eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi M³ynarzeOdbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy M³ynarze.



Og³oszenie z dnia 2024-11-19


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy M³ynarze.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina M³ynarze

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550668321

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Ostro³êcka 7

1.5.2.) Miejscowo¶æ: M³ynarze

1.5.3.) Kod pocztowy: 06-231

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostro³êcki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugmlynarze@post.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://mlynarze.bipgminy.pl/public/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy M³ynarze.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-11e4d6be-40be-42d6-97cc-3bb1144b030b

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00603312

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-11-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00051507/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.2 odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy M³ynarze.

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-11e4d6be-40be-42d6-97cc-3bb1144b030b

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) W postêpowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym
a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.,
zwanej dalej Platform±.
2) Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
7) Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.ploraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
8) Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiaj±cy dopuszcza z³o¿enie oferty w postaci katalogu

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r.); zwanego dalej „RODO”, informujemy, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy M³ynarze
2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych z którym mo¿na kontaktowaæ siê za pomoc± poczty elektronicznej ugmlynarze@post.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 PZP.
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisanych PZP, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Prezes Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: O.27.7.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest us³uga dotycz±ca „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy M³ynarze”
2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie us³ugi polegaj±cej na:
1) odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z terenu Gminy M³ynarze z nieruchomo¶ci, na których zamieszkuj± mieszkañcy;
2) odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z terenu Gminy M³ynarze z nieruchomo¶ci, na których nie zamieszkuj± mieszkañcy (domku letniskowego na nieruchomo¶ci, albo od innej nieruchomo¶ci wykorzystywanej na cele rekreacyjnowypoczynkowe, posesja szko³y w M³ynarzach, posesja Urzêdu Gminy w M³ynarzach i PSZOK) ;
3) odbiorze i zagospodarowaniu odpadów dostarczanych do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w M³ynarzach przez mieszkañców Gminy M³ynarze takich jak:
a) papier;
b) metale i tworzywa sztuczne, opakowania wielomateria³owe;
c) szk³o;
d) bioodpady (odpady zielone);
e) odpady niebezpieczne;
f) przeterminowane leki;
g) chemikalia;
h) zu¿yte baterie i akumulatory;
i) zu¿yty sprzêt elektryczny i elektroniczny;
j) meble i inne odpady wielkogabarytowe;
k) metale;
l) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowi±ce odpady komunalne;
m) m)zu¿yte opony;
n) tekstylia i odzie¿.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90511000-2 - Us³ugi wywozu odpadów

90513100-7 - Us³ugi wywozu odpadów pochodz±cych z gospodarstw domowych

90512000-9 - Us³ugi transportu odpadów

90513000-6 - Us³ugi obróbki i usuwania odpadów, które nie s± niebezpieczne

90514000-3 - Us³ugi recyklingu odpadów

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin p³atno¶ci

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielnie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu:

a) zdolno¶æ do wystêpowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie

b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów;
Wykonawca musi udokumentowaæ posiadanie:
 aktualnego wpisu do rejestru dzia³alno¶ci regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy M³ynarze w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci,

c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.

d) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
Wykonawca musi wykazaæ siê dysponowaniem:
1) pojazdami umo¿liwiaj±cymi odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych z terenu nieruchomo¶ci posiadaj±/dysponuj±:
- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
- co najmniej jeden pojazd bez funkcji kompaktuj±cej.

Wszystkie ww. pojazdy powinny byæ zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadaæ aktualne badania techniczne. Ponadto wykonawca zapewni, aby pojazdy by³y wyposa¿one w system monitoringu bazuj±cego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umo¿liwiaj±cego trwa³e zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o po³o¿eniu pojazdu i miejscach postoju, a tak¿e wyposa¿enie w czujniki zapisuj±ce dane o miejscach wy³adunku odpadów.
Pojazdy powinny spe³niaæ wymagania okre¶lone w rozporz±dzeniu Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. z roku 2013, poz. 122).

2) w zakresie bazy transportowo – magazynowej posiadaj± lub dysponuj± nieruchomo¶ci± po³o¿on± na terenie administracyjnym Gminy Jeziorany lub w odleg³o¶ci nie wiêkszej ni¿ 60 km od granic Gminy M³ynarze spe³niaj±c± wymagania okre¶lone w rozporz±dzeniu Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. z roku 2013, poz. 122).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Do oferty nale¿y do³±czyæ nastêpuj±ce dokumenty:
a) pe³nomocnictwo podmiotów wystêpuj±cych wspólnie -(je¿eli dotyczy);
b) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± o¶wiadczenie, z którego wynika, us³ugi wykonaj±
poszczególni wykonawcy.
c) pe³nomocnictwo dla osoby/osób podpisuj±cej ofertê, za³±czniki i o¶wiadczenia (je¶li uprawnienie tych osób nie wynika z
innych dokumentów do³±czonych do oferty) - (je¿eli dotyczy)- podpisane podpisem kwalifikowanym;
d) orygina³ zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby- (je¿eli dotyczy) podpisany podpisem kwalifikowanym;
e) aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nieniu warunków i nie podleganiu wykluczeniu (zgodnie z
za³±cznikiem nr 1 do SIWZ). Informacje zawarte w o¶wiadczeniu bêd± stanowiæ wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca
spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu i nie podlega wykluczeniu
dowód wniesienia wadium

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

b) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± o¶wiadczenie, z którego wynika, us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. w zakresie zapisów umowy w zwi±zku ze zmian± obowi±zuj±cych przepisów prawnych maj±c± wp³yw na wykonanie umowy, w szczególno¶ci na termin lub zakres przedmiotu umowy,
2. w zakresie zmiany terminu na skutek dzia³añ osób trzecich lub organów w³adzy publicznej, które spowoduj± przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji umowy;
3. w zakresie zmiany terminu w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci, których ¿adna ze stron nie mog³a przewidzieæ pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci.
4. w zakresie zamiany terminu realizacji umowy w przypadku dzia³ania si³y wy¿szej (np. klêski ¿ywio³owe, strajki, epidemie), maj±cej bezpo¶redni wp³yw na terminowo¶æ ¶wiadczenia us³ugi
5. . w zakresie czêstotliwo¶ci odbioru odpadów w przypadku wyst±pienia takiej potrzeby, spowodowanej przepe³nianiem koszy/pojemników.
6. W zakresie zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia w przypadku zmiany wysoko¶ci stawek za odbiór odpadów na terenie Gminy M³ynarze.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-11-27 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem zak³adki „Oferty/wnioski”, widocznej w podgl±dzie postêpowania po zalogowaniu siê na konto Wykonawcy.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-27 10:05

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-12-26

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Wykonawca podlega równie¿ wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa
narodowego (Dz. U. z 2022 poz. 835) zwanej dalej ustawie o przeciwdzia³ania agresji na Ukrainie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.