eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MiędzylesieModernizacja istniejącego oświetlenia ulicznego na energooszczędne w Gminie Międzylesie



Ogłoszenie z dnia 2024-11-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Modernizacja istniejącego oświetlenia ulicznego na energooszczędne w Gminie Międzylesie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: URZĄD MIASTA I GMINY W MIĘDZYLESIU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000530620

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: pl. Wolności 1

1.5.2.) Miejscowość: Międzylesie

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-530

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@miedzylesie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.miedzylesie.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/miedzylesie

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja istniejącego oświetlenia ulicznego na energooszczędne w Gminie Międzylesie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7eaf33ae-d582-11ee-8305-7e4937eb936d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00590212

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00040343/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Modernizacja oświetlenia ulicznego na energooszczędne w Gminie Międzylesie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00222090

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ITiG.271.4.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Dostawa i wymiana 219 sztuk starych opraw sodowych na oprawy oświetleniowe LED
z systemem sterowania w miejscowościach: Domaszków (6 szt.), Goworów (15 szt.), Kamieńczyk (30 szt.), Michałowice (6 szt.), Nowa Wieś (17 szt.), Niemojów (5 szt.), Roztoki (5 szt.), Smreczyna (1 szt.), Międzylesie (134 szt.). Zaznacza się, że dla części opraw konieczna będzie wymiana przewodów zasilających oprawy (na YDY 3X1,5 LUB YKY 3X1,5) oraz niezbędnego osprzętu (wyeksploatowanych: bezpieczników, tabliczek bezpiecznikowych/zacisków izolowanych, uchwytów, mocowań, zabezpieczeń) - szacunkowo może to tyczyć ok 20-30% słupów. W ramach zadania należy dokonać również uruchomienia systemu sterowania dla wymienianych oprawach (w tym ewentualne wykonanie prac w szafkach oświetleniowych) i uwidocznienie ich w systemie sterowania Zamawiającego.
2. Szczegółowy wykaz opraw podlegających wymianie wraz z mocami i rodzajem opraw zostały przedstawione w załączniku nr 1 do SWZ.
3. Wymieniane oprawy umieszczone są na wysięgnikach i znajdują się na słupach oświetlenia ulicznego należących do Gminy Międzylesie.
4. Inwestycja przewidziana do dofinansowania z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych zgodnie ze wstępną promesą nr Edycja9RP/2023/1634/PolskiLad z dnia 11.12.2023 r. na realizację przez Gminę Międzylesie zadania „Modernizacja istniejącego oświetlenia ulicznego na energooszczędne w Gminie Międzylesie”.
5. Uchwyt montażowy powinien umożliwiać zamontowanie oprawy na wysięgniku o średnicy 48-60 mm. Po stronie wykonawcy pozostają wszelkie uzgodnienia jak i koszty związane z zajęciem pasa drogowego oraz ewentualne opracowanie projektów organizacji ruchu w trakcie wykonywania robót. W załączniku nr 1 do SWZ zostały wpisane własności dróg.
6. Oprawy zostaną wymienione metodą prac przy wyłączonym napięciu.
7. W przypadkach zasłonięcia oprawy przez konary i gałęzie, Wykonawca winien własnym staraniem i na własny koszt, dokonać ich podcinki w sposób zapewniający właściwy rozsył strumienia światła. Wycięte gałęzie Wykonawca zobowiązany jest zutylizować we własnym zakresie.
8. Zamawiający wymaga prawidłowego zagospodarowania odpadów, tzn. transportu z miejsca wytwarzania do miejsca odzysku lub unieszkodliwienia.
9. Wszystkie demontowane oprawy, należy starannie zdemontować i w stanie niepogorszonym, należy przekazać Zamawiającemu do Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Plac Wolności 15, 57-530 Międzylesie.
10. Wykonawca jest w myśl ustawy o odpadach (Dz.U. nr 39 z 2007 roku, poz. 251 z późniejszymi zmianami) wytwórcą wszelkich odpadów powstających w wyniku realizacji przedmiotu umowy.
11. W związku z powyższym, ciąży na nim obowiązek prawidłowego zagospodarowania odpadów tzn. zapewnienia odpowiednich warunków gromadzenia odpadów w miejscu ich wytworzenia oraz transportu z miejsc wytwarzania do miejsc magazynowania, odzysku lub unieszkodliwienia, zgodnie z posiadanymi w tym zakresie decyzjami.
12. Wykonawca oświadcza, że on sam, a także jego podwykonawcy będą wykonywać zadania związane z realizacją przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi m.in. bezpieczeństwa i higieny pracy oraz organizacji bezpiecznej pracy przy urządzeniach i instalacjach energetycznych
13. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu umowy, m.in. opłaty za zajęcie pasa drogowego, koszty przywrócenia terenu do stanu pierwotnego oraz koszty odszkodowań za szkody powstałe w trakcie realizacji przedmiotu umowy.
14. Oprawy oświetleniowe muszą spełniać następujące wymagania:
a) Źródło światła: LED, optyka opraw dobrana do poszczególnych klas dróg.
b) Znamionowe napięcie pracy – 230V/50Hz.
c) Strumień świetlny: 6200 – 7000 lm.
d) Moc: Zgodnie z Regulaminem Dziewiątej Edycji Naboru Wniosków o dofinansowanie celem inwestycji jest poprawa efektywności energetycznej przez obniżenie energochłonności oświetlenia poprzez redukcję mocy opraw świetlnych o co najmniej 50%. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić obliczenia fotometryczne wykonane w ogólnodostępnym programie komputerowym (np. DIALUX), potwierdzające dobór opraw dla klasy oświetleniowej poszczególnych dróg. Przy obliczeniach należy uwzględnić warunek redukcji mocy opraw o wymagane programem min. 50%. Dobór opraw musi być zatwierdzony przez Zamawiającego przed ich zamówieniem i zabudowaniem.
e) Strumień świetlny: zgodnie z obliczeniami fotometrycznymi.
f) Skuteczność świetlna oprawy – wg. obliczeń fotometrycznych.
g) Oprawa musi posiadać zabezpieczenie przeciwprzepięciowe 10kV
h) Korpus oprawy wykonany z aluminium odlewanego ciśnieniowo z malarską powłoką proszkową zabezpieczającą przed wpływami atmosferycznymi. Powierzchnia zewnętrzna najlepiej płaska lub z układem zewnętrznych radiatorów samoczyszczących się, odprowadzających swobodnie wodę i brud osadzający się na oprawie.
i) Utrzymanie strumienia świetlnego w czasie: 90% po 100 000h.
j) Temperatura barwowa światła oprawy powinna być z przedziału 4000 K +/- 5%.
k) Współczynnik oddawania barw co najmniej Ra – 70.
l) Zastosowana oprawa oświetleniowa musi gwarantować możliwość zdalnego sterowania bez dodatkowej modyfikacji oprawy i jednocześnie posiadać łącznie certyfikaty: ENEC, ENEC+, ZD4i.
m) Zamawiający informuje, że posiada aplikację do sterowania systemem oświetleniowym Vi smartly.city. Stosowane oprawy oraz sterowniki muszą zapewniać pełną zgodność (współpracę) ze stosowanym obecnie systemem. W przypadku braku zasięgu systemu na terenach objętych modernizacją Wykonawca zobowiązany jest dokonać rozbudowy systemu o wymagane punkty dostępowe.
n) Oprawy muszą posiadać niezbędne certyfikaty i gwarancję nie krótszą niż 60 miesięcy (panel LED, zasilacz, obudowa).
o) Nowe oprawy LED mają być wyprodukowane na terenie Unii Europejskiej.
p) Oprawa przy ustawieniu 00 (poziomym) nie może emitować światła w górną półprzestrzeń – zgodnie z Rozporządzeniem Komisji Europejskiej nr 245/2009 z dnia 18 marca 2009 r.
q) Układ optyczny oprawy musi spełniać wymagania normy PN-EN 6247:2010. Bezpieczeństwo fotobiologiczne lamp i systemów lampowych, co powinien potwierdzać odpowiedni certyfikat.
r) Oprawa powinna legitymować się stopniem ochrony przed wnikaniem pyłu i wody nie mniejszym niż IP 66 oraz być wyposażona w system regulujący ciśnienie wewnątrz i na zewnątrz oprawy, który minimalizuje zjawisko kondensacji pary wodnej odporność na działanie czynników atmosferycznych.
s) Klosz oprawy powinien być wykonany z płaskiego, hartowanego szkła o odporności na uderzenia IK 09.
t) Oprawa umożliwiająca montaż zarówno na wysięgniku jak i bezpośrednio na słupie o średnicach: 48, 60, 76 mm, wyposażona w uniwersalny, zintegrowany uchwyt, umożliwiający regulację w zakresie od +30º do -100 º (montaż na wysięgniku) oraz w zakresie od -10º do +120º (dla montażu bezpośrednio na słupie).
u) Elementy mocujące oprawę na słupie, wysięgniku (śruby, podkładki) powinny być wykonane ze stali nierdzewnej i gwarantować stabilny montaż.
v) Konstrukcja oprawy winna zapewniać łatwą (z użyciem prostych narzędzi typu np. śrubokręt) wymianę modułów LED i układów zasilających.
w) Budowa oprawy zapewniająca możliwość wymiany układu zasilającego oraz optycznego bez konieczności zdejmowania oprawy ze słupa.
x) Oprawa wyposażona w rozłącznik odłączający napięcie po jej otwarciu.
y) Oprawa wykonana w II klasie ochronności elektrycznej, znamionowe napięcie zasilania 230V/50Hz, współczynnik mocy oprawy >=0,9 dla znamionowego obciążenia. Zaznacza się, że
Wykonawca jest zobowiązany zapewnić utrzymanie parametrów mocy biernej w dopuszczalnym na dzień ogłoszenia przetargu zakresie. Pod pojęciem dopuszczalny rozumie się - zgodny z zakresem określonym w aktualnych taryfach za energię elektryczną przy którym nie jest pobierana opłata za energię bierną (pojemnościową i indukcyjną). Zadaniem Wykonawcy jest taki dobór urządzeń - opraw i/lub układów kompensacji mocy biernej - aby Zamawiający nie ponosił kosztów opłat za energię bierną w okresie gwarancji wynikających z przekroczenia opisanych wcześniej zakresów dopuszczalnych. Jeżeli Wykonawca wykona instalację w taki sposób, że moc bierna będzie poza zakresem dopuszczalnym, w ramach gwarancji jakości Wykonawca zabuduje odpowiednie urządzenia których zadaniem będzie niedopuszczenie do ponoszenia opłat za energię bierną przez Zamawiającego oraz pokryje wszelkie koszty poniesione przez Zamawiającego opisane na fakturach za energię elektryczną jako opłaty z tytułu energii biernej
z) Zakres temperatury otoczenia podczas pracy oprawy: od -40°C do +55°C.
aa) Oprawa zostanie uznana za niesprawną jeżeli podczas jej pracy stwierdzi się uszkodzenie (nie świecenie) ponad 10 % diod LED niezależnie od przyczyny ich uszkodzenia. Niesprawne oprawy podlegają naprawie lub wymianie przez dostawcę w okresie gwarancji w terminie 5 dni roboczych od daty zgłoszenia niesprawnej oprawy. Wykonawca dokona naprawy lub wymiany uszkodzonych opraw na własny koszt.

UWAGA !!! Pkt. od 15 do pkt. 19 są dostępne w SWZ

20. Przedmiotowe środki dowodowe.
20.1. Zamawiający żąda, by wykonawca złożył wraz z ofertą następujące przedmiotowe środki dowodowe:
- obliczenia fotometryczne,
- karty techniczne opraw ulicznych oraz dokument potwierdzający, że stosowane oprawy zostały wyprodukowane na terenie Unii Europejskiej.
20.2. Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowego środka dowodowego, jeżeli Wykonawca go nie złożył bądź złożony przedmiotowy środek dowodowy jest niekompletny.
20.3. Uzupełnienia nie stosuje się, jeżeli pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
20.4. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 31520000-7 - Lampy i oprawy oświetleniowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 276750 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 811590,90 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 365500 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: LIGHT ON Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5252968258

7.3.3) Ulica: Zygmunta Krasińskiego 18/97

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 01-581

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-06-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 365500 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-11-30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.