eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KowaryZimowe utrzymanie dróg, placów, chodników i parkingów na terenie Miasta Kowary w sezonie 2024/2025



Ogłoszenie z dnia 2024-11-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg, placów, chodników i parkingów na terenie Miasta Kowary w sezonie 2024/2025

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA KOWARY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821598

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 1 A

1.5.2.) Miejscowość: Kowary

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-530

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 756439225

1.5.8.) Numer faksu: 757613173

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bok@kowary.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kowary.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c719474b-9b18-4310-a870-22a4278d4483

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zimowe utrzymanie dróg, placów, chodników i parkingów na terenie Miasta Kowary w sezonie 2024/2025

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c719474b-9b18-4310-a870-22a4278d4483

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00575819

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00533803

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WRM.271.42.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 659561,92 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg, placów, chodników, parkingów na terenie Gminy Miejskiej Kowary oraz uprzątnięcie ulic z materiału pozostałego po zimowym utrzymaniu.

Łączna powierzchnia wynosi: jezdni - 198220 m2; chodników 82900 m2.

Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w trakcie realizacji przedmiotu umowy zapisy ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399).

I. W zakresie zimowego utrzymania dróg, placów, chodników, parkingów na terenie Gminy Miejskiej Kowary będą wykonywane następujące czynności:
1. Mechaniczne i ręczne utrzymanie nawierzchni, w tym odśnieżanie, zwalczanie śliskości na obszarach zgodnych z załącznikiem nr 10 do SWZ. Wykonawca przystępuje do wykonywania czynności samodzielnie na podstawie panujących warunków atmosferycznych w czasie maksymalnym do 1 godziny od ich zaistnienia, jak również na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego, w czasie maksymalnym do 1 godziny* od tego zgłoszenia.
2. Wykonawca winien być w okresie obowiązywania umowy w stałej gotowości do prowadzenia akcji zimowej. Strony ustalają, że „gotowość do prowadzenia akcji zimowej” obejmuje w szczególności:
- utrzymanie stałej, całodobowej gotowości sprzętu specjalistycznego,
- zapewnienie materiału do zimowego utrzymania,
- całodobową gotowość pracowników do prowadzenia akcji zimowej,
3. Na wskazanych przez Zamawiających ciągach pieszych Wykonawca zobowiązany jest do ustawienia 20 pojemników na piasek.
4. Do zwalczania śliskości stosowane będą materiały zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230, poz. 1960).
5. W przypadku temperatur niższych niż -10°C obiekty powinny być oczyszczane i posypywane materiałami szorstkimi bez udziału środków chemicznych.
6. W przypadku pokrywy śniegu powyżej 1 m Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu śniegu z ul. 1 Maja i ul. Pocztowej (tak aby nie dopuszczać do zalegania śniegu). Wykonawca jest również zobowiązany do dwukrotnego wywozu śniegu w okresie obowiązywania umowy z miejsc wskazanych przez Zamawiającego, tj. ul. Ludwika Waryńskiego, ul. Stanisława Staszica, ul. Ogrodowa, ul. Wincentego Witosa, ul. Boczna, ul. Mikołaja Reja, ul. Szkolna, ul. Topolowa, ul. Stefana Batorego, ul. Władysława II Jagiellończyka.
7. W okresie braku pokrywy śnieżnej i opadów śniegu na Wykonawcy spoczywa obowiązek:
7.1. Bieżącego oczyszczania ciągów pieszych, parkingów, placów, chodników, jezdni, koryt odprowadzających wodę deszczową, miejsc posadowień ulicznych wpustów kanalizacji deszczowej,
7.2. Bieżącego sprzątania i codziennego pilnowania stanu czystości centrum miasta (w razie potrzeby zamiatanie oraz zbieranie nieczystości) na odcinku:
- ul. 1 Maja z Placem Franciszkańskim,
- ul. Władysława II Jagiellończyka (łącznie z powierzchnią zieloną pomiędzy
ul. Władysława II Jagiellończyka a ul. Henryka Sienkiewicza wraz ze schodami),
- ul. Pocztowa (łącznie z powierzchnią i ciągami komunikacyjnymi pomiędzy „Bulwarem nad Jedlicą” a ul. Pocztową),
- ul. Ogrodowa, ul. Jeleniogórska od skrzyżowania z ul. Zamkową, ul. Dworcowa z przyległym terenem zielonym gminnym,
- ul. Waryńskiego oraz Aleja Wolności wraz z terenem gminnym zielonym i przejściami pomiędzy ulicami,
8. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika pogody w okresie zimowym.
9. Zimowe utrzymanie dróg będących w zarządzie Gminy Miejskiej Kowary prowadzone będzie zgodnie ze standardem I, II i III zimowego utrzymania dróg. Przyjmuje się standardy zimowego utrzymania jezdni według zasad określonych w załączniku nr 10 do SWZ.
10. Wykaz ciągów komunikacyjnych objętych przedmiotem zamówienia stanowi załącznik nr 11 do SWZ.
11. Materiał do zimowego utrzymania dróg, placów, chodników i parkingów na terenie miasta Kowary winien zapewnić Wykonawca.
12. Zamawiający ustala, że szacowana ilość świadczenia usługi wynosi łącznie 136 dni w sezonie 2024/2025.
13. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia sprzętu gwarantującego bezawaryjne odśnieżanie, a w przypadku awarii sprzętu uniemożliwiającego realizację usług, podstawienie sprzętu zastępczego na własny koszt.
14. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia monitoringu, bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach wykonywania czynności oraz ich postojów.
15. Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania danych pochodzących z systemu monitoringu, o których mowa w pkt 16 przez okres 1 roku od dnia ich zapisania. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz weryfikację przechowywanych danych. Przekazanie danych z GPS nastąpi po rozpoczęciu realizacji umowy w terminie maksymalnie 72 godzin od zgłoszenia oraz na każde wezwanie zamawiającego.
16. Należy również oczyszczać z zalegającego śniegu obszar pomiędzy chodnikiem a jezdnią, niedopuszczalne jest przesypywanie śniegu z odśnieżanej drogi na chodniki, place postojowe; podczas odśnieżania należy ograniczyć zasypywanie zjazdów oraz wejść na posesje.
17. W przypadku intensywnych, ciągłych opadów śniegu Wykonawca wykonuje co najmniej 3-krotne odśnieżanie wszystkich dróg i chodników.
18. Wykonawca jest odpowiedzialny za utrzymanie dróg, chodników, placów i parkingów gminnych w należytym stanie, tak aby zapewnione było bezpieczne poruszanie się po nich ludzi i pojazdów.
19. Wykonawca podczas wykonywania czynności odśnieżania jest zobowiązany do zachowania ostrożności i uwagi na istniejące nasadzenia zieleni (tj. krzewy, byliny, drzewa), tak aby ich nie uszkodzić.
20. W okresie braku pokrywy śnieżnej i opadów śniegu na Wykonawcy spoczywa obowiązek sprzątania liści - na bieżąco, tak aby na ulicach, ciągach komunikacyjnych, korytach odprowadzających wodę deszczową nie zalegały liście nawiewane przez wiatr.
Dotyczy ulic:
- Matejki, Parkowa, Górnicza, Sienkiewicza, Św. Anny (wjazd od ulicy Kowalskiej), Podgórze, Droga Głodu, łącznik pomiędzy Wichrową Równią a Kamiennogórską, odnoga ulicy Jeleniogórskiej (koło przychodni), łącznik pomiędzy ulicą Zamkową a Kamiennogórską, łącznik pomiędzy ulicą Kopernika a Nowym Cmentarzem, a także systematycznego utylizowania powstałych odpadów. Po każdym przepracowanym miesiącu Wykonawca ma obowiązek przekazania Zamawiającemu karty z przekazania odpadów.
21. Wykonawca jest zobowiązany do codziennego sprawdzania mostków na Jedlicy i mostków łączących od ulicy Borusiaka (na Tkaczy), z Osiedla Matejki na Bielarską, w celu dbania aby mostki z poboczami pieszymi pozostawały bez oblodzeń i zalegającego śniegu, tj. odśnieżanie, posypywanie. Wykonawca jest również zobowiązany do odśnieżania oraz usuwania oblodzeń ze ścieżek zlokalizowanych wokół zbiornika retencyjnego Kowary.

* przez zwrot „w czasie maksymalnym do 1 godziny” należy rozumieć przystąpienie przez Wykonawcę do wykonywania czynności na terenie Gminy Miejskiej Kowary.

II. W celu prawidłowej realizacji zadania Wykonawca powinien posiadać bazę transportową w odległości maksymalnej 20 km od granicy Gminy Kowary

III. Wykonawca ma obowiązek uprzątnięcia ulic (dróg, placów, chodników, parkingów gminnych na terenie Gminy Miejskiej Kowary) z materiału pozostałego po zimowym utrzymaniu w tym również oczyszczenie wpustów (tzw. „oczka”) kanalizacji deszczowej w ilości 180 sztuk wskazanych przez Zamawiającego w terminie do 15 kwietnia 2025 r. Wykonawca po uprzątnięciu ulic ma obowiązek przekazania Zamawiającemu karty z przekazania odpadów komunalnych – uprzątnięcie w ilości ton zbliżonej do ilości wysypanego piasku.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

90611000-3 - Usługi sprzątania ulic

90640000-5 - Usługi czyszczenia i opróżniania kanałów ściekowych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 672710,40 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 938400,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 672710,40 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: INTER - TRANS Dawid Karst

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6110050864

7.3.3) Ulica: Janiszów 31

7.3.4) Miejscowość: Janiszów

7.3.5) Kod pocztowy: 58-400

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 672710,40 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-11-16 do 2025-04-15

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.