Ogłoszenie z dnia 2023-12-29
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00553922/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-12-14
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługi pocztowe - wysyłanie korespondencji z Urzędu Gminy Szydłowo w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SZYDŁOWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791247
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 2
1.5.2.) Miejscowość: Jaraczewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-930
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.7.) Numer telefonu: 67 211 66 11
1.5.8.) Numer faksu: 67 2161236
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@szydlowo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szydlowo.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e8e7083a-9abf-11ee-ba3b-4e891c3846851.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi pocztowe - wysyłanie korespondencji z Urzędu Gminy Szydłowo w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e8e7083a-9abf-11ee-ba3b-4e891c384685
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00578609
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00036058/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Usługi pocztowe - wysyłanie korespondencji z Urzędu Gminy Szydłowo
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00553922
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: Or.271.89.2023.IV
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Urzędu Gminy Szydłowo w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i ich zwrotów do Zamawiającego po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. Prawo pocztowe (Dz.U. 2023 poz. 1640).
2. Przedmiot zamówienia winien być realizowany na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa m. in. ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. Prawo pocztowe (Dz.U. 2023 poz. 1640) wraz z obowiązującymi aktami wykonawczymi, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego.
3. Opłatę za usługi wykonane na rzecz Urzędu Gminy Szydłowo, Zamawiający będzie uiszczał w formie opłaty z dołu:
1) za okres rozliczeniowy przyjmuje się miesiąc kalendarzowy,
2) faktury VAT z tytułu należności wynikających z realizacji zawartej umowy, wystawiane będą w terminie do 7 dni od zakończenia okresu rozliczeniowego,
3) należności wynikające z faktur VAT Zamawiający regulować będzie przelewem na konto wskazane na fakturze w terminie do 14 dni od daty jej otrzymania przez Zamawiającego,
4. Za nieterminowe regulowanie należności wynikających z faktur, Wykonawca będzie naliczał odsetki w wysokości ustawowej.
5. Płatnikiem faktury jest: Urząd Gminy Szydłowo, Jaraczewo 2, 64-930 Szydłowo, NIP 7642461769
6. Zamawiający zastrzega sobie zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie:
1) wykonawca ma prawo do zmiany cen jednostkowych za świadczenie usług pocztowych wyłącznie w przypadku zmiany cennika po jego zatwierdzeniu przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej i powiadomieniu niezwłocznie o tym fakcie Zamawiającego,
2) w przypadku zmiany przepisów określających wysokość należnego podatku VAT na usługi pocztowe, w czasie obowiązywania niniejszej umowy, Zamawiający zastosuje obowiązujący po zmianie podatek VAT,
3) wystąpienia zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy;
4) Wynagrodzenie miesięczne Wykonawcy wynikać będzie z rzeczywistej ilości przesyłek nadanych i zwróconych z powodu braku możliwości ich doręczenia w okresie rozliczeniowym, potwierdzonej co do ilości i wagi na podstawie dokumentów nadawczych lub oddawczych. Podstawą obliczenia należności będą ceny jednostkowe
7. Wykonawca doręcza przesyłki pocztowe bez ubytku i uszkodzenia do miejsca zgodnie z adresem przeznaczenia, a w przypadku utraty, ubytku, uszkodzenia przesyłki bądź nienależytego wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zapłaci Zamawiającemu należne odszkodowanie i inne roszczenia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. Prawo pocztowe.
8. Wykonawca zapewni Nadawcy możliwość nadawania korespondencji przeznaczonej do doręczenia do każdego miejsca w kraju i za granicami kraju do państw ujętych w wykazie umieszczonym w cenniku usług powszechnych.
9. Wykonawca doręcza przesyłki pocztowe do adresatów w kopertach przekazanych przez Zamawiającego, z zachowaniem jako minimum dla przedmiotu zamówienia wskaźników czasu przebiegu przesyłek pocztowych wynikających z rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1026 z późn. zm.).
10. Wykonawca doręcza do Zamawiającego pokwitowane przez adresata zwrotne potwierdzenie odbioru, niezwłocznie po doręczeniu przesyłki pocztowej, które zawiera czytelną datę i czytelny podpis odbiorcy.
11. W przypadku nieobecności adresata Wykonawca pozostawia zawiadomienia o próbie doręczenia przesyłki z informacją o dacie doręczenia, identyfikatorem (lub podpisem) umożliwiającym jednoznaczne ustalenia danych osobowych doręczyciela (np. w przypadku reklamacji), oraz informacji wraz z adresem, gdzie adresat może odebrać przesyłkę, z podaniem godzin urzędowania (w terminach zgodnych z przepisami prawa (KPA, KPC i analogicznych).
12. Wykonawca przyjmuje reklamacje Zamawiającego, rozpatruje i załatwiania w sposób i terminach określonych w rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z 21 listopada 2019 r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 474),
13. Wykonawca przestrzega zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych pozyskanych w związku w wykonywaniem przedmiotu zamówienia, zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 2023r. Prawo pocztowe (Dz.U. 2023 poz. 1640) oraz ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).
14. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za całokształt, w tym za przebieg oraz terminową realizację przedmiotu zamówienia do czasu wygaśnięcia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego.
15. Wykonawca obowiązany jest do dostarczania bezpłatnie Zamawiającemu stosowanych u Wykonawcy druków zwrotnego potwierdzenia odbioru dla przesyłek krajowych w ilości zgłoszonej przez Zamawiającego i dostarczanych w ciągu 7 dni od dnia zgłoszenia zapotrzebowania. Z zastrzeżeniem, że w odniesieniu do przesyłek nadawanych i doręczanych w trybie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego, Zamawiający będzie wykorzystywał własne druki zwrotnego potwierdzenia odbioru.
16. W przypadku nadania przez Zamawiającego przesyłek nie ujętych w formularzu cenowym (załącznik nr 1), podstawą rozliczeń między Zamawiającym, a Wykonawcą będą ceny podane w cenniku usług pocztowych Wykonawcy.
17. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia przesyłek pocztowych do siedziby Zamawiającego, tj: Urząd Gminy Szydłowo, Jaraczewo 2, 64-930 Szydłowo w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku od godziny 7:30 nie później niż do godziny 12:00. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru korespondencji z siedziby zamawiającego tj. Urząd Gminy Szydłowo Jaraczewo 2 w przypadku braku możliwości nadania jej w Punkcie Pocztowym w Szydłowie.
18. Zwrot niedoręczonych przesyłek do siedziby Zamawiającego odbywać się będzie niezwłocznie po wyczerpaniu ich możliwości doręczenia, z podaniem przyczyn niedoręczenia. Pokwitowane przez adresata druki zwrotnego potwierdzenia odbioru Wykonawca będzie doręczał Zamawiającemu niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki, nie później jednak niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia doręczenia.
19. Do obowiązku Zamawiającego będzie należeć:
1) umieszczanie na przesyłkach w sposób trwały i czytelny informacji jednoznacznie identyfikującej nadawcę i adresata,
2) umieszczanie w lewym górnym rogu przesyłek swojej nazwy oraz adresu w pełnym brzmieniu,
3) umieszczanie na kopertach oznaczenia potwierdzającego wniesienie opłaty za usługę w postaci odcisku pieczęci z nadrukiem daty podpisania umowy,
4) dostarczanie przesyłek do wyznaczonej placówki nadawczej, w dni robocze w godzinach urzędowania,
5) rejestrowanie przesyłek na podstawie wykazu listów poleconych oraz sporządzanie ilościowego zestawienia nadanych przesyłek (poleconych, zwykłych) z podziałem na kategorie wagowe i cenowe.
20. Wykaz listów poleconych (książka nadawcza) i zestawienie ilościowe zostaną sporządzone w dwóch egzemplarzach, oryginał dla Wykonawcy, kopia dla Zamawiającego. Zamawiający będzie nadawał przesyłki w stanie uporządkowanym z podziałem na przesyłki rejestrowanie i nierejestrowane oraz wg kolejności wpisów w zestawieniu przesyłek poleconych (książce nadawczej).
21. Termin realizacji zamówienia - od dnia 01 styczna 2024 r do dnia 31 grudnia 2024 r.
22. Zamawiający akceptuje regulamin Wykonawcy dotyczący świadczenia usług pocztowych o ile zapisy w regulaminie nie będą sprzeczne z zapisami Ogłoszenia o zamówieniu i niniejszej umowy, nie będą nakładać na Zamawiającego dodatkowych obowiązków, ograniczać odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, generować dodatkowych kosztów, innych niż przewidziane w umowie. W wypadku wystąpienia sprzeczności między zapisami Ogłoszenia o zamówieniu i WZ oraz umowy a regulaminami, obowiązują zapisy Ogłoszenia o zamówieniu i umowy. Ogłoszenia o zamówieniu i umowy a regulaminami, obowiązują zapisy ogłoszenia o zamówieniu i umowy.
23. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W przypadku odstąpienia od umowy, Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. Oświadczenie Zamawiającego o odstąpieniu od umowy następuje na piśmie i powinno zawierać uzasadnienie.
24. Zmiany, dotyczące realizacji przedmiotu umowy, w tym umówionego terminu wykonania przedmiotu umowy w następujących przypadkach:
a) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach,
b) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron, o wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminu realizacji zamówienia Wykonawca winien niezwłocznie poinformować Zamawiającego pisemnie.
25. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności. Katalog istotnych zmian wskazany w powyżej nie uprawnia Wykonawcy do żądania od Zamawiającego dokonywania tych zmian. Zamawiający może wyrazić zgodę na ich dokonanie.
4.5.3.) Główny kod CPV: 64110000-0 - Usługi pocztowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 195125 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 195125 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 195125 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: POCZTA POLSKA S.A.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5250007313
7.3.3) Ulica: Rodziny Hiszpańskich 8
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 00-940
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-29
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 249999 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2024-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Miasta i Gminy Buk.
- Świadczenie usług pocztowych na potrzeby Urzędu Gminy w Lubinie.
- Świadczenie w 2025 r. na rzecz Starostwa Powiatowego w Sokółce usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek w obrocie krajowym i zagranicznym
- Świadczenie usług pocztowych dla Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu oraz Delegatur WUW
- Świadczenie usług pocztowych na potrzeby UMWL w Zielonej Górze przy ul. Podgórnej 7 oraz Biura Zamiejscowego Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze z siedzibą w Gorzowie Wlkp. przy ul. Walczaka 42.
- Świadczenie usług pocztowych dla Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach
więcej: Usługi pocztowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.