eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrakówŚwiadczenie usług w zakresie tłumaczeń pisemnych i ustnych w ramach projektu LIFE EKOMAŁOPOLSKA



Ogłoszenie z dnia 2024-11-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług w zakresie tłumaczeń pisemnych i ustnych w ramach projektu LIFE EKOMAŁOPOLSKA

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351554287

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Basztowa 22

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-156

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@umwm.malopolska.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-480c3311-8398-4e14-9964-58bffd71f91c

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług w zakresie tłumaczeń pisemnych i ustnych w ramach projektu LIFE EKOMAŁOPOLSKA

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-480c3311-8398-4e14-9964-58bffd71f91c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00593434

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00066296/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.73 Usługi tłumaczeń pisemnych i ustnych LIFE EKOMAŁOPOLSKA SR

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Przedmiot umowy jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków programu LIFE w ramach projektu zintegrowanego LIFE EKOMAŁOPOLSKA „Wdrażanie Regionalnego Planu Działań dla Klimatu i Energii dla województwa małopolskiego” / LIFE-IP EKOMALOPOLSKA / LIFE19 IPC/PL/000005 oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00535847

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SR-XI.052.5.15.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 19376,64 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie tłumaczeń pisemnych (przysięgłych i zwykłych) na język angielski oraz tłumaczeń ustnych (konsekutywnych i symultanicznych) na język angielski (angielski-polski, polski-angielski) i tłumaczeń ustnych na język czeski (polski-czeski, czeski-polski).
2. Tematyka tłumaczeń dotyczyć będzie w szczególności zagadnień ochrony środowiska, klimatu, transformacji energetycznej, gospodarki o obiegu zamkniętym, zeroemisyjnego budownictwa, gospodarki wodnej, zagospodarowania terenu, jakości powietrza, efektywności i ubóstwa energetycznego itp. Obejmować będzie również tematykę Unii Europejskiej i międzynarodową, współpracę regionalną oraz inne zagadnienia znajdujące się w obszarze działań Samorządu Województwa.
3. Warunki realizacji zamówienia zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego – wzorze umowy, załączniku nr 1C do swz.
4. Zamawiający przewiduje w ramach niniejszego zamówienia możliwość skorzystania z prawa opcji.
Przedmiot umowy w ramach opcji będzie realizowany od dnia zakończenia zamówienia podstawowego, nie dłużej niż w ciągu 24 kolejnych tygodni na warunkach takich samych, jak przewidziane we wzorze umowy oraz zgodnie z SOPZ, stanowiącym załącznik nr 1 do wzoru umowy dla zamówienia podstawowego.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ) stanowi załącznik nr 1D do swz i będzie on wprowadzony jako załącznik nr 1 do wzoru umowy w sprawie zamówienia publicznego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79530000-8 - Usługi w zakresie tłumaczeń pisemnych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

79540000-1 - Usługi w zakresie tłumaczeń ustnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie o udzielenie zamówienia zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający informuje, iż w dniu 17 października 2024 r. na stronie prowadzonego postępowania zostały opublikowane wyjaśnienia treści swz. W opublikowanych wyjaśnieniach Zamawiający wskazał sposób obliczenia ceny w zakresie tłumaczeń ustnych konsekutywnych oraz symultanicznych.
Zamawiający wyjaśnił, iż w celu obliczenia ceny oferty w zakresie tłumaczeń ustnych symultanicznych Wykonawcy zobowiązani są wskazać w kolumnie nr 2 cenę brutto jednej godziny tłumaczenia. Wskazaną w kolumnie nr 2 cenę należało przemnożyć przez 4 (ilość godzin w jednym bloku tłumaczenia), a następnie przez ilość tłumaczy, jaką Wykonawca zamierza skierować do realizacji zamówienia (w przypadku tłumaczeń symultanicznych Zamawiający nie wskazał, ilu tłumaczy ma zostać skierowanych do realizowania zamówienia). Otrzymaną kwotę Wykonawcy winni przemnożyć przez maksymalną liczbę bloków wskazaną w kolumnie nr 3.
Do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 22 października 2024 r., złożonych zostało 7 ofert.
Analizując złożone oferty Zamawiający zauważył, iż część z Wykonawców, dokonując obliczenia ceny tłumaczeń ustnych symultanicznych, pomnożyła zaoferowana cenę za godzinę pracy tłumacza przez 4 (ilość godzin w jednym bloku tłumaczenia), następnie przez ilość bloków, a otrzymany wynik został przemnożony przez 2, 3 bądź 3,5.
Zamawiający, badając powyższe rozbieżności, doszedł do wniosku, iż Wykonawcy przemnożyli zaoferowaną cenę przez ilość tłumaczy, jaką mają zamiar skierować do realizacji zamówienia. Powyższy sposób wyliczenia ceny odpowiadał wytycznym, które Zamawiający opublikował na stronie prowadzonego postępowania w dniu 17 października 2024 roku.
W toku badania złożonych ofert Zamawiający doszedł do wniosku, iż umożliwiając Wykonawcom przemnożenie zaoferowanej ceny za tłumaczenia ustne symultaniczne przez dowolną ilość tłumaczy, jaką Wykonawcy maja zamiar skierować do realizacji zamówienia, Zamawiający dał Wykonawcom możliwość wyceny dowolnego zakresu przedmiotu Zamówienia, przez co oferty stały się nieporównywalne.
Co więcej Zamawiający nie ma możliwości poprawy omyłek rachunkowych bądź innych omyłek w złożonych ofertach bez spowodowania istotnych zmian w ich treści bądź ewentualnych zmian ilości punktów przyznanych w kryterium Cena brutto wykonania zamówienia.
Mając na uwadze, iż złożone oferty są ze sobą nieporównywalne, Zamawiający nie ma możliwości wyboru oferty najkorzystniejszej. W związku z powyższym Zamawiający zobowiązany jest do unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.