Ogłoszenie z dnia 2024-11-06
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00491661/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-09-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Przebudowy kanalizacji deszczowej na terenie miasta Gliwice w latach 2024-2025”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. w Gliwicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271062577
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rybnicka 47
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@pwik.gliwice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pwik.gliwice.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/pwik_gliwice1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Sektor wodny
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowy kanalizacji deszczowej na terenie miasta Gliwice w latach 2024-2025”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f209dc6b-6144-462a-bd3b-84a2a70c791f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00581216
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00214322/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Przebudowy kanalizacji deszczowej na terenie miasta Gliwice w latach 2024-2025
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00491661
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: TP/9/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 1630502,24 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie robót budowlanych na terenie Miasta Gliwice w zakresie przebudów:
a) urządzeń na kanalizacji deszczowej, w tym sieci kanalizacyjnych grawitacyjnych i ciśnieniowych, studzienek kanalizacyjnych, wpustów deszczowych oraz odwodnień liniowych,
b) robót odtworzeniowych nawierzchni wraz z kompleksowym przywróceniem terenu do stanu pierwotnego po wykonywanych robotach.
2. Dane techniczne dotyczące sieci, studzienek i wpustów kanalizacji deszczowej – grawitacyjne i ciśnieniowe znajdujące się na terenie Miasta Gliwice:
a) średnica kanalizacji deszczowej: od DN200 do DN3000;
b) materiał (sieci, studzienek, wpustów deszczowych, odwodnień liniowych): beton, PVC, polietylen (PE), PEHD, polipropylen, kamionka, GRP;
c) sieci kanalizacyjne mogą przebiegać na dużych głębokościach, w drogach publicznych, ulicach, chodnikach, zieleńcach, drogach gruntowych, poboczach dróg, posesjach prywatnych, pod ciekami wodnymi (syfony), nasypami, wiaduktami, mostami, w podwieszeniu oraz znajdować się na terenach wymagających nadzoru ze strony konserwatora zabytków.
3. Wykonawca zobowiązany jest realizować roboty zgodnie z zapisami umownymi. Realizacja odbywać się będzie na podstawie Zleceń wystawianych przez Zamawiającego, przekazywanych Wykonawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej.
4. Wykonawca jest zobowiązany do złożenia wraz z ofertą wypełnionego formularza cenowego stanowiącego załącznik do formularza ofertowego, wg. którego rozliczane będą wykonywane w ramach niniejszego zamówienia roboty budowlane. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia przed podpisaniem umowy szczegółowego kosztorysu ofertowego. Wartość złożonego szczegółowego kosztorysu powinna zostać wyliczona na podstawie ilości podanych w formularzu cenowym sporządzonym wyłącznie po to, aby dać Wykonawcom wspólną podstawę do wyliczenia ceny oferty.
Wartość przedłożonego przez Wykonawcę formularza cenowego służyć będzie jedynie do oceny złożonej oferty, a Ilość zamawianych robót w okresie realizacji umowy będzie uzależniona od wysokości środków przeznaczonych na ten cel w budżecie Zamawiającego.
5. Roboty nieujęte w szczegółowych kosztorysach ofertowych, w stosunku do których nie zostały wskazane ceny jednostkowe, będą rozliczane na podstawie złożonego kosztorysu powykonawczego sporządzonego na obowiązujących KNR, w oparciu o stawki nie wyższe niż minimalne dla Województwa Śląskiego, określone w aktualnych Zeszytach SEKOCENBUD oraz przy zastosowaniu Rg, Ko, Z, (roboczogodziny, koszty ogólne, zysk) nie wyższe niż minimalne dla Województwa Śląskiego, określone w aktualnych Zeszytach SEKOCENBUD.
6. Wymagany okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty: 60 miesięcy licząc od dnia przyjęcia zgłoszenia do właściwego organu nadzoru budowlanego wraz z protokołem końcowego odbioru robót budowlano-montażowych dla każdego Zlecenia.
Wykonawca w ramach zawartej umowy uzyska własnym staraniem i na własny koszt wszystkie niezbędne decyzje, zezwolenia, uzgodnienia i warunki niezbędne do realizacji przedmiotowego zadania, w tym także dokument zezwalający na realizację inwestycji.
7. W przypadku działki drogowej (pasa drogowego) Wykonawca zgłosi wejście w teren w formie pisemnej lub elektronicznie do jej administratora, tj. Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.
8. Wykonawca sporządzi dokumentację powykonawczą dla robót wykonywanych, w tym także wykona inwentaryzację geodezyjną. Dokumentacja wraz ze sporządzonymi kartami studni winna być opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami.
9. Wykonawca w ramach zawartej umowy uzyska własnym staraniem i na własny koszt wszystkie niezbędne decyzje, zezwolenia, uzgodnienia i warunki niezbędne do realizacji przedmiotowego zadania, w tym także dokument zezwalający na realizację inwestycji, w szczególności:
• wywiady branżowe od gestorów sieci znajdujących się w kolizji lub krzyżujących się z zakresem prac wskazanym w zleceniu,
• mapy niezbędne do uzyskania wszystkich zgód, pozwoleń i uzgodnień,
• warunki i uzgodnienia administratora drogi w zakresie zajęcia działek pasa drogowego,
• niezbędne prawo do dysponowania gruntem na cele budowlane.
Ponadto Wykonawca przygotuje kompletny wniosek do właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej wraz z wymaganymi załącznikami tj.: decyzjami, uzgodnieniami, warunkami, załącznikami graficznymi i opisowymi w celu uzyskania dokumentu niezbędnego do realizacji zadania. Kompletny wniosek wraz z załącznikami przed jego złożeniem winien być zaakceptowany przez Zamawiającego. Wykonawca zobligowany jest do uzyskania prawomocnego dokumentu pozwalającego na realizację zadania.
Dodatkowo Wykonawca w ramach zadania, w razie konieczności dokona skutecznego zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu robót budowlanych. Kopia ww. dokumentów stanowić będzie elementarną część dokumentacji powykonawczej.
Wykonawca przygotuje dane niezbędne do sporządzenia PT celem przyjęcia środka trwałego na majątek, w tym także inwentaryzację geodezyjną wykonanej sieci.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), zwanej dalej "ustawą Pzp", ponieważ obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
Do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 26.09.2024 roku do godz. 9:00 zostało złożonych 7 ofert.
Zamawiający dokonał badania i oceny wszystkich złożonych ofert. W związku z bardzo dużymi rozbieżnościami cen jednostkowych zaoferowanych przez Wykonawców pomiędzy poszczególnymi formularzami cenowymi, Zamawiający na podstawie art. 223 ust. 1 ustawy Pzp pismem z dnia 08.10.2024 r. wezwał wszystkich Wykonawców biorących udział w postępowaniu do złożenia wyjaśnień dotyczących wyliczenia cen wyszczególniając pozycje, w których wystąpiły największe rozbieżności i które mają istotny wpływ na ogólną wartość zamówienia tj. pozycji: 2, 5, 9, 19, 24, 67, 69, 72, 75.
Wszyscy Wykonawcy złożyli wyjaśnienia w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
Ze złożonych wyjaśnień wynika, że formularz cenowy stanowiący załącznik do oferty był niejednoznacznie zrozumiany przez wszystkich Wykonawców. Zamawiający dokonując importu kosztorysu z programu kosztorysowego do formatu Excel pominął istotny element, którym są krotności przy poszczególnych pozycjach kosztorysowych z dodatkami stąd w ww. pozycjach formularza cenowego uzyskał duże rozbieżności cen jednostkowych. Pominięcie krotności pozwoliło na dobrowolną interpretację pozycji kosztorysowych przez Wykonawców. W związku z powyższym oferty złożone w niniejszym postępowaniu są nieporównywalne. Na tym etapie postępowania powyższa wada jest niemożliwa do usunięcia.
Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepis ten ma charakter bezwzględnie obowiązujący (iuris cogentis), nakłada zatem na Zamawiającego obowiązek unieważnienia postępowania w każdym przypadku, w którym stwierdzi, że ziściły się zawarte w tej normie przesłanki.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1467763,92 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3531600,60 PLN
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- Dostawy artykułów żywnościowych do Oddziałów Żłobków Miejskich w Gliwicach
- ZP.261.13.2024 Zakup mebli na potrzeby Sądu Okręgowego w Gliwicach - postępowanie nr 3.
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
- Przeglądy, konserwacje i wzorcowanie urządzeń laboratoryjnych dla Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach
- Dostawa klastra HA urządzeń do zabezpieczania ruchu sieciowego w postaci rozwiązania Next Generation FireWall (1 komplet). Znak sprawy: DZPZ.282.97.2024.EO
- Dostawa sprzętu AGD. Znak sprawy DZPZ.282.88.2024.AG
więcej: przetargi w Gliwicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zagospodarowanie poscaleniowe w zakresie dróg, renowacji rowów melioracyjnych, rekultywacji gruntów dla operacji pn. Scalenia gruntów wsi Piechoty, gm. Padew Narodowa o powierzchni łącznej 310,1773 ha
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
- WYKONANIE NOWYCH PROGÓW ZWALNIAJĄCYCH Z KOSTKI BETONOWEJ
- "Budowa ujęcia wody wraz z budową sieci wodociągowej w miejscowości Markocin, gmina Cedynia "
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.