eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrośniceKompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E (zakup i dystrybucja) dla celów grzewczych do obiektów Domu Pomocy Społecznej w Krośnicach



Ogłoszenie z dnia 2024-11-03

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E (zakup i dystrybucja) dla celów grzewczych do obiektów Domu Pomocy Społecznej w Krośnicach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 930655847

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kwiatowa

1.5.2.) Miejscowość: Krośnice

1.5.3.) Kod pocztowy: 56-320

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.7.) Numer telefonu: 713846105

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@dpskrosnice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://dpskrosnice.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E (zakup i dystrybucja) dla celów grzewczych do obiektów Domu Pomocy Społecznej w Krośnicach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4fc6053b-7d87-4df0-bc48-943f7c16b9c1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00575498

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00099044/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E dla celów grzewczych do obiektów DPS Krośnice

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4fc6053b-7d87-4df0-bc48-943f7c16b9c1

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy
posługują się numerem ogłoszenia (BZP, TED lub ID postępowania).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę, oświadczenia, o których mowa
w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby
sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc,
.docx, .odt . Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu pod adresem:
https://media.ezamowienia.gov.pl/ pod/2021/10/Oferty-5.1.pdf.oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług
administracji publicznej (ePUAP).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia
4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor DPS Krośnice z siedzibą ul. Kwiatowa 9, 56-320 Krośnice;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: dyrektor@dpskrosnice.pl, tel: 713846105;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą
„Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E (zakup i dystrybucja) dla celów grzewczych do obiektów Domu Pomocy Społecznej w Krośnicach” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji w
zw. z art. 275 ust. 1 ustawy PZP;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22
RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego
prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania
dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DPS/AG-230/02/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmował będzie kompleksową dostawę (zakup i świadczenie usług dystrybucji) paliwa gazowego
– gazu ziemnego wysokometanowego typu E (GZ-50) do instalacji niżej wymienionych obiektów Domu Pomocy Społecznej
w Krośnicach w okresie od 01.12.2024 r. do 30.11.2025 r., lecz nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania aktualnie
obowiązujących umów oraz pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany Wykonawcy:
1.1. budynek przy ulicy Kwiatowej 2, 56-320 Krośnice.
Szacunkowe zapotrzebowanie paliwa gazowego w grupie taryfowej (OSD) W – 5.1 obliczono na podstawie zużycia w okresie
12 m-cy roku 2023/2024 – 54 600 m³ x 11,57 = 631 722,00 kWh – należy założyć możliwość 15% zmniejszenia lub
zwiększenia zużycia. Nr punktu poboru gazu 8018590365500019067501 ul. Kwiatowa 2, 56-320 Krośnice, grupa taryfowa
W-5.1 moc umowna 274 KW
1.2. budynek przy ulicy Kwiatowej 9, 56-320 Krośnice.
Szacunkowe zapotrzebowanie paliwa gazowego w grupie taryfowej (OSD) W – 4 na podstawie zużycia w okresie 12 m-cy
roku 2023/2024 – 26 300 m³ x 11,57 = 304 291,00 kWh - należy założyć możliwość 15% zmniejszenia lub zwiększenia
zużycia. Nr punktu poboru gazu 8018590365500033853586 ul. Kwiatowa 9, 56-320 Krośnice, grupa taryfowa W-4 moc
umowna<110KW.
1.3. budynek przy ulicy Kwiatowej 9a, 56-320 Krośnice.
Szacunkowe zapotrzebowanie paliwa gazowego w grupie taryfowej (OSD) W – 3.6 obliczono na podstawie zużycia w okresie
12 m-cy roku 2023/2024 – 4 175 m³ x 11,57= 48 304,75 kWh - należy założyć możliwość 15% zmniejszenia lub zwiększenia
zużycia. Nr punktu poboru gazu 8018590365500033853760 ul. Kwiatowa 9a, 56-320 Krośnice, grupa taryfowa W-3.6 moc
umowna<110KW.
2. Łączna ilość paliwa gazowego, które będzie dostarczone w okresie umowy do trzech punktów poboru szacuje się na
85 075 m³ x 11,57 = 984 317,75 KWh. Powyższa ilość gazu jest wartością szacowaną i może ulec zmianie. W przypadku
różnicy między zużyciem planowanym a faktycznym, Wykonawca nie będzie z tego tytułu dochodził roszczeń finansowych
innych niż te wynikające z ilości zużytego gazu. Do obliczeń przyjęto uśredniony współczynnik konwersji na poziomie 11,57.
3. Zamawiający pobierany gaz ziemny przeznaczy na własne cele opałowe, objęte zwolnieniem z akcyzy, zgodnie z art 31b
ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym. Gaz ziemny powinien spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo
energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami.
4. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wszelkich czynności i uzgodnień z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego
(OSD) niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, na podstawie odrębnie udzielonego pełnomocnictwa.
5. Wykonawca odpowiedzialny będzie za przebieg i terminowe wykonanie zamówienia.
6. Wykonawca powinien posiadać aktualną umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (chyba, że sam jest operatorem),
działającą na terenie Zamawiającego i umożliwiającą sprzedaż paliwa gazowego za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej do
punktów poboru.
7. Obecnie sprzedaż paliwa gazowego na potrzeby Zamawiającego realizowana jest w oparciu o umowę kompleksową z
PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o. ul. Jana Kazimierza 3 01-248 Warszawa. Usługę dystrybucji paliwa gazowego do instalacji
znajdującej się w obiekcie, wykonuje Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. w Tarnowie, ul. Wojciecha Bandrowskiego 16
NIP 5252496411.
Obecnie Dom Pomocy Społecznej korzysta z ochrony taryfowej zgodnie z Ustawą z dnia 26 stycznia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców paliw gazowych w związku z sytuacją na rynku gazu
(poz.202). Do sprzedawcy gazy tj. PGNiG OD zostały złożone stosowne oświadczenia odbiorcy paliw gazowych
(dotyczące 3 punktów poboru gazy), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 28 styczna 2022
r. (poz.212). Do dokumentacji zostają dołączone oświadczenia dotyczące trzech punktów poboru gazu.
8. Dostarczenie gazu ma się odbywać na podstawie umowy zawierającej postanowienia umowy sprzedaży i umowy o
świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji gazu (umowy kompleksowej) i być wykonana na warunkach, określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U.2020.833), Kodeksu Cywilnego oraz przepisami
wykonawczymi, wydanymi na ich podstawie.
9. Gaz ma być dostarczony do punktu zdawczo-odbiorczego, którym jest zespół urządzeń służących do przyłączania sieci
wewnętrznej, będącej własnością Zamawiającego z siecią gazową operatora systemu. Zespół urządzeń gazowych składa się z
trzech gazomierzy.
10. Paliwo u Zamawiającego zużywane będzie przez cztery kotły gazowe o mocy 37 KW grupa taryfowa W-3.6, 130 KW
grupa taryfowa W-4, 200 KW i 270 KW grupa taryfowa W-5.1. Deklaracja zużycia gazu w poszczególnych okresach zawarta
jest w załączniku nr 01 do SWZ (zamówienie ilości gazu).
11. Koszty ponoszone w całym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia zostały uwzględnione przez wyszacowanie
zużycia gazu w ilości w poszczególnych grupach taryfowych:
Grupa W-3.6 – 48 304,75 KWh.
Grupa W- 4 - 304 291 KWh
Grupa W- 5.1 – 631 722 KWh
Na koszty korzystania z przedmiotu zamówienia w w/w okresie składają się: opłata za paliwo gazowe, opłata abonamentowa,
opłata dystrybucyjna stała i opłata dystrybucyjna zmienna.
12. Szczegółowy wykaz ilości zamawianego paliwa gazowego w roku gazowym 2024/2025 zawiera załącznik nr 1 do
SWZ – zamówienie ilości paliwa gazowego w roku gazowym 2024/2025 - stanowiący integralną część opisu przedmiotu
niniejszego zamówienia tj. SWZ.
12. Odbiorca zakwalifikowany jest przez właściwy dla niego system dystrybucji (OSD) do grup taryfowych: W- 3.6, W-4 i
W-5.1.
13. Wykonawca wystawi faktury zgodnie z danymi: Nabywca: Powiat Milicki, ul. Wojska Polskiego 38, 56-300 Milicz, NIP:
916-13-12-494, Odbiorca: Dom Pomocy Społecznej w Krośnicach ul. Kwiatowa 9, 56-320 Krośnice, NIP: 916-11-80-070 .
14. W związku z zminimalizowaniem ryzyka zakażenia wirusem Covid -19, wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania
reżimu sanitarnego polegającego na dezynfekcji rąk przed wejściem do budynku, ograniczeniem/unikaniem kontaktów z
pracownikami i mieszkańcami dps-u a w razie kiedy nie jest to możliwe zasłanianiem ust i nosa, kontrolowaniu temperatury
ciała przed rozpoczęciem pracy, wykonywaniem pracy bez objawów infekcji, a także do przestrzegania innych zasad
sanitarnych określonych przez Zamawiającego i na polecenie Zamawiającego.
15. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w istotnych postanowieniach
umowy stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
16. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
17. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
18. Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
19. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
20. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.
21. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 i 8 p.z.p.
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp w następujących
przypadkach:
- konieczności udzielenia zamówienia po zakończeniu obowiązywania umowy, a przed wejściem w życie kolejnej umowy,
która zostanie zawarta w wyniku rozstrzygnięcia nowego przetargu na kompleksową dostawę paliwa gazowego. Udzielenie
powyższych zamówień nastąpi przy zachowaniu tych samych warunków, w tym cenowych, jak zamówienie podstawowe
wynikających ze złożonej oferty przetargowej wykonawcy, z którym zawarto umowę „podstawową” oraz odpowiedniej stawki
VAT.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

65200000-5 - Przesył gazu i podobne usługi

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 i 8 p.z.p.
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp w następujących
przypadkach:
- konieczności udzielenia zamówienia po zakończeniu obowiązywania umowy, a przed wejściem w życie kolejnej umowy,
która zostanie zawarta w wyniku rozstrzygnięcia nowego przetargu na kompleksową dostawę paliwa gazowego. Udzielenie
powyższych zamówień nastąpi przy zachowaniu tych samych warunków, w tym cenowych, jak zamówienie podstawowe
wynikających ze złożonej oferty przetargowej wykonawcy, z którym zawarto umowę „podstawową” oraz odpowiedniej stawki
VAT.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:
- kryterium najniższa łączna cena oferty brutto: waga 60 % (60 pkt.), sposób oceny - minimalizacja
- kryterium „termin płatności faktury”: waga max. 40% (40 pkt.)
Ocena ofert zostanie przeprowadzona wyłącznie w oparciu o przedstawione wyżej kryteria. Oferty będą oceniane w odniesieniu do
najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie każdego z kryterium.
Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określone w każdym kryterium otrzyma maksymalną ilość punktów.
Pozostałym wykonawcom, wypełniającym wymagania kryterialne, przypisana zostanie odpowiednio mniejsza (proporcjonalnie
mniejsza) ilość punktów.
2. Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która nie będzie podlegała odrzuceniu oraz uzyska największą sumę punktów
wyliczoną zgodnie ze wzorem: Najkorzystniejsza oferta = liczba punktów cena + liczba punktów za termin płatności faktury.
3. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam
bilans ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert dokona wyboru oferty z najniższą ceną. W
pozostałych przypadkach będą miały zastosowanie przepisy ustawy PZP.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym
zaoferowanej ceny.
5 .Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: kryterium „termin płatności faktury”: waga max. 40% (40 pkt.)

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w
Rozdziale IX SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów:
Wykonawca spełni powyższy warunek, jeżeli przedstawi aktualną koncesję wydaną w zakresie:
a. obrotu gazem wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
b. dystrybucji gazu wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – w przypadku Wykonawców będących
właścicielami sieci dystrybucyjnej; albo posiadanie aktualnej podpisanej umowy generalnej a Operatorem Systemu
Dystrybucyjnego(OSD) na świadczenie usług dystrybucji gazu na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczania
gazu ziemnego – w przypadku wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawcy:
Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest
wykazać w sposób szczególny. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia - załącznik nr
4 do SWZ.
4) zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy:
- Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę realizacji co najmniej 2 dostaw paliwa gazowego – gazu ziemnego
wysokometanowego typu E o wartości min. 200 000,00 zł brutto, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie. Wykonawca potwierdza spełnienie
warunku poprzez złożenie wykazu dostaw - załącznik nr 5 do SWZ.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku
dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
4. W postępowaniu może wziąć udział Wykonawca, który będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym,
osobach zdolnych do wykonywania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru
prawnego łączących go z nimi stosunków. Spełnieniem warunków udziału w postępowaniu będzie pisemne zobowiązanie tych
podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu
zamówienia lub pisemne oświadczenie Wykonawcy o łączącej go z podmiotem trzecim umowie, na podstawie której podmiot
ten zobowiązuje się do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu
zamówienia.
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia swoich zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę
Zamawiającego, powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
5. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli
zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może
mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie,
nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych , jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu.
Podmiotowe środki dowodowe obejmują:
1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz.
369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu – załącznik nr 6 do SWZ;
2) Aktualny odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej
złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) Aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem ziemnym, wydana przez Prezesa
Urzędu Regulacji Energetyki w zakresie obrotu paliwami gazowymi,
4) Aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego, wydana przez
Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki - w przypadku wykonawców będących Operatorem Systemu Dystrybucyjnego lub
oświadczenia Wykonawcy o posiadaniu aktualnej umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług
dystrybucji gazu ziemnego na obszarze, na którym znajduje się miejsce odbioru gazu ziemnego - w przypadku
Wykonawców nie będących właścicielem lub operatorem (sieci dystrybucyjnej) Systemu Dystrybucyjnego.
5) Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie
ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są
wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego
dostawy były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej
przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie
Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty
potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert.- według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ,
W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego,
dokumenty potwierdzające o nie podleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców oddzielnie.
Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca
wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa powyżej, składa się w
formie elektronicznej (z kwalifikowanym podpisem elektronicznym), w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty (formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 3 do SWZ) każdy Wykonawca musi dołączyć:
a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 4 do SWZ - oświadczenie o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia,
b) do oferty należy załączyć formularz cenowy - załącznik nr 3a do SWZ.
2. Informacje zawarte w oświadczeniach, o których mowa w ust. 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie
podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą,
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów . Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ (tylko w
przypadku jeżeli dotyczy).
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ.
Szczegółowa informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zawarta jest w rozdziale XII
niniejszej SWZ (tylko w przypadku jeżeli dotyczy).
5. Do oferty wykonawca załącza również pełnomocnictwo:
• Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę za
pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem
umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
• W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do
ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do
reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty.
6. Powyższe dokumenty (oferta wraz z załącznikami do oferty) składa się, pod rygorem nieważności, w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w polegać na
zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie
od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na
zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają świadczenie do
realizacji którego te zdolności są wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny
podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów . Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7
do SWZ.
4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby
zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania
warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu
podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie
potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą
wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie
określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo
wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu .
6. UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na
zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie
polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby .
7. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniami o których mowa w Rozdziale X
ust. 1 SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak
podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w
postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z
katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale X SWZ
8. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno
być załączone do oferty.
9. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
10. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni
wykonawcy.
11. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania
składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym
ogłoszeniu o zamówieniu obowiązują zapisy SWZ wraz z załącznikami, która
stanowi integralną część niniejszego ogłoszenia o zamówieniu.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno
być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni
wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania
składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (załącznik nr
8 do SWZ):
• Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden
spełnia warunek dotyczący uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z
którego wynika, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
• Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach
tych z wykonawców, którzy wykonają dostawy lub usługi, do realizacji których te zdolności są
wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć
do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni
wykonawcy.
Wymagana forma:
Wykonawcy składają oświadczenia w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do
reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie
rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
W przypadku gdy oświadczenie zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i
opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu
opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a w przypadku postępowań lub
konkursów, o wartości mniejszej niż progi unijne, kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego
odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej,
dokonuje odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia lub notariusz.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy na warunkach określ. w projekcie umowy- Załącznik nr 2 do SWZ.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem z oferty.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy - Załącznik nr 2 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
5. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć paliwo gazowe – gaz ziemny wysokometanowy grupy E przy ciśnieniu nie niższym
niż 1,6 kPa do instalacji znajdującej się w następujących obiektach Zamawiającego na adres:
a.a. 56-320 Krośnice, ul. Kwiatowa 2 - grupa taryfowa W-5.1
a.b. 56-320 Krośnice, ul. Kwiatowa 9 - grupa taryfowa W-4
a.c. 56-320 Krośnice, ul. Kwiatowa 9a - grupa taryfowa W-3.6.
6. w sprawach nieuregulowanych umową kompleksową mają zastosowanie przepisy:
a. ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U.2020.833) wraz z przepisami wykonawczymi;
b. ustawa z dnia 10 kwietnia 1964 r, Kodeks Cywilny (Dz. U.2020.1740).
Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w przypadku:
a. wystąpienia siły wyższej, zmian lub okoliczności, których nie dało się przewidzieć w dacie zawarcia umowy, a których
wprowadzenie jest konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, zgodnie z przepisami Prawa
energetycznego lub wydanymi na tej podstawie przepisami wykonawczymi;
b. zmiany cen jednostkowych, określonych dla kompleksowej dostawy gazu, będącej skutkiem zmian stawki podatku akcyzowego lub zmiany stawki podatku VAT wynikającej z odrębnych przepisów;
c. zmiany organów uprawnionych do reprezentacji zarówno Zamawiającego, jak i Wykonawcy, lub innych danych, które w umowie mają charakter czysto informacyjny;
d. zmiany postanowień treści zawartej umowy w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa powyżej, za
wyjątkiem zmiany, o której mowa w pkt. c) i d), odbywać się będą w formie pisemnej pod rygorem nieważności;
e. zmiany podmiotu odpowiedzialnego za rozliczanie niezbilansowanego gazu ziemnego dostarczonego i pobranego z systemu;
f. zmiany terminu rozpoczęcia dostaw gazu ziemnego do poszczególnych punktów poboru, jeżeli zmiana ta wynika z okoliczności niezależnych od stron, w szczególności z przedłużającej się procedury zmiany sprzedawcy u Operatora
Systemu Dystrybucyjnego (OSD);
g. regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany;
h. oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy;
i. oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy;
j. rezygnacji przez Zamawiającego z punktów poboru wymienionych w niniejszej SWZ w przypadku przekazania, sprzedaży, wynajmu obiektu innemu właścicielowi oraz w przypadku zamknięcia lub likwidacji obiektu;
k. zwiększenia przez Zamawiającego ilości punktów poboru wymienionych w niniejszej SWZ w obrębie grup taryfowych określonych w ofercie Wykonawcy.
Możliwości zmiany umowy zawiera załącznik nr 2 do do SWZ - istotne postanowienia umowne.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-15 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć poprzez Platformę e-zamówienia do dnia 15.11.2024 r. do godziny 10:00. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto Platformie ezamówienia.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-15 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-15

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż
5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
2. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem
terminu, o którym mowa w ust. 1, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia prowadzonym
w trybie podstawowym złożono tylko jedną ofertę.
3. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, będzie zobowiązany przed
podpisaniem umowy do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli jego
wniesienie było wymagane) w wysokości i formie określonej w Rozdziale XXI SWZ.
4. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przed zawarciem umowy w
sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
5. Wykonawca będzie zobowiązany do podpisania umowy w miejscu i terminie wskazanym
przez Zamawiającego.
6. Niedopełnienie powyższych formalności przez wybranego wykonawcę będzie potraktowane
przez zamawiającego jako niemożność zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z
przyczyn leżących po stronie wykonawcy i zgodnie z art. 98 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp, będzie
skutkowało zatrzymaniem przez zamawiającego wadium wraz z odsetkami.
7. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego
zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może dokonać ponownego
badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców oraz wybrać
najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
8. Środki ochrony prawnej określone w niniejszym dziale przysługują wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu
podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub
nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez
zamawiającego przepisów ustawy p.z.p.
9. Integralną częścią niniejszego ogłoszenia o zamówieniu jest Specyfikacja Warunków Zamówienia wraz ze wszystkimi załącznikami i
dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/ oraz
http://bip.milicz-powiat.pl/m,77,zamowienia-publiczne.html a także na stronie internetowej DPS Krośnice.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.