Ogłoszenie z dnia 2024-11-05
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór i dalsze zagospodarowanie odpadów kuchennych ulegających biodegradacji o kodzie 20 01 08
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami "Eko-MAZURY" Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 280239333
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Siedliska 77
1.5.2.) Miejscowość: Siedliska
1.5.3.) Kod pocztowy: 19-300
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - Ełcki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@eko-mazury.elk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.eko-mazury.elk.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i dalsze zagospodarowanie odpadów kuchennych ulegających biodegradacji o kodzie 20 01 082.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-685b2153-7e08-4f8e-b2ed-e29d3ab6c010
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00579586
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Powodem zam. w trybie z wolnej ręki, jest awaria przerzucarki pracującej w hali kompostowni. Zamawiający nie może zgodnie z procesem technologicznym przetwarzać odpadów kuchennych. Ponadto Zamawiający zgodnie z obowiązującymi umowami zobowiązany jest do systematycznego przyjmowania do zagospodarowania odpadów komunalnych, dlatego proces ten nie może zostać wstrzymany. Problemem jest także ograniczona powierzchnia „nadawy” w hali sortowni, gdzie dostarczane są odpady i ze względu na awarię kompostowni, jest już w znacznej części zapełniona odpadami. Biorąc pod uwagę zaistniałą sytuację Zamawiający musi jak najszybciej wywieźć odpady z terenu ZUO, dlatego zdecydował się na udzielenie zamówienia z wolnej ręki, gdyż jest to sytuacja pilna, niewynikająca z winy Zamawiającego, której nie mógł wcześniej przewidzieć. Stąd niemożliwe są do zachowania terminy wynikające z ustawy Pzp. Zamawiający udzieli zamówienia na podstawie art.305 w związku z art. 214 ust.1 pkt. 5 ustawy Pzp.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP-PGO/14/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywny odbiór i zagospodarowanie przez Wykonawcę,
z terenu Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami Sp. z o.o. z siedzibą Siedliska 77, 19-300 Ełk odpadów kuchennych ulegających biodegradacji o kodzie 20 01 08 zgodnie z decyzjami posiadanymi przez Wykonawcę w celu poddania ich procesowi recyklingu R3. Sposób i miejsce zagospodarowania odebranych odpadów muszą być zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
2. Odpady kuchenne ulegające biodegradacji o kodzie 20 01 08 są zbierane w sposób selektywny
(80 % odpadów w workach). Skład morfologiczny odpadów kuchenny ulegających biodegradacji
(20 01 08) w dużej mierze uzależniony jest od pory roku, w której są zbierane.
3. Odbiór następować będzie transportem zorganizowanym przez Wykonawcę i na jego koszt, także
w zakresie kosztów przewozu, ubezpieczenia na czas transportu oraz rozładunku, zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz. U. 2016 r. poz. 1742).
4. Odbiór odpadów będzie odbywał się z terenu Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami Sp. z o.o.
z siedzibą Siedliska 77, 19-300 Ełk od poniedziałku do piątku, w godzinach od 6:00 do 16:00 w ilości ok. 6 transportów tygodniowo. Zamawiający pozostawia sobie możliwość zwiększenia ilości transportów według potrzeb, ale maksymalnie 8 transportów tygodniowo.
5. Załadunek odpadu na podstawione przez Wykonawcę pojazdy, jest obowiązkiem Zamawiającego.
6. Ważenie odbieranych przez wykonawcę odpadów będzie realizowane na zalegalizowanych wagach Zamawiającego i będzie potwierdzone dokumentem wydania magazynowego oraz kartą przekazania odpadów wygenerowaną w BDO. Dla określenia wagi odbieranego odpadu, pojazd Wykonawcy musi być zważony przed załadunkiem i po załadunku.
7. Zakres pomiarowy wagi zlokalizowanej na terenie ZUO w Siedliskach wynosi 60 Mg, długość podestu - 18,75 m, szerokość podestu - 3 m.
8. Zamawiający zwróci się do wykonawcy o przekazanie informacji potwierdzającej rodzaj procesu odzysku jakiemu zostały poddane przyjęte odpady oraz ilości produktów lub odpadów z nich wytworzonych.
9. Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszelkie szkody, jak i również za utratę, ubytki oraz uszkodzenia odpadów, powstałe w czasie transportu odpadów od chwili wydania z ZUO
w Siedliskach oraz w trakcie transportu, rozładunku odpadów do czasu poddania ich i zakończenia procesów odzysku.
10. Wykonawca ponosi w szczególności odpowiedzialność za działania oraz zaniechania swego personelu oraz podmiotów, którymi posłużył się wykonując przedmiot zamówienia,
np. przewoźników.
11. Z chwilą wydania odpadów Wykonawcy (wskazanemu przez niego Przewoźnikowi), przechodzą na Wykonawcę wszelkie korzyści i ciężary związane z nimi oraz niebezpieczeństwo ich przypadkowej utraty lub uszkodzenia, w szczególności przejmuje on odpowiedzialność za wydane odpady, za należyte postępowanie z nimi i za skutki z tego wynikające.
12. Termin realizacji przedmiotu zamówienia: 1 miesiąc od dnia podpisania umowy lub do wyczerpania się wartości umowy ( w zależności, który warunek ziści się jako pierwszy).
13. Szacunkowa ilość odpadów, która zostanie przekazana Wykonawcy w okresie obowiązywania umowy wyniesie: 400 Mg. Zamawiający zastrzega, że podana ilość jest wartością szacunkową, obrazującą możliwą wielkość zakresu przedmiotu zamówienia.
14. Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia ilości +25 % (100Mg) . Prawo opcji oznacza, że Zamawiający może powierzyć Wykonawcy wykonanie dodatkowej ilości objętych prawem opcji
w zależności od potrzeb i posiadanych środków przez Zamawiającego zgodnie z następującymi zasadami:
1) prawo opcji realizowane będzie na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe;
2) o zamiarze skorzystania z prawa opcji, Zamawiający poinformuje Wykonawcę odrębnym oświadczeniem wraz z podaniem terminu rozpoczęcia realizacji.
15. Strony zgodnie oświadczają, iż zastrzeżone prawo opcji nie rodzi po stronie Zamawiającego obowiązku zlecenia dodatkowego zakresu, natomiast po stronie Wykonawcy nie stanowi podstawy do wystąpienia w stosunku do Zamawiającego z roszczeniami o wykonanie prawa opcji.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PreZero Service Północ Sp. z o.o
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 190943483
7.3.4) Miejscowość: Gdańsk
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-14
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 383400,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 1 miesiące
INNE PRZETARGI SIEDLISKA
więcej: przetargi SIEDLISKA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- USŁUGA WYNAJMU KOMPAKTORA DEDYKOWANEGO NA SKŁADOWISKO ODPADÓW WRAZ Z OBSŁUGĄ I PALIWEM DLA M.P.G.O. MUNDO SP. Z O.O. W LUBINIE
- "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenów i obiektów zarządzanych przez Głogowskie Obiekty Usługowe w Głogowie".
- Transport odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych do Instalacji
- Odbiór transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Abramów
- Sukcesywny odbiór i zagospodarowanie odpadów ulegających biodegradacji o kodzie 20 02 01
- Świadczenie usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu segregowanych oraz niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z terenu SP ZOZ w Proszowicach.
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.