eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mas³owiceOpracowania planu ogólnego dla obszaru Gminy Mas³owice



Og³oszenie z dnia 2024-11-29


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Opracowania planu ogólnego dla obszaru Gminy Mas³owice

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA MAS£OWICE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648103

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Mas³owice 4

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Mas³owice

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-515

1.5.4.) Województwo: ³ódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@maslowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.maslowice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Opracowania planu ogólnego dla obszaru Gminy Mas³owice

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-a34423c3-bb1d-4f27-9bbf-812e6e804a20

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00623520

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-11-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00008475/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.2 Opracowania planu ogólnego dla obszaru Gminy Mas³owice

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a34423c3-bb1d-4f27-9bbf-812e6e804a20

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy
Zamawiaj±cym, a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy
e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê Wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail:
zamowienia@maslowice.pl (nie dotyczy sk³adania ofert w postêpowaniu).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 11.5. Przegl±danie i pobieranie
publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy
e-Zamówienia.
11.6.Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci
zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych
dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie.
11.7.Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia , o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, sporz±dza siê w
postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w
sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci
elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i
przekazuje siê jako za³±czniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie bêd± mia³y
bezpo¶redniego zastosowania.
11.8.Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia, o którym mowa w pkt 11.6 SWZ,
przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
a)w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci z
uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje siê jako za³±cznik),lub
b)jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci
wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
11.9.Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje
stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i
odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”.
11.10. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert (sposób sk³adania ofert opisano w rozdziale 13 SWZ) odbywa
siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do
komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ,
zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej
wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
11.11. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta
„Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do
komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
11.12. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie
postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
11.13. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta
dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
Ofertê sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym.
Z uwagi na ograniczon± ilo¶æ znaków pozosta³e informacje w tym zakresie zosta³y zawarte w rozdziale 11 SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekaza³ w niniejszym postêpowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Opracowanie planu ogólnego dla obszaru gminy Mas³owice” prowadzonym w trybie podstawowym;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania
w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 .), dalej
„ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia
postêpowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ.
5) obowi±zek podania przez Wykonawcê danych osobowych bezpo¶rednio go dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym
w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania
okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmian± wyniku postêpowania
o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie narusza integralno¶ci protoko³u oraz
jego za³±czników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie jego
danych osobowych narusza przepisy RODO;
8) Wykonawcy nie przys³uguje:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania
danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby
niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji
maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa
w art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursu ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw±.
Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych
do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiaj±cego w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których
mowa w art. 15 i art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do Zamawiaj±cego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: UG.IO¦.271.14.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. „Opracowania planu ogólnego dla obszaru gminy Mas³owice” o którym jest mowa w art. 13a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 ze zm.) oraz udzia³ w czynno¶ciach zwi±zanych ze sporz±dzeniem i uchwaleniem planu ogólnego. Powierzchnia opracowania obejmuje ok. 11 605 ha. Obszar objêty opracowaniem zosta³ przedstawiony w postaci graficznej w podjêtej uchwale o przyst±pieniu do sporz±dzenia planu ogólnego. Uchwa³a stanowi za³±cznik nr 1 do SWZ
4.2. Zakres us³ug obejmuje w szczególno¶ci:
1. Dokonanie oceny istniej±cego stanu zagospodarowania.
2. Sporz±dzenie opracowania ekofizjograficznego.
3. Przygotowanie projektów pism zwi±zanych z zawiadomieniem w³a¶ciwych instytucji o podjêciu przez Radê Gminy Mas³owice uchwa³y o przyst±pieniu do sporz±dzenia planu ogólnego.
4. Analizê wniosków osób fizycznych i prawnych oraz zg³oszonych przez organy i instytucje – sporz±dzenie wykazu tych wniosków, przygotowanie propozycji ich rozpatrzenia wraz z uzasadnieniem.
5. Opracowanie wykazu odpowiedzi do organów i instytucji okre¶lonych ustaw± oraz innych instytucji i jednostek poinformowanych o przyst±pieniu do planu.
6. Udzia³ w konsultacjach spo³ecznych dotycz±cych projektu planu ogólnego z mieszkañcami gminy we wskazanych przez Zamawiaj±cego so³ectwach gminy Mas³owice oraz udzielanie stosownych informacji i wyja¶nieñ.
7. Sporz±dzenie projektu planu ogólnego (czê¶æ tekstowa i rysunkowa) wraz z prognoz± oddzia³ywania na ¶rodowisko.
8. Wewnêtrzne dyskusje nad opracowan± koncepcj± (projektant + w³adze gminy).
9. Przygotowanie projektów pism zwi±zanych z opiniowaniem i uzgadnianiem projektu planu ogólnego.
10. Udzia³ w posiedzeniach Komisji Architektoniczno-Urbanistycznej, w terminie uzgodnionym przez strony.
11. Uzyskanie pozytywnej opinii Komisji Architektoniczno-Urbanistycznej o projekcie planu ogólnego.
12. Udzia³ w spotkaniach, naradach w przypadku zaj¶cia okoliczno¶ci uzasadniaj±cych udzielenie wyja¶nieñ lub zg³oszenia potrzeby takich wyja¶nieñ, w szczególno¶ci przy uzgadnianiu i opiniowaniu projektu planu ogólnego z jednostkami wskazanymi w przepisach prawa.
13. Analizê i opracowanie wykazu uzyskanych uzgodnieñ i opinii.
14. Wprowadzenie korekty do projektu planu w zwi±zku z uzyskanymi opiniami i dokonanymi uzgodnieniami.
15. Przygotowanie wymaganych ustaw± dokumentów formalno-prawnych zwi±zanych ze sporz±dzaniem projektu planu ogólnego (projektów og³oszeñ, projektów obwieszczenia, zawiadomieñ).
16. Przygotowanie uzasadnienia do projektu planu ogólnego zgodnie z art. 13h ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
17. Analiza uwag wniesionych do projektu planu ogólnego wraz z propozycj± ich rozpatrzenia przez Wójta Gminy wraz z uzasadnieniem.
18. Korekta projektu planu ogólnego w zwi±zku z wniesionymi do projektu planu uwagami i przygotowanie wersji do uchwalenia.
19. Przedstawienie Radnym projektu planu ogólnego z za³±cznikami na komisjach sta³ych Rady Gminy w Mas³owicach.
20. Przygotowanie projektu uchwa³y z za³±cznikami i udzia³ w sesji Rady Gminy uchwalaj±cej plan ogólny.
21. Opracowanie podsumowania i uzasadnienia, o którym mowa w art. 42 i art. 55 ust. 3 ustawy z dnia 3 pa¼dziernika 2008 r. o udostêpnianiu informacji o ¶rodowisku i jego ochronie, udziale spo³eczeñstwa w ochronie ¶rodowiska oraz o ocenach oddzia³ywania na ¶rodowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.).
22. Przygotowanie toku formalno-prawnego prac planistycznych, w zakresie wymaganym przez Wojewodê w celu oceny zgodno¶ci z przepisami prawa.
23. Przygotowanie uchwa³y do publikacji w Dzienniku Urzêdowym.
24. W przypadku ponowienia procedury – ponowne opracowanie niezbêdnych dokumentów i ponowienie niezbêdnych czynno¶ci w ramach niniejszej umowy.
25. Udzia³ w czynno¶ciach niezbêdnych do ewentualnego doprowadzenia do zgodno¶ci projektu planu ogólnego z przepisami prawa w sytuacji stwierdzenia niewa¿no¶ci uchwa³y przez Wojewodê.
26. Wykonawca zobowi±zany jest do przygotowania oprócz ww. dokumentów innych dokumentów, których potrzeba wy³oni siê w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia. Wszelkie prace projektowe lub czynno¶ci nie opisane powy¿ej oraz w projekcie umowy, a wynikaj±ce z procedur okre¶lonych w ustawie oraz przepisach szczególnych, niezbêdne do w³a¶ciwego i kompletnego opracowania zamówienia Wykonawca winien wykonaæ w ramach przedmiotu zamówienia, kosztów i terminów wykonania przedmiotu zamówienia.
27. Wykonawca w ramach zaoferowanej ceny ofertowej zobowi±zany jest do wykonania nastêpuj±cych obowi±zków:
a) sporz±dzenia projektu planu ogólnego, w tym projektu uchwa³y wraz z uzasadnieniem i za³±cznikami, w tym z rysunkiem planu ogólnego, w sposób kompleksowy zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, normami i normatywami oraz postanowieniami niniejszej umowy,
b) czuwania nad prawid³owo¶ci± procedury planistycznej,
c) opracowania dokumentacji prac planistycznych,
d) ponowienia czynno¶ci b±d¼ ponownego przygotowania materia³ów planistycznych w trakcie prowadzonej procedury planistycznej, wynikaj±cych z uzyskanych opinii, dokonanych uzgodnieñ i wniesionych uwag, do chwili uchwalenia planu ogólnego przez Radê Gminy (je¿eli zajdzie taka potrzeba),
e) uzupe³nienia (zmiany) opracowania stanowi±cego przedmiot umowy o niezbêdne czynno¶ci merytoryczne i formalne maj±ce na celu dostosowanie opracowania do przepisów obowi±zuj±cych na dzieñ zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy (w przypadku zmiany prawa w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia),
f) usuniêcia wszelkich wad w przedmiocie zamówienia na w³asny koszt oraz w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego,
g) przeniesienia maj±tkowych praw autorskich do wszystkich materia³ów wytworzonych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia na Zamawiaj±cego (w ramach wynagrodzenia okre¶lonego w ofercie),
h) zapewnienia odpowiedniej liczby osób do terminowej realizacji przedmiotu zamówienia,
i) poniesienia, w ramach zaoferowanej ceny, wszelkich kosztów zwi±zanych z przygotowaniem i sporz±dzeniem projektu zmiany planu ogólnego, przygotowanie odpowiednich wniosków wraz z niezbêdnymi za³±cznikami celem uzyskania wszelkich wymaganych prawem uzgodnieñ, opinii, decyzji itp.
j) wykonania niniejszej umowy, w tym w szczególno¶ci dokumentacji, z najwy¿sz± staranno¶ci± z uwzglêdnieniem profesjonalnego charakteru ¶wiadczonych przez siebie us³ug,
k) wykonania dokumentacji stanowi±cej przedmiot umowy w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma s³u¿yæ,
l) na ¿±danie Zamawiaj±cego udzia³ w spotkaniach dotycz±cych przedmiotu zamówienia, organizowanych na terenie Gminy,
m) informowania Zamawiaj±cego o stopniu zaawansowania prac oraz proponowanych rozwi±zaniach. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do oceny, korekty i akceptacji proponowanych rozwi±zañ w trakcie realizacji umowy.
28. Plan ogólny nale¿y sporz±dziæ zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, w tym w szczególno¶ci z ustaw± z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi, ustaw± z dnia 3 pa¼dziernika 2008 r. o udostêpnianiu informacji o ¶rodowisku i jego ochronie, udziale spo³eczeñstwa w ochronie ¶rodowiska oraz o ocenach oddzia³ywania na ¶rodowisko (t. j. Dz. U. z 2023r. poz.1094 ze zm.) - a tak¿e z wymogami zawartymi w ustawach i przepisach odrêbnych odnosz±cych siê do przedmiotu umowy oraz: planowania i zagospodarowania przestrzennego, ochrony ¶rodowiska, przyrody, zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów le¶nych i rolnych, rewitalizacji itd. oraz ochrony danych osobowych.
29. Plan ogólny powinien byæ sporz±dzony w formie cyfrowej w nastêpuj±cych standardach: tekst w formacie doc i pdf, rysunki i plan w formacie jpg i pdf, oraz w postaci wektorowej dwg lub dxf lub shp.
30. Szczegó³owy zakres prac, obowi±zków stron, podzia³ prac na IV etapy oraz zasady przekazania przedmiotu umowy w poszczególnych etapach okre¶la „Harmonogram prac rzeczowo-czasowy” stanowi±cy za³±cznik nr 1 do umowy.
31. Do sporz±dzonego planu Wykonawca zobowi±zany jest dostarczyæ bazê metadanych opracowanych zgodnie z dyrektyw± 2007/2/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 14 marca 2007 r. ustanawiaj±ca infrastrukturê informacji przestrzennej we Wspólnocie Europejskiej (INSPIRE) – Dz.U.UE.L.2007.108.1 oraz ustaw± z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (DZ. U. z 2021 r. poz. 214).
32. Wykonawca otrzyma od Zamawiaj±cego wszystkie niezbêdne materia³y umo¿liwiaj±ce wykonanie zadania.
33. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi za³±cznik nr 8 do SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71410000-5 - Us³ugi planowania przestrzennego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 17.1 Zamawiaj±cy dokona oceny ofert, które nie zosta³y odrzucone, na podstawie nastêpuj±cych kryteriów oceny ofert:

Lp. Nazwa kryterium Znaczenie kryterium (w %)
1 Cena (C) 60
2 Do¶wiadczenie g³ównego projektanta (DGP) 40

Zamawiaj±cy dokona oceny ofert przyznaj±c punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmuj±c zasadê, ¿e 1% = 1 punkt.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Do¶wiadczenie g³ównego projektanta

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

6.1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce: postêpowaniu:
6.1.4 zdolno¶ci technicznej lub zawodowej w zakresie:
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku:
1) Wykonawca winien wykazaæ, ¿e w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres
prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie wykona³:
minimum 2 zamówienia:
z których ka¿de polega³o na:
 opracowaniu studium uwarunkowañ i kierunków zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tego dokumentu), na terenie gminy wiejskiej lub miejsko – wiejskiej lub miejskiej
lub
 opracowaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tego dokumentu) na terenie gminy wiejskiej lub miejsko – wiejskiej lub miejskiej o powierzchni co najmniej 50 ha
2) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy dysponuj± lub bêd± dysponowaæ w okresie wykonywania zamówienia i skieruj± do jego realizacji:
a) co najmniej jedn± osob± G³ównego Projektanta (przy czy Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e osoba G³ównego Projektanta nie mo¿e jednocze¶nie pe³niæ funkcji cz³onka zespo³u projektowego), który posiada uprawnienia do sporz±dzania planu ogólnego gminy, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 27.03.2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130.), która to osoba jest autorem lub wspó³autorem wykonanego w oparciu o wy¿ej wymienion± ustawê co najmniej dwóch opracowañ: studium uwarunkowañ i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy na terenie gminy wiejskiej lub miejsko – wiejskiej lub miejskiej lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gmi-ny wiejskiej lub miejsko – wiejskiej lub miejskiej o powierzchni co naj-mniej 50 ha lub planu ogólnego na terenie gminy wiejskiej lub miejsko wiejskiej lub miejskiej (lub zmiany tych dokumentów) na podstawie przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i bêdzie odpowiedzialny za wykonanie wszystkich opracowañ obejmuj±cych realizacjê przedmiotowego zamówienia.
b) co najmniej jedn± osob± Zastêpcy G³ównego Projektanta
(osoba Zastêpcy G³ównego Projektanta mo¿e jednocze¶nie pe³niæ funkcji cz³onka zespo³u projektowego), która posiada uprawnienia do sporz±dzania planu ogólnego gminy, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 27.03.2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130.), która to osoba jest autorem lub wspó³autorem wykonanego w oparciu o wy¿ej wymienion± ustawê co najmniej dwóch opracowañ: studium uwarunkowañ i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy na terenie gminy wiejskiej lub miejsko – wiejskiej lub miejskiej lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gmi-ny wiejskiej lub miejsko – wiejskiej lub miejskiej o powierzchni co naj-mniej 50 ha lub planu ogólnego na terenie gminy wiejskiej lub miejsko wiejskiej lub miejskiej (lub zmiany tych dokumentów) na podstawie przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZ¡CE WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:

1) Wykonawca powinien w wykazie us³ug wyra¼nie okre¶liæ zakres us³ug, aby mo¿na by³o ustaliæ, czy spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu.
2) Zgodnie z orzeczeniem TSUE C-387/14 (ESAPROJEKT) Zamawiaj±cy wskazuje, ¿e w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub w przypadku korzystania z podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na podstawie art. 118 ustawy Pzp Wykonawca lub minimum jeden Wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie lub minimum jeden podmiot udostêpniaj±cy zasoby musi posiadaæ pe³ne do¶wiadczenie wskazane w warunku udzia³u w postêpowaniu wskazane w pkt. 6.1.4, ppkt. 1 SWZ
3) Zamawiaj±cy przez opracowanie studium uwarunkowañ i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub planu ogólnego (lub zmiany tych dokumentów) rozumie us³ugê obejmuj±c± uchwalenie, opublikowanie we w³a¶ciwym dzienniku urzêdowym województwa (je¿eli tego wymaga) i obowi±zuj±ce tj. dla którego w postêpowaniu nadzorczym wojewoda nie stwierdzi³ niewa¿no¶ci,

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przez Wykonawcê podmiotowych ¶rodków dowodowych w tym zakresie.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 8.3.1. W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:
a) wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn od niego niezale¿nych nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie Wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy – zgodnie z wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 6 do SWZ – w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt 6.1.4 ppkt. 1) SWZ,
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych wymagane przez Zamawiaj±cego do¶wiadczenie sporz±dzonego zgodnie Za³±cznikiem Nr 7 do SWZ – w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt. 6.1.4 ppkt. 2) lit a i b SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Zamawiaj±cy nie wymaga od Wykonawcy z³o¿enia wraz z ofert± przedmiotowych ¶rodków dowodowych.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

13.14. Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawieraæ:
1) Formularz ofertowy – do wykorzystania wzór (druk), stanowi±cy Za³±cznik nr 2 do SWZ (przy czym Wykonawca mo¿e sporz±dziæ ofertê wg innego wzorca, powinna ona wówczas obejmowaæ dane wymagane dla oferty w SWZ i za³±cznikach).
2) O¶wiadczenia, o których mowa w pkt 8.1 SWZ;
3) O¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 8.2 SWZ (je¿eli dotyczy),
4) Zobowi±zanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 9.4 SWZ (je¿eli dotyczy).
5) Potwierdzenie umocowania do dzia³ania w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby:
a) Zamawiaj±cy w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, ¿±da z³o¿enia wraz z ofert± odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru;
b) Wykonawca lub podmiot udostêpniaj±cy zasoby nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w lit a), je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
c) je¿eli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a), Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby z³o¿enia wraz z ofert± pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
6) Pe³nomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (je¿eli dotyczy).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

10.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj±
pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) o¶wiadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ sk³ada z ofert± ka¿dy
z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz
spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków
udzia³u w postêpowaniu.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia
do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni
Wykonawcy. W przypadku gdy ofertê sk³ada spó³ka cywilna, a pe³en zakres prac wykonaj± wspólnicy wspólnie w ramach
umowy spó³ki o¶wiadczenie powinno potwierdzaæ ten fakt. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ wg wymogów za³±cznika nr 5 do
SWZ.
c) zobowi±zani s± oni na wezwanie Zamawiaj±cego, z³o¿yæ podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ,
przy czym podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ sk³ada odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy,
który/którzy wykazuje/-± spe³nienie warunku.
10.3. Je¿eli zosta³a wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy mo¿e
¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Poza wypadkami okre¶lonymi w § 2 ust. 3 oraz § 3 ust. 1 zmiany umowy mo¿na dokonaæ, w przypadku:
1) wyst±pienia okoliczno¶ci niewynikaj±cych z winy Wykonawcy ani Zamawiaj±cego, których mimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci nie mo¿na by³o przewidzieæ przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, skutkuj±cych tym, ¿e zrealizowanie za³o¿onego pierwotnie celu umowy by³oby niemo¿liwe bez wprowadzenia tych zmian lub zmiany te s± korzystne dla Zamawiaj±cego;
2) zaistnienia okoliczno¶ci istotnych maj±cych wp³yw na zmianê terminu wykonania przedmiotu umowy, niezale¿nych od ¿adnej ze stron umowy, z tym zastrze¿eniem, ¿e konieczno¶æ zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezawinionych przez strony nie mo¿e spowodowaæ zmiany ceny wynikaj±cej z oferty, na podstawie której by³ dokonany wybór Wykonawcy;
3) zmiany w sk³adzie osobowym realizuj±cym us³ugê, z zastrze¿eniem i¿ osoba na zastêpstwo posiada równorzêdne lub wy¿sze kwalifikacje ni¿ osoba, która jest zastêpowana;
4) obni¿enia b±d¼ podwy¿szenia ustawowej stawki podatku VAT b±d¼ jakakolwiek innej nale¿no¶ci publicznoprawnej b±d¼ zmiany innego prawem okre¶lonego sk³adnika cenotwórczego wp³ywaj±cego na zobowi±zanie pieniê¿ne Zamawiaj±cego;
2. Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy zgodnie z dyspozycj± przepisu art. 436 pkt 4 ustawy Pzp w formie aneksu do Umowy, w nastêpuj±cym zakresie:
1) Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w przypadku wyst±pienia zmian o których mowa w art. 436 pkt 4 lit. b Ustawy Pzp.
2) zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia nast±pi, je¿eli strona Umowy, która wnioskuje o tê zmianê w przedstawionej kalkulacji kosztów wykonania zamówienia wyka¿e wp³yw zmian o których mowa w art. 436 pkt 4 lit. b Ustawy Pzp na koszty wykonania zamówienia.
3) zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia o których mowa w art.436 pkt 4 lit. b Ustawy Pzp nast±pi w formie aneksu do Umowy, który obowi±zywa³ bêdzie od dnia wej¶cia w ¿ycie przepisów, na podstawie których dokonane zostan± zmiany o których mowa w art. 436 pkt 4 lit. b Ustawy Pzp
4) w przypadku zmiany, o której mowa w art. 436 pkt 4 lit. b tiret pierwsze Ustawy Pzp wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o warto¶æ wzrostu podatku od towarów i us³ug, przy zachowaniu tej samej kwoty netto wynagrodzenia, jak± bêdzie on zobowi±zany dodatkowo ponie¶æ w celu uwzglêdnienia tej zmiany,
5) w przypadku zmiany o której mowa w art. 436 pkt 4 lit. b tiret drugie Ustawy Pzp wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o warto¶æ wzrostu ca³kowitego kosztu Wykonawcy jak± bêdzie on zobowi±zany dodatkowo ponie¶æ w celu uwzglêdnienia tej zmiany, wynikaj±c± ze zwiêkszenia wynagrodzeñ do wysoko¶ci aktualnie obowi±zuj±cego minimalnego wynagrodzenia albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
6) W przypadku zmiany o której mowa w art. 436 pkt 4 lit. b tiret trzecie Ustawy Pzp wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o warto¶æ wzrostu ca³kowitego kosztu Wykonawcy, jak± bêdzie on zobowi±zany dodatkowo ponie¶æ w celu uwzglêdnienia tej zmiany,
7) W przypadku zmiany o której mowa w art. 436 pkt 4 lit. b tiret czwarte Ustawy Pzp (zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o warto¶æ wzrostu ca³kowitego kosztu Wykonawcy, jak± bêdzie on zobowi±zany dodatkowo ponie¶æ w celu uwzglêdnienia tej zmiany.
Cd. w sekcji IX Pozosta³e informacje

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-12-10 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: 14.1. Wykonawca sk³ada ofertê za pomoc± Platformy e-Zamówienia dostêpnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a34423c3-bb1d-4f27-9bbf-812e6e804a20

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-10 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-01-08

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Cd. pkt. 7.4 Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
3. Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zgodnie z poni¿szymi zasadami, w przypadku zmiany ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia:
1) wyliczenie wysoko¶ci zmiany wynagrodzenia odbywaæ siê bêdzie w oparciu o miesiêczny wska¼nik cen towarów i us³ug konsumpcyjnych wzglêdem analogicznego miesi±ca poprzedniego roku, zwany dalej wska¼nikiem GUS
2) w sytuacji, gdy ¶rednia wska¼nika GUS za dowolny okres rozliczeniowy realizacji us³ugi przypadaj±cy po up³ywie 6 miesiêcy po dniu zawarcia umowy (zwany dalej okresem objêtym wnioskiem) zmieni siê o poziom przekraczaj±cy 105%, strony mog± z³o¿yæ wniosek o dokonanie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia za ten okres rozliczeniowy;
3) zmiana wska¼nika GUS w okresie 6 miesiêcy od dnia zawarcia umowy nie upowa¿nia strony do wnioskowania o zmianê wynagrodzenia;
4) uprawnienie do z³o¿enia wniosku o odpowiedni± zmianê wynagrodzenia strony nabywaj± dla okresu up³ywaj±cego po 6 miesi±cach od dnia podpisania umowy;
5) wniosek o zmianê wynagrodzenia mo¿na z³o¿yæ jedynie w przypadku, gdy wzrost cen materia³ów i kosztów na rynku ma wp³yw na koszt realizacji zamówienia, co strona wnioskuj±ca zobowi±zana jest wykazaæ;
6) uprawnienie do z³o¿enia wniosku o zmianê wynagrodzenia wygasa w dniu zakoñczenia realizacji umowy.
7) strona po spe³nieniu przes³anek wskazanych w pkt 1-6 mo¿e z³o¿yæ wniosek o zmianê wynagrodzenia w wysoko¶ci wynikaj±cej z wyliczenia:

A x (B% - 105%) = C

GDZIE:
A – warto¶æ wynagrodzenia umownego wykonawcy za dany okres rozliczeniowy,
B – warto¶æ wska¼nika GUS (ustalona zgodnie z pkt 2),
C - warto¶æ zmiany umowy;
8) strona sk³adaj±c wniosek o zmianê powinna przedstawiæ w szczególno¶ci:
a) wyliczenie wnioskowanej kwoty zmiany wynagrodzenia,
b) dowody na to, ¿e wliczona do wniosku warto¶æ materia³ów i innych kosztów nie obejmuje kosztów materia³ów i us³ug zakontraktowanych lub nabytych przed okresem objêtym wnioskiem,
c) dowody na to, ¿e wzrost lub obni¿enie cen materia³ów lub us³ug mia³o wp³yw na koszt realizacji zamówienia;
9) ³±czna warto¶æ zmian wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy, dokonanych na podstawie postanowieñ niniejszego ustêpu nie mo¿e byæ wy¿sza ni¿ 2 % w stosunku do pierwotnej warto¶ci umowy;
10) zmiana wynagrodzenia w oparciu o niniejszy ustêp wymaga zgodnej woli obu stron wyra¿onej aneksem do umowy.
4. Je¿eli wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwaloryzowane zgodnie z art. 439 ust. 1-3 ustawy Pzp, Wykonawca zobowi±zany jest do zmiany wynagrodzenia przys³uguj±cego Podwykonawcy i odpowiednio Podwykonawca dalszemu Podwykonawcy, z którym zawar³ umowê, je¿eli ³±cznie spe³nione s± nastêpuj±ce warunki: przedmiotem umowy s± roboty budowlane, dostawy lub us³ugi oraz okres obowi±zywania umowy wraz z aneksami przekracza 6 miesiêcy. Waloryzacja bêdzie siê odbywaæ na analogicznych zasadach jak waloryzacja wynagrodzenia Wykonawcy z zastrze¿eniem, ¿e wska¼niki waloryzacji wynagrodzenia bêd± kalkulowane w odniesieniu do dnia zawarcia umowy pomiêdzy Wykonawc± a Podwykonawc±, lub Podwykonawc±, a dalszym Podwykonawc±.
5. Zmiana danych teleadresowych Stron Umowy nie stanowi zmiany Umowy w rozumieniu art. 144 ustawy – Prawo zamówieñ publicznych.
6. Zmiana postanowieñ zawartej umowy mo¿e nast±piæ wy³±cznie w przypadkach przewidzianych ustaw± oraz postanowieniami niniejszej umowy, za zgod± obu Stron wyra¿on± na pi¶mie w formie aneksu do umowy, pod rygorem niewa¿no¶ci takiej zmiany.
Wykonawca podlega wykluczeniu tak¿e w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022
r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.