eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Puszcza MariańskaDostawa energii elektrycznej dla Gminy Puszcza Mariańska oraz jednostek organizacyjnych w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2026 r.



Ogłoszenie z dnia 2024-11-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Puszcza Mariańska oraz jednostek organizacyjnych w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2026 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Puszcza Mariańska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148390

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Stanisława Papczyńskiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Puszcza Mariańska

1.5.3.) Kod pocztowy: 96-330

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL926 - Żyrardowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.publiczne@puszcza-marianska.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.puszcza-marianska.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/puszcza_marianska/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Puszcza Mariańska oraz jednostek organizacyjnych w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2026 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-13c16169-0f3a-4322-87df-cc29267b2fcf

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00594968

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00031598/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Puszcza Mariańska oraz jednostek organizacyjnych.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00539845

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: Z.271.21.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa (również sprzedaż) energii elektrycznej dla obiektów Zamawiającego (punktów poboru energii, dalej zwanym PPE) wymienionych w załączniku nr 1 do SWZ i umowy „Opis przedmiotu zamówienia _Wykaz punktów poboru” w wysokości:
a) zamówienie podstawowe: 1 395 656 kWh,
b) zamówienie prawa opcji (zakup dodatkowy 10% energii) 139 566 kWh,
c) zamówienie całkowite (podstawowe z prawem opcji): 1 535 222 kWh,
okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2026r.
1. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia:
1) PPE rozliczane wg grup taryfowych GXX nie są gospodarstwami domowymi,
2) Zapotrzebowanie energii elektrycznej podane w pkt 1 SWZ jest zamówieniem podstawowym. W toku realizacji zamówienia zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia wartości zamówienia w zakresie maksymalnie 10% lub zwiększenia wartości zamówienia w zakresie do 10% względem podstawowej ilości energii elektrycznej dla dostawy/odkupu energii. Zwiększenie wartości zamówienia nastąpi na zasadzie prawa opcji.
a) zwiększenie wartości zamówienia nastąpi na zasadzie opcji. Zasady, zakres i sposób skorzystania przez Zamawiającego z opcji:
- dodawanie PPE, zwiększenie ilości energii elektrycznej,
- skorzystanie z opcji następuje na podstawie jednostronnego oświadczenia woli Zamawiającego, ze wskazaniem zakresu zmian opisanych w lit. a powyżej,
- Zamawiający może jednokrotnie lub wielokrotnie skorzystać z opcji, do wyczerpania wartości wskazanej w § 6 ust. 1 pkt 2 Umowy,
- opcja będzie rozliczana wg cen jednostkowych na zasadach złożonej oferty dla zamówienia podstawowego, z zastrzeżeniem zmian wynagrodzenia opisanych w § 8 Umowy,
- prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może skorzystać. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu;
b) zmniejszenie wartości zamówienia nastąpi na zasadzie, w zakresie i sposobie:
- odejmowanie PPE, zmniejszenie ilości energii elektrycznej,
- Zamawiający sporządzi jednostronne oświadczenie woli w zakresie odjęcia ppe,
- zmniejszenie zapotrzebowania na energię elektryczną w ramach PPE ujętych w Załączniku nr 1 do Umowy nie wymaga sporządzenia oświadczenia woli w tym zakresie,
- Zamawiający może jednokrotnie lub wielokrotnie skorzystać z przedmiotowego uprawnienia,
- przedmiotowa zmiana nie będzie miała wpływu na wysokość cen jednostkowych obowiązujących w pierwotnie złożonej ofercie, z zastrzeżeniem zmian wynagrodzenia opisanych w § 8 Umowy,
- w przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa do zmniejszenia wartości zamówienia Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
Zmiana wartości zamówienia opisana w ppkt 2) powyżej spowoduje zwiększenie lub zmniejszenie wynagrodzenia dla Wykonawcy. Szczegółowa informacja zawarta jest w załączniku nr 6 do SWZ „Projekt umowy”.
3) Szczegółowy zakres zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SWZ „Opis przedmiotu zamówienia _Wykaz punktów poboru”, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia określone zostały w projektowanych postanowieniach umowy na dostawę energii elektrycznej – załącznik nr 6 do SWZ.
4) Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi w szczególności ze standardami jakości obsługi odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną. Parametry jakościowe energii elektrycznej w części dystrybucyjnej reguluje Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z 22 marca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego.
5) Usługi dystrybucyjne będą świadczone na podstawie odrębnej umowy zawartej przez zamawiającego z właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (zwany OSD) – dane OSD zawarte są w załączniku nr 1. Sprzedawcą rezerwowym jest: PGE Obrót SA.
6) Wymagania (obowiązki) stawiane wykonawcy, opisane zostały w projektowanych postanowieniach umowy na dostawę energii elektrycznej stanowiących załącznik nr 6 do SWZ. Wykonanie czynności wynikających z pełnomocnictwa stanowiącego załącznik nr 2 do Umowy na dostawę energii elektrycznej, zwanej dalej Umową. Zamawiający udzieli wyłonionemu w postępowaniu wykonawcy pełnomocnictwa do:
a) powiadomienia właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) o zawarciu Umowy dostawy energii elektrycznej/kompleksowej/sprzedaży rozliczanej na zasadzie prosumenta/odkupu energii elektrycznej oraz o planowanym terminie rozpoczęcia dostawy energii elektrycznej, wraz ze wskazaniem wybranego przez Mocodawcę sprzedawcy rezerwowego,
b) złożenia wypowiedzenia dotychczas obowiązującej umowy kompleksowej (sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji), umowy sprzedażowej, umowy dystrybucyjnej lub złożenia oświadczenia o rozwiązaniu umowy kompleksowej (sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji), umowy sprzedażowej, umowy dystrybucyjnej w trybie zgodnego porozumienia stron dla punktów poboru energii elektrycznej zawartych w załączniku nr 1 do SWZ i Umowy oraz nowych punktów poboru, zgodnie z harmonogramem wypowiadania umów zawartym w załączniku nr 1 do SWZ i Umowy,
c) zawarcia Umowy o Świadczenie Usług Dystrybucji, w tym z instalacją OZE, w tym przez złożenie Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego wyłącznie wymaganego oświadczenia według wzoru skutkującego zawarciem takiej umowy pomiędzy mocodawcą i Operatorem Systemu Dystrybucyjnego. Powołane oświadczenie złożone przez pełnomocnika w imieniu mocodawcy zawierać będzie m.in. bezwarunkową zgodę na zawarcie pomiędzy mocodawcą, a Operatorem Systemu Dystrybucyjnego umowy na czas nieoznaczony na warunkach wynikających ze wzoru umowy zamieszczonego na stronie internetowej Operatora Systemu Dystrybucyjnego oraz na warunkach obowiązującej taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego i Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej jak również w zakresie warunków technicznych świadczenia usługi dystrybucji, grupy taryfowej, okresu rozliczeniowego aby były to warunki dotychczasowe. Powołane oświadczenie zawierać będzie także zobowiązanie o przestrzeganiu przez mocodawcę warunków korzystania z usług dystrybucji energii elektrycznej oraz zobowiązanie do terminowej zapłaty należności za usługi dystrybucyjne świadczone przez OSD. Należności za usługi dystrybucji z zawartej umowy uiszcza sam mocodawca, i mocodawca oraz inne podmioty, którym pełnomocnictwo zostanie przedłożone, przyjmują do wiadomości że pełnomocnik nie udziela za nie poręczenia, w tym w zakresie długu przyszłego, i składanego oświadczenia nie można rozumieć w ten sposób, że pełnomocnik takiego poręczenia udzielił,
d) reprezentowania zamawiającego w kontaktach z dotychczasowym Sprzedawcą energii elektrycznej lub Operatorem Systemu Dystrybucji w sprawach związanych z procesem zmiany Sprzedawcy dotyczy punktów poboru zamieszczonych w załączniku nr 1 do SWZ i Umowy,
e) reprezentowania zamawiającego w kontaktach z Operatorem Systemu Dystrybucji w sprawach związanych z procesem zgłoszenia Sprzedawcy dla nowych punktów poboru energii elektrycznej, na które zamawiający otrzymał od OSD numer umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej.
7) Obowiązujące umowy na dostawę energii elektrycznej z dotychczasowymi sprzedawcami energii elektrycznej/kompleksowe dla PPE zawartych w załączniku nr 1 do SWZ i Umowy zawarte są na czas oznaczony i nieoznaczony, a dokładny opis dla każdego z PPE znajduje się w kolumnie T, o nazwie „Czas trwania umowy”.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09000000-3 - Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

09310000-5 - Elektryczność

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 9

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 932265,10 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1304831,25 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 932265,10 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Respect Energy S.A.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8762459238

7.3.3) Ulica: ul. Bonifraterska 17

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-203

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-11-14

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 932265,10 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2025-01-01 do 2026-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.