Ogłoszenie z dnia 2024-11-07
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Utrzymanie bieżące terenów zielonych na obszarach zarządzanych przez ZGM "TBS" w Częstochowie Sp. z o. o. - z wyłączeniem Wspólnot Mieszkaniowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO W CZĘSTOCHOWIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151405607
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 24
1.5.2.) Miejscowość: Częstochowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zgm-tbs.czest.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgm-tbs.czest.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Spółka Prawa Handlowego 100% udziałów stanowi własność Gminy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie bieżące terenów zielonych na obszarach zarządzanych przez ZGM "TBS" w Częstochowie Sp. z o. o. - z wyłączeniem Wspólnot Mieszkaniowych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4ef9c423-abe6-418c-9a9d-ea87e3d6455b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00582088
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4ef9c423-abe6-418c-9a9d-ea87e3d6455b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej: zamowienia@zgm-tbs.czest.pl, z zastrzeżeniem, że: 1) złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy e-Zamówienia, 2) komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń,
wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail:
zamowienia@zgm-tbs.czest.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegóły w pkt XX SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły w pkt XXXII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły w pkt XXXII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DTIZ.2611.29.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie bieżące terenów zielonych na obszarach zarządzanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej „TBS” w Częstochowie Sp. z o. o. – z wyłączeniem Wspólnot Mieszkaniowych polegające na:
1)wycince drzew wraz z wywozem drewna,
2)cięciu w koronie drzew wraz z wywozem gałęzi, w zależności od potrzeb, obejmujące min.: cięcia sanitarne, korygujące, formujące, prześwietlające, techniczne, redukcyjne,
3)koszeniu i grabieniu trawników, tj.: trawy, chwastów i przerostów roślin, w tym rosnących przy elementach małej architektury, słupach elektrycznych, oświetleniowych, sygnalizatorach, znakach drogowych oraz innych elementach infrastruktury technicznej wraz z wywozem powstałych odpadów zielonych, w terminach:
a)od 15 kwietnia do 10 czerwca 2025 roku – jednokrotnym koszeniu trawników,
b)od 01 lipca do 14 sierpnia 2025 roku – jednokrotnym koszeniu trawników,
c)od 01 października do 15 listopada 2025 roku – jednokrotnym koszeniu trawników,
4)wykonaniu nasadzeń,
5)plewieniu zieleńców/skwerów dwa razy w roku w miesiącach – kwiecień - maj 2025r., sierpień - wrzesień 2025 r. (ul. Focha 80 – 150m²; ul. Pułaskiego 42 – 350 m²; ul. Korczaka 2
(Plac Sybiraków) – 750 m²),
6)przycince krzewów, żywopłotów i odrostów krzewów wraz z wywozem biomasy, dwa razy w roku – kwiecień - czerwiec 2025r., wrzesień - listopad 2025r.
2.Prace dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie wykonywał według potrzeb Zamawiającego, zgodnie z umową zawartą z Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej „TBS” w Częstochowie Sp. z o.o., na podstawie zleceń wystawianych przez Oddziały Eksploatacji, zawierających zakres robót niezbędnych do wykonania wraz z terenem objętym realizacją zamówienia.
Uwaga! Przed przystąpieniem do złożenia oferty Wykonawca może przeprowadzić oględziny terenów, w uzgodnieniu z właściwym Oddziałem Eksploatacji. Adresy oraz numery telefonów siedziby Oddziałów Eksploatacji stanowi załącznik nr 9 do SWZ.
3.Wśród drzew do wycinki opisanych w pkt IV.1.1) SWZ uwzględnione zostały drzewa ujęte w wydanych decyzjach oraz wycinki wynikające z nagłej potrzeby Zamawiającego.
4.Przewidywany zakres prac podany w kosztorysie ofertowym stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ, ma charakter szacunkowy i służy do ustalenia ceny zaoferowanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Przewidywany zakres prac może ulec zmniejszeniu w zależności od potrzeb Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia określonego zakresu usług, a w przypadku ich nie wykonania, obniży stosownie wynagrodzenie Wykonawcy. Zamawiający gwarantuje Wykonawcy wykonanie:
1)minimum 60% zamówienia polegającego na wycince drzew wraz z wywozem,
2)minimum 60% zamówienia polegającego na cięciu w koronach drzew wraz z wywozem gałęzi,
3)100% zamówienia polegającego na koszeniu i grabieniu trawników wraz z wywozem skoszonej trawy
i gałęzi,
4)90% zamówienia polegającego na wykonaniu nasadzeń,
5)100% zamówienia polegającego na plewieniu zieleńców/skwerów dwa razy w roku w miesiącach – kwiecień- maj 2025r., sierpień - wrzesień 2025 r.,
6)minimum 60% zamówienia polegającego na przycince krzewów, żywopłotów i odrostów krzewów wraz z wywozem dwa razy w roku – kwiecień - czerwiec 2025r., wrzesień - listopad 2025r.
5.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia z należytą starannością i na warunkach ustalonych w SWZ, a w szczególności:
1)w zakresie wycinki drzew, tj.: ścięcie drzewa, odcięcie konarów, zebranie drewna i gałęzi, załadunek na środek transportu i wywóz, usuwanie wiatrołomów i wiatrozwałów wraz z pocięciem powalonego lub złamanego drzewa, załadunek i wywóz z terenu,
2) w zakresie cięcia w koronie drzew, tj.: usunięcie z korony drzewa pędów, gałęzi, konarów suchych, złamanych, chorych, zamierających; usunięcie (przycięcie) z korony drzewa w miarę potrzeby przyrostów pędów, gałęzi dla zachowania określonej formy i wielkości korony; usunięcie wad budowy korony, poprawienie statyki drzewa, zmniejszenie wysokości drzewa
i wielkości korony, usunięcie gałęzi krzyżujących się i zagęszczających celem utrzymania odpowiedniego kształtu korony; usuniecie i przerzedzenie pędów przybyszowych tzw. mioteł poprzez usunięcie części pędów (nie więcej niż 30% masy asymilacyjnej); odcięcie lub zdjęcie złamanych, wiszących gałęzi i konarów, wyrównanie (docięcie) miejsc po złamanych gałęziach
i konarach; wywóz pozyskanego materiału i uporządkowanie miejsca pracy,
3) w zakresie nasadzeń - nowych drzew i krzewów wskazanych przez Oddziały Eksploatacji, zgodnie ze sztuką ogrodniczą,
4) w zakresie plewienia – usuwanie chwastów ręcznie lub przy użyciu narzędzi,
5) w zakresie przycinki krzewów, żywopłotów i odrostów krzewów, tj.: przycięcie corocznych odrostów w celu odmłodzenia krzewów i nadania im kształtu, usunięcie suchych, starych
i połamanych pędów oraz wycięcie nadmiernie zagęszczonych pędów, przycięcie koron wchodzących w kolizję z ciągami komunikacyjnym i infrastrukturą techniczną; cięcia należy wykonać przy pomocy specjalistycznego sprzętu, rany po cięciu nie mogą być postrzępione. Nie dopuszcza się pozostawienia biomasy, niezwłocznie po wykonaniu cięcia, w tym samym dniu, należy zebrać i wywieźć ścięte pędy,
6)w oparciu o ustawę o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 roku (Dz.U. z 2024 r. poz. 1478), zgodnie z zasadami sztuki ogrodniczej, wiedzy technicznej i doświadczenia, z należytą starannością, z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru świadczonych usług oraz przy użyciu specjalistycznego sprzętu przez osoby posiadające doświadczenie z zakresu pielęgnacji i wycinki zieleni wysokiej,
7)przeprowadzanie prac, w sposób nie zakłócający spokoju mieszkańców, w godzinach określonych Regulaminem Porządku Domowego tj. od godziny 7:00 do godziny 21:00,
8)utrzymywanie miejsc prowadzonych prac w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych,
9) oczyszczanie z zabrudzeń (pozostałości ziemi, usuniętych chwastów, skoszonej trawy, gałęzi itp.)
z chodników i dróg znajdujących się w bezpośrednim oddziaływaniu prowadzonych prac,
10)niezwłoczne usuwanie w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji prac,
11)odbudowywanie nawierzchni uszkodzonych w trakcie pielęgnacji drzew, krzewów i trawników,
12)załadunek oraz wywóz odpadów „zielonych” z terenów objętych utrzymaniem zieleni powinno się odbyć w terminie do 48 godzin od wykonania prac. Wybór miejsca wywózki i koszty składowania lub unieszkodliwiania obciążą Wykonawcę. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do udokumentowania wywozu umowami lub fakturami za ich składowanie lub unieszkodliwienie. W przypadku wywożenia obciętych gałęzi drzew, krzewów, żywopłotów i odrostów przy drzewach we własnym zakresie Wykonawca zobowiązany jest do wskazania miejsca ich składowania lub unieszkodliwiania,
13)potwierdzenia wykonania powyższych czynności w protokole odbioru sporządzonym przez Oddział Eksploatacji.
6.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia wszelkich materiałów oraz sprawnego sprzętu i narzędzi niezbędnych do realizacji zadania, a mianowicie: kosiarek, grabi, pazurków do wygrabiania, nożyc i sekatorów do obcinania gałęzi oraz wszelkich innych, których użycie będzie konieczne do realizacji zadania.
7.Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych jak również zapewnienia w tym zakresie sprzętu i odzieży dla osób uczestniczących przy realizacji zadania.
8.Działając zgodnie z art. 95 ust. 1 i 2 pkt 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawców na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wymienione czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, w tym:
1) Zamawiający wymaga, aby wszystkie osoby bezpośrednio wykonujące czynności związane
z realizacją przedmiotu zamówienia, zatrudnione były na podstawie stosunku pracy,
2) Wykonawca lub podwykonawca zatrudnia wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Obowiązek, o którym nowa w zdaniu poprzednim nie zaistnieje w sytuacji rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu
i dotyczy osoby, której rola w wykonaniu zamówienia została zakończona,
3) we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ określone zostały:
a) sposób weryfikacji zatrudnienia osoby, o której mowa w pkt IV.8.1) SWZ,
b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w pkt IV.8.1) SWZ,
c) sankcje z tytułu niespełnienia wymagań określonych w pkt IV.8.1) oraz pkt IV.8.3)a) i pkt IV.8.3)b) SWZ.
9.Działając na podstawie art. 101 ust. 1 pkt 1) ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Zamawiający opisuje w § 3 ust. 16 wzoru umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SWZ wymagania środowiskowe określone w przepisach ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych z dnia 11 stycznia 2018 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1289).
10.Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia oraz gwarancji zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77211400-6 - Usługi wycinania drzew
77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
77211600-8 - Sadzenie drzew
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
77314000-4 - Usługi utrzymania gruntów
77342000-9 - Przycinanie żywopłotów
03451000-6 - Rośliny
03452000-3 - Drzewa
03451300-9 - Krzewy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo Zamówień Publicznych, polegającego na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, ewentualnie udzieli wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług polegających na utrzymaniu bieżącym terenów zielonych na obszarach zarządzanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej „TBS” w Częstochowie Sp. z o.o. – z wyłączeniem Wspólnot Mieszkaniowych, w zakresie do 10% wartości szacunkowej zamówienia na warunkach przewidzianych w dokumentacji postępowania dla zamówienia podstawowego, co zostało skalkulowane przy szacowaniu wartości zamówienia podstawowego. Podstawowym warunkiem ewentualnego udzielenia zamówienia podobnego będzie fakt, iż Wykonawca realizował usługi w terminie i z najwyższą starannością oraz pozytywna ocena Zamawiającego dotycząca jakości wykonania usług podstawowych. Ponadto ewentualnie udzielenie Wykonawcy zamówienia podstawowego zamówienia podobnego warunkowane jest też tym, że zapewni on nie gorszy standard i jakość oraz warunki wykonywania nowego zamówienia niż dotyczące zamówienia podstawowego, a także że Wykonawca zaakceptuje istotne warunki dotychczasowej umowy, jak również strony w wyniku negocjacji uzgodnią wynagrodzenie oraz termin wykonania takiego zamówienia. Zamówienia podobne mogą dotyczyć wykonania robót w zakresie powtórzenia realizacji podobnych usług polegających na utrzymaniu bieżącym terenów zielonych.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania zleconej wycinki/nasadzeń drzew
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, o którym mowa w pkt X.1.3) SWZ, jeżeli wykaże, że:1) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej przedmiotem zamówienia na minimalną sumę gwarancyjną ubezpieczenia 500.000,00 zł (słownie złotych: pięćset tysięcy
00/100).
2. Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w pkt X.1.4) SWZ, jeżeli wykaże, że:
1) wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie:
a) co najmniej 1 usługę polegającą na wycince drzew i cięciu w koronach drzew – o łącznej wartości minimalnej usług
110.000,00 zł (słownie złotych: sto dziesięć tysięcy) netto,
b) co najmniej 1 usługę polegającą na koszeniu trawników – o łącznej wartości minimalnej usług 200.000,00 zł (słownie
złotych: dwieście tysięcy) netto,
2) dysponuje następującym osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnymi za świadczenie usług, tj.:
a) co najmniej 1 osobą posiadającą udokumentowane uprawnienia pilarza i 6 miesięczne doświadczenie przy realizacji usług w zakresie wycinki drzew. Doświadczenie będzie liczone jako suma przepracowanych miesięcy,
b) co najmniej 1 osobą pełniącą nadzór i kierującą wykonywanymi pracami, z wykształceniem kierunkowym minimum średnim (przykładowe: ogrodnicze, leśne lub rolnicze), posiadającą przynajmniej 12 miesięczne doświadczenie w
wykonywaniu czynności przy wykonywaniu usług w zakresie pielęgnacji i wycinki drzew,
3) dysponuje następującymi narzędziami, wyposażeniem zakładu lub urządzeniami technicznymi dostępnymi Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego, tj.:
a) co najmniej 2 pilarkami,
b) co najmniej 1 ciągnikiem,
c) co najmniej 1 samochodem do załadunku gałęzi do 2,5t,
d) co najmniej 2 kosiarkami trawnikowymi spalinowymi,
e) co najmniej 3 kosiarkami żyłkowymi.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – określonych w pkt XI SWZ, zamiast podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, 2 lub 4-6 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, Zamawiający będzie żądał od Wykonawcy przedłożenia oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych składanego wraz z ofertą, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) dokumentów np. polisy ubezpieczeniowej potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego w
pkt X.4.1) SWZ.
2. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt XIV.1 SWZ, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji
dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
3. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności zawodowej Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykazu usług, o których mowa w pkt X.5.1) SWZ wykonanych a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również
wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy, w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 3 do SWZ;
2) wykazu osób, o których mowa w pkt X.5.2) SWZ, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 4 do SWZ;
3) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego, o których mowa w pkt X.5.3) SWZ, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, zawierający podstawę dysponowania tymi zasobami. Wzór wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych stanowi załącznik nr 10 do SWZ.
4. Okres wyrażony w latach, o którym mowa w pkt XIV.3.1) SWZ, liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty i oświadczenia wymagane od wszystkich Wykonawców, które należy złożyć wraz z ofertą:1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy „Oferta Wykonawcy” - załącznik nr 1 do SWZ, UWAGA: Oferta składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym Wykonawcy(ów);
2) podpisane oświadczenie w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP i niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego . Oświadczenie stanowi dowód potwierdzający, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe. Oświadczenie winno być aktualne na dzień składania ofert. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SWZ;UWAGA: Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym Wykonawcy(ów). 3) wypełniony kosztorys ofertowy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ. UWAGA: Kosztorys ofertowy składany jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym Wykonawcy(ów). 4) dowód wniesienia wadium (oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formie innej niż pieniężna). UWAGA: Dokument ten winien być załączony do oferty w oryginale, tj. podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu wadialnego zgodnie z reprezentacją; 5) jeżeli dotyczy - stosowne pełnomocnictwo(a) lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy - w przypadku, gdy umocowanie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z właściwego rejestru (jeżeli dotyczy). Pełnomocnictwo(a) przekazuje się w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Szczegółowe informacje dotyczące składania pełnomocnictwa zostały opisane w pkt XIX SWZ;
6) jeżeli dotyczy - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2a do SWZ. UWAGA: Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym Wykonawcy(ów).
7) jeżeli dotyczy - w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (jeżeli dotyczy). Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2b do SWZ; UWAGA: Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym Wykonawcy(ów). 8) jeżeli dotyczy - zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w pkt X.8 SWZ zawierające informacje opisane w pkt X.9 SWZ. Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
UWAGA: Zobowiązanie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym podmiotu udostepniającego zasoby.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:5.000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy)
2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach zgodnej z art. 97 ust.
7 ustawy Prawo Zamówień Publicznych:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020 r. poz. 299 oraz z 2022 r. poz. 807 i 1079).
3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.
4. W przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniężnej - zaleca się, aby dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty;
2) innej niż pieniądz – Zamawiający wymaga, aby oryginał dokumentu będącego każdą inną formą wadium zastał załączony
do oferty w postaci elektronicznej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w formie oryginalnego elektronicznego
dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub
ubezpieczeniowej). Niedopuszczalne jest złożenie skanu dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym Wykonawcy.
5. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, z treści gwarancji i poręczeń musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty na rzecz zamawiającego
kwoty określonej w gwarancji lub poręczeniu, w okolicznościach, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
6. Gwarancje i poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych podlegać muszą prawu polskiemu. Wszystkie spory dotyczące gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim przez sądy polskie. W przypadku, gdy wykonawca
wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych w języku innym niż język polski, dokument gwarancji lub poręczenia należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. Gwarancje i poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu, a wszystkie spory odnośnie gwarancji poręczeń
będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądu właściwego dla siedziby zamawiającego. 7. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem rachunek bankowy Zamawiającego:
BNP PARIBAS O/CZ-WA 74 1600 1462 1805 2894 3000 0001 W tytule przelewu należy podać: Wadium w postępowaniu nr DTIZ.2611.29.2024 na: “Utrzymanie bieżące terenów zielonych na obszarach zarządzanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej „TBS” w Częstochowie Sp. z o.o. – z wyłączeniem Wspólnot Mieszkaniowych ” 8. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 9. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 10. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa ustawa Prawo Zamówień Publicznych.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1.Zgodnie z art. 118 ust. 1 PZP Wyk. może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lubekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.2.W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wyk. mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3.Zgodnie z art. 118 ust. 3 PZP Wyk., który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wyk. realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych PZP, potwierdza, że
stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:1)zakres dostępnych Wyk. zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;2)sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;3)czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby na zdolnościach, którego Wyk. polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.5.Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wyk.przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 3 i 4 PZP,
a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.6.Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wyk., który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zam. powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów,
chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.7.Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wyk. warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zam. żąda, aby Wykonawca w terminie
określonym przez Zam. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.8.Wyk. nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na
zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. 9.Jeżeli Wyk. powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa w pkt XIV.3.1)SWZ, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.10.W odniesieniu do warunków
dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane (art. 117 ust. 3 PZP).11.W przypadku, o którym mowa w pkt XIV 6 SWZ, Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2a do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowy rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia został opisany w pkt XXX SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-18 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę na Platformie E-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-18 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-17
INNE PRZETARGI Z CZĘSTOCHOWY
- dostawa zestawów komputerowych dla Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie
- dostawa foteli biurowych dla Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie.
- Dostawa sprzętu komputerowego do siedzib jednostek Powiatu Częstochowskiego oraz Starostwa Powiatowego w Częstochowie - 2 części
- Dostawa pieczywa, świeżych wyrobów piekarniczych i ciastkarskich na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Częstochowie ul. Kontkiewicza 2 na rok 2025
- Dostawa jaj kurzych świeżych na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Częstochowie ul. Kontkiewicza 2 na rok 2025
- Dostawa drobiu na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Częstochowie ul. Kontkiewicza 2 na rok 2025
więcej: przetargi w Częstochowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utrzymanie zieleni na terenie miasta Kartuzy w 2025 roku.
- Utrzymanie zieleni wewnątrz Kompleksu Termy Maltańskie w Poznaniu w podziale na 2 części.
- Utrzymanie zimowe i letnie dróg i chodników na terenie Gminy Głuchołazy w 2025 roku
- Usługi bieżącego utrzymania czystości w obiekcie Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy, położonym przy ul. Szubińskiej 4 oraz terenów zewnętrznych do niego przylegających.
- Utrzymanie czyst. w bud. adm. i san. na Cm.Kom. w Chrz-wie wraz z piel.terenów zielonych, w częściach wsp. bud. wraz z ter. przyległymi do bud. oraz w siedzibie MZZK przy ul. Garncarskiej 4 w Chrz-ie
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 3900P na odcinku Nacław - Gryżyna o ścieżkę rowerową oraz przebudowa drogi powiatowej nr 3900P wraz z kładką rowerową i oświetleniem w m. Nielęgowo
więcej: Rośliny »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.