Ogłoszenie z dnia 2024-11-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00526836/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-10-02
- 2024/BZP 00530670/01 - Modyfikacja z dnia 2024-10-04
- 2024/BZP 00539145/01 - Modyfikacja z dnia 2024-10-10
- 2024/BZP 00541474/01 - Modyfikacja z dnia 2024-10-11
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa sprzętu i wyposażenia dydaktycznego dla szkół podstawowych w Zrębinie i w Połańcu w ramach rządowego programu „Aktywna tablica” na lata 2020-2024
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA POŁANIEC
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409710
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ruszczańska 27
1.5.2.) Miejscowość: Połaniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 28-230
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@poczta.polaniec.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://polaniec.bip.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9810461.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa sprzętu i wyposażenia dydaktycznego dla szkół podstawowych w Zrębinie i w Połańcu w ramach rządowego programu „Aktywna tablica” na lata 2020-20242.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-de34a87b-5d40-4fae-806b-e5cf105a28f8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00583528
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00047083/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.10 Aktywna Tablica
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00526836
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZF.271.344.2024.ZF1/5
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 77661,55 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zakres zamówienia obejmuje dostawę sprzętu i wyposażenia dydaktycznego wg warunków technicznych i ilości wskazanych w formularzach cenowych (załącznik do SWZ), wraz z dostawą do miejsca wskazanego przez Zamawiającego, tj. Szkoła Podstawa w Zrębinie, Zrębin 38, 28-230 Połaniec oraz Szkoła Podstawowa im. T. Kościuszki, ul. Żapniowska 1, 28-230 Połaniec.
2. Niniejsze zamówienie zostało podzielone na dwa zadania:
- zadanie A - dostawa sprzętu i wyposażenia dydaktycznego dla Szkoły Podstawowej w Zrębinie,
- zadanie B - dostawa sprzętu i wyposażenia dydaktycznego dla Szkoły Podstawowej im. T. Kościuszki w Połańcu.
3. Dostarczony przedmiot zamówienia winien być fabrycznie nowy, profesjonalny, wolny od jakichkolwiek wad fizycznych, jak również od jakichkolwiek wad prawnych i roszczeń osób trzecich oraz gotowy do użytkowania zgodnie z przeznaczeniem.
4. W ramach wykonania przedmiotu umowy WYKONAWCA zobowiązany jest do instalacji, uruchomienia oraz zintegrowania zakupionego sprzętu i programów wchodzących w skład wyposażenia dydaktycznego z infrastrukturą szkolną.
5. Zamawiający w ramach dostawy wymaga od Wykonawcy:
5.1. dla Szkoły Podstawowej w Połańcu:
5.1.1. Montażu monitora interaktywnego na ścianie w klasopracowni.(Dedykowany uchwyt do montażu stanowi integralną część monitora).
5.1.2. Położenia koryt teletechnicznych od monitora interaktywnego do biurka nauczycielskiego odległość ok. 7m.
5.1.3. Doprowadzenia zasilania 230V do monitora interaktywnego oraz biurka nauczycielskiego zakończonego listwą zasilającą z zabezpieczeniem przeciwprzepięciowym.
5.1.4. Rozdzielenia istniejącego w pracowni pojedynczego punktu dostępowego do sieci ethernet, niezależnie na monitor interaktywny oraz stanowisko nauczyciela. (Montaż switcha 1GBit).
5.1.5. Wykonania połączenia kablowego (HDMI i USB) odległość przewodów ok. 10m pomiędzy monitorem, a biurkiem nauczyciela.
5.1.6. Wszystkie przewody należy poprowadzić w korytach teletechnicznych.
5.1.7. Pierwsze uruchomienie systemu, aktualizacja na dostarczonych notebookach.
5.1.8. Połączenie notebooka na stanowisku nauczyciela z monitorem interaktywnym.
5.2. dla Szkoły Podstawowej w Zrębinie:
5.2.1. Montażu monitora interaktywnego na podstawie mobilnej.
5.2.2. Pierwsze uruchomienie systemu, aktualizacja na dostarczonym komputerze typu OPS.
5.2.3. Połączenie komputera typu OPS z monitorem interaktywnym.
6. W ramach wykonania przedmiotu umowy WYKONAWCA zapewni techniczne szkolenie nauczycieli w zakresie funkcji i obsługi sprzętu oraz programów wchodzących w skład wyposażenia dydaktycznego, uwzględniając konieczność stosowania TIK (technologii informacyjno-komunikacyjnych) w prowadzeniu zajęć edukacyjnych.
7. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia występuje wskazanie znaków towarowych lub pochodzenia, Zamawiający informuje, iż zapis ten jest jedynie określeniem minimalnych parametrów i stanowi wskazanie dla Wykonawcy jakie cechy powinny posiadać materiały lub urządzenia użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia poprzez zastosowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Wykonawca, który oferuje materiały lub urządzenia równoważne zobowiązany jest wykazać w ofercie, że spełniają one wymagania Zamawiającego.
8. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przy pomocy norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykazanie równoważności winno odbyć się w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 - 107 ustawy Pzp.
9. Przedmiotowe zamówienie uwzględnia wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.
10. Niniejsze zamówienie realizowane jest w ramach rządowego programu „Aktywna tablica” na lata 2020-2024.
Wymagania dodatkowe:
11. Zamawiający przekazuje wraz SWZ wszelką dokumentację niezbędną do realizacji zamówienia, w związku z czym nie przewiduje możliwości ani konieczności jej sprawdzenia przez Wykonawcę w siedzibie Zamawiającego.
12. Wymagany okres gwarancji na przedmiot zamówienia:
a) Komputer dla Szkoły Podstawowej w Zrębinie - min. 24 miesiące, max. 36 miesięcy,
b) Monitor interaktywny dla Szkoły Podstawowej w Zrębinie - min. 24 miesiące, max. 36 miesięcy,
c) Podłoga interaktywna dla Szkoły Podstawowej w Zrębinie - min. 24 miesiące, max. 36 miesięcy,
d) Monitor interaktywny dla Szkoły Podstawowej im. T. Kościuszki w Połańcu - min. 24 miesiące, max. 36 miesięcy,
e) Słuchawki bezprzewodowe dla Szkoły Podstawowej im. T. Kościuszki w Połańcu - min. 12 miesięcy, max. 24 miesiące,
f) Komputer przenośny typu notebook dla Szkoły Podstawowej im. T. Kościuszki w Połańcu - min. 24 miesiące, max. 36 miesięcy,
Przy czym okresy gwarancji dla urządzeń z pkt a), b), d) i f) podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert.
Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się od dnia odbioru końcowego, potwierdzonego protokołem odbioru końcowego.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30231320-6 - Monitory dotykowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30213100-6 - Komputery przenośne
30236000-2 - Różny sprzęt komputerowy
32322000-6 - Urządzenia multimedialne
32342300-5 - Mikrofony i zestawy głośnikowe
48520000-9 - Pakiety oprogramowania multimedialnego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przepis art. 255 pkt 6 ustawy Pzp nakłada na zamawiającego obowiązek unieważnienia postępowania w sytuacji, gdy obarczone jest ono niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.W złożonych ofertach część Wykonawców na programy wskazane w poz. 4-6 i 15 formularza cenowego dla zadania A oraz w poz. 1-4, 6-8 i 11-17 formularza cenowego dla zadania B przyjęła stawkę podatku VAT w wysokości 8% a część w wysokości 23%. Z wyjaśnień złożonych przez Wykonawców wynika, że w/w programy mogą zostać objęte zgodnie z przepisami podatkowymi 8% stawką VAT gdyż spełniają wymagania niezbędne dla wyrobów medycznych i tak zostały zakwalifikowane przez ich producenta. Ustalenia dokonane przez Zamawiającego potwierdzają ten fakt. Jednocześnie istnieją programy, które spełniają wymagania określone przez Zmawiającego w formularzu cenowym, a które to programy nie spełniają wymagań wyrobu medycznego i ich producent nie zakwalifikował ich jako takich wyrobów. Takie produkty podlegają 23% stawce podatku VAT. Możliwa jest więc sytuacja, w której produkty spełniające wymagania Zamawiającego objęte są różnymi stawkami podatku VAT.
Zamawiający nie określił w SWZ ani w żadnym załączniku do SWZ jakich produktów (w w/w pozycjach formularza cenowego) oczekuje: medycznych czy niemedycznych. Należy więc uznać, że SWZ w tej kwestii jest niewystarczająco precyzyjna i wyczerpująca, co utrudniło Wykonawcom zaoferowania porównywalnych produktów. Wykonawcy w oparciu o niewystarczająco precyzyjną treść SWZ przyjęli różne założenia co do oferowanych produktów i stawki podatku VAT na nie, co spowodowało złożenie nieporównywalnych ofert.
Postępowanie obarczone jest wadą, która uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy, ponieważ przyjęcie przez Zamawiającego nieporównywalnych ze sobą ofert prowadziłoby do naruszenia zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców. Wybór najkorzystniejszej oferty w takim stanie stanowiłby naruszenie ustawy Pzp. Wada powyższa jest jednocześnie nieusuwalna, ponieważ w sytuacji gdy Zamawiający nie określił w SWZ stawki VAT na dany produkt, nie może dokonać jej poprawienia w oparciu o art. 223 ust. 2 ustawy Pzp.
Powyższe potwierdzone zostało również w orzeczeniu Krajowej Izby Odwoławczej sygn. akt KIO 1068/19: " (...) oferty są nieporównywalne, nie można doprowadzić do ich porównywalności z zachowaniem zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, a nieporównywalność ofert wynika z postanowień SIWZ. Wobec powyższych okoliczności Izba stwierdziła, że postępowanie w zakresie części 2 obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego (…)"
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
INNE PRZETARGI POŁANIEC
więcej: przetargi POŁANIEC »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa sprzętu IT oraz wyposażenia w ramach projektu pn. Spedytor-zawód z pasją
- Dostawa sprzętu komputerowego dla jednostek organizacyjnych Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie -Ed.IV/2024
- Zakup i dostawa sprzętu komputerowego
- Dostawa wraz z montażem urządzeń w Teatrze Wysokich Napięć w Centrum Nauki Kopernik.
- Dostawa sprzętu komputerowego wraz z dodatkowym wyposażeniem
- Dostawa komputera przenośnego dla WEAIiIB - DE-dzp.272-744/24
więcej: Komputery przenośne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.