Ogłoszenie z dnia 2024-11-13
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00562375/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-10-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej do Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. H. Łopacińskiego w Lublinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZKA BIBLIOTEKA PUBLICZNA IM.HIERONIMA ŁOPACIŃSKIEGO W LUBLINIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276357
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Prezydenta Gabriela Narutowicza 4
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-950
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.7.) Numer telefonu: + 48 815287400
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia1@wbp.lublin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wbp.lublin.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-237ae492-4d72-480f-b40a-0c36593551b71.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa energii elektrycznej do Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. H. Łopacińskiego w Lublinie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-237ae492-4d72-480f-b40a-0c36593551b7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00590719
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00062354/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Dostawa energii elektrycznej do Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. H. Łopacińskiego w Lublinie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00562375
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WBP-ZP/7/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zamówienie polega na dostawie energii elektrycznej do Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. H. Łopacińskiego w Lublinie.
2. Wykaz punktów poboru energii elektrycznej z numerami PPE oraz zużycie energii:
1) ul. Narutowicza 4 - 590543520100172422 taryfa C21,
2) ul. Kościelna 7A - 590543520100462332 taryfa C11,
3) ul. Juranda 7 - 590543520100370460 taryfa C11.
3. Przewidywana do odbioru ilość energii elektrycznej w okresie obowiązywania umowy dla punktu poboru wynosi:
1) przy ul. Narutowicza 4 - 400MWh,
2) przy ul. Kościelnej 7A – 3MWh,
3) przy ul. Juranda 7 – 5,5MWh.
i została wyliczona w oparciu o zużycie energii elektrycznej w okresie poprzedzającym zawarcie umowy.
4. Operatorem Systemu Dystrybucyjnego jest PGE Dystrybucja S.A. Oddział Lublin, ul. Garbarska 21, 20-340 Lublin
5. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych w ustawie Prawo energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997 r. (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266) oraz powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
6. Wykonawca zobowiązany jest wystawić Zamawiającemu faktury za zużytą energię w terminie:
6.1. do 14 dni roboczych od udostępnienia za dany okres rozliczeniowy danych pomiarowych przez OSD,
albo
6.2. do 14 dni roboczych po zakończeniu okresu rozliczeniowego w przypadku nieudostępnienia Sprzedawcy kompletnych lub prawidłowych danych pomiarowych przez OSD lub Kupującego.
7. Wykonawca prześle Zamawiającemu powiadomienie mailowe o wystawieniu faktury elektronicznej na następujący adres mailowy: zamowienia@wbp.lublin.pl
8. Zamawiający oświadcza, że dysponuje tytułem prawnym do korzystania
z obiektów, do których ma być dostarczana energia elektryczna wskazanych w pkt 4.2 SWZ punktów poboru energii elektrycznej z numerami PPE.
9. Zamawiający oświadcza, że jest nabywcą końcowym w rozumieniu przepisów ustawy o podatku akcyzowym.
10. Wykonawca musi posiadać aktualną obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu (sprzedaży) energii elektrycznej, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t. j. Dz. U z 2024 r., poz. 266).
11. UWAGA! Podana w ofercie Wykonawcy cena musi obejmować wszystkie koszty związane realizacją zamówienia, z uwzględnieniem podatku akcyzowego i VAT.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej do Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. H. Łopacińskiego w Lublinie.Przewidywaną do odbioru ilość energii elektrycznej w okresie obowiązywania umowy dla punktów poboru zawarto w pkt. 4.3 SWZ oraz pkt 1 Istotnych postanowień umowy, a mianowicie:
1) przy ul. Narutowicza 4 - 400MWh (taryfa C21),
2) przy ul. Kościelnej 7A – 3MWh (taryfa C11),
3) przy ul. Juranda 7 – 5,5MWh (taryfa C11).
i została wyliczona w oparciu o zużycie energii elektrycznej w okresie poprzedzającym zawarcie umowy.
Natomiast, w sekcji C, tabela – Załącznik Nr 2 do SWZ – Wzór formularza ofertowego Zamawiający zawarł sprzeczne zapisy, ponieważ ilość energii (MWh)/24 miesięcy dla taryfy C11 wynosi 17 MWh, a dla taryfy C21 wynosi: 800 MWh.
Z pkt. 4.3 SWZ oraz pkt 1 Istotnych postanowień umowy, bezsprzecznie wynika, że zakładana do odbioru ilość energii elektrycznej jest dwa razy niższa niż ta zawarta w formularzu ofertowym i została podana jedynie na okres 12 miesięcy, a nie 24 miesięcy.
Przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego obarczone jest wadą postępowania, ponieważ Zamawiający naruszył przepis ustawy Pzp regulujący zasady opisywania przedmiotu zamówienia, tj. art. 99 ust. 1 ustawy Pzp, który stanowi: „Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.”
Jak zostało to już wykazane powyżej, przedmiot zamówienia nie został opisany za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń oraz w sposób jednoznaczny, gdyż zawiera rozbieżności, o których mowa wyżej niniejszego pisma.
Przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego obarczone jest wadą postępowania również dlatego, że Zamawiający naruszył przepis ustawy Pzp regulujący zasady przygotowania i prowadzenia postępowania, tj. art. 16 pkt 2) ustawy Pzp, który stanowi: „Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób przejrzysty.”
Reasumując, skutkiem istniejących wad postępowania (opisanie przedmiotu zamówienia z naruszeniem art. 99 ust. 1 i art. 16 pkt 2) ustawy Pzp), które są nieusuwalne, jest brak możliwości zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na część nr 1 zamówienia, która nie podlegałaby unieważnieniu na podstawie art. 457 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp w związku z art. 459 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp.
Przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego podlega unieważnieniu, ponieważ zaistniały wszystkie okoliczności wskazane w art. 255 pkt 6) ustawy Pzp, który stanowi: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 236113,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 696402,63 PLN
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Usługa w zakresie kompleksowego zabezpieczenia produktów leczniczych do badania klinicznego (DZP.25.31.2024)
- Dostawa artykułów spożywczych do stołówki szkolnej - mięso i przetwory mięsne.
- Utrzymanie czystości Sekcji Zamiejscowych
- Dostawa jednorazowych wkładów do strzykawki automatycznej na potrzeby COZL
- Dostawa implantów ortopedycznych - 2 zadania
- Dostawa sprzętu pszczelarskiego na potrzeby realizacji przedsięwzięcia pn:"Utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w Pszczelej Woli z zakresu pszczelarstwa".
więcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa energii elektrycznej do obiektu Zespołu Szkół w Chocianowie oraz odkup energii elektrycznej oddanej do sieci instalacji fotowoltaicznej
- Kompleksowa dostawa w 2025 roku energii elektrycznej dla Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIA
- Świadczenie usługi kompleksowej polegającej na sprzedaży energii elektrycznej oraz zapewnieniu świadczenia usługi jej dystrybucji na potrzeby Gminy Krzeszów
- Dostawa energii elektrycznej na potrzeby członków spółdzielni energetycznej Biodar w Ustroniu Morskim na lata 2025- 2026'
- Dostawa Energii Elektrycznej dla obiektów Szpitala Miejskiego w Miastku Sp. z o.o. II
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej do budynku Centrum Informatyki Statystycznej w Radomiu przy ul. Planty 39/45
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.