Ogłoszenie z dnia 2024-11-26
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00472377/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-08-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Opracowanie cyfrowego bilansu wodno-gospodarczego
zlewni Pilicy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żelazna 59a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-848
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: life.pilica@wody.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/wody-polskie
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r19949,Opracowanie-cyfrowego-bilansu-wodno-gospodarczego-zlewni-Pilicy.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie cyfrowego bilansu wodno-gospodarczegozlewni Pilicy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-68153c49-3a3e-11ef-b37c-4e696a6d8c25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00617467
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00118919/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.160 Opracowanie warunków korzystania z wód wraz z bilansem wodno-gospodarczym na potrzeby projektu LIFE Pilica
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze Środków Unii projekt zintegrowany LIFE „Wdrażanie planu gospodarowania wodami w dorzeczu Wisły na przykładzie zlewni Pilicy” (dalej jako „Projekt LIFE Pilica”)2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00472377
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WA.ROZ.2710.73.2024/JRP. LIFE Pilica
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie cyfrowego bilansu wodno – gospodarczego zlewni Pilicy.
2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia, o którym mowa w pkt 1. Wykonawca zobowiązany będzie do;
1) sporządzenia bilansu wodno-gospodarczego zlewni Pilicy;
2) opracowania programu komputerowego do obliczania bilansu wodno-gospodarczego oraz do opracowania instrukcji obsługi wykonanego modelu;
3) przeprowadzenia stacjonarnego szkolenia dla pracowników Zamawiającego w zakresie wykorzystania opracowanego modelu bilansowego wraz z oprogramowaniem.
3. Szczegółowy opis przedmiotu stanowi załącznik nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
4. Szczegółowy zakres praw i obowiązków związanych z realizacją zamówienia określa załącznik nr 7 do SWZ - Wzór umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90712400-5 - Usługi planowania strategii zarządzania zasobami naturalnymi lub ich ochrony
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90720000-0 - Ochrona środowiska
71351900-2 - Usługi geologiczne, oceanograficzne i hydrologiczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne i prawne:1) Wartość środków, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wynosiła 357.200,00 zł brutto.
2) Cena brutto oferty z najniższą ceną spośród ofert niepodlegających odrzuceniu w niniejszym postępowaniu wynosi 773.670,00 zł.
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2024 r. Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zobowiązany jest unieważnić postępowanie, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Decyzja o zwiększeniu kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia pozostaje w gestii Zamawiającego i powinna być podejmowana z uwzględnieniem zasady gospodarności, efektywności, celowości oraz legalności wydatkowania środków publicznych. Cena najniższej oferty przewyższa kwotę zaplanowaną przez Zamawiającego o 416.470,00 zł brutto, co oznacza, że jej cena tej oferty przewyższa ponad dwukrotnie kwotę przeznaczoną na realizację zamówienia, znacząco odbiegając od średnich cen rynkowych dla usług
o podobnym charakterze. Zwiększenie budżetu do wysokości tej oferty nie tylko przekroczyłoby racjonalne granice gospodarowania środkami publicznymi, ale mogłoby również narazić Zamawiającego na zarzuty niegospodarności W świetle powyższego Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, o
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 773670,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 773670,00 PLN
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych: część nr 1: gen. W. Andersa 13 m 91 (ADK-1), część nr 2: Kredytowa 2 m 9 (ADK-5) - w podziale na 2 części
- Likwidacja dzikiego wysypiska na nieruchomości
- Zakup garnków, czajników, patelni
- Przetworzenie danych i wykonanie zbiorczych ocen jakości powietrza w Polsce na podstawie badań Państwowego Monitoringu Środowiska wg prawa krajowego i wymagań sprawozdawczości europejskiej w 2025 roku
- Modernizacja i przebudowa instalacji elektrycznej w budynku Białowieskiej Stacji Geobotanicznej UW
- Budowa studia podcastowego w siedzibie Wojskowego Instytutu Wydawniczego w Warszawie
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.