Ogłoszenie z dnia 2024-11-06
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00500732/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-09-16
- 2024/BZP 00532013/01 - Modyfikacja z dnia 2024-10-04
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii wraz z montażem w Rejonie Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Lubuskie - Zarząd Dróg Wojewódzkich
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 006092820
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Niepodległości 32
1.5.2.) Miejscowość: Zielona Góra
1.5.3.) Kod pocztowy: 65-042
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: +48683280300
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zdw@zdw.zgora.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw.zgora.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3d729477-3333-4ce9-8b76-02fe040e94441.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii wraz z montażem w Rejonie Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3d729477-3333-4ce9-8b76-02fe040e9444
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00580201
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00051833/29/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.7 Dostawa instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii wraz z montażem w Rejonie Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00500732
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WZP.2910.102.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 253111,33 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie instalacji fotowoltaicznej z magazynem (magazynami) energii wraz z montażem w budynku administracyjno-socjalnym z garażami
w Rejonie Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze przy ul. Nowa 1 oraz zgłoszenie przyłączenia do sieci elektroenergetycznej Enea Operator Sp. z o.o., której parametry są opisane w projekcie wraz z opracowaniami uzupełniającymi.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne określone zostały w Rozdziale III SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
51100000-3 - Usługi instalowania urządzeń elektrycznych i mechanicznych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:Zamawiający w dniu 16.09.2024 r. wszczął postępowanie przetargowe, zamieszczając ogłoszenie o zamówieniu w BZP oraz publikując postępowanie na platformie eZamówienia. Termin składania ofert został wyznaczony na dzień 11.10.2024 r. W dniu 10.10.2024 r. wpłynęło do zamawiającego pytanie do SWZ o treści cyt.: „W KRYTERIACH RÓWNOWAŻNOŚCI URZĄDZEŃ I MATERIAŁÓW PODANE JEST ŻE PANELE MUSZĄ SPEŁNIAĆ PARAMETR Napięcie obwodu otwartego (Voc/V)≤37.80 TEN PARAMETR JEST PRZEWAŻNIE DLA PANELI O MOCY 415W, DLA 425 W PARAMETR TEN PRZEWAŻNIE JEST 38,2. Czy zamawiający dopuszcza zmianę tego parametru?? Zamawiający nie udzielił odpowiedzi na to pytanie, traktując je jako zadane po terminie na zadawanie pytań. W dniu 11.10.2024 r. zamawiający dokonał otwarcia złożonych ofert. Do upływu wyznaczonego terminu wpłynęły cztery oferty. W trakcie badania i oceny ofert zamawiający stwierdził, że dwie ze złożonych ofert podlegają odrzuceniu, jedna na mocy art. 226 ust. 1 pkt 14, a druga na mocy art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy pzp. W postępowaniu pozostały więc dwie ważne oferty. W trakcie oceny Kryteriów równoważności urządzeń i materiałów – załącznik nr 3 do formularza oferty, okazało się, że żaden z wykonawców nie spełnia kryterium opisanego w pkt 4 tabeli I. Jeden z nich oświadczył, że proponowany przez niego panel fotowoltaiczny nie posiada parametru o nazwie „Napięcie obwodu otwartego (Voc/V) o wartości ≤ 37,80”, zaznaczając odpowiedź NIE. Natomiast drugi z wykonawców oświadczył, że proponowany przez niego panel fotowoltaiczny posiada napięcie obwodu otwartego (Voc/V) o wartości ≤ 37,80, zaznaczając odpowiedź TAK i jednocześnie złożył oświadczenie o następującej treści: „proponowany moduł Astronergy CHSM54NHC 425W ma Napięcie Voc = 38.2V; wymaganie o dopasowaniu łańcucha PV w zakresie pracy MPPT zostanie spełnione ponieważ każdy moduł będzie wyposażony w optymalizator mocy, który steruje odpowiednio napięciem modułu. Podsumowując warunek ten zostanie spełniony na zasadzie równoważności.” Warto tutaj zaznaczyć, że przygotowany przez zamawiającego załącznik nr 3 do formularza oferty – Kryteria równoważności urządzeń i materiałów, nie dopuszczał do składania przez wykonawcę jakichkolwiek dodatkowych deklaracji czy oświadczeń. Wykonawca zobowiązany był jedynie do wybrania właściwej odpowiedzi TAK lub NIE. Zamawiający stwierdził, że odmienne oświadczenia zostały złożone w zakresie pkt 4, co do którego wpłynęło przed otwarciem ofert pytanie do SWZ, a na które zamawiający nie udzielił odpowiedzi. Z informacji otrzymanej od projektanta dokumentacji projektowej wykonania przedmiotowej fotowoltaiki wynika, że wartość podana w tabeli I w pkt 4 w zakresie napięcia obwodu otwartego jest niepoprawna i powinna wynosić ≤ 38,20, a zatem zadane pytanie było uzasadnione. Wobec powyższego nie można prawidłowo ocenić złożonych ofert, gdyż w dokumentach przetargowych wystąpił błąd w zakresie jednego z parametru, tj. w tabeli I, pkt 4 – napięcie obwodu otwartego (Voc/V). Zamawiający nie może uznać odrębnego oświadczenia złożonego przez jednego z wykonawców w zakresie parametru 38,20 i jednocześnie odrzucić ofertę drugiego wykonawcy, który zgodnie z prawdą oświadczył, iż proponowany przez niego panel fotowoltaiczny nie posiada parametru opisanego przez zamawiającego w dokumentach zamówienia o wartości ≤37,80.
Ze względu na ograniczoną liczbę znaków, które można wprowadzić do treści ogłoszenia w niniejszej pozycji tj. 5.2.1), pozostały opis przyczyny unieważnienia postępowania zawarty jest w sekcji IX. Informacje dodatkowe.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy pzp, zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców. Oznacza to takie organizowanie i kierowanie postępowaniem przez
zamawiającego, aby w każdym jego stadium miała miejsce uczciwa rywalizacja między wykonawcami. Nieudzielenie odpowiedzi na, jak się okazało po otwarciu ofert, ważne pytanie, uniemożliwiło dokonanie prawidłowej oceny ofert i zachowanie uczciwej konkurencji.
Doprowadziło do nieporównywalności złożonych ofert, co może mieć wpływ na wynik postępowania (KIO 3384/23). Zatem błąd w wartości parametru w pkt 4 tabeli I stanowi niemożliwą do usunięcia wadę postępowania, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy ze względu na regulację art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy pzp, a przez to uzasadnia unieważnienie postępowania na mocy art. 255 pkt 6 ustawy pzp.
INNE PRZETARGI Z ZIELONEJ GÓRY
- Całodobowe żywienie pacjentów i dowóz posiłków do Hospicjum im. Lady Ryder of Warsaw w Zielonej Górze.
- Przygotowanie i dostarczenie gotowych obiadów dla uczniów uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 8 im. Jana Brzechwy w Zielonej Górze
- Dostawa mikrokuwet do oznaczania hemoglobiny, krwi kontrolnej oraz akcesoriów do czyszczenia i konserwacji hemoglobinometrów.
- Opracowanie dok. projektowej na modern. komunalnego wielorodz. bud. mieszkaln. przy ul. Batorego 20 oraz ul. Batorego 38 w Z. Górze w ramach zad. pn.:Modernizacja budynków i lokali komunalnych-II etap
- Najem separatora komórkowego do pobierania płytek krwi z aferezy wraz z dostawą kompatybilnych zestawów.
- LI.262.13.2024 Zakup aspiratora ultradźwiękowego
więcej: przetargi w Zielonej Górze »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Instalacja OZE i poprawa efektywności energetycznej wraz z przebudową zaplecza technicznego Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku" - II postępowanie
- INSTALACJA PANELI FOTOWOLTAICZNYCH I POMP CIEPŁA - II ETAP
- Zaprojektowanie i budowa Branżowego Centrum Umiejętności w dziedzinie energetyka odnawialna - wodna w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Marszewie
- Przebudowa i rozbudowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Zalesiu
- Wykonanie dostaw specjalistycznego wyposażenia związanych z projektem pn. Rozwój Centrum Kompetencji Zawodowych w branży elektryczno-elektronicznej przy Zespole Szkół w Dobczycach
- Remont instalacji elektrycznej wraz z pracami towarzyszącymi w budynku strażnicy Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej Nr 1 Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kędzierzynie-Koźlu
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.