Ogłoszenie z dnia 2024-11-09
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00007528/01 - Wynik z dnia 2025-01-05
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej do obiektów Powiatowego Centrum Medycznego Spółka z o. o. w Braniewie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowe Centrum Medyczne Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Braniewie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 280242068
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Moniuszki13
1.5.2.) Miejscowość: Braniewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 14-500
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 784 919 226
1.5.8.) Numer faksu: 55 620 83 62
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@szpital-braniewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-braniewo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa energii elektrycznej do obiektów Powiatowego Centrum Medycznego Spółka z o. o. w Braniewie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ca091b50-dcca-46a7-acf7-b45f943db116
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00587932
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/szpital_braniewo3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/szpital_braniewo
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w niniejszym
postępowaniu, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a
wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie p.z.p., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
za pomocą platformy zakupowej pod adresem strony internetowej wskazanej w Rozdziale l niniejszej SWZ. Przez środki komunikacji
elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. póz. 344). 2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki
dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie
dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim
mowa w Rozdziale X pkt 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej podpisem kwalifikowanym lub w
postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 3. Zamawiający informuje, że instrukcja korzystania
z Platformy Zakupowej dotyczącej w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz
innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy Zakupowej znajdują się w zakładce „Instrukcje
dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje4. Zgodnie z 67 ustawy
p.z.p. Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy: 1) stały dostęp do sieci Internet o
gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2
GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux
lub ich nowsze wersje,3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0,4)
włączona obsługa języka JavaScript,4) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików, pdf.,5)
Szyfrowanie na platforma zakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.36) Oznaczenie czasu odbioru danych przez
platformę zakupowa stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z
zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (DE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO", informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowe Centrum
Medyczne Spółka z o. o. w Braniewie, ul. Moniuszki 13, 14-500 Braniewo;;2) kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych:
Pani Magdalena Bornus, e-mail: iod@szpital-braniewo.home.pl;3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6
ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie
podstawowym;4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja
postępowania w oparciu o art. 74 ustawy p.z.p. lub przepisów obowiązującego prawa.5) Pani/Pana dane osobowe będą
przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy p.z.p., przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6) obowiązek
podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w
przepisach ustawy p.z.p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;7) w odniesieniu do
Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8) posiada
Pani/Pan:- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;- na podstawie art. 16 RODO
prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;- prawo do wniesienia skargi
do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących
narusza przepisy RODO;9) nie przysługuje Pani/Panu:- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych
osobowych;- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;- na podstawie art. 21 RODO prawo
sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6
ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PCM/ZP 11/I/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia: jest dostawa energii elektrycznej do obiektów Powiatowego Centrum Medycznego Spółka z o. o. w Braniewie, 14-500 Braniewo, ul. Moniuszki 13
2. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie do n/w stacji transformatorowej / punkt poboru energii elektrycznej:
2.1. Obiekt Szpitala, 14-500 Braniewo, ul. Moniuszki 13. T – 1368 Szpital/Przyłącze podstawowe nr PPE 590243822002449842. Moc przyłączeniowa Pp = 250 kW, moc umowna w ciągu roku Pu = 1240kW, (dotychczasowa grupa taryfowa C 21) w rozbiciu na miesiące:
2.1.1.1. Styczeń – 125 kW
2.1.1.2. Luty – 125 kW
2.1.1.3. Marzec – 110 kW
2.1.1.4. Kwiecień – 100 KW
2.1.1.5. Maj – 90 kW
2.1.1.6. Czerwiec – 90 kW
2.1.1.7. Lipiec – 90 kW
2.1.1.8. Sierpień – 90 kW
2.1.1.9. Wrzesień – 95 kW
2.1.1.10. Październik – 100 kW
2.1.1.11. Listopad – 110 kW
2.1.1.12. Grudzień – 115 kW
Zapotrzebowanie roczne energii elektrycznej ok. 280 000 kWh
2.2. Budynek byłego Internatu, 14-500 Pieniężno, ul. Szkolna 11. Przyłącze podstawowe nr PPE 590243822002669493, Nr ewidencyjny 22/2/722910/1, Licznik: 03237041.. Moc umowna – 60 kW, (dotychczasowa grupa taryfowa G-11).
Zapotrzebowanie roczne energii elektrycznej ok. 39 000 kWh
W przypadku zapotrzebowania rocznego energii elektrycznej do Budynek byłego Internatu, 14-500 Pieniężno, ul. Szkolna 11. Przyłącze podstawowe nr PPE PL590243822002669493, Zamawiający planuje od połowy roku 2023 zwiększenie zapotrzebowania na energię o 30% w związku z możliwością uruchomienia w budynku działalności medycznej
2.3. Budynek –Dworcowa 19, 14-500 Pieniężno (ZRM Pieniężno) - Przyłącze podstawowe nr PPE 590243822002634750, Moc umowna – 4,5 kW, (dotychczasowa grupa taryfowa C 11)
Zapotrzebowanie roczne energii elektrycznej ok. 26 000 kWh
2.4. RAZEM ZAPOTRZEBOWANIE ROCZNE: 345 000 kWh
2.5. Rozliczenie za sprzedaż energii elektrycznej odbywać się będzie na podstawie faktycznego zużycia energii wg cen i stawek opłat wynikających z oferty cenowej Wykonawcy.
2.6. Projekt umowy, zawierający istotne dla Zamawiającego postanowienia określone w załączniku nr 5 do SWZ, przygotuje Wykonawca wyłoniony w niniejszym postępowaniu i przedstawi Zamawiającemu do akceptacji po wyborze najkorzystniejszej oferty.
2.7. Okres realizacji przedmiotu zamówienia obejmuje czas od daty rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej do końca 2025 roku. Rozpoczęcie realizacji umowy (dostawy energii elektrycznej) nastąpi z chwilą skutecznego przeprowadzenia procedury zmiany kompleksowego Dostawcy Rezerwowego energii elektrycznej zgodnej z wymogami lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego, jednakże nie wcześniej niż od dnia 1 stycznia 2025 r., oraz nie później niż w terminie 31 dni, po dacie podpisania umowy z Wykonawcą oraz przesłaniu Wykonawcy drogą elektroniczną, na wskazany adres e-mail, niezbędnych i kompletnych danych wymaganych w w/w procedurze zmiany Dostawcy energii elektrycznej.
2.8. Zamawiający posiada instalację fotowoltaiczną na PPE: 590243822002449842. Moc instalacji OZE: 29,25 kWp. Wykonawca na mocy odrębnej umowy odkupi od zamawiającego energię wyprodukowaną w tej instalacji fotowoltaicznej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w SWZoraz spełniają określony przez Zamawiającego warunek udziału w postępowaniu, dotyczący uprawnień do prowadzenia
określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, tj. posiadają uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej w
zakresie obrotu energią elektryczną (sprzedaży energii elektrycznej) - Wykonawca musi posiadać aktualną koncesję na
prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, o której mowa w ustawie z dnia 10 kwietnia
1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2021 r., póz. 716), wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.) Oświadczenie
wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. póz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył
odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej
samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub
wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej -
załącznik nr 5 do SWZ;2.) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3.) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, o której mowa w ustawie z dnia
10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2021 r., póz. 716), wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jestzobowiązany złożyć: 1) formularz cenowy - Załączniki nr 2 do SWZ;2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 3 do SWZ;3) dokumenty, z których wynika umocowanie do
podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X pkt 1 SWZ, składa każdy z wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z
wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy.4.
Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanymw art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we Istotnych postanowieniach umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-18 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/szpital_braniewo
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-18 11:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z BRANIEWA
- ROZBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 1385N W MIEJSCOWOŚCI PŁOSKINIA
- "Budowa modułowa żłobka w Braniewie" w systemie zaprojektuj i wybuduj
- Konsultacje edukacyjno-pedagogiczne wyrównujące braki rozwojowe, szkolne, rozwój zainteresowań dla uczestników projektu "Szczęśliwe dzieciństwo -dorosłość bez lęku
- Kompleksowa organizacja warsztatów dla uczestników projektu "Szczęśliwe dzieciństwo - dorosłość bez lęku"
więcej: przetargi w Braniewie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup energii elektrycznej dla Gminnego Przedsiębiorstwa Usługowego ALGAWA Spółka z o.o.
- "ŚWIADCZENIA USŁUGI KOMPLEKSOWEJ SPRZEDAŻY ENERGII ELEKTRYCZNEJ, ŚWIADCZENIA USŁUGI DYSTRYBUCJI ORAZ ŚWIADCZENIA USŁUGI ODBIORU i ROZLICZANIA ENERGII ELEKTRYCZNEJ WPROWADZONEJ DO SIECI OSD"
- Zakup energii elektrycznej do obiektów Wyższej Szkoły Straży Granicznej w Koszalinie
- Dostawa i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej do siedziby Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Zielonej Górze.
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby Polskiego Teatru Tańca
- "Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Filharmonii Zielonogórskiej im. Tadeusza Bairda"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.