eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świecie"Dożywianie uprawnionych świadczeniobiorców Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu w formie gorącego posiłku na rok 2025"



Ogłoszenie z dnia 2024-11-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Dożywianie uprawnionych świadczeniobiorców Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu w formie gorącego posiłku na rok 2025”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej w Świeciu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 090077277

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Generała Józefa Hallera 11

1.5.2.) Miejscowość: Świecie

1.5.3.) Kod pocztowy: 86-100

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki

1.5.7.) Numer telefonu: 525190540

1.5.8.) Numer faksu: 523315990

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@opsswiecie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://opsswiecie.pl/ oraz https://opsswiecie.bip.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Dożywianie uprawnionych świadczeniobiorców Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu w formie gorącego posiłku na rok 2025”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-39809a09-6005-47c6-bb3f-c0d0b437f1e1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00622012

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00026636/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 "Dożywianie uprawnionych świadczeniobiorców Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu w formie gorącego posiłku na rok 2025"

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/ops_swiecie

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się za pomocą
środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym
wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie
elektronicznej za pośrednictwem narzędzia platformazakupowa.pl pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/ops_swiecie i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania (nie dotyczy składania ofert)

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia
2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie ( Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) określa niezbędne
wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające na Platformie, tj.:
a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor
Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac
Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer
minimalnie wersja 10 0,
d. włączona obsługa JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f. szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.,
g. Czas oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz
dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z
zegarem Głównego Urzędu Miar
6. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z pisemną prośbą o wyjaśnienie treści SWZ za
pośrednictwem Platformy i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” dostępnego na
stronie dotyczącej danego postępowania.
7. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za
pośrednictwem Platformy.
8. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości
bezpośrednio na Platformie przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może
ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
9. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z instrukcją
korzystania z Platformy, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty
przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do
zamawiającego”) .
10. Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod
uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony
w art. 221 Ustawy Pzp.
11. Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy przekazywać za
pośrednictwem platformyzakupowej.pl Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie,
jeżeli dotrze do Zamawiającego przed upływem wymaganego terminu. Każda ze stron na żądanie
drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomości elektronicznej.
12. Instrukcja korzystania z Platformy Zakupowej przez Wykonawców jest dostępna
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
13. Poniżej osoby wskazane do porozumiewania się z Wykonawcami, przy czym komunikacja ustna
dopuszczalna jest w odniesieniu do informacji, które nie są istotne, w szczególności nie dotyczą
ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia, potwierdzenia zainteresowania lub ofert.
• w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia: Olga Liwicka
e-mail: o.liwicka@opsswiecie.pl, tel. 52 519 05 45
• w zakresie dotyczącym zagadnień proceduralnych: Stefania Konkołowicz-Dudzińska
e-mail: system@opsswiecie.pl, tel. 52 527 40 91
14. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający
i Wykonawcy posługują się numerem postępowania określonym przez Zamawiającego na pierwszej stronie SWZ ZP.271.8.2024.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,
informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Gen. Józefa
Hallera 11, 86-100 Świecie, e-mail: sekretariat@opsswiecie.pl, tel. 52 519 05 40.
2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z
Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iod@opsswiecie.pl.
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie
zamówienia publicznego.
4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy z dnia z dnia 11
września 2019 r.– Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), zwanej dalej PZP,
przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania
umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas obowiązywania umowy.
5. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia w związku
z przepisami PZP.
6. Odbiorcami Pani/Pana danych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 4 PZP.
7. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących
jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają
z PZP.
8. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia
przetwarzania,
- w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów Rozporządzenia
służy prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,
9. Osobie, której dane dotyczą nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Rozporządzenia prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 Rozporządzenia;
- na podstawie art. 21 Rozporządzenia prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych.
10. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Rozporządzenia,
wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Administrator może żądać od osoby, której dane
dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w
szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
11. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub
uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 Rozporządzenia, nie może skutkować
zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą
postanowień umowy w zakresie niezgodnym z PZP.
12. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia, nie ogranicza
przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego.
13. W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Administratora w Biuletynie Zamówień
Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 Rozporządzenia, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Administratora

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku gdy wniesienie
żądania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia, spowoduje ograniczenie przetwarzania
danych osobowych zawartych w protokole i załącznikach do protokołu, Administrator nie
udostępnia tych danych zawartych w protokole i w załącznikach do protokołu, chyba że zachodzą
przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 Rozporządzenia.
15. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub
uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 Rozporządzenia, nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
16. Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie
podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 Rozporządzenia.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.8.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi „Dożywianie uprawnionych
świadczeniobiorców Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu w formie gorącego posiłku na rok
2025” na podstawie art. 48 i art. 48 b ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej
(t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 1283 z późn. zm.) oraz na podstawie Uchwały Nr 149 Rady Ministrów
z dnia 23 sierpnia 2023 r. w sprawie ustanowienia wieloletniego rządowego programu „Posiłek
w szkole i w domu” na lata 2024-2028 (M.P. z 2023r., poz. 881), Uchwały Nr 493/23 Rady Miejskiej
w Świeciu z dnia 26 października 2023 r. w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego
uprawniającego do przyznania pomocy w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego
na zakup posiłku lub żywności oraz określenia zasad zwrotu wydatków na świadczenia udzielane w
formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych osobom
objętym wieloletnim rządowym programem „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028.
2. Zakres zamówienia obejmuje:
1) Zapewnienie przez Wykonawcę przygotowania, ugotowania, porcjowania oraz umożliwienia
konsumpcji jednego gorącego posiłku w wyznaczonym przez Wykonawcę lokalu usytuowanym na
terenie miasta Świecie w miejscu ogólnie dostępnym dla świadczeniobiorców Ośrodka Pomocy
Społecznej w Świeciu.
2) Świadczenie usługi dożywiania obejmuje grupę ok. 50 osób/miesięcznie przez okres
od 02.01.2025r. do 31.12.2025r. (tj. 364 dni).
3) Zamawiający przewiduje wielkość przedmiotu zamówienia w okresie trwania umowy na:
1. około 18 200 gorących posiłków (tj. 364 dni po około 50 posiłków dziennie),
2. około 10 920 opakowań wydawanych „na wynos” (tj. 364 dni po około 30 posiłków dziennie),
3. około 3 640 dowozów gorących posiłków do świadczeniobiorcy na terenie gminy Świecie (tj. 364
dni po około 10 świadczeniobiorców).
4) Ostateczna ilość posiłków może ulec zmianie, w zależności od faktycznej liczby potrzebujących.
Przewidywana liczba osób może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu.
5) Podstawę realizacji zadania wymienionego w pkt 1 stanowi wyłącznie decyzja administracyjna
wydana przez Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu lub inną osobę upoważnioną
przez Burmistrza Świecia.
6) Z tytułu ewentualnego zmniejszenia wielkości zamówienia Zamawiający nie ponosi żadnych
konsekwencji.
7) Wykonawcy będzie przysługiwał zwrot kosztu za jeden gorący posiłek, za opakowanie
przeznaczone do jego wydania „na wynos” oraz za jego dowóz do uprawnionego
świadczeniobiorcy, wyłącznie za faktycznie wydaną ilość posiłków, zgodnie ze wzorem obliczania
wartości zamówienia.
8) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił odpowiednie warunki lokalowe umożliwiające
spożycie gorącego posiłku w szczególności: miejsca siedzące przy stoliku, możliwość przechowania
odzieży wierzchniej, możliwość korzystania (bezpłatnie) z toalety oraz udostępnienie bieżącej
wody oraz dezynfekcję rąk.
9) Lokal musi spełniać wymogi i warunki sanitarno-epidemiologiczne, w zakresie żywienia
zbiorowego oraz przepisy ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2023 roku poz. 1448).
10) Spożywanie posiłków odbywać się będzie w przedziale godzin od 12:00 do 15.30. Przewiduje
się spożywanie posiłków od poniedziałku do niedzieli z uwzględnieniem dni wolnych od pracy oraz
świąt okolicznościowych. Zamawiający przewiduje możliwość wydawania posiłków przez
Wykonawcę w dzień poprzedzający dzień wolny od pracy lub święta okolicznościowe. Zamawiający
przewiduje możliwość wydania w jeden dzień większej liczby posiłków z uwzględnieniem kolejnych
dni, za które przysługują posiłki np. okres weekendowy, czy okres świąteczny.
11) Należy umożliwić osobom objętym dożywianiem odbiór przygotowanych posiłków celem
konsumpcji ich na miejscu bądź, jeśli wyrażą taką wolę odebrać posiłek „na wynos”
w przygotowanych przez Wykonawcę pojemnikach odpowiadającym warunkom sanitarno-
epidemiologicznym, zgodnie z przedmiotem zamówienia.
12) Wykonawca zobowiązuje się dowieźć jeden gorący posiłek uprawnionym świadczeniobiorcom,
którzy nie są w stanie odebrać go samodzielnie, jeżeli wyrażą taką wolę pod wskazany przez
Ośrodek adres na podstawie dostarczonej listy. W przypadku gdy dowóz odbywał się będzie pod
wskazany adres do kilku Świadczeniobiorców zamieszkujących budynek oznaczony tym samym
numerem Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie ustalone jak dla jednego dowozu.
13) Posiłki muszą być świeże i przyrządzone w dniu dostawy, zaś w chwili odbioru muszą być
gorące.
14) Posiłek powinien składać się z dania: mięsnego lub drobiowego lub rybnego lub warzywnego
w zestawie z ziemniakami lub z zamiennikiem – kaszą lub ryżem lub makaronem bądź pierogi lub
pyzy, a także surówki, w przypadku spożywania posiłku w lokalu dodatkowo kompot lub sok lub
woda.
15) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usługi żywienia zbiorowego zgodnie
z obowiązującymi w tym zakresie normami, a polegającej na przygotowaniu, wydaniu posiłku
o odpowiednio zbilansowanej wartości kalorycznej i odżywczej, zgodnie z zasadami racjonalnego
żywienia.
16) Wydawanie posiłków przez Wykonawcę dokonywane będzie na podstawie dostarczonej listy
osób uprawnionych do otrzymywania posiłków do ostatniego dnia każdego miesiąca sporządzonej
przez pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu. W przypadku, gdy w ciągu danego
miesiąca dojdą kolejne osoby uprawnione, zostanie dostarczona skorygowana lista sporządzona na
podstawie wydanej decyzji administracyjnej.
17) Doręczenie korekty listy osób, na rzecz których Wykonawca ma świadczyć posiłki, nastąpi
z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem.
18) Dokumentem upoważniającym Wykonawcę do wydania posiłku jest dowód osobisty lub inny
dokument potwierdzający tożsamość.
19) Dokonanie odbioru gorącego posiłku uprawniony lub osoba upoważniona potwierdza
czytelnym podpisem na liście. W przypadku braku możliwości uzyskania czytelnego podpisu na
liście Wykonawca sporządza stosowną adnotację na dokumencie opatrując to własnym podpisem.
20) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania rachunku lub faktury za wykonaną usługę do
5-go dnia roboczego każdego miesiąca – następującego po miesiącu, w którym wykonana została usługa z wyjątkiem miesiąca grudnia 2025 roku, Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia rachunku lub faktury za wykonaną usługę do 23 grudnia 2025 roku.
21) Wykonanie zadania przez Wykonawcę podlegać będzie kontroli ze strony Zamawiającego
w zakresie prawidłowości wykonania zadania w tym:
− formy i warunków przygotowywania posiłków (gotowania),
− jakości i różnorodności posiłków,
− formy i warunków podawania posiłków,
− formy i warunków wydawania posiłków,
− prawidłowości podpisów złożonych na listach przez świadczeniobiorców, osób trzecich,
pracownika socjalnego bądź przedstawiciela Wykonawcy.
22) W przypadku braku możliwości odebrania posiłku przez świadczeniobiorcę wskazanego na
liście, o której mowa w pkt 19 Wykonawca zobowiązany jest do wydania posiłku osobie trzeciej na
podstawie pisemnego upoważnienia potwierdzonego przez świadczeniobiorcę oraz pracownika
socjalnego wg wzoru ustalonego przez Zamawiającego.
23) W przypadku zaistnienia szczególnych okoliczności dotyczących świadczeniobiorcy,
Wykonawca wydaje posiłek pracownikowi Ośrodka pomocy Społecznej w Świeciu po okazaniu
przez niego aktualnej legitymacji pracownika socjalnego.
24) Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia faktyczna liczba osób, na rzecz których
świadczone będą usługi, będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, którym przysługuje
pomoc.
25) Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania okresowych wizytacji w siedzibie lokalu,
w którym świadczone będą posiłki, w czasie w którym będzie realizowany przedmiot zamówienia.
26) W zakresie wizytacji, Zamawiający:
1) będzie degustował wydawane posiłki,
2) będzie przeprowadzał ankiety i inne wywiady z osobami korzystającymi z posiłków,
3) sporządzi końcowy protokół z wizytacji, w którym Zamawiający dokona podsumowania
poziomu i zakresu świadczonych przez Wykonawcę posiłków, jak również sposobu realizacji
zamówienia.
27) W czasie wydawania posiłków odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób korzystających
z posiłków ponosi Wykonawca.
28) Wykonawca realizując przedmiot zamówienia zobowiązuje się do równego traktowania
wszystkich osób, na rzecz których świadczone będą posiłki.
29) W ramach działań, które mają zapobiegać przejawom dyskryminacji i nierównego traktowania,
Wykonawca zobowiązuje się między innymi do:
a) zapewnienia wszystkim osobom, na rzecz których świadczone są posiłki, swobodnego wyboru
miejsca spożywania posiłków w pomieszczeniu, w którym świadczone są posiłki,
b) zapewnienia wszystkim osobom, na rzecz których świadczone są posiłki, jednakowych posiłków,
pod względem ilościowym i jakościowym,
c) zabezpieczenia wystarczającej ilości miejsc i zastawy stołowej,
d) organizacji spożywania posiłków w sposób wykluczający ujawnienie jakichkolwiek danych
o źródłach finansowania świadczonych przez Wykonawcę posiłków, jak również o sytuacji
dochodowej osoby/rodziny na rzecz, których świadczone są posiłki

4.2.6.) Główny kod CPV: 55000000-0 - Usługi hotelarskie, restauracyjne i handlu detalicznego

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

55300000-3 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków

55320000-9 - Usługi podawania posiłków

55400000-4 - Usługi podawania napojów

55500000-5 - Usługi bufetowe oraz w zakresie podawania posiłków

55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-02 do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi
kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie
kryteriów:
Lp. Opis kryterium oceny Znaczenie (%)
1. Cena za jeden gorący posiłek na rok 2025 50%
2. Cena za opakowanie do jednego gorącego posiłku wydawanego „na
wynos” na rok 2025 5%
3. Cena za dowóz jednego gorącego posiłku do świadczeniobiorcy na
terenie gminy Świecie na rok 2025 5%
4. Termin płatności 40%
Razem 100%
Kryterium „Cena” ocena zostanie dokonana w oparciu o informacje podane w formularzu
ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ).
Sposób obliczania wartości punktowej ocenianego kryterium:
1) kryterium 1 – Cena za jeden gorący posiłek na rok 2025:
najniższa cena oferowana wśród
wszystkich podlegających ocenie ofert
Najniższa cena brutto = ------------------------------------------------------------------------------- x 50 pkt
cena zaoferowana w badanej ofercie
W kryterium nr 1 oferta może uzyskać maksymalnie 50 pkt.
2) kryterium 2 – Cena za opakowania do jednego gorącego posiłku wydawanego „na wynos” na
rok 2025:
najniższa cena oferowana wśród
wszystkich podlegających ocenie ofert
Najniższa cena brutto = ------------------------------------------------------------------------------- x 5 pkt
cena zaoferowana w badanej ofercie
W kryterium nr 2 oferta może uzyskać maksymalnie 5 pkt.
3) kryterium 3 – Cena za dowóz jednego gorącego posiłku do świadczeniobiorcy na terenie
gminy Świecie na rok 2025:
najniższa cena oferowana wśród
wszystkich podlegających ocenie ofert
Najniższa cena brutto = ------------------------------------------------------------------------------- x 5 pkt
cena zaoferowana w badanej ofercie
W kryterium nr 3 oferta może uzyskać maksymalnie 5 pkt.
4) kryterium 4 – Termin płatności:
W kryterium „Termin płatności” ocena zostanie dokonana w oparciu o informacje podane
w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ).
1. termin płatności 7 dni – 20 pkt
2. termin płatności 14 dni – 30 pkt
3. termin płatności 21 dni – 40 pkt
W kryterium nr 4 oferta może uzyskać maksymalnie 40 pkt.
Podsumowanie kryteriów: 100% = 100 pkt; 1% = 1 pkt
Oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów.
2. Łączną ilość punktów (Lp.) przyznanych danej ofercie stanowić będzie suma punktów
przyznanych w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert.
3. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty, tj. oferty, która otrzyma największą ilość
punktów.
4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert
przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 50

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: cena za opakowanie

4.3.6.) Waga: 5

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena za dowóz

4.3.6.) Waga: 5

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na
zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki
udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Opis spełnienia warunku:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów:
Opis spełnienia warunku:
Wykonawca spełni warunek jeżeli:
posiada decyzję lub inne dokumenty Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego
zatwierdzające zakład, podmiot, który produkuje lub wprowadza do obrotu żywność
w zakresie przygotowywania posiłków od surowca do gotowej potrawy oraz rozprowadzania,
podawania posiłków w rozumieniu ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1448);
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Opis spełnienia warunku:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Opis spełnienia warunku:
Wykonawca spełni warunek jeżeli: dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym:
Wykonawca powinien udokumentować dysponowanie minimum jednym środkiem transportu,
spełniającym wymagania sanitarne na przewóz i dostawę posiłków cateringowych.
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na
zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów jakie maja załączyć
Wykonawcy.
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w
odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne
spełnianie warunku przez Wykonawców.
Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada
wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów,
w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności
do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie
konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub
wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej
samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie
oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od
innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik Nr 5 do SWZ;
Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa
w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez
Zamawiającego w Rozdziale VIII niniejszej SWZ. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia
2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415 z późn.
zm.), w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu,
Zamawiający żąda oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw wykluczenia w zakresie podstaw
wykluczenia wymienionych w § 2 ust. 1 pkt 7 ww. rozporządzenia:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie
publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia
mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: decyzję lub inne dokumenty Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego zatwierdzające
zakład, podmiot, który produkuje lub wprowadza do obrotu żywność w zakresie przygotowywania
posiłków od surowca do gotowej potrawy oraz rozprowadzania, podawania posiłków
w rozumieniu ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2023, poz. 1448);
Wykonawca powinien udokumentować dysponowanie minimum jednym środkiem transportu,
spełniającym wymagania sanitarne na przewóz i dostawę posiłków cateringowych.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1.1. Do oferty do Formularza ofertowego – Załącznik Nr 1 do SWZ Wykonawca zobowiązany jest
dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem
Nr 2 do SWZ;
Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1.1 stanowią wstępne potwierdzenie,
że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
1.2. Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy)
• Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych,
Wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty
dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do
złożenia oferty i podpisania umowy.
• W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Wykonawcy są
zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie
wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych
Wykonawców, należy załączyć do oferty.
Wymagana forma:
•oryginał w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną
do reprezentowania Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia zgodnie z formą reprezentacji, określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla
formy organizacyjnej, lub
• elektroniczna kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza,
tj. podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formie elektronicznej opatrzony
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby
posiadającej uprawnienia notariusza.
1.3. Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeśli dotyczy)
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby Załącznik Nr 4 do SWZ (lub inny podmiotowy
środek dowodowy) jeżeli dotyczy, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami
udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa
w szczególności:
- zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
- sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu
udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca
polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których
wskazane zdolności dotyczą.
UWAGA: Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w Rozdziale XII ust.
1 pkt 1.1 SWZ Załącznik Nr 2 do SWZ także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby,
potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków
udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale XII SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno
być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia,
o których mowa w Rozdziale XII ust. 1 pkt 1.1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te
potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim
każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie,
z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa
każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia publicznego, w okolicznościach gdy Zamawiający określa warunki udziału
w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 Pzp lub warunki dotyczące wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zobowiązani są do dołączenia do oferty oświadczenia,
z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonują poszczególni Wykonawcy
– Załącznik Nr 6 do SWZ.
Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp dotyczy również
Wykonawców prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej
oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik Nr 7 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-06 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na Platformie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/ops_swiecie na stronie dotyczącej odpowiedniego postępowania.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-06 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych:
art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507)

Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza
składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy Pzp.
Powody niedokonania podziału:
Podzielenie na części nie jest możliwe ze względu na łączność zamówienia i jego realizację
w określonym miejscu. Podzielenie na części groziłoby trudnościami technicznymi i kosztami
wykonania zamówienia, a także potrzebą skoordynowania działań różnych Wykonawców.
Brak podziału zamówienia na części nie skutkuje brakiem możliwości złożenia oferty w niniejszym
postepowaniu przez mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Brak podziału zamówienia na części
nie powoduje ograniczenia konkurencji oraz zapewnia równy dostęp podmiotów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.