Ogłoszenie z dnia 2024-11-19
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00574317/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-10-31
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Zakup i wdrożenie systemu zarządzania energią – Gmina Psary” w ramach zadania „Wykorzystanie OZE na potrzeby infrastruktury gminnej w Gminie Psary”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: URZĄD GMINY W PSARACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000537243
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Malinowicka 4
1.5.2.) Miejscowość: Psary
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-512
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@psary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.psary.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10093651.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zakup i wdrożenie systemu zarządzania energią – Gmina Psary” w ramach zadania „Wykorzystanie OZE na potrzeby infrastruktury gminnej w Gminie Psary”.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-aa808e98-f529-49c4-a8a4-f30df3302252
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00602839
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00048987/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 „Zakup i wdrożenie systemu zarządzania energią – Gmina Psary” w ramach zadania „Wykorzystanie OZE na potrzeby infrastruktury gminnej”.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zadanie dofinansowane z programu: Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027. Tytuł projektu: „Wykorzystanie OZE na potrzeby infrastruktury gminnej w Gminie Psary”.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00574317
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.31.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i wdrożenie (w tym montaż, uruchomienie, serwis i utrzymanie w okresie gwarancyjnym) w gminie Psary centralnego systemu zarządzania energią, który będzie służył do monitorowania obiektów obecnych i przyszłych przyłączanych do systemu.
Zamówienie obejmuje realizację prac w etapach:
etap I - analiza przedwdrożeniowa (analiza wykonalności, w tym opracowanie wymaganej architektury rozwiązania, połączeń, integracji oraz protokołów komunikacji z urządzeniami pomiarowymi, wytwórczymi i magazynami energii),
etap II – dostawa, uruchomienie i testowanie oprogramowania (testy akceptacyjne) w tym wykonanie wszystkich niezbędnych prac instalacyjnych i montażowych zgodnie z OPZ,
etap III - przeszkolenie personelu, administratorów, przyłączenie wszystkich lokalizacji oraz dostarczenie dokumentacji szkoleniowej i serwisowej.
2. Centralny system zarządzania energią pozwoli m.in. na:
2.1. bieżące monitorowanie zużycia i produkcji energii na obiektach,
2.2. monitorowanie stanu magazynów energii w zakresie poboru i oddawania energii do sieci,
2.3. monitorowanie podstawowych parametrów jakości energii,
2.4. rejestrowanie sytuacji awaryjnych, spadków i wzrostów napięć sieci i innych wskazanych w OPZ.
3. Podstawowymi funkcjami systemu będzie:
3.1. zbieranie danych o zużyciu energii oraz produkcji energii na obiektach gminy Psary – 20 obiektów obecnie;
3.2. monitorowanie parametrów i jakości energii w szczególności, napięcia, częstotliwości, incydentów spadku napięcia, zapadów, wzrostu napięcia ponad zadany zakres;
3.3. monitorowanie parametrów lokalnych – aktualny i historyczny pobór energii, aktualna i historyczna produkcja energii, aktualne i historyczne parametry w zakresie energii biernej (pojemnościowej i indukcyjnej);
3.4. monitorowanie stanu magazynów energii w zakresie poboru i oddawania energii do sieci;
3.5. zarządzanie parametrami urządzeń takimi jak: falowniki, magazyny energii, ograniczniki wypływu energii do sieci – o ile urządzenia te dają taką możliwość;
3.6. monitorowanie parametrów pracy – produkcji i konsumpcji na wszystkich obiektach wskazanych przez Zamawiającego zgodnie z wymogami bilansowania wynikającymi z wymogów ustawowych – ustawy o OZE oraz przepisów pokrewnych;
3.7. monitoring poziomu autokonsumpcji, w tym możliwość zdefiniowania poziomu autokonsumpcji dla całej sieci instalacji Zamawiającego oraz wybranych obiektów wraz z możliwością definiowania alertów w sytuacji przekroczenia lub spadku autokonsumpcji poniżej zdefiniowanego poziomu;
3.8. dane powinny być zbierane w interwałach nie mniejszych niż 15 min, i zawierać rekordy techniczne min 1 min.;
3.9. System powinien zapewniać łatwość przyłączenia kolejnych obiektów, poprzez dodanie danych konfiguracyjnych (z wyłączeniem technicznych prac instalacyjnych na nowych obiektach);
3.10. System powinien zapewnić możliwość jednoczesnej pracy 5 użytkowników, oraz zarejestrowanie do 40 użytkowników.
4. Szczegółowy przedmiot zamówienia został określony w Załączniku nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania
72265000-0 - Usługi konfiguracji oprogramowania
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
71314200-4 - Usługi zarządzania energią
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W dniu 13.11.2024 roku dokonano otwarcia ofert, które wpłynęły w odpowiedzi na ogłoszenie przedmiotowego zamówienia. Zamawiający poinformował, że na realizację zamówienia zamierza przeznaczyć maksymalnie 246.000 zł brutto.Do zakończenia terminu składania ofert, tj. do godziny 12:00 w dniu 13.11.2024 roku wpłynęły 2 oferty z ceną 307 500,00 zł oraz 501 102,00 zł.
W związku z faktem, że oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, stosownie do art. 255 pkt. 3 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Celem takiego uregulowania jest ochrona Zamawiającego przed roszczeniem o zawarcie umowy w przypadku braku środków finansowych. Przesłankę unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp odnieść należy do kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, udostępnionej na stronie internetowej prowadzonego postępowania bezpośrednio przed otwarciem ofert, tj. w tym postępowaniu 246.000,00 zł brutto.
Decyzja o zwiększeniu tej kwoty jest oparta na swobodnym uznaniu Zamawiającego. Wyrażenie „może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty” należy interpretować jako uprawnienie Zamawiającego i to do jego decyzji należy kwestia możliwości zwiększenia środków finansowych na dany cel. Zatem zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (komentarz do Prawa Zamówień Publicznych Urzędu Zamówień Publicznych).
Sformułowanie przepisu („Zamawiający unieważnia”) prowadzi do wniosku, że ustawowy przymus unieważnienia postępowania zachodzi od razu, gdy tylko okaże się, że zachodzi jedna z dwóch alternatywnych przesłanek, a Zamawiający nie może lub nie chce zwiększyć kwoty pokrycia finansowego.
Zamawiający podejmując decyzję o braku możliwości zwiększenia kwoty, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty brał pod uwagę celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi.
Przepis art. 255 pkt 3 ustawy Pzp nie nakazuje Zamawiającemu dokonywać prób zwiększenia kwoty, którą mógłby przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Wprost przeciwnie koniec tego przepisu w wyrażeniu „chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty”, mówi o wyjątku, którego nie można interpretować rozszerzająco, aż do ustanawiania reguły, że w każdym przypadku Zamawiający powinien podejmować próbę zwiększenia kwoty, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zgodnie z orzecznictwem KIO, nie ma obowiązku zwiększania kwoty przeznaczonej na sfinansowanie konkretnego zadania, tak aby obowiązkowo dokonać wyboru. Możliwość zwiększenia budżetu warunkowana jest z pewnością wieloma czynnikami, a Wykonawca nie ma prawnych możliwości domagać się zwiększenia budżetu, ponieważ takie zachowanie w pewnych przypadkach mogłoby narazić Zamawiającego na zarzuty niegospodarnego zarządzania środkami publicznymi (wyrok KIO z dnia 24 maja 2012 r. sygn. Akt KIO 964/12).
W świetle powyższego nie powinno budzić wątpliwości unieważnienie postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty, w sytuacji gdy cena ofert przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
INNE PRZETARGI PSARY
więcej: przetargi PSARY »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wymiana instalacji elektrycznej w Zespole Szkół w Obornikach (ETAP-2)
- Dostawa sprzętu oraz oprogramowania w ramach realizacji projektu "Cyberbezpieczny Samorząd" w Gminie - Miasto Działdowo
- Cyberbezpieczny Samorząd dla Gminy Kętrzyn
- Stacja SN/NN o mocy 800kW wraz z posadowieniem
- Cyberbezpieczny samorząd dla Gminy Kęsowo
- "Przebudowa i wyposażenie części placówki na Klub Kultury Wiejskiej w miejscowości Trębowiec Duży".
więcej: Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.