Ogłoszenie z dnia 2024-11-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00515716/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-09-25
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
"Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu w 2024 roku."
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Pierzchnica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010607
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Urzędnicza 6
1.5.2.) Miejscowość: Pierzchnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-015
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 413705600
1.5.8.) Numer faksu: 413538107
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@pierzchnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pierzchnica.bip.jur.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3c08014b-8aa2-4731-821a-d1cf0774da331.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu w 2024 roku."2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3c08014b-8aa2-4731-821a-d1cf0774da33
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00575710
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00041351/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu w 2024 roku.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00515716
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RF.271.02.2024.KC
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 975000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 1 050 000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu w 2024 roku w związku z realizacją zadań inwestycyjnych na terenie Gminy i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów przypadających do spłaty w 2024 roku stosownie do art. 89 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, 1273, 1407, 1429, 1641, 1693, 1872 z 2024r. poz. 858, 1089).
2. Przeznaczenie kredytu zgodnie z Uchwałą Budżetową Gminy Pierzchnicy na 2024 rok Nr LIV/69/2023 Rady Miejskiej w Pierzchnicy z dnia 28 grudnia 2023 roku ze zmianami.
3. Podstawowe dane o kredycie:
3.1. Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia spłaty tj. do 28.02.2039 roku.
3.2. Całkowite uruchomienie kredytu nastąpi do dnia 27.12.2024 roku.
3.3. Uruchomienie kredytu nastąpi w oparciu o pisemną dyspozycję, która zostanie złożona Wykonawcy. Dopuszcza się złożenie dyspozycji za pośrednictwem faksu lub drogą elektroniczną na numer faksu lub adres e-mail wskazany w umowie.
3.4. Uruchomienie kredytu musi nastąpić nie później niż w ciągu trzech dni roboczych następujących po dniu, w którym zostanie złożona dyspozycja o uruchomienie kredytu i przekazane środki przez Wykonawcę na rachunek Zamawiającego wskazany w umowie.
4 Wykonawca zobowiązany jest do postawienia środków finansowych do dyspozycji Zamawiającego poprzez ich przelanie na rachunek bankowy Nr 07 8483 0001 2001 0000 0518 0115 w Banku Spółdzielczym w Chmielniku prowadzonym dla Gminy Pierzchnica w wysokości 1 050 000,00 zł (słownie: jeden milion pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
5. Oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o stawkę WIBOR 1 M (zmienny) jako stawkę bazową powiększoną o oferowaną marżę Banku.
Do w/w stawki WIBOR 1 M (zmienny) zostanie doliczona marża Banku stała (niezmienna) w okresie kredytowania.
5.1. Opis sposobu obliczenia oprocentowania: oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie stawki WIBOR dla depozytów 1 miesięcznych, notowanej na dwa dni robocze przed podpisaniem umowy kredytu w pierwszym okresie jednomiesięcznym oraz na podstawie stawki WIBOR dla depozytów 1M notowanej na dwa dni robocze przed rozpoczęciem
kolejnych okresów jednomiesięcznych, powiększonej o marżę banku w wysokości ……… p.p stałą w okresie kredytowania. Celem przygotowania oferty w niniejszym postępowaniu Wykonawca winien przyjąć wysokość stawki WIBOR- 1M – 5,82 %.
5.2. Wskazana w ofercie marża banku (w stosunku rocznym) jest obowiązująca przez cały okres kredytowania. Zmiana wysokości oprocentowania odsetek w okresie kredytowania dopuszczalna jest w przypadku jedynie zmiany stawki WIBOR 1M. Stosownie do art. 92 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, 1273, 1407, 1429, 1641, 1693, 1872 z 2024r. poz. 858, 1089) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
5.3. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w Ofercie należy przyjąć stawkę bazową WIBOR wynoszącą 5,82% i stałą marżę Wykonawcy/Banku oraz planowany harmonogram zaciągnięcia i spłat kapitału. Dla porównywalności złożonych Ofert wyliczenie to należy przygotować na ZAŁĄCZNIKU 1b.
Wykonawca wypełnia tylko wysokość marży banku - w polu nr 2 (oznaczonym kolorem żółtym) - do 2 miejsca po przecinku. Spłata odsetek następować będzie w ratach miesięcznych, naliczanych od dnia uruchomienia kredytu. Odsetki będą płatne do ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca.
Bank zobowiązany jest do wyliczania odsetek za każdy miesiąc i przekazania bez wezwania Zamawiającemu do 25 dnia każdego miesiąca, drogą elektroniczną, na adres e-mail wskazany w umowie. Do formuły naliczania odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę w roku, przez którą należy rozumieć odpowiednio: rok 365 lub 366 dni, a każdy miesiąc to rzeczywista liczba dni (tj. z uwzględnieniem faktycznej liczby dni lutego w każdym roku).
5.4. Spłata kredytu
Spłaty rat kredytu / kapitału/ dokonywane będą w ratach miesięcznych do ostatniego dnia miesiąca w niżej wymienionym harmonogramie:
- rok 2037 – 1 rata 50 000,00 zł płatna w dniu 31.01.2037r.;
- rok 2038 – 12 rat 75 000,00 zł;
- rok 2039 – 2 raty po 50 000,00 zł płatne w dniach 31.01. oraz 28.02.
5.5. Zakładana karencja w spłacie kredytu: do 01.01.2037 roku.
6. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową z wystawienia kredytobiorcy. Koszty związane z ustanowieniem prawnego zabezpieczenia kredytu ponosi Zamawiający. Zamawiający nie przewiduje oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie przepisów bankowych. Zamawiający informuje iż Skarbnik Gminy nie złoży
kontrasygnaty na wekslu in blanco, natomiast złoży kontrasygnatę na deklaracji wekslowej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 999816,37 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 999816,37 PLN
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wybór banku wykonującego bankową obsługę budżetu gminy Boniewo na lata 2025-2027
- Obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie deficytu budżetu Gminy Piszczac oraz na spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek długoterminowych
- UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO ZŁOTÓWKOWEGO DO KWOTY 900.000,00 PLN
- Udzielenie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu w 2024 roku
- Obsługa bankowa budżetu Powiatu Kluczborskiego wraz z jego jednostkami organizacyjnymi
- "OBSŁUGA BANKOWA GMINY ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE"
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.