Ogłoszenie z dnia 2024-11-22
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00570234/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-10-29
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Transport uczestników Klubu Seniora w ramach projektu nr FELD.07.09-IP.01-0011/23 pn. „ CUŚ DOBREGO 2 ” z EFS Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sadkowicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750709628
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sadkowice
1.5.2.) Miejscowość: Sadkowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-206
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gops@gops.gminasadkowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gminasadkowice.pl/27,gminny-osrodek-opieki-spolecznej
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bb48497b-8bf5-460d-ad33-fcbcef46a0891.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sadkowicach
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Transport uczestników Klubu Seniora w ramach projektu nr FELD.07.09-IP.01-0011/23 pn. „ CUŚ DOBREGO 2 ” z EFS Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bb48497b-8bf5-460d-ad33-fcbcef46a089
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00611727
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00387369/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Transport uczestników projektu CUŚ DOBREGO 2 do Klubu seniora oraz na wyjazdy kulturalne
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Projekt nr FELD.07.09-IP-0011/23 pn. „ CUŚ DOBREGO 2 ” z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00570234
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 4/CUŚ/PZP/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na transporcie uczestników Klubu Seniora w ramach projektu „CUŚ DOBREGO 2”Zadanie 1. Klub Seniora - gmina Sadkowice
2. Transport będzie odbywał się na terenie Gminy Sadkowice wg trasy ustalonej z pracownikami Klubu Seniora i pracownikami GOPSu. Usługę transportową należy zapewnić przeciętnie dla 15 osób dziennie do Klubu Seniora w Sadkowicach, Sadkowice 39 A, 96-206 Sadkowice.
3. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru uczestników z miejsc ich zamieszkania i ich odwozu w te same miejsca.
4. Usługa transportowa będzie świadczona przez 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku,
z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy- z zastrzeżeniem łączenia tras wskazanego w ust. 5 poniżej:
1) Trasa poranna przywiezienie uczestników do siedziby Klubu Seniora na godz. 8:00. Punktem początkowym od którego będą liczone kilometry tej trasy jest adres zamieszkania pierwszej osoby mieszkającej najdalej od Klubu Seniora, którego danego dnia zostanie dowieziona. Punktem końcowym do którego liczone będą kilometry tej trasy będzie Klub Seniora, Sadkowice 39A, 96-206 Sadkowice
Kilometry będą rozliczane według schematu:
a) Pierwszy dowóz będzie realizowany na trasie: od punktu początkowego-> do miejsc zamieszkania kolejnych dowożonych osób-> do Klubu Seniora ,
b) Kolejne dowozy lub ostatni dowóz będą realizowane na trasie: od Klubu Seniora-> do miejsca zamieszkania kolejnych dowożonych osób-> do Klubu Seniora
W ramach trasy porannej zakończenie rozliczenia następuje po dowiezieniu ostatniej osoby do Klubu Seniora. Trasa powrotna od Klubu Seniora nie podlega rozliczeniu.
2) Trasa popołudniowa rozwiezienie uczestników od godz. 15.00
Punktem początkowym od którego liczone będą kilometry tej trasy będzie Klub Seniora, Sadkowice
39 A, 96-206 Sadkowice.
Punktem końcowym do którego liczone będą kilometry jest adres zamieszkania ostatniej osoby, która danego dnia zostanie odwieziona.
Kilometry będą rozliczane według schematu:
a) Pierwszy odwóz i kolejne odwozy będą realizowane na trasie: od punktu początkowego-> do pierwszej mieszkającej najbliżej klubu osoby-> do kolejnych osób i od ostatniej osoby mieszkającej najdalej klubu w ramach danego kursu-> do Klubu Seniora
b) Ostatni odwóz będzie realizowany na trasie: od Klubu Seniora-> do adresu zamieszkania kolejnych osób na danej trasie-> do ostatniej osoby, która danego dnia zostanie odwieziona.
W ramach trasy popołudniowej zakończenie rozliczenia następuje po odwiezieniu ostatniej osoby do jej adresu zamieszkania. Trasa powrotna od ostatniej odwiezionej osoby nie podlega rozliczeniu.
Wymaga się, aby Wykonawca wybierał możliwie najkrótszą trasę.
5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość ustalenia różnych godzin dowozu i odwozu uczestników oraz do zmiany długości trasy wynikającej z rotacji uczestników. O zmianie Wykonawca zostanie poinformowany na co najmniej 1 dzień przed zmianą. Wykonawca zobowiązany będzie łączyć kursy
z miejsc blisko położonych w celu maksymalnego wykorzystania środka transportu.
Usługa transportowa będzie realizowana od dnia obowiązywania umowy przez okres 29 miesięcy.
6. Orientacyjna dzienna ilość kilometrów do pokonania oszacowana przez Zamawiającego wynosi średnio 100 km.
Kalkulacja usługi przedstawia się następująco:
2024 r.
22dni x 100km x 2 mies.= 4400 km
2025 r.
22dni x 100km x 12 mies.= 26400 km
2026 r.
22dni x 100km x 12 mies.= 26400 km
2027 r.
22dni x 100km x 4 mies.= 8800 km
RAZEM: 66 000 km
- Liczba osób oraz dzienna ilość kilometrów mogą ulec zmianie w okresie trwania umowy. Trasy będą ustalane na bieżąco - w ramach zgłaszania zapotrzebowania przez osoby uprawnione, zgodnie z ust. 2 powyżej. Adresy oraz liczba osób będą wskazane na bieżąco. Ryzyko wyboru właściwego środka transportu spoczywa na Wykonawcy.
- Maksymalny okres trwania umowy to od dnia obowiązywania umowy przez okres 29 miesięcy Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za ilość faktycznie wykonanej usługi. Wykonawcy nie będą przysługiwały dodatkowe koszty w przypadku wcześniejszego odstąpienia od realizacji umowy przez Zamawiającego w związku ze zmianą źródła finansowania zadania.
7. Wykonawca zobowiązuje się do odpowiedniego standardu świadczonych usług i zobowiązuje się przy jego wykonaniu dołożyć szczególnej staranności.
8. Wykonawca zobowiązany jest do:
a) Zapewnienia bezpiecznego i niezbędnego środka transportu do dowozu osób starszych, niesamodzielnych, mających też problem z poruszaniem się.
b) Zapewnienia środka transportu sprawnego technicznie, gwarantującego pełne bezpieczeństwo przy przewozie uczestników zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz o liczbie miejsc siedzących adekwatnych do ilości przewożonych uczestników, posiadającego pasy bezpieczeństwa.
c) Zapewnienia środka transportu posiadającego aktualne ubezpieczenie OC i NNW, aktualne badanie techniczne dopuszczające pojazd do ruchu.
d) Zapewnienia środka transportu, dzięki któremu będzie możliwość przewiezienia osób niepełnosprawnych wraz z ich wózkiem inwalidzkim.
e) Utrzymania w należytym porządku i czystości środka transportu; przestrzegania przepisów BHP
i ppoż.
9. Wykonawca zapewni kierowcę posiadającego wymagane uprawnienia i kwalifikacje do kierowania pojazdem, którym będą dowożone osoby niesamodzielne, a w przypadku wykonywania przedmiotu zamówienia osobiście- sam zobowiązuje się do spełnienia powyższych wymogów.
10. Wykonawca zobowiązany jest do punktualnego i terminowego podstawienia samochodu w wyznaczonym miejscu i czasie.
11. Wykonawca podczas wykonywania przewozu na poszczególnych trasach nie może przewozić osób trzecich. Jedynie uczestników Klubu Seniora.
12. Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usługi przewozu osób. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowane działalnością Wykonawcy.
13. Wykonawca zamówienia musi realizować je zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności w zgodzie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1539) oraz ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1251
z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2024 r. poz. 502 z późn. zm.)
14. Wielkość pojazdu dowożącego osoby musi być dostosowana do liczby przewożonych osób.
15. W przypadku wystąpienia, podczas wykonywania usługi, awarii uniemożliwiającej dalszą jazdę wyznaczonego pojazdu Wykonawca podstawi w czasie nie dłuższym niż 60 min pojazd zastępczy- pojazd spełniający właściwe wymagania. W przypadku niemożności zrealizowania przewozu Wykonawca pokryje dodatkowo koszty przewozu wynikłe z wykonania usługi przez podmiot zastępczy wybrany przez Zamawiającego.
16. Wymaga się, aby Wykonawca zapoznał się z SWZ i złożył ofertę zgodnie z jej wymogami.
17. Zamawiający w każdym czasie trwania umowy może przeprowadzić kontrolę spełnienia warunków niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy, a także poprawności realizacji usług przez Wykonawcę, bez jego wcześniejszego informowania. Kontrola może m.in. obejmować sprawdzenie pojazdów, kierowców.
18. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania oględzin pojazdu przed podpisaniem umowy.
19. Zamawiający dopuszcza zmianę pojazdów wykazanych w ofercie przetargowej przed podpisaniem umowy, jak również w trakcie jej trwania pod warunkiem, że nowe pojazdy będą spełniały wymogi zawarte w SWZ.
20. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu usług, z powodu czasowego zawieszenia ich wykonania lub rezygnacji z dalszej ich realizacji w związku z wystąpieniem nieprzewidzianych okoliczności w tym pandemii (np. COVID-19), które wykluczą możliwość udziału uczestników w spotkaniach Klubu Seniora.
21. Wykonawca zobowiązany jest do pomocy podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu.
22. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 60140000-1 - Nieregularny transport osób
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 426800 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa transportowa na wyjazdy kulturalne, integracyjne i krajoznawcze dla 25 uczestników Klubu Seniora w gminie Sadkowice oraz 2 opiekunów.2. Wyjazdy będą odbywać się w okresie od dnia obowiązywania umowy przez okres 29 miesięcy. Łącznie planowanych jest 13 wyjazdów.
3. Transport na trasie Sadkowice -> miejsce docelowe w średniej odległości 150 km w jedną stronę oraz powrót na tej samej trasie: miejsce docelowe -> Sadkowice.
4. Uwzględnia się odwóz do najbliższego przystanku we wsi z której jest senior- ze względów bezpieczeństwa.
5. Wyjazdy mogą mieć miejsce we wszystkie dni tygodnia.
6. Zamówienie obejmuje realizację usługi transportowej na wyjazdy do kina, teatru, muzeum, zoo, zagród tematycznych, stadionu narodowego itp. dla 25 uczestników oraz 2 opiekunów.
7. Wykonawca zobowiązuje się świadczyć usługi przewozowe pojazdami:
- do korzystania z których, w celu wykonywania niniejszej umowy, przysługuje mu tytuł prawny lub prawo do dysponowania,
- które mają odpowiednią liczbę miejsc, mieszczącą całą grupę.
- które są ubezpieczone w zakresie odpowiedzialność OC i NNW posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów,
- które są sprawne techniczne i posiadają aktualne badanie techniczne,
- które są wyposażone w działającą klimatyzację,
- których stan czystości i warunki sanitarne zapewniają dorosłym przewóz bezpieczny dla ich zdrowia,
8. Wykonawca w razie awarii lub niesprawności pojazdów- środków transportu z jakiejkolwiek przyczyny, zapewni niezwłocznie na swój koszt zastępczy środek transportu o takich samych parametrach.
9. Zamawiający będzie rezerwował transport 14 dni przed planowaną data wyjazdu.
10. Kalkulacja usługi:
150 km w jedną stronę tj. 300 km w obie strony
300 km x 13 wyjazdów = 3900 km
Plan Wyjazdów:
2024 r. 2 wyjazdy
2025 r. 5 wyjazdów
2026 r. 5 wyjazdów
2027 r. 1 wyjazd
11. Liczba wyjazdów w danym roku może ulec zmianie, o czym Zamawiający będzie informował Wykonawcę.
12. Wykonawca podczas wykonywania przewozu na poszczególnych trasach nie może przewozić osób trzecich. Jedynie uczestników Klubu Seniora.
13.Wykonawca przyjmuje do wiadomości, iż wśród uczestników projektu mogą znajdować się osoby niesamodzielne, w tym osoby z niepełnosprawnościami ruchowymi.
14. Wykonawca zapewnieni taki środek transportu, dzięki któremu będzie możliwość przewiezienia osoby/osób niepełnosprawnych wraz z ich wózkiem inwalidzkim.
4.5.3.) Główny kod CPV: 60140000-1 - Nieregularny transport osób
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 39000 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sadkowicach, działając na mocy art. 254 pkt 2) oraz art. 260 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) zwanej dalej ustawą Pzp, informuje, iż postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji w przedmiocie „Transport uczestników Klubu Seniora w ramach projektu nr FELD.07.09-IP.01-0011/23 pn. „ CUŚ DOBREGO 2 ” z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021.” w zakresie Pakietu nr 1 zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy Pzp tj. ,,Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.”
Uzasadnienie faktyczne:
Wartość jedynej, ważnej oferty w zakresie Pakietu nr 1 - Wykonawcy MAT-BUS Michał Warzecha Bogucice II, ul. Szosa 25a, 28-400 Pińczów przekracza wartość przeznaczoną przez Zamawiającego na realizację zamówienia.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sadkowicach, działając na mocy art. 254 pkt 2) oraz art. 260 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) zwanej dalej ustawą Pzp, informuje, iż postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji w przedmiocie „Transport uczestników Klubu Seniora w ramach projektu nr FELD.07.09-IP.01-0011/23 pn. „ CUŚ DOBREGO 2 ” z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021.” w zakresie Pakietu nr 2 zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt 7) ustawy Pzp tj. ,,Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263.”
Uzasadnienie faktyczne:
Wykonawca, MAT-BUS Michał Warzecha z siedzibą Bogucice II, ul. Szosa 25a, 28-400 Pińczów, którego oferta została wybrana przez Zamawiającego w zakresie Pakietu nr 2 uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie Pakietu nr 2.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi transportowe oraz wywóz gabarytów i odpadów niesegregowanych w związku z opróżnianiem lokali komunalnych, w podziale na 2 części.
- Dostawa kruszywa dla Gminy Kętrzyn
- Świadczenie usług przewozu osób do Ambulatoryjnej Stacji Dializ Szpitala Praskiego Sp. z o.o. p.w. Przemienienia Pańskiego Warszawie
- Dowóz uczniów do Publicznej Szkoły Podstawowej im. bł. Jana Pawła II w Płocochowie w II semestrze roku szkolnego 2024/2025
- Dowóz uczniów do Zespołu Szkół Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Pułtusku w II semestrze roku szkolnego 2024/2025
- Dowóz uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Lubicz do szkół w Toruniu wraz z zapewnieniem opieki w czasie przewozu w roku 2025 i 2026 (III).
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.