eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SamborzecRozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Samborcu



Ogłoszenie z dnia 2024-11-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Samborcu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Samborzec

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409778

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Samborzec 43

1.5.2.) Miejscowość: Samborzec

1.5.3.) Kod pocztowy: 27-650

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski

1.5.7.) Numer telefonu: 158314443

1.5.8.) Numer faksu: 158314443

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@samborzec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.samborzec.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/ug_samborzec/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Samborcu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-70acab73-00ff-458a-b67a-aff2d472c574

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00579839

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00065708/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.5 Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Samborcu

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00411129

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: Ig.III.271.2.5.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: „Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Samborcu” w systemie zaprojektuj i wybuduj. Realizacja zadania obejmuje wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych związanych z przebudową i rozbudową istniejącej oczyszczalni ścieków w Samborcu przede wszystkim o nowy zbiornik SBR wraz z uzyskaniem wymaganych przepisami prawa uzgodnień, opinii, zgód, pozwoleń, decyzji jak i wszelkich prac budowlano-montażowych dot. robót opisanych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) oraz niewymienionych, a koniecznych do prawidłowej realizacji zamówienia wraz z jej uruchomieniem, przeprowadzeniem rozruchu technologicznego oraz uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.
2. Obecna mechaniczno-biologiczna oczyszczalnia ścieków w Samborcu typu SBR posiada przepustowość 640m3/d i obciążenie RLM = 5334. W związku z realizowana rozbudową sieci kanalizacyjnej w gminie konieczne jest zwiększenie przepustowości oczyszczalni do 1280 m3/d i obciążeniem RLM = 9 500. W związku z tym wymaga się wykonania rozbudowy i przebudowy oczyszczalni biologicznej, gospodarki osadowej i systemu sterowania. Osiągnięcie powyższych założeń związane jest ściśle z wykonaniem nowych obiektów technologicznych w konstrukcji żelbetowej monolitycznej z zaawansowanym technicznie wyposażeniem technologicznym oraz systemem AKPiA. Wymaga się automatyzacji procesów technologicznych bazującej na wysokosprawnych urządzeniach pomiarowych dla optymalizacji procesu oczyszczania i jednoczesnego ograniczenia kosztów oczyszczania, których jednym z najwyższych czynników jest zużycie energii elektrycznej i unieszkodliwianie osadów ściekowych. Analiza danych ilościowo-jakościowych ścieków surowych, stan i parametry techniczne kanalizacji sanitarnej na terenie zlewni gminy Samborzec warunkują zakres rozbudowy i przebudowy przedmiotowej oczyszczalni. Projektowane docelowe obciążenie oczyszczalni wyrażone Równoważną Liczbą Mieszkańców nie może być niższe od RLM = 9500. Dla tej wielkości oczyszczalni, należy spełnić wymagania jakościowe w odprowadzanych ściekach oczyszczonych zawarte w obowiązującym rozporządzeniu Ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej z dnia 12 lipca 2019 w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu do wód lub do ziemi ścieków, a także przy odprowadzaniu wód opadowych lub roztopowych do wód lub do urządzeń wodnych. Dodatkowo wymaga się redukcji azotu i fosforu jak dla oczyszczalni o obciążeniu powyżej 10 000 RLM tj.: Azot ogólny ≤ 15 mg/l i fosfor ogólny ≤ 2 mg/l. Osiągnięcie takiego efektu należy uzyskać przy zastosowaniu istniejących zmodernizowanych urządzeń oczyszczalni mechanicznej z sitopiaskownikiem, dwóch reaktorów sekwencyjnych typu SBR (istniejący i projektowany) i gospodarki osadowej z tlenową stabilizacją oraz w przyszłości przystosowaną do termicznej higienizacji osadu z przeznaczeniem do stosowania w rolnictwie i przygotowaniem do wyłączenia osadów z odpadu o kodzie 19 08 05.
3. Przedsięwzięcie obejmuje:
1) wykonanie Projektu Budowlanego wraz uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji,
2) przeprowadzenie uzgodnień oraz uzyskanie wodnoprawnego oraz pozwolenia na budowę,
3) wykonanie Projektu Wykonawczego – wielobranżowego oraz innych niezbędnych opracowań, w tym w zakresie oddziaływania inwestycji na środowisko;
4) wykonanie robót budowlanych w oparciu o zatwierdzony Projekt Budowlany, Projekt
Wykonawczy zgodnie z warunkami pozwolenia na budowę,
5) wykonanie systemu wizualizacji,
6) wykonanie niezbędnych dokumentacji odbiorowych i powykonawczych,
7) opracowanie ramowej instrukcji obsługi oczyszczalni
8) uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Program Funkcjonalno-Użytkowy z czerwca 2024, który stanowi załącznik nr 10 do SWZ.

4. Zakres robót budowlanych wskazanych w PFU:
A. Elementy obligatoryjne do wykonania w ramach zamówienia:
1) budowa nowego reaktora SBR o pojemności ok. 2 000 m3 posadowionego na palach w ilości ok. 70 szt., w tym zmiana lokalizacji istniejącej instalacji PV o mocy 10 kW;
2) budowa drugiego zagęszczacza grawitacyjnego z napowietrzaniem;
3) modernizacja istniejącego zagęszczacza grawitacyjnego i napowietrzanie;
4) budowa pompowni głównej na dwa reaktory;
5) budowa zbiornika ścieków dowożonych z GRP z napowietrzaniem i stacją ścieków dowożonych i budową wagi najazdowej;
6) budowa poletka osadowego o wym: 8 * 16 m i wys. 5 m z murkiem oporowym wys. 1m przykrytego tunelem/szklarnią ze stali ocynkowanej i pokrytą poliwęglanem przystosowanego do zamontowania higienizatora termicznego;
7) modernizacja wentylacji hali prasy ze ścianą odgradzającą;
8) opracowanie nowego systemu sterowania oczyszczalnią z wizualizacją;
9) rozbudowa zasilania głównego o dodatkowe 30 kW.
10) dostawa agregatu prądotwórczego min. 100 kVA;
11) przebudowa dróg i placu najazdowego.
B. Elementy fakultatywne do wykonania w ramach zamówienia (możliwość późniejszej zmiany umowy w formie aneksu w przypadku oszczędności poprzetargowych):
1) oświetlenie i ogrodzenie z bramą;
2) rozbudowa instalacji PV do łącznej mocy 55 kW;
3) modernizacja starego zbiornika SBR o pojemności 2 000 m3.

5. Zamawiający dołożył wszelkich starań, aby dokumentacja nie posiadała odniesienia do jakichkolwiek znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę. Gdyby, pomimo zweryfikowania dokumentacji, pozostało w treści lub na rysunku takie oznaczenie, należy traktować je jako produkty referencyjne, które mogą być zastąpione innymi o równoważnych parametrach, nawet gdyby nie było użyte przy nich określenie „lub równoważne”. Ewentualne nazwy handlowe użyte w dokumentacji projektowej stanowiłyby definicję standardu lub typ produktu, a nie jako żądanie zaoferowania przez Wykonawców materiałów i urządzeń oferowanych przez konkretnych producentów. Za materiały i urządzenia równoważne będą uważane takie, które posiadają nie gorsze lub lepsze cechy lub parametry i spełniają podobne funkcje lub wykonane są z materiałów o podobnej charakterystyce, trwałości oraz wytrzymałości.
6. Jeżeli wykonawca stwierdzi, że użyte w SWZ i w załączniku do SWZ parametry lub normy krajowe lub przenoszące na normy europejskie lub normy międzynarodowe mogą wskazywać na producentów produktów lub źródła ich pochodzenia to oznacza, że mają takie znaczenie, że parametry techniczne tak wskazanych produktów określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w normach użytych w SWZ i w załącznikach do SWZ. Dopuszcza się również wykazanie równoważności normami równoważnymi w stosunku do tych wskazanych w dokumentacji oraz przez zastosowanie materiałów odpowiadających danej normie. Na Wykonawcy spoczywa ciężar wskazania „równoważności”.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne

71300000-1 - Usługi inżynieryjne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45252100-9 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania ścieków

45252127-4 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków

45252200-0 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 8989000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 11792379,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 8989000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ALTERECO Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 675-175-28-09

7.3.3) Ulica: Nockowa 25

7.3.4) Miejscowość: Iwierzyce

7.3.5) Kod pocztowy: 39-124

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 8989000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.