Ogłoszenie z dnia 2024-11-21
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup w formie leasingu operacyjnego 2 szt. pojazdów osobowo-ciężarowych (do 3,5t) do wywozu odpadów komunalnych z zabudową skrzyniową, wywrotem oraz możliwością zamontowania siatki do zabezp. ładunku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: "ZAKŁADY KOMUNALNE" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 490076704
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kilińskiego 46 B
1.5.2.) Miejscowość: Rabka-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-700
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.7.) Numer telefonu: 182677395
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zku@rabka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zk.rabka.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Usługi komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup w formie leasingu operacyjnego 2 szt. pojazdów osobowo-ciężarowych (do 3,5t) do wywozu odpadów komunalnych z zabudową skrzyniową, wywrotem oraz możliwością zamontowania siatki do zabezp. ładunku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-57fff0e9-8d89-4e39-9e10-d44a99d19aa6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00609240
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00303423/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Zakup w formie leasingu operacyjnego 2 szt. pojazdów osobowo-ciężarowych (do 3,5t) do wywozu odpadów komunalnych z zabudową skrzyniową, wywrotem oraz możliwością zamontowania siatki do zabezp. ładunku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-57fff0e9-8d89-4e39-9e10-d44a99d19aa63.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zku@rabka.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
2. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
3. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
4. Składanie ofert następuje za pośrednictwem modułu składania ofert i wniosków (MOW) Platformy e-Zamówienia.
5. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
6. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
7. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
8. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji interaktywnej „oferty, wnioski i prace konkursowe” dostępnej na platformie e-Zamówienia pod adresem: https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Oferty-5.2.pdf
9. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 25 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
10. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
11. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zostały zawarte w rozdziale XXIV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZK.ZP.07.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dla zadania nr 1 załącznik nr 1A, dla zadania nr 2 załącznik 1B do SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia.
2. Przedmiotem zamówienia jest zakup w formie leasingu operacyjnego 2 szt. pojazdów osobowo- ciężarowych (do 3,5 t) do wywozu odpadów komunalnych z zabudową skrzyniową, wywrotem oraz możliwością zamontowania siatki do zabezpieczenia ładunku
3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na poszczególne zadania:
• Zadanie nr 1
• Zadanie nr 2
4. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć przedmiot zamówienia do siedziby Zamawiającego na koszt i ryzyko Wykonawcy.
5. Ubezpieczenie po stronie Zamawiającego.
6. Wymagania dotyczące leasingu operacyjnego:
a) leasing w walucie PLN
b) rodzaj rat leasingowych: zmienna stopa procentowa
c) okres leasingu: 36 miesięcy
d) wpłata początkowa: 45%
e) czynsze leasingowe: 35 różnych i niezmiennych rat kapitałowych
f) wartość wykupu przedmiotu leasingu po zakończonej umowie leasingu (depozyt gwarancyjny, opłata końcowa, cena zbycia): do 10% pod warunkiem spłacenia przez niego wszelkich należności wynikających z umowy leasingu.
7. Koszty podatku od środków transportowych Zamawiający poniesie na podstawie refaktury.
8. Wykonawca w złożonej ofercie powinien uwzględnić koszty związane z rejestracją samochodu oraz inne koszty, podatki i opłaty związane z realizacją zamówienia, które w trakcie trwania umowy leasingowej zostaną refakturowane na rzecz Zamawiającego.
9. Zamawiający wyraża zgodę, aby integralną część umowy stanowiła tabela opłat i prowizji, zgodnie z której postanowieniami, jeżeli Zamawiający złoży wniosek o wykonanie niestandardowej obsługi umowy lub też jeżeli Zamawiający spóźniał się będzie z płatnościami to zobowiązany będzie do zapłaty określonych w tabeli opłat i prowizji. Opłaty te wystąpić mogą tylko na wniosek lub z winy Zamawiającego i nie powstaną jeżeli umowa będzie prawidłowo realizowana.
10. Zamawiający wyraża zgodę na wystawienie przez Wykonawcę faktur w postaci elektronicznej dotyczących płatności wynikających z realizacji umowy leasingu. Faktury elektroniczne będą Zamawiającemu wysyłane na adres e-mail: zkfaktury@gmail.com Zamawiający dopuszcza również możliwość pobierania faktur w wersji elektronicznej z dedykowanego portalu klienta.
11. Nazwy i kody zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
34144510-6 Pojazdy do transportu odpadów
66114000-2 Usługi leasingu finansowego
12. Rozwiązania równoważne:
a) Przedmiot zamówienia został opisany zgodnie z art. 99 ustawy Pzp. W miejscu, gdzie przedmiot zamówienia opisany jest przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, zamawiający dopuszcza rozwiązania
równoważne opisywanym (za równoważny uważa się taki produkt, materiał czy system
o parametrach technicznych, funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych niż wymienione
w opisie przedmiotu zamówienia). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
b) W przypadku zastosowania rozwiązań równoważnych z zaoferowanymi w ofercie w trakcie realizacji umowy, wymagane jest uzasadnienie tego przypadku w formie pisemnej. Rozwiązania równoważne mogą wystąpić pod warunkiem, że zmiany te nie będą wpływać na oferowany w ofercie przedmiot zamówienia i efekt zakreślony niniejszą SWZ. Mogą to być także przypadki korzystne dla Zamawiającego. Obowiązkiem strony wnoszącej o takie rozwiązanie równoważne (w trakcie realizacji zamówienia jest Zamawiający lub Wykonawca). Nie mogą one jednak zmienić istotnych elementów oferty czy umowy, przykładowo: wydłużenia terminu realizacji, podwyższenia wynagrodzenia w stosunku do tego wymaganego zapisami SWZ.
c) Wykazanie, że oferowane przez Wykonawcę rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego musi nastąpić w złożonej ofercie z podaniem szczegółowych parametrów zaproponowanych materiałów i urządzeń oraz udowodnienia okoliczności wynikających z wcześniejszych zapisów. Stosowanie powyższych rozwiązań równoważnych dotyczy także przypadków, gdy w opisie przedmiotu zamówienia wskutek jakiegoś niedopatrzenia pojawiły się wskazania, o których mowa powyżej.
d) Rozwiązania równoważne wykazane przez Wykonawcę podlegać będą ocenie przez eksperta Zamawiającego, który sporządzi stosowną opinię. Opinia będzie podstawą do ewentualnego podjęcia przez Zamawiającego decyzji o odrzuceniu oferty z powodu „nie równoważności” zaproponowanych rozwiązań.
13. Gwarancja: Wykonawca zobowiązany będzie do udzielenia gwarancji na przedmiot zamówienia na okres minimum 6 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego kompletnego przedmiotu zamówienia. Okres gwarancji na przedmiot zamówienia stanowi poza cenowe kryterium oceny ofert (Wykonawca może zaproponować wydłużony termin gwarancji, za co uzyska odpowiednią ilość punktów). Kryteria oceny ofert zostały opisane w Rozdziale XVIII SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34144510-6 - Pojazdy do transportu odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66114000-2 - Usługi leasingu finansowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie poddane zostaną oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Zamawiający dokona oceny ofert w zakresie kryterium „Cena” na następujących zasadach:
a) Podstawą oceny ofert w tym kryterium będzie cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podana przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym.
b) Liczba punktów przyznanych poszczególnym ofertom wyliczona zostanie wg. formuły:
Kc= (Cmin)/(C of cen) x 80
gdzie:
Kc – liczba punktów otrzymanych w kryterium „Cena”
C min – cena najniższa wśród ofert nie odrzuconych
C of ocen – cena oferty badanej
c) Ilość punktów obliczona według powyższej formuły zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.
3. Punkty za kryterium „okres gwarancji” (Kg) zostaną przyznane w skali punktowej do 20 punktów w następujący sposób:
1) W kryterium Wydłużenie okresu gwarancji w stosunku do minimalnego okresu gwarancji; za najkorzystniejszą ofertę w tym kryterium, uważa się ofertę z najdłuższym okresem wydłużenia gwarancji (wydłużenie wyrażone w miesiącach), liczonym od minimalnego okresu gwarancji wynoszącego 6 miesięcy.
2) W kryterium Wydłużenie okresu gwarancji w stosunku do minimalnego okresu gwarancji punkty przyznawane są w następujący sposób:
- wydłużenie okresu gwarancji w stosunku do okresu gwarancji przewidzianego przez Zamawiającego o 6 miesięcy (łącznie okres gwarancji wtedy wyniesie 12 m-cy) – 10 punktów,
- wydłużenie okresu gwarancji w stosunku do okresu gwarancji przewidzianego przez Zamawiającego o 12 miesięcy (łącznie okres gwarancji wtedy wyniesie 18 m-cy) – 20 punktów,
- wydłużenie przez Wykonawcę w ofercie gwarancji w stosunku do minimalnego okresu gwarancji o więcej niż 18 miesięcy, nie spowoduje przyznania dodatkowych punktów ponad maksymalne 20 punktów.
Uwaga! W przypadku braku wpisu wydłużenia minimalnego okresu gwarancji będzie traktowane jako zaoferowanie 6 miesięcznego okresu gwarancji w związku z tym Wykonawca otrzyma w tym kryterium 0 pkt.
4. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która otrzyma największą ilość punktów rozumianą jako suma punktów przyznanych na podstawie kryteriów oceny ofert podanych w punkcie A, a obliczonych zgodnie z zasadami określonymi w punktach 2. i 3. czyli równą Kc + Kg.
5. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1 % = 1 pkt. Maksymalna liczba punktów w kryterium równa jest określonej wadze kryterium w %. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglana będzie do drugiego miejsca po przecinku.
6. Szczegółowe informacje znajdują się w rozdziale XVIII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dla zadania nr 1 załącznik nr 1A, dla zadania nr 2 załącznik 1B do SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia.
2. Przedmiotem zamówienia jest zakup w formie leasingu operacyjnego 2 szt. pojazdów osobowo- ciężarowych (do 3,5 t) do wywozu odpadów komunalnych z zabudową skrzyniową, wywrotem oraz możliwością zamontowania siatki do zabezpieczenia ładunku
3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na poszczególne zadania:
• Zadanie nr 1
• Zadanie nr 2
4. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć przedmiot zamówienia do siedziby Zamawiającego na koszt i ryzyko Wykonawcy.
5. Ubezpieczenie po stronie Zamawiającego.
6. Wymagania dotyczące leasingu operacyjnego:
a) leasing w walucie PLN
b) rodzaj rat leasingowych: zmienna stopa procentowa
c) okres leasingu: 36 miesięcy
d) wpłata początkowa: 45%
e) czynsze leasingowe: 35 różnych i niezmiennych rat kapitałowych
f) wartość wykupu przedmiotu leasingu po zakończonej umowie leasingu (depozyt gwarancyjny, opłata końcowa, cena zbycia): do 10% pod warunkiem spłacenia przez niego wszelkich należności wynikających z umowy leasingu.
7. Koszty podatku od środków transportowych Zamawiający poniesie na podstawie refaktury.
8. Wykonawca w złożonej ofercie powinien uwzględnić koszty związane z rejestracją samochodu oraz inne koszty, podatki i opłaty związane z realizacją zamówienia, które w trakcie trwania umowy leasingowej zostaną refakturowane na rzecz Zamawiającego.
9. Zamawiający wyraża zgodę, aby integralną część umowy stanowiła tabela opłat i prowizji, zgodnie z której postanowieniami, jeżeli Zamawiający złoży wniosek o wykonanie niestandardowej obsługi umowy lub też jeżeli Zamawiający spóźniał się będzie z płatnościami to zobowiązany będzie do zapłaty określonych w tabeli opłat i prowizji. Opłaty te wystąpić mogą tylko na wniosek lub z winy Zamawiającego i nie powstaną jeżeli umowa będzie prawidłowo realizowana.
10. Zamawiający wyraża zgodę na wystawienie przez Wykonawcę faktur w postaci elektronicznej dotyczących płatności wynikających z realizacji umowy leasingu. Faktury elektroniczne będą Zamawiającemu wysyłane na adres e-mail: zkfaktury@gmail.com Zamawiający dopuszcza również możliwość pobierania faktur w wersji elektronicznej z dedykowanego portalu klienta.
11. Nazwy i kody zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
34144510-6 Pojazdy do transportu odpadów
66114000-2 Usługi leasingu finansowego
12. Rozwiązania równoważne:
a) Przedmiot zamówienia został opisany zgodnie z art. 99 ustawy Pzp. W miejscu, gdzie przedmiot zamówienia opisany jest przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, zamawiający dopuszcza rozwiązania
równoważne opisywanym (za równoważny uważa się taki produkt, materiał czy system
o parametrach technicznych, funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych niż wymienione
w opisie przedmiotu zamówienia). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
b) W przypadku zastosowania rozwiązań równoważnych z zaoferowanymi w ofercie w trakcie realizacji umowy, wymagane jest uzasadnienie tego przypadku w formie pisemnej. Rozwiązania równoważne mogą wystąpić pod warunkiem, że zmiany te nie będą wpływać na oferowany w ofercie przedmiot zamówienia i efekt zakreślony niniejszą SWZ. Mogą to być także przypadki korzystne dla Zamawiającego. Obowiązkiem strony wnoszącej o takie rozwiązanie równoważne (w trakcie realizacji zamówienia jest Zamawiający lub Wykonawca). Nie mogą one jednak zmienić istotnych elementów oferty czy umowy, przykładowo: wydłużenia terminu realizacji, podwyższenia wynagrodzenia w stosunku do tego wymaganego zapisami SWZ.
c) Wykazanie, że oferowane przez Wykonawcę rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego musi nastąpić w złożonej ofercie z podaniem szczegółowych parametrów zaproponowanych materiałów i urządzeń oraz udowodnienia okoliczności wynikających z wcześniejszych zapisów. Stosowanie powyższych rozwiązań równoważnych dotyczy także przypadków, gdy w opisie przedmiotu zamówienia wskutek jakiegoś niedopatrzenia pojawiły się wskazania, o których mowa powyżej.
d) Rozwiązania równoważne wykazane przez Wykonawcę podlegać będą ocenie przez eksperta Zamawiającego, który sporządzi stosowną opinię. Opinia będzie podstawą do ewentualnego podjęcia przez Zamawiającego decyzji o odrzuceniu oferty z powodu „nie równoważności” zaproponowanych rozwiązań.
13. Gwarancja: Wykonawca zobowiązany będzie do udzielenia gwarancji na przedmiot zamówienia na okres minimum 6 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego kompletnego przedmiotu zamówienia. Okres gwarancji na przedmiot zamówienia stanowi poza cenowe kryterium oceny ofert (Wykonawca może zaproponować wydłużony termin gwarancji, za co uzyska odpowiednią ilość punktów). Kryteria oceny ofert zostały opisane w Rozdziale XVIII SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34144510-6 - Pojazdy do transportu odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66114000-2 - Usługi leasingu finansowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie poddane zostaną oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Zamawiający dokona oceny ofert w zakresie kryterium „Cena” na następujących zasadach:
a) Podstawą oceny ofert w tym kryterium będzie cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podana przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym.
b) Liczba punktów przyznanych poszczególnym ofertom wyliczona zostanie wg. formuły:
Kc= (Cmin)/(C of cen) x 80
gdzie:
Kc – liczba punktów otrzymanych w kryterium „Cena”
C min – cena najniższa wśród ofert nie odrzuconych
C of ocen – cena oferty badanej
c) Ilość punktów obliczona według powyższej formuły zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.
3. Punkty za kryterium „okres gwarancji” (Kg) zostaną przyznane w skali punktowej do 20 punktów w następujący sposób:
1) W kryterium Wydłużenie okresu gwarancji w stosunku do minimalnego okresu gwarancji; za najkorzystniejszą ofertę w tym kryterium, uważa się ofertę z najdłuższym okresem wydłużenia gwarancji (wydłużenie wyrażone w miesiącach), liczonym od minimalnego okresu gwarancji wynoszącego 6 miesięcy.
2) W kryterium Wydłużenie okresu gwarancji w stosunku do minimalnego okresu gwarancji punkty przyznawane są w następujący sposób:
- wydłużenie okresu gwarancji w stosunku do okresu gwarancji przewidzianego przez Zamawiającego o 6 miesięcy (łącznie okres gwarancji wtedy wyniesie 12 m-cy) – 10 punktów,
- wydłużenie okresu gwarancji w stosunku do okresu gwarancji przewidzianego przez Zamawiającego o 12 miesięcy (łącznie okres gwarancji wtedy wyniesie 18 m-cy) – 20 punktów,
- wydłużenie przez Wykonawcę w ofercie gwarancji w stosunku do minimalnego okresu gwarancji o więcej niż 18 miesięcy, nie spowoduje przyznania dodatkowych punktów ponad maksymalne 20 punktów.
Uwaga! W przypadku braku wpisu wydłużenia minimalnego okresu gwarancji będzie traktowane jako zaoferowanie 6 miesięcznego okresu gwarancji w związku z tym Wykonawca otrzyma w tym kryterium 0 pkt.
4. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która otrzyma największą ilość punktów rozumianą jako suma punktów przyznanych na podstawie kryteriów oceny ofert podanych w punkcie A, a obliczonych zgodnie z zasadami określonymi w punktach 2. i 3. czyli równą Kc + Kg.
5. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1 % = 1 pkt. Maksymalna liczba punktów w kryterium równa jest określonej wadze kryterium w %. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglana będzie do drugiego miejsca po przecinku.
6. Szczegółowe informacje znajdują się w rozdziale XVIII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie wyznacza warunków w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie wyznacza warunków w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie wyznacza warunków w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający w zakresie tego warunku określa następujące minimalne poziomy zdolności:
a) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał minimum 1 dostawę pojazdu ciężarowego lub dostawę pojazdu ciężarowego w formie leasingu operacyjnego o wartości nie mniejszej niż wartość 150 000,00 zł brutto. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa w ust. 1 pkt. 4) niniejszego rozdziału zostanie spełniony wyłącznie, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców spełni warunek samodzielnie.
b) Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia podmiotowych środków dowodowych, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień ich złożenia.
2. W celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp w zakresie
zdolności technicznej lub zawodowej, określonych w Rozdziale VII, Wykonawca przedłoży:
2.1. sporządzony wg załącznika nr 6 do SWZ wykaz dostaw wykonanych lub wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, obejmujący minimum 1 dostawę pojazdu ciężarowego o wartości nie mniejszej niż wartość 150 000,00 zł brutto wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane,
2.2. dowody określające, czy dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; W przypadku dostaw nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
2.3. W przypadku, gdy wartości dostaw będą wyrażone w innych walutach niż polski złoty (PLN) muszą zostać one przeliczone przez Wykonawcę wg odpowiednio Tabeli A lub Tabeli B kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego aktualnej na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
3. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w pkt 2.1 dotyczy dostaw, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
4. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego.
5. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt 5 także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, z którego wynika, które usługi wykonają ci poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
7. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór zobowiązania, o którym mowa stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
8. Szczegółowe wymagania dotyczące formy złożenia podmiotowych środków dowodowych zostały określone w SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego.
2. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt 1 także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa w rozdziale VII ust. 1 pkt. 4) zostanie spełniony wyłącznie, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców spełni warunek samodzielnie.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, określone zostały w załączniku nr 9 do SWZ.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp. oraz wskazanym we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-29 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-29 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-28
INNE PRZETARGI Z RABKI-ZDRÓJ
- Kompleksowe zimowe utrzymanie przejezdności na terenie Sołectwa Rdzawka w sezonie zimowym 2024-2025
- Zakup w formie leasingu operacyjnego 2 szt. pojazdów osobowo-ciężarowych (do 3,5t) do wywozu odpadów komunalnych z zabudową skrzyniową, wywrotem oraz możliwością zamontowania siatki do zabezp. ładunku
- "Dostawa w formie leasingu operacyjnego używanego pojazdu ciężarowego do wywozu odpadów komunalnych o pojemności załadunku odpadów 12-16m3 III postępowanie"
więcej: przetargi w Rabce-Zdroju »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Zakup i dostawa elektrycznego pojazdu ciężarowego typu hakowiec"
- Wynajem dwóch zestawów ciągnika samochodowego, naczepy ciężarowej do wywozu nieczystości
- Dostawa w ramach leasingu operacyjnego fabrycznie nowego samochodu asenizacyjnego o pojemności 18m3 na potrzeby MZBM-TBS Sp. z o.o. w Pyskowicach
- Zakup w formie leasingu operacyjnego 2 szt. pojazdów osobowo-ciężarowych (do 3,5t) do wywozu odpadów komunalnych z zabudową skrzyniową, wywrotem oraz możliwością zamontowania siatki do zabezp. ładunku
- Dostawa fabrycznie nowego samochodu osobowego w formie leasingu operacyjnego dla Urzędu Miejskiego w Aleksandrowie Łódzkim
- Leasing zwrotny finansowy fabrycznie nowego samochodu ciężarowego marki SCANIA zasilanego paliwem CNG z zabudową śmieciarki TERBERG
więcej: Pojazdy do transportu odpadów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.