Ogłoszenie z dnia 2024-11-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00589976/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-11-12
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługi pralnicze dla Domu Pomocy Społecznej w Bobrku (I-VI 2025 r.)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej w Bobrku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000792604
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Księżnej Ogińskiej 2
1.5.2.) Miejscowość: Bobrek
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-661
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@dpsbobrek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://dpsbobrek.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a9f7b013-983e-4725-9130-6507ffc2daff1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi pralnicze dla Domu Pomocy Społecznej w Bobrku (I-VI 2025 r.)2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a9f7b013-983e-4725-9130-6507ffc2daff
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00618165
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00566775/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Usługi pralnicze dla Domu Pomocy Społecznej w Bobrku (I-VI 2025 r.)
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00589976
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DPS.254.7.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są usługi pralnicze w zakresie prania wodnego, prasowania, odbioru do pralni i dostaw wypranej bielizny i ubrań w ilości do 41 000 kg (wg wagi suchej wypranej bielizny).
2. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w ust. 1 został szczegółowo określony w załączniku nr 1 do swz – Opis przedmiotu zamówienia zwanym dalej „opz”.
4.5.3.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnił postępowanie “Usługi pralnicze dla Domu Pomocy Społecznej w Bobrku (I-VI 2025 r.)”, na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), zwanej dalej „ustawą”, z uwagi na fakt, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.W dniu 20 listopada 2024 r., wskazanej w SWZ godzinie, tj. 11.00 (po upływie terminu składania ofert, określonego na godz. 10.00), Zamawiający dokonał za pomocą narzędzi elektronicznych przy użyciu Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/ sprawdzenia czy oferty są gotowe do pobrania, w wyniku czego wyświetlona została jedna oferta, którą następnie pobrano.
Po czynności otwarcia ofert, do Zamawiającego wpłynęło zgłoszenie niemożności, mimo wielokrotnych prób, złożenia w dniu 20 listopada 2024 r. oferty przez innego Wykonawcę, zawierające zrzuty ekranu z komunikatami informującymi o „braku klucza dziennego Platformy dla bieżącego dnia”.
Jednocześnie Wykonawca poinformował, iż równolegle zgłosił (poprzez system „zgłoszenia problemu”) ten fakt operatorowi Platformy.
W związku z powyższym, Zamawiający dokonał analogicznego zgłoszenia do operatora Platformy, załączając wiadomość otrzymaną od Wykonawcy i nadając mu wysoki priorytet.
W odpowiedzi, operator Platformy udzielił następującej odpowiedzi: „Szanowni Państwo, problem z kluczem dziennym dotyczył całej platformy i wszyscy użytkownicy byli tym problemem zaafektowani.”.
Dodatkowo Zespół Platformy e-Zamówienia przesłał poniższą wiadomość e-mail: „Dzisiaj, tj. 20 listopada na Platformie e-Zamówienia występowały trudności związane ze składaniem ofert. System wyświetlał komunikat dotyczący braku klucza dziennego i uniemożliwiał złożenie oferty przez potencjalnych Wykonawców. Problem został rozwiązany, jednak między godziną 00:00 a 11:00 wykonawcy nie mieli technicznej możliwości złożenia oferty.”.
Ponadto, Wykonawca przesłał Zamawiającemu odpowiedź operatora Platformy na własne zgłoszenie, zawierającą tożsame informacje dotyczące przyczyn i godzin wystąpienia przedmiotowej awarii.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria Platformy jest okolicznością obciążającą Zamawiającego.
Przy czym, jak podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie Wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od Zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii Platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z Platformy, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19).
W wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii Platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Uniemożliwienie złożenia oferty wskutek awarii Platformy stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu Zamawiającego przy użyciu przepisów ustawy).
Po upływie terminu składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania, więc uniemożliwienie złożenia oferty wywołuje nieodwracalny skutek.
W takim przypadku zostaje ograniczona Wykonawcy możliwość ubiegania się o udzielenie zamówienia, ponieważ czynności składania ofert nie da się powtórzyć.
Z uwagi na powyższe, zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania w trybie art. 255 pkt 6 ustawy.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 231473,70 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 231473,70 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa prania bielizny pościelowej, ręczników, ścierek, obrusów, narzut, koców, kołder, poduszek, dywaników, pokrowców w Domu Studenta Nr 7 Uniwersytetu Warszawskiego przy ul. Sulimy 4 w Warszawie
- USŁUGI PRALNICZE
- Kompleksowa usługa prania bielizny szpitalnej, odzieży roboczej oraz innego asortymentu wraz z dzierżawą bielizny i wdrożeniem systemu radiowej identyfikacji bielizny.
- Usługa sprzątania pomieszczeń Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Łodzi
- Świadczenie usług pralniczych na rzecz Aresztu Śledczego w Opolu
- Usługi pralniczej obejmującej pranie i czyszczenie bielizny szpitalnej i odzieży oraz innych wyrobów wymagających prania
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.