eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czechowice-DziedziceŚwiadczenie usługi w zakresie usunięciu i zagospodarowania odpadów powstałych w wyniku klęski żywiołowej w postaci powodzi z września 2024 r. i jej skutków.



Ogłoszenie z dnia 2024-11-21

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usługi w zakresie usunięciu i zagospodarowania odpadów powstałych w wyniku klęski żywiołowej w postaci powodzi z września 2024 r. i jej skutków.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZECHOWICE-DZIEDZICE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258121

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Jana Pawła II 1

1.5.2.) Miejscowość: Czechowice-Dziedzice

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-502

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.7.) Numer telefonu: 32 2214 71 14

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@um.czechowice-dziedzice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czechowice-dziedzice.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usługi w zakresie usunięciu i zagospodarowania odpadów powstałych w wyniku klęski żywiołowej w postaci powodzi z września 2024 r. i jej skutków.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6f8ca01a-fb7e-44d9-9f7d-eac534884dad

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00609348

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zgodnie z treścią art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
W dniach 14/15 września 2024 r. miały miejsce intensywne opady deszczu, które spowodowały powódź na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice. W związku z zaistniałą sytuacją powodziową powstała konieczność niezwłocznego usunięcia odpadów popowodziowych w celu zapobieżenia skażeniu środowiska naturalnego czy też powstaniu ewentualnej epidemii. Odpady do zagospodarowania w całości powstały na skutek powodzi i należą do odpadów wytwarzanych nieregularnie (mają one charakter incydentalny).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BGO.2600.1.2.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Usługa polegająca na usunięciu i zagospodarowaniu odpadów powstałych w wyniku klęski żywiołowej w postaci powodzi, która wystąpiła w dniach 14/15 września 2024 r. i jej skutków.
Szczegółowy zakres prac obejmuje:
1. Podstawienie kontenerów przeznaczonych do zbiórki odpadów popowodziowych, zwanych dalej odpadami, w wyznaczone przez Gminę miejsce, we wskazanym przez Zamawiającego terminie.
2. Obsługa punktu zbiórki odpadów w PSZOK w tym pomoc przy załadunku odpadów
do kontenerów.
3. Prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z art. 66
i 67 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 z późn. zm.). Wykonawca wystawi KPO w związku z prowadzoną usługą sprzątania.
4. Zabezpieczenie i przygotowanie do transportu kontenerów wraz z zebranymi odpadami.
5. Niezwłoczny transport oraz przekazanie odpadów do odzysku lub unieszkodliwienia.
6. Po wykonaniu zadania Wykonawca przedłoży Zamawiającemu:
a) oświadczenie o prawidłowym wykonaniu prac z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych,
b) karty przekazania odpadów wygenerowane z Bazy danych o produktach
i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, świadczące o przekazaniu odpadów
do odzysku lub unieszkodliwienia.
7. Rozliczenia będą dokonywane na podstawie rzeczywistej wagi poszczególnych frakcji odpadów zgodnie z ofertą cenową.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Sanit-Trans Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072885784, NIP 9372406743

7.3.3) Ulica: Międzyrzecze Górne 383

7.3.4) Miejscowość: Międzyrzecze Górne

7.3.5) Kod pocztowy: 43-392

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-09-17

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 0 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-12-31

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

W związku z zaistniałą sytuacją, która wystąpiła w dniach 14/15 września 2024 r. powstała konieczność niezwłocznego usunięcia odpadów popowodziowych w celu zapobieżenia skażeniu środowiska naturalnego czy też powstaniu epidemii.
Wobec powyższego w dniu 16 września 2024 r. Zamawiający przeprowadził negocjacje cenowe z wykonawcą, który zadeklarował niezwłoczne wykonanie usługi usuwania i utylizacji odpadów popowodziowych. W trakcie negocjacji ustalono: wynagrodzenie brutto za unieszkodliwienie 1 tony odpadów popowodziowych - gruz na 270,00 zł/Mg; wynagrodzenie brutto za unieszkodliwienie 1 tony zmieszanych odpadów budowlanych popowodziowych na 702,00 zł/Mg; wynagrodzenie brutto za unieszkodliwienie 1 tony pozostałych odpadów popowodziowych na 1404,00 zł/Mg; wynagrodzenie brutto za wywóz 1 kontenera na 313,20 zł/szt. Umowę nr BGO.2600.1.2.2024 zawarto w dniu 17.09.2024 r. z wykonawcą Sanit-Trans Sp. z o. o. W myśl art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, aby możliwe było zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki, konieczność natychmiastowego wykonania musi być konsekwencją okoliczności, których wcześniej nie dało się przewidzieć. Przez niemożność przewidzenia określonej sytuacji bądź zdarzenia należy rozumieć bardzo niskie prawdopodobieństwo jej wystąpienia. Zasadniczo nieprzewidywalne będą przypadki obejmujące zdarzenia losowe, w czym mogą mieścić się sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu ludzkiemu. Ponadto okoliczność, której zamawiający nie mógł przewidzieć, spowodowała konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia. Udzielenie zamówienia w ww. trybie mogła nastąpić tylko w sytuacji, gdy zamawiający nie miał możliwości zachowania terminów przewidzianych dla jakiegokolwiek innego trybu udzielenia zamówienia, przewidzianego w ustawie Pzp, z uwagi na natychmiastową potrzebę realizacji zamówienia. O dopuszczalności udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki w związku z wystąpieniem powodzi wypowiedział się Urząd Zamówień Publicznych w swojej opinii opublikowanej na stronie UZP:
https://www.gov.pl/web/uzp/dopuszczalnosc-udzielenia-zamowienia-w-trybie-negocjacji-bez-ogloszenia-oraz-w-trybie-z-wolnej-reki-w-zwiazku-z-wystapieniem-powodzi4 W kontekście zaistnienia zdarzeń losowych o charakterze ekstremalnym, do jakich zaliczyć można powódź, należało zwrócić uwagę na przesłankę udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, o której mowa w art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp (dla postępowań o wartości równej lub przekraczającej progi unijne, art. 305 pkt 1 ustawy Pzp dla postępowań o wartości mniejszej niż progi unijne), odnoszącej się do konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia. Zgodnie z treścią art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, zamawiający udzielił zamówienia z wolnej ręki ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane było natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można było zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Cechą charakterystyczną zamówienia była konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia. Na gruncie tego przepisu konsekwencją wystąpienia wyjątkowej sytuacji była bowiem konieczność natychmiastowego podjęcia działań niezbędnych do ograniczenia bezpośrednich skutków wystąpienia zdarzenia nieprzewidzianego. Określenie „natychmiast” wskazuje na maksymalny priorytet i szybkość. Oceniając zaistniały stan faktyczny, nie ulega wątpliwości, że realizacja niniejszego zamówienia musiała się odbyć w trybie natychmiastowym. Powyższe potwierdza KIO:
"Zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki powinno służyć wyłącznie do przeciwdziałania lub do usunięcia skutków nieprzewidywalnej sytuacji, która nie była przez zamawiającego zawiniona i której nie mógł on przeciwdziałać, a z powodu zaistnienia której zamawiający staje przed koniecznością natychmiastowego wykonania określonego rodzaju zamówienia" (uchw. KIO z 27.1.2015 r., KIO/KD 23/15, niepubl.)

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.