eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łazy"Dostawa artykułów spożywczych do Szkoły Podstawowej im. Stanisława Konarskiego w Łazach przez okres 10 miesięcy w 2025 roku".



Ogłoszenie z dnia 2024-11-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Dostawa artykułów spożywczych do Szkoły Podstawowej im. Stanisława Konarskiego w Łazach przez okres 10 miesięcy w 2025 roku”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisława Konarskiego w Łazach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000261516

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Szkolna 2

1.5.2.) Miejscowość: Łazy

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-450

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wirum@lazy.pl, zs.lazy@lazy.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.sp1lazy.jur.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b81c305e-c815-4427-8ef2-0c8c61d2e916

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Dostawa artykułów spożywczych do Szkoły Podstawowej im. Stanisława Konarskiego w Łazach przez okres 10 miesięcy w 2025 roku”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b81c305e-c815-4427-8ef2-0c8c61d2e916

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00619974

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00589886

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP 2/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 198319,15 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa produktów żywnościowych do Szkoły Podstawowej nr 1 im.
Stanisława Konarskiego w Łazach ul. Szkolna 2, 42-450 Łazy wydzielonych w następujące pakiety:
Pakiet 1 – Dostawa mięsa i przetworów mięsnych;
Przedmiot zamówienia oraz warunki dostawy zostały uszczegółowione w:
1). Formularzach asortymentowo-cenowych stanowiących załącznik nr 1 do SWZ;
2). Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 5 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 15100000-9 - Produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne

4.5.5.) Wartość części: 38620,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa produktów żywnościowych do Szkoły Podstawowej nr 1 im.
Stanisława Konarskiego w Łazach ul. Szkolna 2, 42-450 Łazy wydzielonych w następujące pakiety:
Pakiet 2 – Dostawa warzyw i owoców
Przedmiot zamówienia oraz warunki dostawy zostały uszczegółowione w:
1). Formularzach asortymentowo-cenowych stanowiących załącznik nr 1 do SWZ;
2). Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 5 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 15300000-1 - Owoce, warzywa i podobne produkty

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

03212100-1 - Ziemniaki

4.5.5.) Wartość części: 50275,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Stanisława Konarskiego w Łazach ul. Szkolna 2, 42-450 Łazy wydzielonych w następujące pakiety:
Pakiet 3 – Dostawa nabiału i przetworów;
Przedmiot zamówienia oraz warunki dostawy zostały uszczegółowione w:
1). Formularzach asortymentowo-cenowych stanowiących załącznik nr 1 do SWZ;
2). Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 5 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 15500000-3 - Produkty mleczarskie

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

03142500-3 - Jaja

4.5.5.) Wartość części: 29323,60 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa produktów żywnościowych do Szkoły Podstawowej nr 1 im.
Stanisława Konarskiego w Łazach ul. Szkolna 2, 42-450 Łazy wydzielonych w następujące pakiety:
Pakiet 4 – Dostawa różnych artykułów spożywczych.
. Przedmiot zamówienia oraz warunki dostawy zostały uszczegółowione w:
1). Formularzach asortymentowo-cenowych stanowiących załącznik nr 1 do SWZ;
2). Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 5 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

15850000-1 - Produkty z ciasta makaronowego

15400000-2 - Oleje i tłuszcze zwierzęce lub roślinne

4.5.5.) Wartość części: 25382,55 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa produktów żywnościowych do Szkoły Podstawowej nr 1 im.
Stanisława Konarskiego w Łazach ul. Szkolna 2, 42-450 Łazy wydzielonych w następujące pakiety:
Pakiet 5 – Dostawa pieczywa i wyrobów ciastkarskich
. Przedmiot zamówienia oraz warunki dostawy zostały uszczegółowione w:
1). Formularzach asortymentowo-cenowych stanowiących załącznik nr 1 do SWZ;
2). Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 5 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 15810000-9 - Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie

4.5.5.) Wartość części: 4778,00 PLN

Część 6

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa produktów żywnościowych do Szkoły Podstawowej nr 1 im.
Stanisława Konarskiego w Łazach ul. Szkolna 2, 42-450 Łazy wydzielonych w następujące pakiety:
Pakiet 6 – Dostawa mrożonek spożywczych i mrożonych ryb;
Przedmiot zamówienia oraz warunki dostawy zostały uszczegółowione w:
1). Formularzach asortymentowo-cenowych stanowiących załącznik nr 1 do SWZ;
2). Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 5 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 15331100-8 - Warzywa świeże lub mrożone

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

15200000-0 - Ryby przetworzone i konserwowane

15896000-5 - Produkty głęboko mrożone

4.5.5.) Wartość części: 49940,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

UZASADNIENIE FAKTYCZNE

W dniu 20.11.2024 Zamawiający otrzymał przez platformę e-zamówienia, 15 minut przed upływem terminu składania ofert, informację od Wykonawcy z prośbą o przesunięcie terminu otwarcia ofert uzasadnioną nieprawidłowym działaniem platformy i brakiem możliwości złożenia oferty. Zamawiający nie zmienił terminu (nie zdążył) i dokonał otwarcia ofert. Jednocześnie awarię/incydent zgłosił w Centrum Pomocy z prośbą o potwierdzenie faktu awarii platformy e-zamówienia. W odpowiedzi na zgłoszenie Zamawiający otrzymał potwierdzenie awarii systemu i braku możliwości składania ofert
To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okazało się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej Zamawiającego, Zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Uniemożliwienie złożenia oferty wskutek awarii platformy stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu Zamawiającego przy użyciu przepisów ustawy Pzp, w które wyposażył go ustawodawca). Po upływie terminu składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania, więc uniemożliwienie złożenia oferty wywołuje nieodwracalny skutek. W takim przypadku żadne przewidziane przez ustawę Pzp czynności nie mogą doprowadzić do sanacji czynności składania ofert.
Uniemożliwienie Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy powoduje dyskryminację Wykonawcy, którego oferta mogła zostać wybrana jako najkorzystniejsza, gdyby awarii nie było, ponieważ ma bezpośredni wpływ na brak możliwości udzielenia zamówienia w warunkach uczciwej konkurencji. W takim zostaje ograniczona Wykonawcy możliwość ubiegania się o udzielenie zamówienia, ponieważ czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Uniemożliwienie Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy może mieć wpływ na wynik postępowania.

Zamawiający powtórnie, niezwłocznie ogłosi kolejne postępowanie na realizację zadania pn.: „Dostawa artykułów spożywczych do Szkoły Podstawowej im. Stanisława Konarskiego w Łazach przez okres 10 miesięcy w 2025 roku” w zakresie wszystkich sześciu zadań.
UZASADNIENIE PRAWNE
Zamawiający, po ustaleniu powyższych faktów jest zmuszony unieważnić w/w postępowanie w zakresie zadania nr 1 na podstawie art. 255 pkt 6) Prawa zamówień publicznych. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
6) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie
niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 44844,98 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 48671,70 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

UZASADNIENIE FAKTYCZNE

W dniu 20.11.2024 Zamawiający otrzymał przez platformę e-zamówienia, 15 minut przed upływem terminu składania ofert, informację od Wykonawcy z prośbą o przesunięcie terminu otwarcia ofert uzasadnioną nieprawidłowym działaniem platformy i brakiem możliwości złożenia oferty. Zamawiający nie zmienił terminu (nie zdążył) i dokonał otwarcia ofert. Jednocześnie awarię/incydent zgłosił w Centrum Pomocy z prośbą o potwierdzenie faktu awarii platformy e-zamówienia. W odpowiedzi na zgłoszenie Zamawiający otrzymał potwierdzenie awarii systemu i braku możliwości składania ofert
To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okazało się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej Zamawiającego, Zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Uniemożliwienie złożenia oferty wskutek awarii platformy stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu Zamawiającego przy użyciu przepisów ustawy Pzp, w które wyposażył go ustawodawca). Po upływie terminu składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania, więc uniemożliwienie złożenia oferty wywołuje nieodwracalny skutek. W takim przypadku żadne przewidziane przez ustawę Pzp czynności nie mogą doprowadzić do sanacji czynności składania ofert.
Uniemożliwienie Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy powoduje dyskryminację Wykonawcy, którego oferta mogła zostać wybrana jako najkorzystniejsza, gdyby awarii nie było, ponieważ ma bezpośredni wpływ na brak możliwości udzielenia zamówienia w warunkach uczciwej konkurencji. W takim zostaje ograniczona Wykonawcy możliwość ubiegania się o udzielenie zamówienia, ponieważ czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Uniemożliwienie Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy może mieć wpływ na wynik postępowania.

Zamawiający powtórnie, niezwłocznie ogłosi kolejne postępowanie na realizację zadania pn.: „Dostawa artykułów spożywczych do Szkoły Podstawowej im. Stanisława Konarskiego w Łazach przez okres 10 miesięcy w 2025 roku” w zakresie wszystkich sześciu zadań.
UZASADNIENIE PRAWNE
Zamawiający, po ustaleniu powyższych faktów jest zmuszony unieważnić w/w postępowanie w zakresie zadania nr 1 na podstawie art. 255 pkt 6) Prawa zamówień publicznych. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
6) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie
niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 56142,58 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 56142,58 PLN

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

UZASADNIENIE FAKTYCZNE

W dniu 20.11.2024 Zamawiający otrzymał przez platformę e-zamówienia, 15 minut przed upływem terminu składania ofert, informację od Wykonawcy z prośbą o przesunięcie terminu otwarcia ofert uzasadnioną nieprawidłowym działaniem platformy i brakiem możliwości złożenia oferty. Zamawiający nie zmienił terminu (nie zdążył) i dokonał otwarcia ofert. Jednocześnie awarię/incydent zgłosił w Centrum Pomocy z prośbą o potwierdzenie faktu awarii platformy e-zamówienia. W odpowiedzi na zgłoszenie Zamawiający otrzymał potwierdzenie awarii systemu i braku możliwości składania ofert
To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okazało się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej Zamawiającego, Zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Uniemożliwienie złożenia oferty wskutek awarii platformy stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu Zamawiającego przy użyciu przepisów ustawy Pzp, w które wyposażył go ustawodawca). Po upływie terminu składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania, więc uniemożliwienie złożenia oferty wywołuje nieodwracalny skutek. W takim przypadku żadne przewidziane przez ustawę Pzp czynności nie mogą doprowadzić do sanacji czynności składania ofert.
Uniemożliwienie Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy powoduje dyskryminację Wykonawcy, którego oferta mogła zostać wybrana jako najkorzystniejsza, gdyby awarii nie było, ponieważ ma bezpośredni wpływ na brak możliwości udzielenia zamówienia w warunkach uczciwej konkurencji. W takim zostaje ograniczona Wykonawcy możliwość ubiegania się o udzielenie zamówienia, ponieważ czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Uniemożliwienie Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy może mieć wpływ na wynik postępowania.

Zamawiający powtórnie, niezwłocznie ogłosi kolejne postępowanie na realizację zadania pn.: „Dostawa artykułów spożywczych do Szkoły Podstawowej im. Stanisława Konarskiego w Łazach przez okres 10 miesięcy w 2025 roku” w zakresie wszystkich sześciu zadań.
UZASADNIENIE PRAWNE
Zamawiający, po ustaleniu powyższych faktów jest zmuszony unieważnić w/w postępowanie w zakresie zadania nr 1 na podstawie art. 255 pkt 6) Prawa zamówień publicznych. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
6) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie
niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 34448,40 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 34448,40 PLN

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

UZASADNIENIE FAKTYCZNE

W dniu 20.11.2024 Zamawiający otrzymał przez platformę e-zamówienia, 15 minut przed upływem terminu składania ofert, informację od Wykonawcy z prośbą o przesunięcie terminu otwarcia ofert uzasadnioną nieprawidłowym działaniem platformy i brakiem możliwości złożenia oferty. Zamawiający nie zmienił terminu (nie zdążył) i dokonał otwarcia ofert. Jednocześnie awarię/incydent zgłosił w Centrum Pomocy z prośbą o potwierdzenie faktu awarii platformy e-zamówienia. W odpowiedzi na zgłoszenie Zamawiający otrzymał potwierdzenie awarii systemu i braku możliwości składania ofert
To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okazało się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej Zamawiającego, Zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Uniemożliwienie złożenia oferty wskutek awarii platformy stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu Zamawiającego przy użyciu przepisów ustawy Pzp, w które wyposażył go ustawodawca). Po upływie terminu składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania, więc uniemożliwienie złożenia oferty wywołuje nieodwracalny skutek. W takim przypadku żadne przewidziane przez ustawę Pzp czynności nie mogą doprowadzić do sanacji czynności składania ofert.
Uniemożliwienie Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy powoduje dyskryminację Wykonawcy, którego oferta mogła zostać wybrana jako najkorzystniejsza, gdyby awarii nie było, ponieważ ma bezpośredni wpływ na brak możliwości udzielenia zamówienia w warunkach uczciwej konkurencji. W takim zostaje ograniczona Wykonawcy możliwość ubiegania się o udzielenie zamówienia, ponieważ czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Uniemożliwienie Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy może mieć wpływ na wynik postępowania.

Zamawiający powtórnie, niezwłocznie ogłosi kolejne postępowanie na realizację zadania pn.: „Dostawa artykułów spożywczych do Szkoły Podstawowej im. Stanisława Konarskiego w Łazach przez okres 10 miesięcy w 2025 roku” w zakresie wszystkich sześciu zadań.
UZASADNIENIE PRAWNE
Zamawiający, po ustaleniu powyższych faktów jest zmuszony unieważnić w/w postępowanie w zakresie zadania nr 1 na podstawie art. 255 pkt 6) Prawa zamówień publicznych. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
6) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie
niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

UZASADNIENIE FAKTYCZNE

W dniu 20.11.2024 Zamawiający otrzymał przez platformę e-zamówienia, 15 minut przed upływem terminu składania ofert, informację od Wykonawcy z prośbą o przesunięcie terminu otwarcia ofert uzasadnioną nieprawidłowym działaniem platformy i brakiem możliwości złożenia oferty. Zamawiający nie zmienił terminu (nie zdążył) i dokonał otwarcia ofert. Jednocześnie awarię/incydent zgłosił w Centrum Pomocy z prośbą o potwierdzenie faktu awarii platformy e-zamówienia. W odpowiedzi na zgłoszenie Zamawiający otrzymał potwierdzenie awarii systemu i braku możliwości składania ofert
To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okazało się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej Zamawiającego, Zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Uniemożliwienie złożenia oferty wskutek awarii platformy stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu Zamawiającego przy użyciu przepisów ustawy Pzp, w które wyposażył go ustawodawca). Po upływie terminu składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania, więc uniemożliwienie złożenia oferty wywołuje nieodwracalny skutek. W takim przypadku żadne przewidziane przez ustawę Pzp czynności nie mogą doprowadzić do sanacji czynności składania ofert.
Uniemożliwienie Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy powoduje dyskryminację Wykonawcy, którego oferta mogła zostać wybrana jako najkorzystniejsza, gdyby awarii nie było, ponieważ ma bezpośredni wpływ na brak możliwości udzielenia zamówienia w warunkach uczciwej konkurencji. W takim zostaje ograniczona Wykonawcy możliwość ubiegania się o udzielenie zamówienia, ponieważ czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Uniemożliwienie Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy może mieć wpływ na wynik postępowania.

Zamawiający powtórnie, niezwłocznie ogłosi kolejne postępowanie na realizację zadania pn.: „Dostawa artykułów spożywczych do Szkoły Podstawowej im. Stanisława Konarskiego w Łazach przez okres 10 miesięcy w 2025 roku” w zakresie wszystkich sześciu zadań.
UZASADNIENIE PRAWNE
Zamawiający, po ustaleniu powyższych faktów jest zmuszony unieważnić w/w postępowanie w zakresie zadania nr 1 na podstawie art. 255 pkt 6) Prawa zamówień publicznych. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
6) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie
niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;

SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 6

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

UZASADNIENIE FAKTYCZNE

W dniu 20.11.2024 Zamawiający otrzymał przez platformę e-zamówienia, 15 minut przed upływem terminu składania ofert, informację od Wykonawcy z prośbą o przesunięcie terminu otwarcia ofert uzasadnioną nieprawidłowym działaniem platformy i brakiem możliwości złożenia oferty. Zamawiający nie zmienił terminu (nie zdążył) i dokonał otwarcia ofert. Jednocześnie awarię/incydent zgłosił w Centrum Pomocy z prośbą o potwierdzenie faktu awarii platformy e-zamówienia. W odpowiedzi na zgłoszenie Zamawiający otrzymał potwierdzenie awarii systemu i braku możliwości składania ofert
To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okazało się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej Zamawiającego, Zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Uniemożliwienie złożenia oferty wskutek awarii platformy stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu Zamawiającego przy użyciu przepisów ustawy Pzp, w które wyposażył go ustawodawca). Po upływie terminu składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania, więc uniemożliwienie złożenia oferty wywołuje nieodwracalny skutek. W takim przypadku żadne przewidziane przez ustawę Pzp czynności nie mogą doprowadzić do sanacji czynności składania ofert.
Uniemożliwienie Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy powoduje dyskryminację Wykonawcy, którego oferta mogła zostać wybrana jako najkorzystniejsza, gdyby awarii nie było, ponieważ ma bezpośredni wpływ na brak możliwości udzielenia zamówienia w warunkach uczciwej konkurencji. W takim zostaje ograniczona Wykonawcy możliwość ubiegania się o udzielenie zamówienia, ponieważ czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Uniemożliwienie Wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy może mieć wpływ na wynik postępowania.

Zamawiający powtórnie, niezwłocznie ogłosi kolejne postępowanie na realizację zadania pn.: „Dostawa artykułów spożywczych do Szkoły Podstawowej im. Stanisława Konarskiego w Łazach przez okres 10 miesięcy w 2025 roku” w zakresie wszystkich sześciu zadań.
UZASADNIENIE PRAWNE
Zamawiający, po ustaleniu powyższych faktów jest zmuszony unieważnić w/w postępowanie w zakresie zadania nr 1 na podstawie art. 255 pkt 6) Prawa zamówień publicznych. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
6) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie
niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;

SEKCJA VI OFERTY (dla części 6)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.