 Podegrodzie
NIP: 7340021157
213.160,00
10.05.2025
60 min.
30 dni
3 ZRZUT Andrzej Kuchnia
Długołęka Świerkla 159
33-386 Podegrodzie
NIP: 7341190347 - - - -
CZĘŚĆ nr II
Numer oferty Nazwa (firma) i adres wykonawcy Cena
- w złotych* Termin wykonania* Czas reakcji na usunięcie nieprawidłowości – w minutach* Warunki płatności*
1 MARBI Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Aleja Jana Pawła II, nr 43A, lok. 37B
01-001 Warszawa
NIP: 52731300
240.184,00
10.05.2025
30 min.
30 dni
2 Spółdzielnia Usług Rolniczych
w Podegrodziu z/s w Brzeznej
33-386 Podegrodzie
NIP: 7340021157
-
-
-
-
3 ZRZUT Andrzej Kuchnia
Długołęka Świerkla 159
33-386 Podegrodzie
NIP: 7341190347
229.335,50
10.05.2025
60 min.
30 dni
CZĘŚĆ nr III
Numer oferty Nazwa (firma) i adres wykonawcy Cena
- w złotych* Termin wykonania* Czas reakcji na usunięcie nieprawidłowości – w minutach* Warunki płatności*
1 MARBI Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Aleja Jana Pawła II, nr 43A, lok. 37B
01-001 Warszawa
NIP: 52731300
304.482,50
10.05.2025
30 min.
30 dni
2 Spółdzielnia Usług Rolniczych
w Podegrodziu z/s w Brzeznej
33-386 Podegrodzie
NIP: 7340021157
-
-
-
-
3 ZRZUT Andrzej Kuchnia
Długołęka Świerkla 159
33-386 Podegrodzie
NIP: 7341190347
287.562,50
10.05.2025
60 min.
30 dni
Kwota, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia dla części nr I-III:
a) część nr I 214.575,08 zł;
b) część nr II 225.792,90 zł;
c) część nr III 271.767,62 zł.
Cena najkorzystniejszej złożonej oferty, odpowiednio dla każdej z części w przedmiotowym postępowaniu przekracza więc kwotę Zamawiającego o:
a) 16.190,92 zł dla części nr I,
b) 14.391,10 zł dla części nr II,
c) 32.714,88 zł dla części nr III.
Niestety Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia zabezpieczenia finansowego do kwot w złożonych ofertach na łączną kwotę 63.296,90 zł w przedmiotowym zamówieniu dla części nr I-III.
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie w trybie podstawowym bez negocjacji p.n. „Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Podegrodzie w sezonie zimowym 2024/2025” zostało unieważnione na podstawie:
art. 255 pkt. 3) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 1320) – Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej ofert;
U Z A S A D N I E N I E
W wyznaczonym terminie do składania ofert (16.10.2024 r., do godz. 9.00) wpłynęły trzy zaszyfrowane oferty dla przedmiotowego postępowania z podziałem na części:
CZĘŚĆ nr I
Numer oferty Nazwa (firma) i adres wykonawcy Cena
- w złotych* Termin wykonania* Czas reakcji na usunięcie nieprawidłowości – w minutach* Warunki płatności*
1 MARBI Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Aleja Jana Pawła II, nr 43A, lok. 37B
01-001 Warszawa
NIP: 52731300
230.766,00
10.05.2025
30 min.
30 dni
2 Spółdzielnia Usług Rolniczych
w Podegrodziu z/s w Brzeznej
33-386 Podegrodzie
NIP: 7340021157
213.160,00
10.05.2025
60 min.
30 dni
3 ZRZUT Andrzej Kuchnia
Długołęka Świerkla 159
33-386 Podegrodzie
NIP: 7341190347 - - - -
CZĘŚĆ nr II
Numer oferty Nazwa (firma) i adres wykonawcy Cena
- w złotych* Termin wykonania* Czas reakcji na usunięcie nieprawidłowości – w minutach* Warunki płatności*
1 MARBI Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Aleja Jana Pawła II, nr 43A, lok. 37B
01-001 Warszawa
NIP: 52731300
240.184,00
10.05.2025
30 min.
30 dni
2 Spółdzielnia Usług Rolniczych
w Podegrodziu z/s w Brzeznej
33-386 Podegrodzie
NIP: 7340021157
-
-
-
-
3 ZRZUT Andrzej Kuchnia
Długołęka Świerkla 159
33-386 Podegrodzie
NIP: 7341190347
229.335,50
10.05.2025
60 min.
30 dni
CZĘŚĆ nr III
Numer oferty Nazwa (firma) i adres wykonawcy Cena
- w złotych* Termin wykonania* Czas reakcji na usunięcie nieprawidłowości – w minutach* Warunki płatności*
1 MARBI Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Aleja Jana Pawła II, nr 43A, lok. 37B
01-001 Warszawa
NIP: 52731300
304.482,50
10.05.2025
30 min.
30 dni
2 Spółdzielnia Usług Rolniczych
w Podegrodziu z/s w Brzeznej
33-386 Podegrodzie
NIP: 7340021157
-
-
-
-
3 ZRZUT Andrzej Kuchnia
Długołęka Świerkla 159
33-386 Podegrodzie
NIP: 7341190347
287.562,50
10.05.2025
60 min.
30 dni
Kwota, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia dla części nr I-III:
a) część nr I 214.575,08 zł;
b) część nr II 225.792,90 zł;
c) część nr III 271.767,62 zł.
Cena najkorzystniejszej złożonej oferty, odpowiednio dla każdej z części w przedmiotowym postępowaniu przekracza więc kwotę Zamawiającego o:
a) 16.190,92 zł dla części nr I,
b) 14.391,10 zł dla części nr II,
c) 32.714,88 zł dla części nr III.
Niestety Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia zabezpieczenia finansowego do kwot w złożonych ofertach na łączną kwotę 63.296,90 zł w przedmiotowym zamówieniu dla części nr I-III.
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 299829,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 339110,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 299829,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Spółdzielnia Usług Rolniczych w Podegrodziu z/s w Brzeznej
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7340021157
7.3.4) Miejscowość: Brzezna
7.3.5) Kod pocztowy: 33-386
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-29
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 299829,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-05-10PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- USŁUGA UTRZYMANIA CZYSTOŚCI W BUDYNKU I LOKALACH SZCZECIŃSKIEGO CENTRUM ŚWIADCZEŃ W 2025 ROKU
- Kompleksowe sprzątanie obiektów wraz z utrzymaniem terenów zewnętrznych i zieleni Oddziału regionalnego Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Gdańsku oraz podległych Placówek Terenowych.
- Usługa utrzymania czystości budynku i posesji Sądu Rejonowego w Krośnie Odrzańskim przy ul. Piastów 10L oraz Wydziałów Zamiejscowych w Gubinie przy ul. Piastowskiej 16
- Odśnieżanie i zwalczanie śliskości nawierzchni na terenach będących własnością Siedleckiego TBS Sp. z o. o. oraz na terenach komunalnych osiedli mieszkaniowych Miasta Siedlce w sezonie 2024/2025
- Zimowe utrzymanie dróg gminnych i chodników na terenie gminy Rząśnik w 2025 roku
- Konserwacja i naprawy dachów i kominów ponad dachem-roboty blacharsko-dekarskie na budynkach komunalnych, stanowiących zasób komunalny gminy, administrowanych i zarządzanych przez ZGM"TBS" Sp. z o.o.
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.