eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BochniaProwadzenie stołówki szkolnej i żywienie dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, wraz z użyczeniem pomieszczeń



Ogłoszenie z dnia 2024-11-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Prowadzenie stołówki szkolnej i żywienie dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, wraz z użyczeniem pomieszczeń

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: SZKOŁA PODSTAWOWA NR 7 IM. JANA PAWŁA II W BOCHNI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 005690104

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. gen. Tadeusza Jakubowskiego 12

1.5.2.) Miejscowość: Bochnia

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-700

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariatb@psp7bochnia.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sp7.bochnia.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3de9498b-d554-4385-b637-9d0398d59606

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Prowadzenie stołówki szkolnej i żywienie dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, wraz z użyczeniem pomieszczeń

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3de9498b-d554-4385-b637-9d0398d59606

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00576673

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00089758/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Żywienie uczniów klas 1- 8 oraz przedszkolaków w wieku od 2,5 do 6 lat, w roku 2025.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00575196

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PSP-7-270.3.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu stołówki szkolnej i żywienie dzieci w wieku przedszkolnym od 2,5 do 6 lat i uczniów szkoły podstawowej klas 1-8 w wieku od 6 do 16 lat, wraz z użyczeniem pomieszczeń.
Szczegółowe warunki zamówienia określono w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 3 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków

55320000-9 - Usługi podawania posiłków

55322000-3 - Usługi gotowania posiłków

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320, ze zm.) – zwanej dalej ustawą Pzp, unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone pn. „Prowadzenie stołówki szkolnej i żywienie dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, wraz z użyczeniem pomieszczeń” Znak sprawy: PSP-7-270.3.2024, wszczęte dnia 31 października 2024 r. ogłoszeniem o zamówieniu zamieszczonym w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem nr 2024/BZP 00575196/01.
Uzasadnienie: Zamawiający reprezentowany przez pełnomocnika dnia 31 października 2024 r. opublikował w BZP ogłoszenie o zamówieniu (Ogłoszenie nr 2024/BZP 00575196/01 z dnia 2024-10-31). Tego samego dnia pełnomocnik Zamawiającego wskutek błędu technicznego nie zamieścił SWZ na stronie internetowej postępowania tj. Platformie e-Zamówienia. Z uwagi na to, że obsługa techniczna Platformy e-Zamówienia jest czynna w dniu robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 8:15 do 16:15 pełnomocnik zamawiającego nie miał możliwości uzyskania pomocy technicznej. Błąd ten skutkował tym, że na stronie internetowej prowadzonego postępowania nie udostępniono SWZ w tym samym dniu. Z uwagi na dni świąteczne i sobotę, dopiero 4 listopada 2024 r. pełnomocnik po uzyskaniu pomocy technicznej zgłosił zdarzenie w Platformie e-Zamówienia z wnioskiem o zmianę w systemie. Zmiany dokonano dnia 4 listopada 2024 r. Bez tej zmiany pełnomocnik zamawiającego nie miał żadnej możliwości na publikowanie dokumentów zamówienia na stronie prowadzonego postępowania czyli Platformie e-Zamówienia.
Zgodnie z treścią przepisu art. 276 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający wszczyna postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym przez zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Z kolei z treści art. 280 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wynika, że od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych zamawiający zapewnia, na stronie internetowej prowadzonego postępowania, bezpłatny, pełny, bezpośredni i nieograniczony dostęp do SWZ - w przypadkach, o których mowa w art. 275 pkt 1 i 2.
Obowiązek udostępnienia SWZ na stronie internetowej prowadzonego postępowania służy umożliwieniu wykonawcy złożenia prawidłowej oferty bez konieczności ubiegania się o jej przesłanie. W ocenie zamawiającego, pełnomocnik zamawiającego nie publikując, od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP, SWZ na stronie internetowej prowadzonego postępowania naruszył zasadę jawności postępowania wyrażoną w art. 18 ust. 1 ustawy Pzp, jak również zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców wskazaną w art. 16 ustawy Pzp oraz dyspozycję 280 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp (nie zagwarantowano publicznego charakteru dokumentów, jakim jest SWZ).
Wskazane naruszenie przepisów ustawy i podstawowych zasad prowadzenia postępowania uznać należy, zdaniem Zamawiającego, za istotne i jednocześnie uniemożliwiające zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zatem powyższe naruszenia, skutkują unieważnieniem przedmiotowego postępowania w oparciu o przesłankę wskazaną w art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, bowiem już na wstępnym etapie, postępowanie jest obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Postępowanie nie zostało wszczęte w prawidłowy sposób.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.