eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi JarocinRoboty budowlane wraz z częściowym wyposażeniem w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Rozwój infrastruktury kształcenia zawodowego w powiecie jarocińskim dla potrzeb nowoczesnej gospodarki"



Ogłoszenie z dnia 2024-11-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Roboty budowlane wraz z częściowym wyposażeniem w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Rozwój infrastruktury kształcenia zawodowego w powiecie jarocińskim dla potrzeb nowoczesnej gospodarki"

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT JAROCIŃSKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854599

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Aleja Niepodległości 10

1.5.2.) Miejscowość: Jarocin

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-200

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 62 747 24 31

1.5.8.) Numer faksu: +48 62 747 33 37

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@powiat-jarocinski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-jarocinski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1003072

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Roboty budowlane wraz z częściowym wyposażeniem w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Rozwój infrastruktury kształcenia zawodowego w powiecie jarocińskim dla potrzeb nowoczesnej gospodarki"

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ebf5ed57-05fe-415a-8064-5450a23ddd06

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00618123

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00035419/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.7 Roboty budowlane wraz z częściowym wyposażeniem w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Rozwój infrastruktury kształcenia zawodowego w powiecie jarocińskim dla potrzeb nowoczesnej gospodarki"

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Proj. pn. „Rozwój infra. kształ. zaw. w pow. jarocińskim dla potrzeb nowoczesnej gosp.” nr FEWP.05.01-IZ.00-0043/23-00 w ramach Priorytetu 05 „Fund. euro. wspierające społeczną infra. dla Wielkopolan (EFRR)” Działania 05.01 „Poprawa równego dost. do wysokiej jakości kształ., szkol. i uczenia się przez całe życie poprzez wsparcie infra. edukacyjnej” Programu Fund. Euro. dla Wielkopolski 2021-2027

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00567410

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: A-ZPI.272.2.13.2024.JM3

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 6335939,63 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia było:
- zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy z przebudową budynku warsztatów szkolnych przy Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 2 w Jarocinie,
- dostawa wyposażenia.
2. Przedm. zam. obejmował w szczególności:
- wykonanie inwentaryzacji szczegółowej budynku,
- kompleksowe zaprojektowanie całości obiektu,
- pełnienie funkcji nadzoru autorskiego przez cały okres trwania inwestycji,
- uzyskanie wszelkich zgód, opinii, uzgodnień, pozwoleń, decyzji itp. niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę,
- uzyskanie ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę,
- zgłoszenie do właściwego organu zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych,
- zapewnienie kierownika budowy oraz kierowników robót umożliwiających zgodnie z prawem wykonanie zadania w specjalnościach:
- konstrukcyjno – budowlanej,
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,
wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych,
- wykonanie robót budowlanych zgodnie z przedmiotem zamówienia, projektami i przepisami prawa oraz wskazaniami Inspektora Nadzoru,
- dostawę wraz z instalacją niezbędnego wyposażenia, w tym dostawę wraz z instalacją:
- pionowego centrum obróbczego – 1 szt.,
- centrum tokarskiego – 1 szt.,
- podnośników nożycowych podposadzkowych – 4 szt.,
- wciągnika łańcuchowego ręcznego – 1 szt.,
- uporządkowanie terenu budowy i doprowadzenie do stanu pierwotnego terenów naruszonych działaniem Wyk.,
- wykonanie dok. powykonawczej (m.in. protokoły z robót zanikających, protokoły skuteczności, szczelności oraz przydatności wszystkich instalacji, aprobaty, certyfikaty, atesty potwierdzające jakość zastosowanych materiałów, urządzeń itp.) wraz z powykonawczą inwentaryzacją geodezyjną,
- uzyskanie wszelkich zgód, opinii, ekspertyz, decyzji itp. niezbędnych do uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie i bezpiecznego użytkowania obiektu,
- rozruch wszystkich urządzeń obiektu,
- uzyskanie decyzji administracyjnej pozwolenia na użytkowania obiektu,
- przeprowadzenie szkoleń pracowników obiektu w zakresie obsługi urządzeń obiektu, instalacji itp.,
- opracowanie instrukcji użytkowania obiektu.
3. Zakres szczegółowy przed. zam. został określony w PFU stanowiącym Zał. nr 1 do SWZ oraz Opisie wyposażenia stanowiącym Zał. nr 2 do SWZ.
4. Przed. zam. miał być wykonany w ramach zad. inwest. pn.: „Rozwój infrastruktury kształcenia zawodowego w powiecie jarocińskim dla potrzeb nowoczesnej gospodarki”.
5. Określone w Zał. nr 2 do SWZ wymag. były wymaganiami minim. Zam. dopuszczał zaoferowanie wyposażenia o lepszych parametrach.
6. Do użytych w dok. wymienionych w pkt 3 słów określających znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wyk. dodano w każdym miejscu wyrazy: „lub równoważne”.
7. Wskazanie w dok. wymienionych w pkt 3 zn. towar., patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charak. produkty lub usługi dostarczane przez konk. Wyk. miało jedynie charak. wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone było skł. of. zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie minim. wymag. techn. i funkcjon. wymienione w dok. zam.
8. Ilekroć w dok. wymienionych w pkt 3 przed. zam. został opisany przez odniesienie do norm, ocen techn., specyfikacji techn. i systemów referencji techn. to Zam. dodał w każdym miejscu wyrazy „lub równoważne” i dopuszczał rozwiązania równoważne opisywanym.
9. Wyk., który powoływał się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zam., był obowiązany udowodnić w of., w szczególności za pomocą przedm. śr. dow. o których mowa w art. 104 – 107 ustawy PZP, np. stosownych opisów techn. i/lub funkcjonalnych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymag. określone w opisie przed. zam. oraz że obiekt bud., dostawa lub usługa, spełniają wymag. dot. wydajności lub funkcjon. określ. przez Zam.
10. Jeżeli Wyk. nie złożył wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedm. śr. dow. były niekompletne, Zam. zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy PZP, wezwał do ich złożenia lub uzupeł. w wyznaczonym term.
11. Zam. nie zostało podzielone na części z uwagi na to, iż ze względów techn., organizacyjnych i ekonom. tworzy nierozerwalną całość. Udzielenie jednego zam. jest uzasadnione obiektywnymi przyczynami.
W przypadku podziału zam. na części, zachodziłaby potrzeba skoordynowania działań różnych Wyk. realizujących poszczególne części zam. Mogłoby to poważnie zagrozić terminowemu, właściwemu wykonaniu zam., a niezrealizowanie zadania w terminie określ. w umowie o dofinansowanie Proj. pt.: „Rozwój infrastruktury kształcenia zawodowego w powiecie jarocińskim dla potrzeb nowoczesnej gospodarki” nr FEWP.05.01-IZ.00-0043/23-00 spowodowałoby utratę dofinansowania uzyskanego przez Powiat Jarociński.
Dodatkowym powodem niedokonania podziału zam. na części była ściśle powiązana z etapem projekt. i wykonania robót bud., dostawa jak i instalacja wyposażenia, w którego skład wchodziło pionowe centrum obróbcze, centrum tokarskie, podnośniki nożycowe podposadzkowe oraz wciągnik łańcuchowy ręczny. Pod wymienione powyż. wyposażenie wymagane było zaprojekt. i wykonanie odpowiednich ław fundamentowych, mocowań, otworów służących do ich wniesienia. Miała nastąpić również konieczność zamontowania części podzespołów wyposażenia już na etapie wykonywania robót bud..
12. Wszelkie dok. złożone wraz z of. w języku obcym powinny być złożone z tłumacz. na język polski.
13. Zam. nie określał dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy PZP.
14. Wyk. miał udzielić gwarancji jakości na roboty bud. objęte przed. zam. na okres minimum 36 miesięcy licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego.
15. Wyk. miał udzielić gwarancji na wyposażenie szczegółowo opisane w Zał. nr 2 do SWZ na okres wskazany przez jego producenta (z zastrzeżeniem, iż okres ten nie miał być krótszy niż wskazany jako minimalny w Zał. nr 2 do SWZ dla danego wyposażenia).
16. Wyk. miał być odp. za powstałe w toku wykonywania przed. zam. odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.). Wywóz odpadów i ich utylizacja odbywa się na koszt Wyk.
17. Przed. zam. opisany w Zał. nr 2 do SWZ musiał być fabrycznie nowy, wolny od wad, nie noszący znamion użytkowania oraz w pełni sprawny techn.
18. Przed. zam. opisany w Zał. nr 2 do SWZ Wyk. zobowiązany był dostarczyć na własny koszt, łącznie z opakowaniem, transportem, rozładunkiem oraz ubezp. do miejsca przeznaczenia, którym jest ZSP nr 2, ul. Franciszkańska 2, 63-200 Jarocin.
19. Warunki realizacji zam. zostały określone w Projekcie umowy, stanowiącym Zał. nr 11 do SWZ.
20. Zam. wymagał złożenia of. po sprawdzeniu przez Wyk. niezbędnych dok.do realizacji zam. dostępnych u Zam. oraz odbyciu przez Wyk. wizji lokalnej.
21. Dok., o których mowa w pkt 20 są:
- decyzja o ustaleniu inwestycji celu publicznego,
- opinia geotechniczna podłoża gruntowego,
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
- warunki techniczne na zwiększenie mocy energetycznej dla budynku.
22. Złożenie of. po sprawdzeniu przez Wyk. niezbędnych dok. do realizacji zam. dostępnych u Zam. oraz odbyciu przez Wyk. wizji lokalnej było konieczne ze względu na specyfikę oraz złożoność przed. zam. i miało na celu bardziej dogłębne rozeznanie się Wyk. w istocie zam.
23. Jeżeli Wyk. złożyłby of. bez sprawdzenia niezbędnych dok. do realizacji zam. dostępnych u Zam. lub bez odbycia wizji lokalnej, wówczas of. tego Wyk. zostałaby odrzucona na podst. art. 226 ust. 1 pkt 18) ustawy PZP.
24. Inf. szczegółowe związane ze sprawdzeniem przez Wyk. niezbędnych dok. do realizacji zam. dostępnych u Zam. oraz odbyciem przez Wyk. wizji lokalnej:
1) sprawdzenie przez Wyk. niezbędnych dok. do realizacji zam. dostępnych u Zam. oraz odbycie przez Wyk. wizji lokalnej miało na celu:
- szczegółowe zapoznanie się Wyk. z dok. będącymi w posiadaniu Zam. i mającymi związek z realizacją zam.,
- dogłębne rozeznanie się Wyk. w specyfice i uwarunkowaniach lokalnych związanych z wykonaniem zam.,
- prawidłowe przygotowanie of. przez Wyk.
2) Miejscem odbycia wizji lokalnej był ZSP nr 2, ul. Franciszkańska 2, 63-200 Jarocin.
3) W celu sprawdzenia przez Wyk. niezbędnych dok. do realizacji zam. dostępnych u Zam. oraz odbycia wizji lokalnej, Wyk. zobowiązany był do złożenia wniosku w tej sprawie za pośrednictwem platformazakupowa.pl dostępnej pod adresem intern.:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1003072
zgodnie ze sposobem komun. się, określonym w rozdz. XIII pkt 6 SWZ.
4) Zam. po otrzymaniu wniosku, o którym mowa w pkt 3) niezwłocznie przekazał Wyk. dok. o których mowa w pkt 21 oraz wyznaczył Wyk. termin wizji lokalnej za pośrednictwem platformazakupowa.pl zgodnie ze sposobem komun. określonym w rozdz. XIII SWZ.
5) Przekazanie Wyk. dok., o których mowa w pkt 21 oraz dokonanie przez Wyk. wizji lokalnej możliwe było w dni robocze od pon. do piątku w godz. od 7:00 do 15:00.
6) Zam. rekomendował sprawdzenie przez Wyk. niezbędnych dok. do realizacji zam. dostępnych u Zam. oraz odbycie przez Wyk. wizji lokalnej z zachowaniem odp. i niezbędnego odstępu czasu (między sprawdzeniem ww. dok. i odbyciem wizji a term. skł. of.) w celu prawidłowego przyg. i złożenia of.
7) Wizja lokalna odbywała się przy współudziale przedstawicieli Wyk., Zam. oraz ZSP nr 2, ul. Franciszkańska 2, 63-200 Jarocin.
8) Po zakończeniu wizji lokalnej, Wyk. był zobowiązany udokumentować jej odbycie poprzez złożenie stosownego ośw. w formie pisemnej (wzór ośw. został przekazany przez Zam. podczas wizji lokalnej).
9) Przedstawiciel/e Zam. i ZSP nr 2, ul. Franciszkańska 2, 63-200 Jarocin potwierdzili na ośw., o którym mowa w pkt 8) odbycie przez Wyk. wizji lokalnej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71300000-1 - Usługi inżynieryjne

45111250-5 - Badanie gruntu

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45212000-6 - Roboty budowlane w zakresie budowy wypoczynkowych, sportowych, kulturalnych, hotelowych i restauracyjnych obiektów budowlanych

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45350000-5 - Instalacje mechaniczne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45410000-4 - Tynkowanie

45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian

45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

42632000-5 - Obrabiarki sterowane komputerowo do metalu

42638000-7 - Centra obróbkowe do obróbki metalu

42413000-4 - Podnośniki i wciągniki do pojazdów mechanicznych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W przedmiotowym postępowaniu w wyznaczonym terminie do składania ofert, tj. do dnia 20.11.2024 roku do godz. 11:00 zostało złożonych 5 ofert, w których zaproponowano cenę:
– Oferta nr 1 – „RAWBUD” – Rawicz Sp. z o.o., Masłowo, ul. Śląska 88, 63-900 Rawicz
Cena oferty – 11.789.035,26 zł
– Oferta nr 2:
Alfdom Alfred Wiśniewski, Ludwinów 26A, 63-210 Żerków
Wimar Marcin Wiśniewski, Ludwinów 26A, 63-210 Żerków
Cena oferty – 8.887.562,25 zł
– Oferta nr 3 – Revbud Spółka Akcyjna, ul. Gdańska 4a, 87-100 Toruń
Cena oferty – 12.741.473,97 zł
– Oferta nr 4 – Przedsiębiorstwo Budowlano Handlowe MARZYŃSKI Sp. z o.o. Sp. k., ul. Przemysłowa
2, 63-200 Jarocin
Cena oferty – 9.520.900,00 zł
– Oferta nr 5 – SŁAW-BUD Sławomir Kobylski, Bachorzew, ul. Graniczna 23, 63-200 Jarocin
Cena oferty – 10.185.630,00 zł
Ceny tych ofert przekraczały możliwości finansowe Zamawiającego, który zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę brutto – 7.487.907,71 zł. Zamawiający nie mógł zwiększyć kwoty na realizację zamówienia do oferty z najniższą ceną

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 8887562,25 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 12741473,97 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.