eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WiśniewRozbudowa i przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Wiśniew



Ogłoszenie z dnia 2024-11-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozbudowa i przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Wiśniew

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wiśniew

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582629

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Siedlecka 13

1.5.2.) Miejscowość: Wiśniew

1.5.3.) Kod pocztowy: 08-112

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL925 - Siedlecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@wisniew.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wisniew.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://wisniew.logintrade.net/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozbudowa i przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Wiśniew

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-90b74edc-a513-469c-a150-361b18b60915

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00610079

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00058097/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.5 Rozbudowa i przebudowa dróg gminnych na terenie gminy Wiśniew

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00559432

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OA.271.15.2024.RM

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia (zadanie nr 1) jest wykonanie robót budowlanych „Przebudowa drogi gminnej nr 361105W na odcinku Stok Wiśniewski – Myrcha” w ramach zadania pn. „Rozbudowa i przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Wiśniew”
2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia określa:
Załącznik nr 1 do umowy, w tym załączona do opisu dokumentacja:
a/ Opis Techniczny stanowiący załącznik nr1
b/ projekt stałej organizacji ruchu;
c/ STWiOR
d/ materiały do zgłoszenia robót
e/ przedmiar robót (pomocniczo).

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.5.5.) Wartość części: 1600000 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia (zadanie nr 2) jest „Wykonanie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy drogi gminnej nr 361114W na odcinku Ciosny-Borki Paduchy” w ramach zadania pn. „Rozbudowa i przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Wiśniew”

4.5.3.) Główny kod CPV: 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

4.5.5.) Wartość części: 30000 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Oferty złożone w postępowaniu odzwierciedlają rynkową wartość zamówienia
i znacząco różnią się od wartości przyznanego dofinansowania. Jest to okoliczność jakiej Zamawiający nie mógł przewidzieć. W związku z tym kontynuowanie postępowania
i realizacja zamówienia w ramach aktualnego zakresu pozwoli na zrealizowanie jedynie części potrzeb w zakresie rozbudowy i przebudowy dróg i będzie skutkowała utratą części dofinasowania ponad wydatkowaną na wynagrodzenie wykonawcy z najniższą ceną
(tj. 58,42 % dofinansowania).
Wartość przyznanego dofinansowania pozwala na realizację zamówienia w znacznie szerszym zakresie, co niewątpliwie leży w interesie publicznym.
Jako podstawę prawną unieważnienia Zamawiający wskazuje art. 255 pkt 5 ustawy PZP. Zgodnie z tym przepisem Zamawiający unieważnia postępowania, w którym wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
Wobec powyższego zaistniały wszystkie przesłanki uzasadniające zastosowanie
art. 255 pkt 5) pzp, tj.
- utrata przez Zamawiającego części środków z dofinansowania, które mogłaby przeznaczyć na realizację zamówienia stanowi o wystąpieniu zmiany o charakterze istotnym,
- prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym, bowiem pozwoli na zrealizowanie zadania publicznego jedynie w części,
- powyższego nie można było przewidzieć, bowiem rynkowa wartość zamówienia została określona na podstawie złożonych ofert.

Nie ulega wątpliwości, że w interesie publicznym leży racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi pochodzącymi z budżetu państwa.
Biorąc pod uwagę zaistniałe przesłanki Zamawiający unieważnia postępowanie stosownie do art. 255 pkt. 5 PZP. Istotna zmiana okoliczności, której nie można było wcześniej przewidzieć spowodowała, że dalsze prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym, zarówno dla Zadania nr 1, jaki i Zadania nr 2, co wynika z warunków i zapisów obowiązujących Zamawiającego w Rządowym Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, Edycja 6– obowiązkowe jednoczesne rozstrzygniecie całego postępowania.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1145000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2029500,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Oferty złożone w postępowaniu odzwierciedlają rynkową wartość zamówienia
i znacząco różnią się od wartości przyznanego dofinansowania. Jest to okoliczność jakiej Zamawiający nie mógł przewidzieć. W związku z tym kontynuowanie postępowania
i realizacja zamówienia w ramach aktualnego zakresu pozwoli na zrealizowanie jedynie części potrzeb w zakresie rozbudowy i przebudowy dróg i będzie skutkowała utratą części dofinasowania ponad wydatkowaną na wynagrodzenie wykonawcy z najniższą ceną
(tj. 58,42 % dofinansowania).
Wartość przyznanego dofinansowania pozwala na realizację zamówienia w znacznie szerszym zakresie, co niewątpliwie leży w interesie publicznym.
Jako podstawę prawną unieważnienia Zamawiający wskazuje art. 255 pkt 5 ustawy PZP. Zgodnie z tym przepisem Zamawiający unieważnia postępowania, w którym wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
Wobec powyższego zaistniały wszystkie przesłanki uzasadniające zastosowanie
art. 255 pkt 5) pzp, tj.
- utrata przez Zamawiającego części środków z dofinansowania, które mogłaby przeznaczyć na realizację zamówienia stanowi o wystąpieniu zmiany o charakterze istotnym,
- prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym, bowiem pozwoli na zrealizowanie zadania publicznego jedynie w części,
- powyższego nie można było przewidzieć, bowiem rynkowa wartość zamówienia została określona na podstawie złożonych ofert.

Nie ulega wątpliwości, że w interesie publicznym leży racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi pochodzącymi z budżetu państwa.
Biorąc pod uwagę zaistniałe przesłanki Zamawiający unieważnia postępowanie stosownie do art. 255 pkt. 5 PZP. Istotna zmiana okoliczności, której nie można było wcześniej przewidzieć spowodowała, że dalsze prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym, zarówno dla Zadania nr 1, jaki i Zadania nr 2, co wynika z warunków i zapisów obowiązujących Zamawiającego w Rządowym Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, Edycja 6– obowiązkowe jednoczesne rozstrzygniecie całego postępowania.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 40000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 40000,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.