eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KruszwicaDostosowanie budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Nadgoplańskiej 4 do wymagań przepisów przeciwpożarowych



Ogłoszenie z dnia 2024-11-13

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Dostosowanie budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Nadgoplańskiej 4 do wymagań przepisów przeciwpożarowych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KRUSZWICA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350777

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Nadgoplańska 4

1.5.2.) Miejscowość: Kruszwica

1.5.3.) Kod pocztowy: 88-150

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@kruszwica.um.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/gminakruszwica

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/995702

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostosowanie budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Nadgoplańskiej 4 do wymagań przepisów przeciwpożarowych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4112551e-48ca-40ac-b241-e5c04a1d0ab4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00592964

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00029309/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 Dostosowanie budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Nadgoplańskiej 4 do wymagań przepisów przeciwpożarowych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00569287

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie negocjacji bez ogłoszenia na podstawie: art. 301 ust. 1 pkt 4 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

W dniu 10.07.2024 r. została zawarta umowa na „Dostosowanie budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Nadgoplańskiej 4 do wymagań przepisów przeciwpożarowych” z wykonawcą APE-LP Sp. z o. o., ul. Wały Piastowskie 1/1508, 80-855 Gdańsk. Podczas realizacji robót budowlanych zamawiający stwierdził, że zadanie jest realizowane w sposób sprzeczny z umową. Wobec wadliwego, sprzecznego z treścią umowy jej wykonywania przez Wykonawcę, mimo kilkukrotnych wskazań i wezwań do zaniechania ujawnionych naruszeń i żądania wykonywania umowy ze strony Zamawiającego w sposób prawidłowy zgodny z umową, w oparciu o dyspozycję przepisu art. 636 w zw. z art. 656 KC zamawiający dnia 25.09.2024 r. odstąpił od Umowy o roboty budowlane z dnia 10 lipca 2024 r., w zakresie w jakim umowa nie została dotychczas wykonana.
Odstąpienie od umowy stanowiło przesłankę do zaproszenia do negocjacji wykonawców, którzy złożyli oferty w pierwotnym postępowaniu.

3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: ocds-148610-c3e192b5-1c01-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PIFZ-Z.271.30.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 589805,79 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wspólny Słownik Zamówień:
CPV 45343000-3 Roboty instalacyjne przeciwpożarowe
Zamawiający: Gmina Kruszwica
Termin wykonania zamówienia: 4 miesiące od dnia zawarcia umowy
1. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamierzenia inwestycyjnego jest dostosowanie budynku Urzędu Miejskiego w Kruszwicy do wymagań przepisów przeciwpożarowych. Jest to obiekt o jednej kondygnacji podziemnej (piwnica) oraz trzech kondygnacjach nadziemnych (parter, pierwsze piętro, strych). Część wschodnia (segment ,,A”) zbudowana w drugiej połowie XX w. Część zachodnia budynku (segment ,,B”) dobudowana w 2017 r.
Charakterystyczne dane liczbowe budynku:
• kubatura - 10 140,40 m3
• powierzchnia zabudowy - 960,44 m2
• powierzchnia użytkowa - 2 274,86 m2
 pow. piwnicy - 775,00 m2
 pow. parteru - 811,27 m2
 pow. piętra - 688,59 m2
• powierzchnia wewnętrzna - 2 502,61 m2
 pow. piwnicy - 874,87 m2
 pow. parteru - 882,57 m2
 pow. piętra - 745,17 m2
• powierzchnia całkowita - 2 777,13 m2
• wysokość budynku - 17,08 m
• długość budynku - 50,91 m
• szerokość budynku - 36,94 m
Roboty składające się na przedmiot zamówienia obejmują:
- wyminę drzwi wejściowych do Urzędu na drzwi aluminiowe- kolor i wygląd do akceptacji Zamawiającego,
- zabezpieczenie drewnianych elementów konstrukcyjnych, desek podłogi poddasza nieużytkowego segmentu ,,B”, dostępnych od wnętrza środkiem ogniochronnym zapewniającym klasę reakcji na ogień B-s2, d0,
- zamknięcie poddasza nieużytkowego w segmencie ,,A” i segmencie ,,B” drzwiami i klapą wejściową o klasie odporności ogniowej EI 30,
- wymianę lampy oświetleniowej na lampę o stopniu ochrony IP-65,
- wymianę naświetli dachowych nr 1 i nr 2 na spełniające wymagania klasy reakcji na ogień (niepalny lub niezapalny, niekapiący i nieodpadający pod wpływem ognia), jak również spełniające warunek nierozprzestrzeniania ognia dla przekrycia dachów BROOF (t1),
- impregnację wszystkich zasłon występujących w pomieszczeniach budynku tj. Sali sesyjnej, sali ślubów środkiem impregnującym do stopnia niezapalności,
- w pomieszczeniu serwerowni (nr 1/13 i 1/30) zabezpieczenie wszystkich istniejących przepustów instalacyjnych o średnicy większej jak 0,04 m w ścianach i stropach do klasy odporności ogniowej EI 60 oraz wyposażenie w zasysające czujki dymu z wczesnym ostrzeganiem klasy A,
- zamknięcie pomieszczenia maszynowni windy klatki schodowej ,,K2” drzwiami o klasie odporności ogniowej EI 30 (drzwi istniejące) z wymianą kratki wentylacyjnej na przeciwpożarową klapę odcinającą o klasie odporności ogniowej EIS 30, uruchamianą przez instalację sygnalizacji pożarowej, niezależnie od zastosowanego wyzwalacza termicznego,
- obudowanie poddasza nieużytkowego segmentu ,,A”, od strony klatki schodowej ,,K4” ścianami działowymi w systemie płyt gipsowo-kartonowych o klasie odporności ogniowej EI 60 do istniejącego przekrycia dachu i zamknięcie drzwiami o klasie EI 30 odporności ogniowej.
- wyposażenie drzwi z pomieszczeń nr 0/16, 1/30, 1/27, 2/10, 2/11, 2/12, 2/22, 2/24, 2/27, które po ich całkowitym otwarciu zawężają szerokość drogi ewakuacyjnej w urządzenia samoczynnie je zamykające,
- zamknięcie piwnicy w obrębie klatek schodowych ,,K1” i ,,K4” drzwiami o klasie odporności ogniowej EI 30 oraz zabezpieczenie zejścia na poziom piwnicy z parteru w klatce schodowej ,,K2” ruchomą barierką w sposób uniemożliwiający omyłkowe zejście ludzi do piwnicy w przypadku ewakuacji,
- wyposażenie wszystkich dróg ewakuacyjnych poziomych, pionowych, każdej kondygnacji w awaryjne oświetlenie ewakuacyjne o natężeniu nie mniejszym jak 2 lx w osi drogi, co najmniej 5 lx przy urządzeniach przeciwpożarowych załączających się w chwili zaniku zasilania elektrycznego oświetlenia podstawowego o czasie działania nie krótszym niż jedna godzina,
- wyposażenie wszystkich wyjść ewakuacyjnych z poziomych dróg ewakuacyjnych prowadzących na zewnątrz budynku ,,W1”, ,,W2”, ,,W3” i ,,W4” w podświetlane znaki ewakuacyjne.
- zabezpieczenie przepustów o średnicy większej jak 0,04 m, przechodzących przez ściany i stropy pomieszczenia kotłowni [pom. nr 0/13], serwerowni [pom. nr 1/13 i nr 1/30], i maszynowni dźwigu [pom. nr 0/33] do klasy odporności ogniowej EI 60,
- obudowę rozdzielni elektrycznej przy wejściu W1 materiałami niepalnymi,
- montaż zaworu pierwszeństwa uniemożliwiającego niekontrolowany wypływ wody
z instalacji przy zasilaniu wodnym z sieci wodociągowej przeciwpożarowej przyborów sanitarnych dla segmentu ,,A”,
- instalację sygnalizacji pożarowej z ochroną pełną, z sygnalizatorami akustycznymi głosowymi na korytarzach i ręcznymi ostrzegaczami pożarowymi (ROP) na każdej kondygnacji, przy klatkach schodowych,
- zapewnienie przekazywania sygnału alarmu stanu zagrożenia wybuchem w budynku do służb zobowiązanych do podjęcia skutecznej akcji zapobiegawczej.

W ramach drogi pożarowej należy wykonać znakowanie w sposób umożliwiający identyfikację jej przebiegu. Należy zainstalować 4 znaki pionowe o treści graficznej oraz tekstowej: „DROGA POŻAROWA Nie zastawiać” oraz dwa oznaczenia poziome w postaci wykonania napisu: droga pożarowa.
Odbiór końcowy nie będzie uzależniony od stanowisk instytucji zewnętrznych. W przypadku uwag w zakresie zgodności wykonania z dokumentacją techniczną ze strony Państwowej Straży Pożarnej lub innych podmiotów zewnętrznych zamawiający ma prawo wezwać wykonawcę do naprawy uchybień z tytułu rękojmi.

Prace dotyczące: wyposażenia wymienionych drzwi w samozamykacze, wymiany lampy oświetleniowej w pom. kotłowni, impregnacji zasłon należy wykonać do 31.12.2024 r.

2. Dodatkowe informacje po odstąpieniu od umowy:

W ramach dotychczas wykonanych prac zrealizowano okablowanie oraz część zabezpieczenia konstrukcji drewnianej dachu części B.
W takcie realizacji ustalono rezygnację z wymiany drzwi do pomieszczeń dwóch serwerowni, kotłowni oraz maszynowni windy- drzwi w chwili obecnej spełniają wymagania EI wynikające z dokumentacji. W ramach prac należy wymienić kratkę wentylacyjną na przeciwpożarową wyposażoną w klapę odcinającą o klasie odporności ogniowej EIS 30, uruchamianą przez instalację sygnalizacji pożarowej, niezależnie od zastosowanego wyzwalacza termicznego.
Ponadto zaznaczone przeszklenia EI30 na dokumentacji projektowej dotyczące pom. 2/9 oraz 1/36 nie są objęte powyższym zamówieniem z uwagi na usankcjonowanie niezgodności w dokumencie ekspertyzy.
Całkowity zakres przedsięwzięcia należy określić na podstawie wizji lokalnej przeprowadzonej osobiście przez oferentów.
W związku z wykonaniem części okablowania Wykonawca ma obowiązek przeprowadzenia sprawdzeń rezystancji izolacji poszczególnych obwodów w celu potwierdzenie prawidłowości już wykonanych robót i możliwości ich kontynuacji.
Zakres prac wykonanych został opisany w załączniku A- protokół inwentaryzacji robót w toku wg stanu na dzień 02 października 2024r.

3. Dokładny opis i zakres prac przedstawiony jest w dokumentacji projektowej:

1) Projekt architektoniczno-budowlany: „Dostosowanie budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Nadgoplańskiej 4 w Kruszwicy do wymagań przepisów przeciwpożarowych”,
2) Projekt wykonawczy: „Dostosowanie budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Nadgoplańskiej 4 w Kruszwicy do wymagań przepisów przeciwpożarowych”,
3) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót „Dostosowanie budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Nadgoplańskiej 4 w Kruszwicy do wymagań przepisów przeciwpożarowych”,
4) Przedmiar robót,
5) Protokół inwentaryzacji robót w toku wg stanu na dzień 2 października 2024r.
(...)

4. Wymagania Zamawiającego w związku z art. 95. ustawy PZP:
Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę
lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z pracami budowlanymi w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia w ilości osób niezbędnej do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym: pracownik budowy – prace elektryczne, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Szczegółowe wymagania w związku z art. 95 ustawy Pzp zostały zawarte w §24 wzoru umowy.
Szczegółowy opis przdmiotu zamówienia został zawarty w SWZ, stanowiącej załącznik do zaproszenia do złożenia oferty.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 580000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 600000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 580000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: FORMATIC Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9721240874

7.3.3) Ulica: ul. Poznańska 86A

7.3.4) Miejscowość: Lusowo

7.3.5) Kod pocztowy: 62-080

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-11-08

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 580000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.