eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sko³yszynRemont drogi gminnej nr 113684R ¦wiêcany - Betlejem w km 0+000,0 - 0+800,0 i w km 0+973,0 - 1+260,0 w m. ¦wiêcany



Og³oszenie z dnia 2024-11-08

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont drogi gminnej nr 113684R ¦wiêcany – Betlejem w km 0+000,0 – 0+800,0 i w km 0+973,0 – 1+260,0 w m. ¦wiêcany

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA SKO£YSZYN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440382

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Sko³yszyn 12

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Sko³yszyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-242

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Kro¶nieñski

1.5.7.) Numer telefonu: 134491729

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@skolyszyn.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://bip.skolyszyn.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont drogi gminnej nr 113684R ¦wiêcany – Betlejem w km 0+000,0 – 0+800,0 i w km 0+973,0 – 1+260,0 w m. ¦wiêcany

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-d009ab3c-dac4-44ab-ae50-f97eb42f7b44

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00586006

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-11-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/ug_skolyszyn

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ug_skolyszyn

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Dokumenty lub o¶wiadczenia wykonawca sk³ada w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Je¿eli orygina³ dokumentu lub
o¶wiadczenia, o których mowa powy¿ej nie zosta³y sporz±dzone w postaci dokumentu elektronicznego, wykonawca mo¿e sporz±dziæ i przekazaæ elektroniczn± kopiê posiadanego dokumentu lub o¶wiadczenia. W przypadku przekazywania przez wykonawcê elektronicznej kopii dokumentu lub o¶wiadczenia, opatrzenie jej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez wykonawcê albo odpowiednio przez podmiot, na którego zdolno¶ciach lub sytuacji polega
wykonawca , albo przez podwykonawcê jest równoznaczne z po¶wiadczeniem
elektronicznej kopii dokumentu lub o¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em. Sk³adanie oferty odbywa siê wy³±cznie za po¶rednictwem platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/ug_skolyszyn. Aktualna instrukcja sk³adania oferty poprzez platformê zakupow± dostêpna jest pod adresem: https://drive.google.com/file//1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view
Zamawiaj±cy zapewnia, ¿e ww. ¶rodki komunikacji elektronicznej bêd± dostêpne, czynne i sprawnie dzia³aj±ce przez ca³y okres trwania postêpowania.
Zamawiaj±cy informuje tak¿e, ¿e przesy³ana przez wykonawcê informacja / wiadomo¶æ ¶rodkiem komunikacji elektronicznej
(wskazana powy¿ej) w przypadku skrzynki e-mail bêdzie generowa³a automatycznie odpowied¼ zwrotn±, potwierdzaj±c± datê,
godzinê otrzymanych informacji.
Wykonawca sk³adaj±cy ofertê, zadaj±c pytanie lub prosz±c udzielenie wyja¶nieñ zwi±zanych z postêpowaniem (SWZ) jest proszony w jej tre¶ci o podanie swoich danych identyfikuj±cych mo¿liwo¶æ skorzystania z tych ¶rodków komunikacji elektronicznej. Pozwoli to na sprawny przebieg postêpowania i dokonanie wyboru wykonawcy. Zamawiaj±cy dopuszcza kontakt poprzez ¶rodek komunikacji elektronicznej platformê zakupow±:
https://platformazakupowa.pl/pn/ug_skolyszyn
- limit objêto¶ci plików lub spakowanych folderów do 10 plików o maksymalnej sumarycznej wielko¶ci 500 MB lub w sytuacjach awaryjnych -
na skrzynkê e-mail: przetargi@skolyszyn.pl - pojemno¶æ jednej wiadomo¶ci na skrzynce - do 20 MB;
Wiadomo¶ci przekazywane droga elektroniczn± powinny w sposób jednoznaczny wskazywaæ nr postêpowania oraz dane identyfikuj±ce wykonawcê. Formaty plików musz± byæ zgodne z krajowymi Ramami Interoperacyjno¶ci ROZPORZ¡DZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych
(Dz.U.2017.2247 t.j. z dnia 2017.12.05).
Zamawiaj±cy nie dopuszcza przesy³ania plików w nastêpuj±cych formatach:
- .com
- .exe
- .bat
- .msi.
W przypadku podpisania dokumentu elektronicznego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym osoba sk³adaj±ca taki podpis musi byæ umocowana w imieniu wykonawcy zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami.
Sposób sporz±dzania oferty, za³±czników, dokumentów i o¶wiadczeñ okre¶lony zosta³ Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U.z 2020 r. poz. 2452).
Zamawiaj±cy dopuszcza tak¿e – przed terminem sk³adania ofert zadawanie pytañ/¿±danie wyja¶nieñ do swz czy prowadzonego postêpowania poprzez ¶rodek komunikacji elektronicznej poprzez platformê zakupow±:
https://platformazakupowa.pl/pn/ug_skolyszyn przy niniejszym postêpowaniu lub awaryjnie poprzez skrzynkê e-mail: przetargi@skolyszyn.pl.
Pozosta³e szczegó³y i wytyczne zawiera SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych)
(Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016 z pó¼niejszymi zmianami), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
• W przypadku powziêcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w trakcie trwania postêpowania czy realizacji umowy pn.:
"Remont drogi gminnej nr 113684R ¦wiêcany – Betlejem w km 0+000,0 – 0+800,0 i w km 0+973,0 – 1+260,0 w m. ¦wiêcany" Pani/Pana danych osobowych, przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w³a¶ciwego w sprawach ochrony danych osobowych;
• Podanie przez Pani±/Pana danych osobowych jest obowi±zkowe, gdy¿ przes³ankê przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa Pani/Pan dane mog± byæ przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie bêd± profilowane;
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Sko³yszyn, 38 - 242 Sko³yszyn 12 , tel. 13 / 449 10 62 - 64;
• inspektorem ochrony danych osobowych w Urzêdzie Gminy Sko³yszyn jest Pan Rados³aw Ramut, email:iod@skolyszyn.pl , tel.13/449 17 24;
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Remont drogi gminnej nr 113684R ¦wiêcany – Betlejem w km 0+000,0 – 0+800,0 i w km 0+973,0 – 1+260,0 w m. ¦wiêcany”, Nr GPIR.271.1.21.2024 prowadzonym w trybie podstawowym zgodnie z art. 275 pkt 1 ustawy Pzp;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 78 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, dalej „ustawa Pzp”;
• Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres co najmniej 4 lat od dnia zawarcia umowy, a je¿eli zobowi±zania wskazane w ofercie i umowie przekrocz± w/w przedzia³ czasowy, okres przechowywania obejmuje ten termin;
• obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22
RODO;
• posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): c.d.
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO; 3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
W trakcie oraz po zakoñczeniu postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych w szczególno¶ci na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia.
______________________
− * Wyja¶nienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, je¿eli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzaj±cego istnieje obowi±zek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
− ** Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
− *** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: GPIR.271.21.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) W ramach zamówienia przewidziano wykonanie remontu drogi gminnej nr 113684R ¦wiêcany – Betlejem na odcinku ³±cznie 1 087 m, w km 0+000,0 – 0+800,0 i w km 0+973,0 – 1+260,0 w miejscowo¶ci ¦wiêcany. Remont polegaæ bêdzie na odnowieniu istniej±cej nawierzchni jezdni, w tym m.in. na wykonaniu podbudowy, remoncie przepustów, nowej nawierzchni z betonu asfaltowego, poboczy, uzupe³nieniu zjazdów, odmuleniu rowów.
2) Zakres i sposób realizacji przedmiotu zamówienia zosta³ szczegó³owo opisany w za³. nr 2 do SWZ (OPZ) oraz za³±cznikach: nr 5 do SWZ (projekt umowy) i nr 11 do SWZ – dokumentacja projektowo – kosztorysowa.
3) Zadanie nale¿y wykonaæ w oparciu o posiadane przez Zamawiaj±cego dokumenty:
1) Dokumentacji projektowo – kosztorysowej – (autor: mgr in¿. Dominik Nigborowicz - zwan± dalej Dokumentacj±.

4. Zadanie jest dofinansowane z Rz±dowego Funduszu Rozwoju Dróg.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie uk³adania chodników i asfaltowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie punktowej bêd± podlegaæ jedynie oferty nie podlegaj±ce odrzuceniu.
Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone poni¿ej kryteria
procentowe) zostanie uznana za najkorzystniejsz±, pozosta³e oferty zostan± sklasyfikowane zgodnie z ilo¶ci± uzyskanych punktów.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Deklarowany okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

2.1. Wykonawca uczestnicz±cy w postêpowaniu musi spe³niæ ni¿ej wymienione warunki udzia³u w postêpowaniu.
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym – Zamawiaj±cy nie okre¶la wymagañ w zakresie tego warunku;
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów – Zamawiaj±cy nie okre¶la wymagañ w zakresie tego warunku;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiaj±cy nie okre¶la wymagañ w zakresie tego warunku;
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – Zamawiaj±cy okre¶la wymagania w zakresie tego warunku, szczegó³y w pkt 2.4.
Ka¿dy z wykonawców, na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w terminie sk³adania ofert sk³ada wstêpne o¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu (przyk³adowe o¶wiadczenie - za³±cznik nr 3 do SWZ).
Pozosta³e dokumenty potwierdzaj±ce spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu (je¿eli bêd± wymagane), których mowa w pkt 2.2 – 2.4 SWZ sk³adaæ bêdzie tylko Wykonawca, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona.
2.2. Warunek udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym oraz uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci – Zamawiaj±cy nie okre¶la wymagañ w zakresie tego warunku;
2.3. Warunek udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci ekonomicznej lub finansowej bêdzie spe³niony, je¶li wykonawca wyka¿e, ¿e: Zamawiaj±cy nie okre¶la.
2.4. Warunek udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci technicznej i zawodowej bêdzie spe³niony, je¶li wykonawca wyka¿e, ¿e:
2.4.1. Wykona³ w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwie roboty polegaj±ce na budowie, przebudowie, rozbudowie dróg o d³ugo¶ci odcinka co najmniej 1 km i warto¶ci co najmniej 800 000,00 z³ brutto – ka¿da z wykazanych robót. Wykonawca jest zobowi±zany za³±czyæ dowody okre¶laj±ce, czy ta robota budowlana zosta³a wykonana nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego robota budowlana zosta³a wykonywana, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
2.5. Zamawiaj±cy w niniejszym postêpowaniu wymaga, aby wykonawca wykazuj±c spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu z³o¿y³ wymagane o¶wiadczenia / dokumenty do oferty. Na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w terminie sk³adania ofert ka¿dy z wykonawców sk³ada o¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu (przyk³adowe o¶wiadczenie - za³±cznik nr 3 do SWZ).
2.6. Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 274 ustawy Pzp bêdzie wzywa³ wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w pkt 2.2 – 2.4, w terminie nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawca przedk³ada:
2.8.1 O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j.Dz. U. z 2024, poz. 1616), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej - za³±cznik nr 8 do SWZ (je¿eli w postêpowaniu z³o¿ono tylko jedn± ofertê, Zamawiaj±cy odstêpuje od wzywania do z³o¿enia o¶wiadczenia);
2.8.2 O¶wiadczenie wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp w zakresie odnosz±cym siê do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3-6 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4, art. 109 ust. 1 pkt 5, art. 109 ust. 1 pkt Pzp oraz o nie podleganiu wykluczeniu z postêpowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego i na podstawie art. 5k Rozporz±dzenia Rady (UE) z dnia 31 lipca 2014 r. nr 833/2014 dotycz±cego ¶rodków ograniczaj±cych w zwi±zku z dzia³aniami Rosji destabilizuj±cymi sytuacjê na Ukrainie na czas trwania tych okoliczno¶ci – je¿eli Zamawiaj±cy uzna, ¿e o¶wiadczenie jest nieaktualne lub inne okoliczno¶ci wymagaj± jego z³o¿enia; wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 9 do SWZ.
2.8.3 Odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem.
2.8.4 Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami RP, zamiast informacji, o której mowa w pkt 2.7.3 Wykonawca sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona, ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawca przedk³ada:
1. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne dokumenty, wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 10 do SWZ.
Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych.

Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub us³ug, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, to wykonawca musi wykazaæ, ¿e bezpo¶rednio uczestniczy³ w wykonywaniu robót budowlanych, dostaw lub us³ug.

Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu.
Przyk³adowe rozwi±zanie – za³±cznik nr 6 do SWZ.

Podmiot, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów, odpowiada solidarnie
z wykonawc±, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodê poniesion± przez zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba ¿e za nieudostêpnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.

Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostêpniaj±cego zasoby nie potwierdzaj± spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiaj±cy ¿±da, aby wykonawca w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykaza³, ¿e samodzielnie spe³nia warunki udzia³u
w postêpowaniu.

Wykonawca nie mo¿e, po up³ywie terminu sk³adania ofert, powo³ywaæ siê na zdolno¶ci lub sytuacjê podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¿eli na etapie sk³adania ofert nie polega³ on w danym zakresie na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. Ofertê (wype³niony formularz oferty za³±cznik nr 1 do SWZ) oraz o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu (za³±cznik nr 3 do SWZ) oraz o braku podstaw wykluczenia (za³±cznik nr 4 do SWZ) z postêpowania oraz inne o¶wiadczenia, pe³nomocnictwo i dokumenty: sk³ada siê pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Dokumenty, jakie nale¿y do³±czyæ do oferty:
2.1. Wype³niony formularz ofertowy (za³±cznik nr 1 do SWZ) – wymagania dotycz±ce podpisania dokumentu elektronicznego wg ust. 1.
2.2. Dokument okre¶laj±cy zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy/pe³nomocnictwo. Pe³nomocnictwo(a) - umocowanie do reprezentacji wykonawcy w przypadku, gdy upowa¿nienie do podpisania oferty nie wynika bezpo¶rednio z odpisu z w³a¶ciwego rejestru, albo z centralnej ewidencji informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej (przyk³adowo: KRS, CEIDG) ogólnie dostêpnego na stronach internetowych ogólnodostêpnych baz danych. W przypadku oferty wspólnej nale¿y do oferty za³±czyæ dokument ustanawiaj±cy pe³nomocnika do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego – wymagania dotycz±ce podpisania dokumentu elektronicznego wg ust. 1.
2.3. O¶wiadczenie sk³adane na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy – dotyczy tylko wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie, zgodnie z za³±cznikiem nr 7 do SWZ.
2.4. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby – w przypadku gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia, zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³. nr 6 do SWZ lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
2.5. Wstêpne o¶wiadczenie dotycz±ce braku podstaw wykluczenia z postêpowania, na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, zgodnie z tre¶ci± za³±cznika nr 4 do SWZ - wymagania dotycz±ce podpisania dokumentu elektronicznego wg ust. 1.
2.6. Wstêpne o¶wiadczenie dotycz±ce spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, zgodnie z tre¶ci± za³±cznika nr 3 do SWZ – wymagania dotycz±ce podpisania dokumentu elektronicznego wg ust. 1.
2.7. W przypadku konsorcjum - oferta wspólna - w zakresie braku podstaw do wykluczenia o¶wiadczenia sk³adaj± wszyscy wykonawcy, w zakresie spe³nienia warunków udzia³u ten wykonawca który spe³nia dany warunek – wymagania dotycz±ce podpisania dokumentu elektronicznego wg ust. 1.
2.8. Pozosta³e dokumenty potwierdzaj±ce spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu sk³adaæ bêdzie tylko Wykonawca, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawców wniesienia wadium.
2. Zamawiaj±cy okre¶la kwotê wadium w wysoko¶ci: 8 000,00 z³ (s³ownie: osiem tysiêcy z³otych, zero groszy).
3. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania
ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
4. Przed³u¿enie terminu zwi±zania ofert± jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przed³u¿eniem okresu wa¿no¶ci wadium
albo, je¿eli nie jest to mo¿liwe, z wniesieniem nowego wadium na przed³u¿ony okres zwi±zania ofert±.
5. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
6. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiaj±cego. Wadium
wnoszone w pieni±dzu musi zostaæ wp³acone przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego, w BS Biecz Oddzia³ w
Sko³yszynie Nr 92 8627 1037 2003 5000 0459 0004.
W tre¶ci przelewu nale¿y podaæ nazwê zadania zabezpieczonego wadium (mo¿e byæ skrót) . Wadium wniesione w
pieni±dzu w inny sposób (wp³ata w kasie, wp³ata w banku) nie bêdzie uznane za wadium wniesione w sposób prawid³owy.
Pozosta³e zapisy dotycz±ce wadium zawiera SWZ - pkt IX.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie sk³adane na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy – zgodnie z za³±cznikiem nr 7 do SWZ.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
W przypadku oferty wspólnej nale¿y do oferty za³±czyæ dokument ustanawiaj±cy pe³nomocnika do reprezentowania
wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

W zwi±zku z art. 455 ustawy Prawo Zamówieñ Publicznych zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian w umowie.
1. Wszelkie zmiany i uzupe³nienia Umowy wymagaj± uprzedniej akceptacji stron i formy pisemnego aneksu, pod rygorem niewa¿no¶ci, musz± byæ dokonane przez umocowanych do tego przedstawicieli obu stron.
2. Warunki zmian tre¶ci Umowy wprowadzone na podstawie art. 455 ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo Zamówieñ Publicznych:
1) Zmiana postanowieñ Umowy w stosunku do tre¶ci oferty Wykonawcy jest mo¿liwa poprzez zmianê terminu wykonania przedmiotu Umowy, w poni¿szych przypadkach:
a) niesprzyjaj±ce warunki atmosferyczne, uniemo¿liwiaj±ce wykonanie robót zgodnie z dokumentacj± projektow± i obowi±zuj±cymi przepisami,
b) konieczno¶æ wykonania prac archeologicznych lub innych na terenie budowy,
c) wyst±pienia dzia³añ ¿ywio³ów powodzi, wiatru, po¿aru, osuniêcia ziemi lub dzia³ania innego ¿ywio³u lub wyst±pienia si³y wy¿szej, przez któr± nale¿y rozumieæ zdarzenia niezale¿ne od ¿adnej ze stron, zewnêtrzne, niemo¿liwe do zapobie¿enia, które nast±pi³y po dniu wej¶cia w ¿ycie Umowy,
d) nieprzekazania przez Zamawiaj±cego terenu budowy w terminie okre¶lonym w umowie,
e) wyst±pienia opó¼nienia w dokonaniu okre¶lonych czynno¶ci lub ich zaniechania przez w³a¶ciwe organy administracji publicznej, które nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
f) wyst±pienia opó¼nienia w wydawaniu decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ, itp., do wydania których w³a¶ciwe organy s± zobowi±zane na mocy przepisów prawa, je¿eli opó¼nienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostaæ wydane oraz nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
g) odmowy wydania przez w³a¶ciwe organy decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp.
z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê,
h) zmiana sposobu wykonania przedmiotu umowy w oparciu o warunki okre¶lone w pkt 2,
i) wyst±pienia robót dodatkowych.
Przed³u¿enie terminu wykonania robót nastêpuje o czas obejmuj±cy ilo¶æ dni niewykonywania robót z wy¿ej wymienionych przyczyn, udokumentowanych i potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru.
2) Zmiana postanowieñ umowy w stosunku do tre¶ci oferty Wykonawcy jest mo¿liwa poprzez zmianê sposobu wykonania przedmiotu umowy w przypadku:
a) wyst±pienia si³y wy¿szej, uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami;
b) konieczno¶ci zrealizowania jakiejkolwiek czê¶ci robót, objêtych przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwi±zañ technicznych lub technologicznych, ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej oraz STWiORB, a wynikaj±cych ze stwierdzonych wad tych dokumentów lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wykonaniem nienale¿ytym przedmiotu Umowy - na ¿±danie Zamawiaj±cego, na wniosek Wykonawcy oraz Projektanta; Wykonawca zobowi±zany jest do sporz±dzenia kosztorysu ró¿nicowego, który stanowiæ bêdzie ró¿nicê pomiêdzy kosztorysem robót podstawowych a kosztorysem uwzglêdniaj±cym zmiany. Roboty mog± zostaæ wprowadzone po z³o¿eniu wniosku do Zamawiaj±cego wraz z kosztorysem ró¿nicowym i jego zaakceptowaniu przez Inspektora Nadzoru i Zamawiaj±cego;

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-11-25 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Sk³adanie oferty odbywa siê wy³±cznie za po¶rednictwem platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/ug_skolyszyn. Aktualna instrukcja sk³adania oferty poprzez platformê zakupow± dostêpna jest pod adresem: https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-25 09:05

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

c.d. zmian umowy:
c) wyst±pienia robót dodatkowych – w przypadku: konieczno¶ci wykonania robót, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w oparciu o dokumentacjê projektow± oraz STWiORB, a których wykonanie jest niezbêdne do prawid³owej realizacji przedmiotu zamówienia, jak równie¿ w przypadku wyst±pienia niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji b±d¼ innych obiektów budowlanych - na ¿±danie Zamawiaj±cego, na wniosek Wykonawcy oraz Projektanta. Wykonawca zobowi±zany jest do sporz±dzenia kosztorysu ró¿nicowego, który stanowiæ bêdzie ró¿nicê pomiêdzy kosztorysem robót podstawowych a kosztorysem uwzglêdniaj±cym zmiany. Roboty dodatkowe mog± zostaæ wprowadzone po z³o¿eniu wniosku do Zamawiaj±cego wraz z kosztorysem ró¿nicowym i jego zaakceptowaniu przez Inspektora Nadzoru i Zamawiaj±cego;
d) wyst±pienia robót zamiennych – roboty zamienne mog± zostaæ wprowadzone na ¿±danie Zamawiaj±cego, na wniosek Wykonawcy oraz Projektanta. Zamawiaj±cy pisemnie powiadamia Wykonawcê, o konieczno¶ci wykonania robót zamiennych. Wykonawca zobowi±zany jest do sporz±dzenia kosztorysu ró¿nicowego, który stanowiæ bêdzie ró¿nicê pomiêdzy kosztorysem dla robót podstawowych, o którym mowa a kosztorysem robót zamiennych. Na wniosek Wykonawcy i Projektanta roboty zamienne mog± zostaæ wprowadzone po z³o¿eniu wniosku do Zamawiaj±cego zawieraj±cego zestawienie robót zamiennych wraz z kosztorysem robót zamiennych i jego zaakceptowaniu przez Inspektora nadzoru i Zamawiaj±cego;
e) konieczno¶ci usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
3) Zmiana postanowieñ umowy w zakresie wysoko¶ci wynagrodzenia jest mo¿liwa
w przypadku:
a) wprowadzenia zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy w stosunku do tre¶ci oferty w oparciu o warunki okre¶lone w pkt 2, je¿eli zmiana powoduje zwiêkszenie lub zmniejszenie kosztów wykonania zamówienia, które nie jest spowodowane dzia³aniem lub zaniechaniem Wykonawcy. Zmiana zostanie dokonana po przedstawieniu szczegó³owego zestawienia rzeczowo – finansowego przez Wykonawcê i zaakceptowaniu go przez Inspektora Nadzoru i Zamawiaj±cego;
b) zmiany (obni¿enie lub podwy¿szenie) stawki podatku VAT na roboty budowlane Strony wprowadz± zmiany do Umowy w zakresie nale¿nego wynagrodzenia Wykonawcy, poprzez uwzglêdnienie obowi±zuj±cej stawki podatku VAT dla zakresu robót wykonywanych po dniu wej¶cia w ¿ycie zmiany tej stawki.
3. W przypadku zmiany Harmonogramu rzeczowo-finansowego, o którym mowa w § 4 Umowy, powoduj±cej zmianê wynagrodzenia, o którym mowa w § 7, b±d¼ terminu wykonania, o którym mowa w § 2 ust. 1 Umowy, koniecznym bêdzie sporz±dzenie aneksu do Umowy.
4. Powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Powy¿sze postanowienia nie stanowi± zobowi±zania Zamawiaj±cego do wyra¿enia zgody na ich wprowadzenie.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.