eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KaliszUsuwanie azbestu z terenu Powiatu Kaliskiego w 2024 roku



Ogłoszenie z dnia 2024-11-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usuwanie azbestu z terenu Powiatu Kaliskiego w 2024 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT KALISKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854636

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Świętego Józefa 5

1.5.2.) Miejscowość: Kalisz

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-800

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: 625014200

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wos@powiat.kalisz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.kalisz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-204bdefd-deb3-43bd-a59d-c519e0d14bb2

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usuwanie azbestu z terenu Powiatu Kaliskiego w 2024 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-204bdefd-deb3-43bd-a59d-c519e0d14bb2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00610342

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00065962/12/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Zbieranie, transport i unieszkodliwianie (bez demontażu) wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych na terenie Powiatu Kaliskiego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00520316

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.272.1.14.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 427777,78 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na usunięciu wyrobów zawierających azbest z terenu Powiatu Kaliskiego (ze wskazanych nieruchomości położonych na terenie gmin Powiatu Kaliskiego), realizowana w ramach zadania: „Usuwanie azbestu z terenu Powiatu Kaliskiego w 2024 roku” dofinansowanego ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje usuwanie wyrobów zawierających azbest zalegających na posesjach położonych na terenie gmin Powiatu Kaliskiego, poprzez ich zabezpieczenie, załadunek i transport oraz zdeponowanie
i unieszkodliwienie na składowisku odpadów niebezpiecznych.
3. Szacunkowa ilość zalegających na posesjach wyrobów zawierających azbest, zgodnie z wnioskami właścicieli nieruchomości, wynosi 600,00 Mg.
Zamawiający przewiduje możliwość ograniczenia zakresu zamówienia i wskazuje, że minimalna wielkość świadczenia stron, która zostanie zlecona Wykonawcy na podstawie zawartej umowy, będzie wynosiła nie mniej 80% szacowanej ilości wyrobów zawierających azbest prognozowanej do odbioru, tj.: 480,00 Mg. Szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest na terenie poszczególnych gmin Powiatu Kaliskiego wynosi:
- Gmina Blizanów – 44,00 Mg (z 23 posesji),
- Gmina Brzeziny – 57,00 Mg (z 29 posesji),
- Gmina Ceków Kolonia – 44,00 Mg (z 10 posesji),
- Gmina Godziesze Wielkie – 75,00 Mg (z 36 posesji),
- Gmina Koźminek – 65,00 Mg (z 27 posesji),
- Gmina Lisków – 44,00 Mg (z 21 posesji),
- Gmina Mycielin – 40,00 Mg (z 18 posesji),
- Gmina Opatówek – 35,00 Mg (z 17 posesji),
- Gmina i Miasto Stawiszyn – 65,00 Mg (z 30 posesji),
- Gmina Szczytniki – 86,00 Mg (z 32 posesji),
- Gmina Żelazków – 32,00 Mg (z 22 posesji).
4. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia:
1) w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru wyrobów zdeponowanych na wskazanych nieruchomościach, zabezpieczenie i zbieranie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami
(m. in. zabezpieczenie folią, przygotowanie do transportu), uporządkowanie terenu po zakończeniu prac i usunięcie odpadów, załadunek i transport odebranych odpadów azbestowych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przekazanie odpadów do unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych;
2) ilość oraz lokalizacja wyrobów zawierających azbest wynikają z deklaracji złożonych przez mieszkańców Powiatu Kaliskiego;
3) Wykonawca otrzyma od Zamawiającego w dniu zawarcia umowy wykaz nieruchomości wraz z danymi kontaktowymi do właścicieli nieruchomości, z których mają zostać odebrane wyroby zawierające azbest z miejsc tymczasowego składowania. Wykonawca skontaktuje się z każdym właścicielem nieruchomości w celu uzgodnienia terminu wykonania usługi.
4) Wykonawca jest zobowiązany:
a) do przestrzegania przepisów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r., nr 71, poz. 649 z późn. zm.),
b) do ustalenia z właścicielami nieruchomości, u których mają być wykonywane prace, terminu realizacji prac będących przedmiotem zamówienia. Niedopuszczalne jest wejście na teren nieruchomości w celu świadczenia usług bez ustalenia terminu z właścicielem,
c) ważenia wyrobów zawierających azbest bezpośrednio na każdej posesji przy odbiorze z nieruchomości i zaprotokołowania ich wagi. Okoliczność zważenia wyrobów i ich zaprotokołowania wagi powinna być potwierdzona podpisami przedstawiciela Wykonawcy wykonującego tę czynność oraz właściciela nieruchomości,
d) potwierdzenia przyjęcia odpadu od właściciela nieruchomości w formie protokołu odbioru odpadu sporządzonego w trzech egzemplarzach: dwa dla odbierającego wyroby zawierające azbest, jeden dla właściciela nieruchomości,
e) sporządzenia kart przekazania odpadów zawierających azbest
do unieszkodliwienia. Karty te muszą zostać wystawione i wygenerowane
z systemu BDO - wygenerowanie potwierdzeń wystawienia karty (kart) przekazania odpadu zawierającego azbest w celu jego unieszkodliwienia na odpowiednim składowisku w systemie BDO w formie dokumentu pdf i formie papierowej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r.
o odpadach (t.j.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.)
5) podana ilość wyrobów azbestowych przewidziana do usunięcia oszacowana jest przez właścicieli nieruchomości i ich ilość rzeczywista może się różnić, zatem zakres zamówienia może ulec zmianie i będzie określony na podstawie faktycznych ilości odebranych wyrobów zawierających azbest. W związku z tym Zamawiający zastrzega, że Wykonawcy nie przysługuje prawo żadnych roszczeń, w tym także roszczeń odszkodowawczych w przypadku gdy ilość odpadów będzie różniła się od ilości oszacowanej,
6) Wykonawca przedłoży Zamawiającemu komplet dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowości wykonania przedmiotu zamówienia, tj.:
a) wykaz nieruchomości, z których zostały odebrane wyroby zawierające azbest wraz z terminami realizacji prac oraz masami usuniętych wyrobów,
b) protokoły odbioru odpadów, podpisane przez właścicieli nieruchomości,
c) karty przekazania odpadów wystawione i wygenerowane z systemu BDO.
7) Wykonawca prac, związanych z usunięciem wyrobów azbestowych, musi spełniać wymogi określone w poniżej przywołanych aktach prawnych oraz musi posiadać wpis do rejestru Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz
o Gospodarce Odpadami (BDO), o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.), prowadzonego przez właściwego marszałka województwa, w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
8) Wykonawca musi posiadać własne składowisko odpadów oraz aktualną decyzję dla właściciela składowiska zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest lub aktualną umowę ze składowiskiem odpadów na odbiór i utylizację odpadów zawierających azbest.
9) Cena podana w ofercie powinna obejmować wszelkie koszty związane z wykonaniem zamówienia na podstawie opisu przedmiotu zamówienia oraz zgodnie z warunkami stawianymi przez Zamawiającego: koszty załadunku, transportu, rozładunku, ubezpieczenia i wszelkie inne koszty, bez których wykonanie zamówienia byłoby niemożliwe. Wykonawca zrealizuje usługę
na własny koszt i ryzyko. Z tytułu załadunku, transportu, rozładunku, ubezpieczenia, itp. Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. Cena oferty powinna obejmować wszystkie elementy cenotwórcze realizacji zamówienia, warunki i obowiązki umowne określone w Istotnych postanowieniach umowy.
5. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia osób na umowę o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę:
1) Zamawiający stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465). Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, czyli pracowników fizycznych, kierowców środków transportu, operatorów maszyn i urządzeń.
2) Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności.
3) W terminie 3 dni od zawarcia umowy, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonujące czynności określone w ppkt 1, zatrudnione są na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2023 r.
poz. 1465) wraz z wykazaniem m.in. imion i nazwisk pracowników, liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę, wymiaru etatu oraz stanowiska (zakresu wykonywanych czynności).
4) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu poświadczone za zgodność oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopie umów o pracę zanonimizowanych,
w sposób zapewniający ochronę danych osobnych pracowników, zgodnie z przepisami „RODO” [rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenie dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L119)
z 04.05.2016, str. 1] (to jest w szczególności bez adresów,
nr PESEL pracowników), imię i nazwisko nie podlega anonimizacji.
5) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania wyjaśnień, oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogu i dokonania ich oceny,
b) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania usługi,
c) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzanie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
6) Sankcje z tytułu niespełnienia wymogu, o którym mowa w ppkt 1:
a) w przypadku niezłożenia dokumentów, o których mowa w ppkt 3 i ppkt 4, Zamawiający naliczy karę umowną w wysokości 1000,00 zł brutto za każdy przypadek,
b) za oddelegowanie do wykonywana prac na stanowiskach wskazanych
w ppkt 1 osób niezatrudnionych na podstawie umów o pracę – w wysokości 500,00 zł brutto za każdy stwierdzony przypadek.
6. Oznaczenie wg CPV:
1) 45262660-5 Usuwanie azbestu
2) 90512000-9 Usługi transportu azbestu

4.5.3.) Główny kod CPV: 45262660-5 - Usuwanie azbestu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 413424,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 479999,52 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 413424,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: LOGISTYKA ODPADÓW SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367117798

7.3.3) Ulica: ul. Szklana 20

7.3.4) Miejscowość: Bielsko-Biała

7.3.5) Kod pocztowy: 43-300

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

transport odpadów:
1) Logistyka Odpadów-Realizacje Sp. z o.o. , ul. Szkolna 20, 43-300 Bielsko-Biała
2) PHU KOS Michał Janusz, ul. Zamkowa 33, 87-152 Łubianka


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-24

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 413424,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.