Ogłoszenie z dnia 2024-11-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00543975/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-10-14
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg gminnych publicznych i wewnętrznych na terenie gminy Zaleszany w sezonie zimowym 2024/2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZALESZANY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409146
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 16
1.5.2.) Miejscowość: Zaleszany
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-415
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.7.) Numer telefonu: 158459419
1.5.8.) Numer faksu: 158459424
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@zaleszany.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zaleszany.biuletyn.net
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-024c3f96-8923-463d-abaa-d3fbb22efbec1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg gminnych publicznych i wewnętrznych na terenie gminy Zaleszany w sezonie zimowym 2024/20252.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-024c3f96-8923-463d-abaa-d3fbb22efbec
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00605350
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00543975
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GKM.272.12.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Określnie przedmiotu i zakresu zamówienia:
1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi zimowego utrzymania dróg gminnych publicznych i wewnętrznych oraz zjazdów/parkingów przy budynkach użyteczności publicznej (tj. Domy Ludowe, Remizy OSP, budynki ośrodka zdrowia, budynki jednostek oświatowych) na terenie gminy Zaleszany w zakresie odśnieżania i zwalczania śliskości materiałem dostarczonym przez Wykonawcę w sezonie zimowym 2024/2025 i obejmuje Sołectwa: Agatówka, Dzierdziówka, Kępie Zaleszańskie, Kotowa Wola, Majdan Zbydniowski, Motycze Szlacheckie, Obojna, Pilchów, Skowierzyn, Turbia, Wólka Turebska, Zaleszany, Zbydniów, polegających na odśnieżaniu i usuwaniu śliskości. Drogi objęte zamówieniem winny być utrzymywane przez cały sezon zimowy 2024/2025 wg dwóch kolejności i standardach odśnieżania i zwalczania śliskości zimowej, opracowanych przez Zamawiającego i stanowiące załączniki do swz.
1.2. Przedmiotem zamówienia jest usługa odśnieżania i usuwania oblodzenia wraz ze zwalczaniem śliskości (usuwanie błota, śniegu i lodu za pomocą mieszanki piasku i soli), dróg, placów i parkingów na terenie gminy Zaleszany.
Do zakresu prac dotyczących zimowego utrzymania dróg zalicza się:
− utrzymanie ciągłej przejezdności dróg i ulic oraz zjazdów/parkingów przy budynkach użyteczności publicznej poprzez ich odśnieżanie,
− zwalczanie w sposób ciągły śliskości pośniegowej i gołoledzi poprzez posypywanie nawierzchni drogowych materiałami szorstkimi,
− oczyszczanie podczas roztopów wpustów ulicznych z błota i śniegu,
− usunięcie materiału szorstkiego z dróg, pozostałego po akcji zimowej w terminie do 30 kwietnia 2025 r.
− zapewnienie materiałów służących do skutecznego zwalczania śliskości pośniegowej i gołoledzi,
− pełnienie dyżurów z gotowością sprzętu i transportu,
− całodobowa dostępność pod numerem telefonicznym.
1.3. Zamówienie zostało podzielone na 13 zadań:
1) Zadanie 1: Sołectwo Agatówka;
2) Zadanie 2: Sołectwo Dzierdziówka;
3) Zadanie 3: Sołectwo Kępie Zaleszańskie;
4) Zadanie 4: Sołectwo Kotowa Wola;
5) Zadanie 5: Sołectwo Majdan Zbydniowski;
6) Zadanie 6: Sołectwo Motycze Szlacheckie;
7) Zadanie 7: Sołectwo Obojna;
8) Zadanie 8: Sołectwo Pilchów;
9) Zadanie 9: Sołectwo Skowierzyn;
10) Zadanie 10: Sołectwo Turbia;
11) Zadanie 11: Sołectwo Wólka Turebska;
12) Zadanie 12: Sołectwo Zaleszany;
13) Zadanie 13: Sołectwo Zbydniów.
1.4. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia przedstawiony został w załączniku graficznym z podziałem na poszczególne sołectwa - Załącznik nr 1 do SWZ - Mapy z lokalizacją dróg objętych zimowym utrzymaniem.
1.5. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi sprzętem własnym. Materiał do zimowego utrzymania dróg tj: mieszaninę piasku i soli (w stosunku 4:1) zapewnia Wykonawca;
1.6. Wykonawca zobowiązany jest do dyspozycji sprzętowej i osobowej 24 godz./dobę, a czas reakcji na każde wezwanie Zamawiającego nie może być dłuższy niż 2,5 h od momentu wezwania.
1.7. Sprzęt do odśnieżania i usuwania oblodzeń powinien być przygotowany w takim stopniu, aby Wykonawca mógł go użyć do pracy w ciągu max. 2,5 godziny od momentu telefonicznego zlecenia Zamawiającego lub od momentu wystąpienia zjawiska powodującego utrudnienia w ruchu na drodze na skutek warunków atmosferycznych. Zaleca się aby Wykonawca na czas realizacji usługi dysponował sprzętem umożliwiającym zrealizowanie w całości przedmiotu zamówienia, np. piaskarki, pługi odśnieżne, sprzęt do likwidacji zasp i przywracania przejezdności dróg.
1.8. Wykonawca we własnym zakresie zapewnia na swój koszt:
- zakup oraz rozwóz materiału (mieszanina piasku i soli w stosunku 4:1) do zwalczania śliskości zimowej,
- utwardzony plac do składowania ww. materiału,
- załadunek i pryzmowanie materiałów.
1.9. Zamawiający wymaga, aby sól drogowa posiadała aktualne opinie i atesty stwierdzające przydatność soli do zwalczania śliskości zimowej na nawierzchniach dróg oraz potwierdzające spełnienie wymagań higienicznych. Sól drogowa powinna zawierać substancje niezbrylające i spełniać wymagania normy PN-86/C-84081/02 oraz norm pokrewnych.
1.10. Po podpisaniu umowy na prowadzenie zimowego utrzymania dróg Wykonawca, uzbroi pojazd tak aby sprzęt mógł być gotowy do użycia w ciągu max 2,5 godziny od chwili powzięcia decyzji o konieczności akcji zimowej;
1.11. Wykonawca na swój koszt będzie dokonywał niezbędnych napraw, wymiany materiałów eksploatacyjnych i przeglądu sprzętu podczas prowadzenia akcji zimowego utrzymania dróg;
1.12. Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie i oświetlenie pojazdu. Pojazdy używane do wykonywania prac przy zimowym utrzymaniu dróg powinny być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej zgodnie z wymaganiami ustawy prawo o ruchu drogowym.
1.13. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało utrzymanie, w całym okresie objętym umową, gotowości technicznej sprzętu;
1.14. Odśnieżanie winno nastąpić po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym, e-mailowym, lub ustnym z Zamawiającym;
1.15. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego (najpóźniej po zakończeniu pracy pojazdu) poinformowania Zamawiającego o zaobserwowanych w czasie pracy, zdarzeniach związanych z likwidacją śliskości i odśnieżaniem, istotnych dla bezpieczeństwa ruchu drogowego (wypadki drogowe, utrudnienia w ruchu, itp.)
1.16. W czasie odśnieżania Wykonawca zabezpieczy pojazdy a Zamawiający przekaże urządzenia GPS, rejestrujące drogę przejazdu pojazdów, które będą montowane we wskazanych pojazdach,
1.17. Wykonawca będzie świadczył usługi w sposób nie zagrażający bezpiecznemu użytkowaniu dróg. Usunięcie śniegu nastąpi przez zgarnięcie pokrywy śnieżnej na całej szerokości i długości drogi. Zgarnięty śnieg nie może uniemożliwiać lub utrudniać ruchu pojazdów szczególnie na skrzyżowaniach, wjazdach, zjazdach, przystankach autobusowych, miejscach przeznaczonych do ruchu pieszych.
1.18. Wykonawcy zobowiązani są do prowadzenia stałego monitoringu stanu nawierzchni, w szczególności odcinków zagrożonych tzw. śliskością lokalną i do niezwłocznego podejmowania działań w sytuacji zagrożenia. W przypadku ciągłego opadu śniegu posypywanie i odśnieżanie musi być ponawiane z częstotliwością uniemożliwiającą tworzenie śliskości pośniegowej i zapewniającą przejezdność drogi.
1.19. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
1.20. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego oraz osób trzecich za wszelkie szkody powstałe z jego winy w związku z prowadzoną usługą. W szczególności Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia elementów drogi np. pokrywy studni, zawory, studzienki kanalizacyjne i telekomunikacyjne, znaki drogowe i inne, powstałe podczas prowadzenia usług objętych zamówieniem.
1.21. Podczas realizacji usługi Wykonawca musi przestrzegać przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.
1.22. Wynagrodzenie wykonawcy za realizację usługi będzie równe iloczynowi godzin pracy pojazdu w ciągu miesiąca i stawki za jedną godzinę odśnieżania z piaskowaniem;
1.23. Podstawa do rozliczenia finansowego, jako potwierdzenie przepracowanych przez Wykonawcę godzin, będzie zapis z odbiorników GPS. Nadajniki GPS zapewnia Zamawiający;
1.24. Do rozliczenia będzie brany rzeczywisty czas pracy (odśnieżania pojazdu na drogach objętych zamówieniem). Do rozliczenia wykonawcy nie będzie brany pod uwagę czas dojazdu do miejsca zimowego utrzymania dróg gminnych na terenie Gminy Zaleszany po drogach innych niż gminne (w szczególności po drogach prywatnych, powiatowych oraz drogach krajowych);
1.25. Do rozliczenia będzie brany tylko i wyłącznie rzeczywisty czas pracy przy prędkości poruszania się pojazdu powyżej 3 km/h. Postoje nie będą uwzględniane przy rozliczeniu czasu odśnieżania.
1.26. Podstawą do rozliczenia finansowego, jako potwierdzenie poniesionych kosztów przez Wykonawcę będzie zapis z odbiornika GPS. Nadajnik GPS montowany do gniazda zapalniczki samochodowej zapewnia Zamawiający. Podstawą rozliczenia usługi odśnieżania będzie raport generowany na podstawie pomiaru GPS pracującego pojazdu w terenie (w obszarze określonym do odśnieżania). Raport pracy Wykonawcy będzie przedkładany koordynatorowi odśnieżania do zatwierdzenia. Proponuje się rozliczenie/fakturowanie wykonanych usług w okresach miesięcznych, do 5-tego każdego miesiąca. Rozliczenie będzie dokonywane na podstawie cen jednostkowych za jedną godzinę odśnieżania wynikających z oferty i ilości wykonanych usług wynikających z raportu GPS, potwierdzonych przez koordynatora tj. Sołtysa danej miejscowości.
1.27. Do rozliczenia będzie brany rzeczywisty czas pracy (odśnieżania pojazdu na drogach objętych zamówieniem). Nie będzie brany czas pracy pojazdu na drogach innych niż gminne należące do Gminy Zaleszany - w szczególności na dogach powiatowych, krajowych i prywatnych.
1.28. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dodania w trakcie sezonu zimowego dodatkowych krótkich odcinków dróg.
1.29. Wykonawca zobowiązany będzie w trakcie realizacji niniejszego zamówienia posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków;
1.30. Wykonawca będzie świadczył usługi w sposób nie zagrażający bezpiecznemu użytkowaniu dróg. Usunięcie śniegu nastąpi przez zgarniecie pokrywy śnieżnej na całej szerokości i długości drogi. Zgarnięty śnieg nie może uniemożliwiać lub utrudniać ruchu pojazdów szczególnie na skrzyżowaniach, wjazdach, zjazdach, przystankach autobusowych, miejscach przeznaczonych do ruchu pieszych.
1.31. Wykonawcy zobowiązani są do prowadzenia stałego monitoringu stanu nawierzchni, w szczególności odcinków zagrożonych tzw. śliskością lokalną i do niezwłocznego podejmowania działań w sytuacji zagrożenia. W przypadku ciągłego opadu śniegu posypywanie i odśnieżanie musi być ponawiane z częstotliwością uniemożliwiającą tworzenie śliskości pośniegowej i zapewniającą przejezdność drogi.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w rozdziale IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA w SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 676,50 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 840,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 676,50 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: FHU DANIEL IDEC
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830328420
7.3.3) Ulica: KOTOWA WOLA
7.3.4) Miejscowość: Zaleszany
7.3.5) Kod pocztowy: 37-415
7.3.6.) Województwo: podkarpackie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-11-19
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 202950,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Wykonanie zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie powiatu sokołowskiego w sezonie 2024/2025"
- Usługi bieżącego utrzymania czystości w obiekcie Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy, położonym przy ul. Szubińskiej 4 oraz terenów zewnętrznych do niego przylegających.
- Świadczenie kompleksowych usług utrzymania czystości dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Chrzanowie w 2025 roku"
- Utrzymanie zimowe dróg na terenie Gminy Dobre Miasto w 2025 roku
- Świadczenie usług sprzątania
- Usługa sprzątania budynków Prokuratur Regionalnej we Wrocławiu wraz z terenem zewnętrznym w okresie od 1.01.2025 r. do 31.12.2025 r.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.