eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŚremRozbudowa stacji tankowania LNG/CNG w Mateuszewie



Ogłoszenie z dnia 2024-11-13

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa stacji tankowania LNG/CNG w Mateuszewie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Śremie Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 630701338

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Parkowa 6

1.5.2.) Miejscowość: Śrem

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-100

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@pgk.srem.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgk.srem.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Odbiór odpadów

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozbudowa stacji tankowania LNG/CNG w Mateuszewie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-75e4b932-efd2-4873-8f9d-499db7c0055e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00593121

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00206528/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Rozbudowa stacji tankowania LNG/CNG w Mateuszewie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

http://platformazakupowa.pl/pn/pgk_srem

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://platformazakupowa.pl/pn/pgk_srem

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/pgk_srem
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/pgk_srem i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij widomość do zamawiającego” po którym pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
3. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy.
4. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez Zamawiającego gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
5. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.
6. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-09/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest :
1. Rozbudowa istniejącej stacji tankowania LNG/CNG, zlokalizowanej w m. Mateuszewo dla PGK w Śremie Sp. z o.o. , która obecnie wyposażona jest w stację tankowania LNG oraz moduł tankowania CNG, działający na zasadzie regazyfikacji LNG i zasilenia gazem kompresorów CNG. Układ, który należy rozbudować, ma na celu dosilenie istniejących dystrybutorów CNG, co umożliwi zwiększenie wydajności tankowania CNG poprzez budowę linii tankowania LCNG.

2. Budowa nowej stacji tankowania LNG zlokalizowanej w m. Mateuszewo dla PGK w Śremie Sp. z o.o. Nowa stacja ma zostać wyposażona w układ SOF ("saturacji w przelocie"), który zapewnia kontrolę saturacji LNG (zimne i saturowane LNG) w trakcie tankowania.

Obie linie technologiczne – nowa stacja tankowania LNG oraz stacja LCNG – będą korzystać z nowo dostarczonego pionowego zbiornika LNG o pojemności 60 m³, wyposażonego w dwa termosyfony: jeden dla linii CNG, drugi dla linii LCNG. Realizacja zamówienia będzie opierać się na technologii już sprawdzonej przez Wykonawców w innych kontraktach, co ma na celu minimalizację błędów technicznych oraz optymalizację kosztów. Dopuszcza się, aby technologie LNG i LCNG w zakresie referencji mogły zostać zrealizowane w ramach dwóch odrębnych kontraktów.

Rozbudowa istniejącej stacji tankowania LNG/CNG poprzez wykonanie dodatkowego modułu tankowania LNG oraz dosilenia istniejącej instalacji CNG poprzez moduł LCNG realizowana będzie poprzez:
1. wykonanie niezbędnych robót budowlanych, w tym m.in. fundamentów dla urządzeń LNG i LCNG, niezbędnych przyłączy mediów oraz połączenia umożliwiającego obsługę dystrybutora LNG, linii LCNG, odwodnienia terenu, odgromienia nowo wykorzystywanego terenu pod rozbudowę stacji LNG i LCNG oraz wszelkie inne, niezbędne prace budowlane; w ramach zakresu objętego niniejszym postepowaniem o udzielenie zamówienia publicznego – realizacja rozbudowy istniejącej stacji o moduł stacji LCNG i nowej stacji tankowania LNG;

2.zamówienie i dostawę oraz montaż nowych urządzeń, instalacji i wyposażenia niezbędnego dla prawidłowego funkcjonowania Inwestycji, w tym zapewnienie możliwości włączenia do rejestru Ewidencji Infrastruktury Paliw Alternatywnych zgodnie z brzmieniem art. 42 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 908 z późn. zm.),;

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71300000-1 - Usługi inżynieryjne

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45223700-3 - Roboty budowlane w zakresie stacji obsługi

45223720-9 - Roboty budowlane w zakresie stacji benzynowych/tankowania gazu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: długość okresu gwarancji

4.3.6.) Waga: 15

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas usunięcia zdarzenia awaryjnego

4.3.6.) Waga: 15

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w powyższym zakresie,
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wymagane są uprawnienia personelu odpowiedzialnego za realizację prac zgodnie z polskim prawem budowlanym. Zamawiający stawia minimalne wymagania w zakresie uprawnień personelu:
Kierownik Budowy posiadający łącznie następujące doświadczenie i kwalifikacje:
• ( minimum 1 osoba) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa ( w przypadku gdy dana osoba posiada uprawnienia budowlane wydane na podstawie innej podstawy prawnej niż aktualnie obowiązująca, Zamawiający wymaga aby osoba taka posiadała uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych) oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej miejscowo Izby Inżynierów Budownictwa.;
• Doświadczenie zawodowe, w tym w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem składania ofert, doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji Kierownika Budowy przy realizacji przynajmniej dwóch zamówień polegających na wykonaniu robót budowlanych, montażu i rozruchu oraz przekazaniu do eksploatacji stacji tankowania LNG/LCNG;
Kierownik robót w branży konstrukcyjno-budowlanej posiadający uprawnienia budowlane wykonawcze bez ograniczeń w branży konstrukcyjno- budowlanej;
Kierownik robót w branży elektrycznej posiadający uprawnienia budowlane wykonawcze bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
Osoby posiadające kwalifikacje do wydawania poleceń, nadzorowania realizacji i wykonywania prac gazoniebezpiecznych :
• Uprawnienia w zakresie eksploatacji ( typu E, grupa 1, grupa 3)- co najmniej trzy osoby wykonujące prace;
• Uprawnienia w zakresie dozoru ( typu D, grupa 1, grupa 3) – co najmniej dwie osoby odpowiedzialne za wykonanie prac.
Kwalifikacje personelu:
• Co najmniej jedna osoba prowadząca nadzór spawalniczy, która powinna spełniać wymagania zawarte w normie PN-EN ISO 14731
• Co najmniej jedna osoba prowadząca badania wizualne połączeń spawanych, która powinna być kwalifikowana w zakresie czynności jakie ma wykonywać, zgodnie z normą PN-EN ISO 9712 lub równoważne. Wymagany certyfikat VT2;
• Co najmniej dwie osoby będące spawaczem i/lub operatorem urządzeń spawalniczych, spełniające wymagania wg normy PN-EN ISO 9606-1 w wymaganym zakresie dla realizacji prac spawalniczych;
• Co najmniej dwie osoby posiadające certyfikat montażu połączeń kołnierzowych w systemach ciśnieniowych wg PN-EN 1591-4 w zakresie montażu oraz jedna osoba w zakresie nadzoru.
Kwalifikacje firmy:
• Certyfikat stosowania wymagań jakości w spawalnictwie zgodnie z wymogami normy PN-EN ISO 3834-2 lub PN-EN ISO 3834-3 lub równoważne;
• Posiada kwalifikowane ( uznane) technologie spawania zgodnie z wymogami norm PN-EN ISO 15614-1 lub równoważne;
• Posiada certyfikowany system zarządzania jakością PN-EN ISO 9001 lub równoważny;
• Posiada certyfikowany system zarządzania bezpieczeństwem i higiena pracy PN-ISO 45001 lub równoważny.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na następującą minimalną sumę gwarancyjną 5.000.000,00 PLN.
4. zdolności technicznej lub zawodowej przez co Zamawiający rozumie : posiadanie wiedzy i doświadczenia, polegającego na należytym wykonaniu w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej 3 stacji LCNG w zakresie robót budowlanych i montażu, rozruchu, przekazaniu do eksploatacji i odbiorów technicznych urządzeń, wykonanie potwierdzone referencjami.
4.1. Zamawiający wymaga aby urządzenia stacji LCNG były:
• nowe- miejsce realizacji zamówienia ma być pierwszym miejscem ich instalacji
• seryjne, wykonane na terenie Unii Europejskiej
Obie linie technologiczne – nowa stacja tankowania LNG oraz stacja LCNG będą korzystać z nowo dostarczonego pionowego zbiornika LNG o pojemności 60m3 , wyposażonego w dwa termosyfony: jeden dla linii CNG, drugi dla linii LCNG. Realizacja zamówienia będzie opierać się na technologii seryjnej już sprawdzonej przez Wykonawców w innych kontraktach, co ma na celu minimalizację błędów technologicznych oraz optymalizacje.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 70.000,00 zł
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) Pieniądzu,
2) Gwarancjach bankowych,
3) Gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( t.j.: Dz.U.z 2024 roku poz.419).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego : PKO BP o/Śrem 96 1020 4160 0000 2002 0004 5450 z dopiskiem „ Wadium do postępowania ZP-09/2024”.

Uwaga! Terminem wniesienia wadium w formie pieniężnej jest data i godzina zaksięgowania wadium na koncie Zamawiającego.

4. Treść dokumentu wadialnego, w przypadku wnoszenia wadium w formach innych niż pieniądz ( np. gwarancji, poręczenia) musi zawierać następujące elementy:
1) Nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia, gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia ) oraz wskazanie ich siedziby,
2) Określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/ poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia,
3) Kwotę gwarancji /poręczenia,
4) Zobowiązanie Gwaranta lub Poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie pełnej kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta gwarancji/ poręczenia w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 Pzp jeżeli okoliczność faktyczna odpowiadająca co najmniej jednej przesłance wyrażonej w art. 98 ust. 6 pzp zaistniała w okresie wymaganego związania wadialnego ( z możliwością skierowania wezwania do Gwaranta lub Poręczenia w okresie nie krótszym niż 14 dni od dnia upływu związania wadialnego,
5) Gwarancja/ poręczenie, stanowiące wadium, nie może wygasać przed końcem okresu związania z ofertą,
6) Niedopuszczalne jest wprowadzanie w treść dokumentu wadialnego jakichkolwiek warunków ograniczających wypłacenie wadium.
Wadium wpłacane w innej formie niż pieniądz ( dokument wadialny) należy złożyć wraz z ofertą – jako załącznik do oferty- w oryginale wystawionym przez Gwaranta/ Poręczyciela, w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia w imieniu Gwaranta/ Poręczyciela.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia zaliczek udzielanych przez Zamawiającego, o których mowa w ust. 6 lit. a) i ust. 6 lit. b) w wysokości 60 % wartości Wynagrodzenia Wykonawcy, ustalonego w § 8 ust. 1 Umowy. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia zabezpieczenia zaliczek przed ich wypłatą. Wykonawca wnosi zabezpieczenie zaliczek w jednej z form :
a) poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
b) gwarancji bankowej,
c) gwarancji ubezpieczeniowej.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1.Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.3. Zamawiający przewiduje
możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-02 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Otwarcie nastąpi za pośrednictwem platformy zakupowej Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego : PGK w Śremie Sp. z o.o. ul. Parkowa 6, 63-100 Śrem

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-02 10:05

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.