eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chorzów"Zakup licencji oprogramowania biurowego i CAL"



Ogłoszenie z dnia 2024-11-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Zakup licencji oprogramowania biurowego i CAL”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Śląskie Centrum Przedsiębiorczości

1.3.) Oddział zamawiającego: ŚCP

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240754902

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Katowicka 47

1.5.2.) Miejscowość: Chorzów

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-500

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: 32-743-91-60

1.5.8.) Numer faksu: 32-743-91-61

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@scp-slask.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://scp-slask.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0ec50352-51af-434f-97f6-2b3f3a330f72

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Zakup licencji oprogramowania biurowego i CAL”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0ec50352-51af-434f-97f6-2b3f3a330f72

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00620986

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00010795/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.7 Zakup licencji oprogramowania biurowego i CAL

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

5. Wydatek częściowo finansowany ze środków FE SL 2021-2027 w ramach działania Pomoc Techniczna.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00589496

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SCP-ZP-09/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 150178,89 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1 – Oprogramowanie biurowe – 139 licencji

4.5.3.) Główny kod CPV: 48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

4.5.5.) Wartość części: 117306,73 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2 – Licencje CAL – licencje dostępowe do Windows Server 2025- 164 licencji

4.5.3.) Główny kod CPV: 48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

4.5.5.) Wartość części: 32872,16 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający dokonał unieważnienia postępowania na podstawie art.255 pkt 6) ustawy Pzp, który stanowi, że:
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:[…]
postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
UZASADNIENIE
Zamawiający w dniu 20.11.2024 r. po upływie terminu składania ofert przystąpił do czynności otwarcia ofert zgodnie z terminem i godziną wyznaczoną w Specyfikacji Warunków Zamówienia tj. 20.11.2024 r. o godzinie 10.00. Jednakże nie mógł dokonać tej czynności
z uwagi na występujące trudności techniczne w prawidłowym otwarciu ofert.
Niezwłoczne Zamawiający zarejestrował zgłoszenie problemów technicznych na platformie e-Zamówienia. W odpowiedzi otrzymał informację, że występują problemy, które są na bieżąco naprawiane. Ponieważ nie było informacji zwrotnej oraz możliwości otwarcia ofert Zamawiający w tym samym dniu zamieścił na stronie prowadzonego postępowania
pn. „Informacja dotycząca informacji z otwarcia ofert”. Zamawiający następnie otrzymał wiadomość z Urzędu Zamówień Publicznych, że w dniu 20 listopada br. występowały trudności związanie ze składaniem ofert, tj. Wykonawcy nie mieli technicznej możliwości złożenia oferty między godziną 0.00 a 11.00. System wyświetlał komunikat dotyczący braku klucza dziennego i uniemożliwiał złożenie oferty przez potencjalnych Wykonawców. Ponadto Zamawiający otrzymał informacje od potencjalnych Wykonawców, że występują problemy w złożeniu oferty poprzez platformę e-Zamówienia.
W związku z powyższą okolicznością Zamawiający unieważnia postępowanie, gdyż wystąpiła wada niemożliwa do usunięcia w postępowaniu. Nie można konwalidować terminu składania ofert, który upłynął.

KIO wyraziło pogląd w wyroku z 18 kwietnia 2023 r. (KIO 893/23, KIO 894/23), że dłuższa przerwa w działaniu platformy stanowi przeszkodę przy składaniu oferty.

Ponadto w roku KIO z dnia 4 marca 2019 r. sygn. akt: KIO 268/19 również wskazała, że:
„Izba podziela stanowisko zaprezentowane w wyroku KIO z dnia 4 marca 2019 r. sygn. akt: KIO 268/19, iż „nadmierne utrudnienie, czy wręcz uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty, narusza istotę postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i stanowi poważną wadę postępowania. Nie musi być to przy tym celowe działanie ze strony zamawiającego ani okoliczność od niego zależna – może wynikać właśnie z powodów technicznych (…)”.

Uniemożliwienie złożenia oferty wskutek awarii platformy stanowi wadę niemożliwą
do usunięcia, gdyż brak jest możliwości do naprawienia błędu Zamawiającego przy użyciu przepisów ustawy Pzp, w które wyposażył go ustawodawca. Żadne przewidziane przez ustawę Pzp czynności nie mogą doprowadzić do sanacji czynności składania ofert.

Została ograniczona możliwość ubiegania się o udzielenie zamówienia, ponieważ czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Uniemożliwienie Wykonawcom złożenia oferty wskutek awarii platformy może mieć wpływ na wynik postępowania.

Mając na uwadze powyższe okoliczności oraz zasadę uczciwej konkurencji Zamawiający unieważnia postępowanie „Zakup licencji oprogramowania biurowego i CAL”.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający dokonał unieważnienia postępowania na podstawie art.255 pkt 6) ustawy Pzp, który stanowi, że:
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:[…]
postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
UZASADNIENIE
Zamawiający w dniu 20.11.2024 r. po upływie terminu składania ofert przystąpił do czynności otwarcia ofert zgodnie z terminem i godziną wyznaczoną w Specyfikacji Warunków Zamówienia tj. 20.11.2024 r. o godzinie 10.00. Jednakże nie mógł dokonać tej czynności
z uwagi na występujące trudności techniczne w prawidłowym otwarciu ofert.
Niezwłoczne Zamawiający zarejestrował zgłoszenie problemów technicznych na platformie e-Zamówienia. W odpowiedzi otrzymał informację, że występują problemy, które są na bieżąco naprawiane. Ponieważ nie było informacji zwrotnej oraz możliwości otwarcia ofert Zamawiający w tym samym dniu zamieścił na stronie prowadzonego postępowania
pn. „Informacja dotycząca informacji z otwarcia ofert”. Zamawiający następnie otrzymał wiadomość z Urzędu Zamówień Publicznych, że w dniu 20 listopada br. występowały trudności związanie ze składaniem ofert, tj. Wykonawcy nie mieli technicznej możliwości złożenia oferty między godziną 0.00 a 11.00. System wyświetlał komunikat dotyczący braku klucza dziennego i uniemożliwiał złożenie oferty przez potencjalnych Wykonawców. Ponadto Zamawiający otrzymał informacje od potencjalnych Wykonawców, że występują problemy w złożeniu oferty poprzez platformę e-Zamówienia.
W związku z powyższą okolicznością Zamawiający unieważnia postępowanie, gdyż wystąpiła wada niemożliwa do usunięcia w postępowaniu. Nie można konwalidować terminu składania ofert, który upłynął.

KIO wyraziło pogląd w wyroku z 18 kwietnia 2023 r. (KIO 893/23, KIO 894/23), że dłuższa przerwa w działaniu platformy stanowi przeszkodę przy składaniu oferty.

Ponadto w roku KIO z dnia 4 marca 2019 r. sygn. akt: KIO 268/19 również wskazała, że:
„Izba podziela stanowisko zaprezentowane w wyroku KIO z dnia 4 marca 2019 r. sygn. akt: KIO 268/19, iż „nadmierne utrudnienie, czy wręcz uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty, narusza istotę postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i stanowi poważną wadę postępowania. Nie musi być to przy tym celowe działanie ze strony zamawiającego ani okoliczność od niego zależna – może wynikać właśnie z powodów technicznych (…)”.

Uniemożliwienie złożenia oferty wskutek awarii platformy stanowi wadę niemożliwą
do usunięcia, gdyż brak jest możliwości do naprawienia błędu Zamawiającego przy użyciu przepisów ustawy Pzp, w które wyposażył go ustawodawca. Żadne przewidziane przez ustawę Pzp czynności nie mogą doprowadzić do sanacji czynności składania ofert.

Została ograniczona możliwość ubiegania się o udzielenie zamówienia, ponieważ czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Uniemożliwienie Wykonawcom złożenia oferty wskutek awarii platformy może mieć wpływ na wynik postępowania.

Mając na uwadze powyższe okoliczności oraz zasadę uczciwej konkurencji Zamawiający unieważnia postępowanie „Zakup licencji oprogramowania biurowego i CAL”.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.