Ogłoszenie z dnia 2024-11-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00495638/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-09-12
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Modernizacja infrastruktury oświetleniowej na terenie Gminy Grodziczno
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Grodziczno
1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Grodziczno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118900
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Grodziczno 17a
1.5.2.) Miejscowość: Grodziczno
1.5.3.) Kod pocztowy: 13-324
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 564729722
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: benia@grodziczno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.grodziczno.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/ug_grodziczno1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja infrastruktury oświetleniowej na terenie Gminy Grodziczno2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a72a5940-cc5b-4ea1-ba19-f061bfef6d80
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00599724
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00001191/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Modernizacja infrastruktury oświetleniowej na terenie Gminy Grodziczno
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00495638
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IP.271.1.16.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 963960,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem umowy jest wykonanie zadania pn. „Modernizacja infrastruktury oświetleniowej na terenie Gminy Grodziczno”.
Przedmiot zamówienia składa się z niżej wymienionych części:
Część I przygotowanie audytu efektywności energetycznej oświetlenia.
Część II demontaż istniejących, nieenergooszczędnych opraw oświetleniowych i dostawa oraz montaż nowych lamp LED.
2. Zadanie obejmuje m.in. demontaż istniejących, nieenergooszczędnych opraw oświetleniowych i dostawę oraz montaż nowych lamp LED , zgodnie z parametrami wskazanymi w audycie.
3. Zakres rzeczowy przedmiotu umowy określa Opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik do SWZ.
4. Przed przystąpieniem do wykonania prac Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania audytu efektywności energetycznej oświetlenia. Audyt powinien zostać sporządzony w formie raportu. Każdy wariant modernizacji oświetlenia musi zakładać redukcję mocy opraw oświetleniowych o co najmniej 50%.
5. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu audytu efektywności energetycznej oświetlenia (Część I zamówienia) istniejącej infrastruktury oświetleniowej stanowiącej własność i majątek Energa Oświetlenie sp. z o.o. (EO) (457 sztuk opraw oświetleniowych) oraz infrastruktury oświetleniowej stanowiącej własność i majątek Gminy Grodziczno (34 sztuki opraw oświetleniowych), którego celem będzie m.in. określenie zakresu obiektów objętych Pracami Modernizacyjnymi, przedstawienie sposobu ich wykonania wraz z wykazaniem materiałów oraz wariantów modernizacji z uwzględnieniem uzyskanych oszczędności oraz stopy zwrotu inwestycji – w terminie do 90 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zgłaszania uwag do treści przedłożonego audytu w terminie do 14 dni. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia uwag Zamawiającego i do dostarczenia poprawionego audytu (uwzględniającego wszystkie uwagi) w terminie do 7 dni od daty ich otrzymania. Sporządzony audyt będzie podlegał odbiorowi.
Audyt sporządzony będzie w formie raportu, który powinien zawierać następujące elementy:
1) Część opisową zawierającą:
a) podstawę opracowania audytu (dokumenty, postępowania będące źródłem wykonania audytu),
b) cel audytu (opis celu audytu),
c) zakres opracowania audytu (określenie obiektów objętych audytem, ilości opraw, lokalizacji oraz zakresu wykonywanych prac),
d) podstawę prawną (ustawy, rozporządzenia, normy i wytyczne stosowane przez audytora),
e) wyniki inwentaryzacji (dane zebrane podczas wykonanej inwentaryzacji z uwzględnieniem ilości oraz typów opraw oświetleniowych ze wskazaniem mocy),
f) planowaną modernizację (sposób wykorzystania zebranych danych i materiałów w celu realizacji Programu przez Gminę, informację w zakresie doboru klas oświetleniowych oraz ich ilości, doboru opraw oświetleniowych LED wraz z wykazem szacowanych oszczędności mocy dla różnych wariantów/różnych producentów, a także opisanie różnych wariantów modernizacji z uwzględnieniem nocnej redukcji mocy celem uzyskania oszczędności i zgodności z normą),
2) Część obliczeniową zawierającą:
a) analizę energetyczną (zużycie energii elektrycznej z zastosowaniem opraw zgodnie z audytem, w tym wyliczenie rocznego zużycia energii elektrycznej dla różnych wariantów z nocną redukcją mocy i bez niej),
b) analizę obliczeń (zestawienie wyników obliczeń zużycia energii elektrycznej, redukcji zużycia energii elektrycznej oraz uzyskanych oszczędności),
c) analizę finansową (przyjęte założenia kosztów energii elektrycznej oraz zestawienie rocznych kosztów energii elektrycznej, zestawienie kosztów wykonania modernizacji w szczególności kosztów opraw i montażu, zestawienie uzyskanych oszczędności w związku z modernizacją, tj. zestawienie rocznej redukcji kosztów energii elektrycznej, porównanie kosztów modernizacji ze stopą zwrotu inwestycji oraz przedstawienie czasu zwrotu kosztów inwestycji),
d) analizę redukcji emisji szkodliwych gazów (przedstawienie przyjętych wskaźników szkodliwych gazów, obliczenie oraz zestawienie redukcji emisji szkodliwych gazów),
e) analizę porównawczą przedstawionych wariantów (zestawienie i podsumowanie obliczeń uzyskanych dla rozpatrywanych wariantów ze wskazaniem najkorzystniejszego wariantu oraz określeniem czasu zwrotu inwestycji).
3) Wykonawca zobowiązuje się, iż Audyt zostanie wykonany przy wykorzystaniu zasobów własnych bądź podmiotu trzeciego z zachowaniem wszelkich standardów oraz wytycznych w tym zakresie wymaganych.
4) Raport z Audytu sporządzony będzie w dwóch egzemplarzach w języku polskim w formie pisemnej oraz formie elektronicznej na płycie CD/DVD, w tym jeden egzemplarz przekazany zostanie Energa Oświetlenie w terminie 14 dni od dnia zakończenia ostatniej czynności audytowej. Energa Oświetlenie ma prawo do zgłoszenia zastrzeżeń w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania, następnie Wykonawca ma obowiązek uwzględnienia zastrzeżeń bądź zgłoszenia ewentualnych uwag niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni.
5) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem oraz załączonymi do niej dokumentami, złożoną ofertą, obowiązującymi normami i przepisami prawa, regulaminem Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych – edycja dziewiąta „Rozświetlamy Polskę”.
6) Audyt powinien zostać podzielony na dwie części:
a) urządzenia stanowiące własność i majątek Energa Oświetlenie,
b) urządzenia stanowiące własność i majątek Gminy Grodziczno,
6. Przedmiotem zamówienia (Część II zamówienia) jest wymiana 491 szt. opraw nieenergooszczędnych (sodowych) oświetlenia ulicznego i innych miejsc publicznych na oprawy typu LED na terenie Gminy Grodziczno. Wymienione oświetlenie posiadać będzie łącznie certyfikaty: ENEC, ENEC+, Zhaga D4i lub równoważne. Oświetlenie zostanie wyposażone w zdalne sterowanie system pozwalającym na nadzór oraz konfigurację sieci oświetleniowej poprzez sieć internetową z poziomu przeglądarki internetowej bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania. Dostarczone i zamontowane oprawy oświetleniowe muszą być nowe, nieużywane wcześniej, wyprodukowane na terenie Unii Europejskiej lub nowe oprawy dopuszczone do użytku na terenie Unii Europejskiej. Modernizacja będzie poprzedzona wykonaniem przez wykonawcę audytu efektywności energetycznej modernizowanego oświetlenia.
7. W przypadku opraw oświetleniowych stanowiących własność i majątek Gminy Grodziczno (34 szt.), Wykonawca przed sporządzeniem audytu zobowiązuje się do wykonania inwentaryzacji oświetlenia przeznaczonego do modernizacji.
8. Dokumenty z inwentaryzacji oświetlenia stanowiącego własność i majątek Gminy Grodziczno Wykonawca przekaże Zamawiającemu do akceptacji. Zamawiający dokona akceptacji wykonanej inwentaryzacji w terminie 14 dni od dnia doręczenia dokumentów inwentaryzacji.
9. Przed wykonaniem zamówienia wykonawca przedstawi Zamawiającemu propozycję zastosowanych opraw. Weryfikacja powyższego – akceptacja/wniesienie uwag nastąpi w terminie 14 dni roboczych od daty przedstawienia dokumentów zamawiającemu Zamawiającego.
10. Wykonawca zobowiązuje się do wymiany (demontażu) nieenergooszczędnych opraw oświetleniowych na nowe oprawy oświetleniowe posiadające łącznie certyfikaty: ENEC, ENEC+, ZD4i lub równoważne, wyposażone w zdalne sterowanie system pozwalającym na nadzór oraz konfigurację sieci oświetleniowej poprzez sieć internetową z poziomu przeglądarki internetowej bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania.
11. Wykonawca oświadcza, że dostarczy i zamontuje nowe, nieużywane wcześniej oprawy oświetleniowe wyprodukowane na terenie Unii Europejskiej lub nowe oprawy dopuszczone do użytku na terenie Unii Europejskiej.
12. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z wszelkimi uwarunkowaniami formalno – prawnymi związanymi z realizacją niniejszej umowy.
13. Wykonawca oświadcza, że przed zawarciem niniejszej umowy uwzględnił wszelkie okoliczności mogące mieć wpływ na należyte wykonanie przedmiotu umowy, w tym na ustalenie wynagrodzenia umownego.
14. Wykonawca w ramach wynagrodzenia, o którym mowa w § 3 ust. 1 dostarczy na własny koszt i ryzyko, wszystkie niezbędne materiały i sprzęt oraz zapewni odpowiednio wykwalifikowany i doświadczony personel i nadzór nad realizacją dostaw, umożliwiający wykonanie zamówienia w wyznaczonym terminie.
15. Zamawiający zastrzega do części urządzeń (457 szt.), których modernizacja objęta jest niniejszym zamówieniem stanowiącej własność i majątek Energa Oświetlenie Sp. z o.o. (EO) udział EO w kontroli przebiegu realizacji prac modernizacyjnych pod kątem ich prawidłowości poprzez czynny udział w odbiorach poszczególnych etapów, jak i całości przedmiotu zamówienia i prawo zgłaszania w tym zakresie zastrzeżeń.
16. W przypadku części urządzeń (457 szt.), których modernizacja objęta jest niniejszym zamówieniem stanowiącej własność i majątek EO Wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć demontowane urządzenia oświetleniowe, składować je i przekazywać na rzecz Energa Oświetlenie Sp. z o. o. - Dział Realizacji Usług w Brodnicy ul. 18 Stycznia, 87 – 300 Brodnica.
17. W przypadku części urządzeń (34 szt.), których modernizacja objęta jest niniejszym zamówieniem stanowiącej własność i majątek Gminy Grodziczno, Wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć demontowane urządzenia oświetleniowe i oddać do utylizacji. Dokumenty z utylizacji należy dołączyć do dokumentacji powykonawczej.
18. Dokładny opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentach wskazanych w SWZ – Wykonawcy winni przygotować swoje oferty w oparciu o treść wskazanych tam dokumentów.
4.5.3.) Główny kod CPV: 31500000-1 - Urządzenia oświetleniowe i lampy elektryczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
31520000-7 - Lampy i oprawy oświetleniowe
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 644393,31 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 833543,57 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 644393,31 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ELECTROJAC Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7441837713
7.3.3) Ulica: Produkcyjna 10
7.3.4) Miejscowość: Iława
7.3.5) Kod pocztowy: 14-200
7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-11-18
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 644393,31 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-11-30PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- WYKONANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWO-KOSZTORYSOWEJ PRZEBUDOWY DRÓG GMINNYCH (ULICE: MIODOWA, KORFANTEGO, TUWIMA, SPOKOJNA, POKOJU, DŁUGOSZA I ŻEROMSKIEGO)
- Przebudowa stacji uzdatniania wody w Radomierowicach
- Budowa zbiorników wodnych małej retencji w Gminie Ciechanowiec
- Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztowej na zadanie: Przebudowa i rozbudowa spichlerzy na Twierdzy Boyen w Giżycku
- Opracowanie projektu budowlano- wykonawczego oraz budowę w formule zaprojektuj i wybuduj instalacji oświetlenia zewnętrznego LED terenów przy ul. Zagójskiej w Warszawie.
- Budowa zbiorników retencyjnych na terenie gminy Rozogi
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.