eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GiebułtówDostawa ciągnika rolniczego przystosowanego do NAUKI JAZDY



Ogłoszenie z dnia 2024-11-29

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa ciągnika rolniczego przystosowanego do NAUKI JAZDY

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. W. Witosa w Giebułtowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000095868

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Os. Szkolne 8

1.5.2.) Miejscowość: Giebułtów

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-085

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.5.7.) Numer telefonu: 12 419 20 19

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zsp.giebultow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zsp.giebultow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa ciągnika rolniczego przystosowanego do NAUKI JAZDY

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8c336d0b-5165-4909-ac12-eb2d237e9edd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00625422

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00624952/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Dostawa ciągnika rolniczego przystosowanego do NAUKI JAZDY

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8c336d0b-5165-4909-ac12-eb2d237e9edd

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu: Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin dostępny na stronie https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
2. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
3. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 25 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
4. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
5. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Klauzule informacyjne z art. 13 i 14 RODO są ujęte w pkt. 27 swz oraz we wzorze umowy – załączniku nr 1A do swz.
2. Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o wypełnieniu obowiązków informacyjnych, przewidzianych w art. 13 oraz jeśli dotyczy art. 14 RODO – oświadczenie jest ujęte w Formularzu oferty.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZSP.26.1.2024.KW

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 199000,00 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa1 sztuki ciągnika rolniczego przystosowanego do nauki jazdy na kat. T prawa jazdy.
2. Specyfikacja oraz wymagania techniczne dla ciągnika rolniczego przystosowanego do nauki jazdy:
Silnik:
− Moc min. 60 KM
− Paliwo: olej napędowy
Przekładnia/skrzynia biegów:
− Min. 4 przełożenia główne
− Min. 3 zakresy przełożeń
− Z rewersem załączanym elektrohydraulicznie
Napęd:
− Głównie tylna oś
− Z możliwością dołączania napędu przedniego załączanego elektrohydraulicznie
− Z blokadą mechanizmu różnicowego osi tylnej
Układ hamulcowy:
− Hydrauliczny
− Hamulec postojowy „ręczny” z blokadą
Układ kierowniczy:
− Ze wspomaganiem
− Z regulowaną kolumną kierowniczą
Kabina:
− Ogrzewana z klimatyzacją
− Fotel kierowcy amortyzowany pneumatycznie
− Dodatkowy fotel dla instruktora/pasażera
− Dodatkowy pedał hamulca roboczego dla instruktora/pasażera
− Dodatkowe lusterka zewnętrzne, prawe i lewe, dla instruktora/pasażera
− Dodatkowe lusterko wewnętrzne dla instruktora/pasażera zapewniające widoczność z tyłu pojazdu poprzez szybę tylną
− Szyba tylna z wycieraczką i spryskiwaczem
− Radio
− Gniazdo zapalniczki 12V
− Oświetlenie robocze przód i tył
− Lampa ostrzegawcza
Połączenia zewnętrzne:
− Gniazdo elektryczne oświetlenia zewnętrznego przyczepy
− Min. 2 pary zaworów hydraulicznych
− Gniazda pneumatyczne układu hamulcowego 2+1 (nowy i stary typ)
− Wom z możliwością sterowania z zewnątrz
− Uniwersalne złącze przyczepy rolniczej (dyszel przyczepy na wysokości 35 cm od podłoża, szerokość końcówki dyszla 11 cm, średnica wewnętrzna ucha dyszla 5 cm)
Dodatkowe:
− Zewnętrzne tablice „L” (nauka jazdy) z oświetleniem zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym
− Gaśnica, trójkąt ostrzegawczy, apteczka
3. Dostarczony przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowy (rok produkcji nie wcześniejszy niż 2024), wolny od wad fizycznych i prawnych oraz roszczeń osób trzecich, winien posiadać wyposażenie oraz parametry techniczne określone powyżej w ust. 2.
4. Przedmiot zamówienia winien być objęty nie krótszą niż 18 miesięczną gwarancją* na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne liczoną od dnia odbioru ciągnika przez Zamawiającego na podstawie protokołu odbioru.*oferowany okres gwarancji będzie dodatkowo punktowany w kryterium oceny ofert
5. Przedmiot zamówienia należy dostarczyć do siedziby Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Giebułtowie, Osiedle Szkolne 8, 32-085 Giebułtów w uzgodnieniu z Zamawiającym.
6. Warunki realizacji zamówienia zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy – wzorze umowy i stanowią załącznik nr 1A do swz (zwane są dalej wzorem umowy).

4.2.6.) Główny kod CPV: 16700000-2 - Ciągniki

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena ofert w kryterium „Cena wykonania zamówienia” zostanie dokonana według wzoru:
Cena=[(Najniższa cena wykonania zamówienia spośród ofert niepodlegających odrzuceniu)/(Cena wykonania zamówienia oferty ocenianej)] x 60 pkt
2. Ocena ofert w kryterium „Termin dostawy” zostanie dokonana według następujących zasad:
Jeśli wykonawca zaoferuje termin dostawy ciągnika – w dniach kalendarzowych, liczonych od dnia zawarcia umowy, wynoszący:
- do 5 dni – oferta otrzyma 20 pkt.,
- 6 dni – oferta otrzyma 15 pkt.,
- 7 dni – oferta otrzyma 10 pkt.,
- od 8 do 9 dni – oferta otrzyma 5 pkt.,
- 10 dni – oferta otrzyma 0 pkt.
Termin dostawy nie może być dłuższy niż 10 dni od dnia zawarcia umowy.
Zaoferowanie terminu dostawy dłuższego niż 10 dni spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy, z zastrzeżeniem art. 223 ustawy.
W przypadku niepodania w formularzu oferty terminu dostawy ciągnika Zamawiający przyjmie, że wykonawca oferuje maksymalny termin dostawy wynoszący 10 dni od dnia zawarcia umowy.
W przypadku niejednoznacznego podania terminu dostawy ciągnika np. wskazanie przedziału czasowego – Zamawiający przyjmie, że wykonawca podał najkrótszy termin z tego przedziału.
W kryterium oceny ofert Zamawiający przyzna liczbę punktów odpowiednio odpowiadającą danemu terminowi.
3. Ocena ofert w kryterium „Okres gwarancji” zostanie dokonana według następujących zasad:
Jeśli wykonawca zaoferuje okres gwarancji na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne – w miesiącach, liczonych od dnia odbioru ciągnika przez Zamawiającego na podstawie protokołu odbioru, wynoszący:
- 49 miesięcy i więcej – oferta otrzyma 20 pkt.,
- od 37 do 48 miesięcy – oferta otrzyma 15 pkt.,
- od 25 do 36 miesięcy – oferta otrzyma 10 pkt.,
- od 19 do 24 miesięcy – oferta otrzyma 5 pkt.,
- 18 miesięcy – oferta otrzyma 0 pkt.
Okres gwarancji na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne nie może być krótszy niż 18 miesięcy od dnia odbioru ciągnika przez Zamawiającego na podstawie protokołu odbioru.
Zaoferowanie okresu gwarancji na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne krótszego niż 18 miesięcy liczonych od dnia odbioru ciągnika przez Zamawiającego na podstawie protokołu odbioru spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy, z zastrzeżeniem art. 223 ustawy.
W przypadku niepodania w formularzu oferty okresu gwarancji na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne Zamawiający przyjmie, że wykonawca oferuje minimalny wymagany okres gwarancji na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne wynoszący 18 miesięcy liczonych od dnia odbioru ciągnika przez Zamawiającego na podstawie protokołu odbioru.
W przypadku niejednoznacznego podania okresu gwarancji np. wskazanie przedziału czasowego – Zamawiający przyjmie, że wykonawca podał najdłuższy okres z tego przedziału lub jeśli wykonawca poda okres gwarancji w dniach – Zamawiający przeliczy dni na miesiące uznając, że 30 dni = 1 miesiąc, a pozostałe dni zaokrągli w dół wg przykładu, że 56 dni = 1 miesiąc.
W kryterium oceny ofert Zamawiający przyzna liczbę punktów odpowiednio odpowiadającą danej liczbie miesięcy.
4. Obliczenia punktacji, zgodnie z wyżej wskazanymi kryteriami, będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
5. Jako najkorzystniejsza zostanie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska najwyższą łączną ocenę w wyżej wymienionych kryteriach oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Wykonawca dołącza do oferty składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do swz.
2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia z postępowania.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia z postępowania.
4. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający wymaga od wykonawcy złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
5. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 4, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1 dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
6. Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 4, Zamawiający żąda od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
7. Zapis ust. 6 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
8. Zapis ust. 4 – 7 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy.
9. Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie – art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie /tekst jednolity Dz. U. z 2022 poz. 1001/), z zastrzeżeniem innych zasad opisanych w niniejszej swz lub wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo) chyba, że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia, czego niezbędne jest załączenie do oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym, jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
2. Pozostałe są podane w pkt. 5.11) ogłoszenia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-09 10:15

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy na Platformie e-Zamówienia.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-09 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-07

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy,
2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 poz. 507).
2. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę nie wyższą niż 240 000,00 zł brutto.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.