eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SiedliskoUdzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 400 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Siedlisko w 2024 r.



Ogłoszenie z dnia 2024-12-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 400 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Siedlisko w 2024 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Urząd Gminy Siedlisko

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770385

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Zamkowy, 6

1.5.2.) Miejscowość: Siedlisko

1.5.3.) Kod pocztowy: 67-112

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 683883218

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@siedlisko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.siedlisko.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-85eff092-a6b2-4145-b08b-7ea0878ee7f7

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 400 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Siedlisko w 2024 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-85eff092-a6b2-4145-b08b-7ea0878ee7f7

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00628935

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00020674/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 400 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Siedlisko w 2024 roku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00571935

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.27.271.7.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 985168,08 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 400 000,00 zł (słownie: jeden milion czterysta tysięcy złotych 0/100) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Siedlisko w 2024 r.
1. Kwota kredytu – 1 400 000,00 zł.
2. Okres kredytowania: od dnia uruchomienia kredytu do terminu spłaty ostatniej kapitałowej, tj. do 30.04.2037 r.
3. Karencja w spłacie kapitału – do 30.01.2035 r.
4. Spłata kredytu następować będzie w miesięcznych ratach kapitałowych łącznie z odsetkami, z uwzględnieniem karencji spłaty kapitału do 30.01.2035 r., z możliwością zmiany harmonogramu spłaty.
5. Zabezpieczenie terminowej spłaty kredytu wraz z odsetkami stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową opatrzone kontrasygnatą Skarbnika Gminy.
6. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich (PLN).
7. Uruchomienie transz kredytu będzie polegać na przekazaniu ich na konto Zamawiającego – na jego wniosek, w transzach o częstotliwości i w wysokościach uwarunkowanych aktualnymi potrzebami Zamawiającego, w okresie od dnia podpisania umowy do 31.12.2024 r. (jako datę uruchomienia kredytu w całości – do celów przygotowania ofert przyjmujemy dzień 01.12.2024 r. Przed uruchomieniem transz kredytu Zamawiający przedłoży w banku dyspozycję uruchomienia kredytu na formularzach bankowych. Wykonawca dokona uruchomienia wszystkich transz kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego bez naliczania prowizji od niewykorzystanej części kredytu. Wykonawca uruchomi środki poszczególnych transz kredytu w ciągu maksymalnie 5 dni (zgodnie z ofertą Wykonawcy) od dnia otrzymania dyspozycji Zamawiającego i przekaże na rachunek bieżący Zamawiającego.
8. Spłata kapitału nastąpi do dnia 30.04.2037 r, w miesięcznych ratach.
Rata kapitału będzie płacona do ostatniego dnia roboczego miesiąca. Ostatnia rata kredytu płacona będzie do 30.04 2037 r.
Wysokość rat kapitałowych przedstawia się następująco:
- 2035 rok – 12 rat po 50 000,00 zł
- 2036 rok – 12 rat po 50 000,00 zł
- 2037 rok – 4 raty po 50 000,00 zł.
9. Warunki udzielenia i spłaty kredytu proponowane przez Wykonawcę winny ponadto przewidywać prawo Zamawiającego do:
­ Niewykorzystania lub niewykorzystania w całości kredytu bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami,
­ Zmniejszenia kwoty planowanego do zaciągnięcia kredytu bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami,
­ Dokonania wcześniejszej spłaty całości lub części kapitału kredytu przed upływem terminu kredytowania, tj. 30.04.2037 r. – w tej sytuacji oprocentowanie zostanie naliczone do dnia spłaty kredytu. Z tytułu wcześniejszej spłaty nie będzie pobierana prowizja ani żadne dodatkowe opłaty.
­ Dokonania zmian w planowanych wysokościach rocznych spłat kapitału bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów,
­ Zamawiający zastrzega sobie możliwość wydłużenia czasu spłaty kredytu na okres dłuższy oraz zmianę harmonogramu spłat po uzgodnieniu tego terminu z Wykonawcą,
­ Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczenia i pobierania prowizji przygotowawczej, a także prowizji od udzielonego kredytu ani żadnych innych dodatkowych prowizji i opłat. Jedynym kosztem ponoszonym przez Zamawiającego będzie oprocentowanie kredytu.
10. Do wyliczenia odsetek od kredytu należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w danym miesiącu i rok obrachunkowy równy 365 dni. Odsetki płatne będą w okresach miesięcznych i naliczane od faktycznie wykorzystanego kredytu. Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek.
11. Jeżeli data spłaty raty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin zostaje zachowany, jeżeli spłata nastąpi w ostatnim dniu roboczym przed tą datą.
12. Do wyliczenia odsetek kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 1 M z dnia 30.09.2024 r. – 5,83 % i marżę banku.
13. Cenę ofertową stanowią koszty oprocentowania – wyliczone w oparciu o stałą stopę oprocentowania kredytu złotowego, równą stawce WIBOR 1M z dnia 30.09.2024 r. w wysokości 5,83%, powiększoną o marżę proponowaną przez bank, wyrażoną w punktach procentowych (dwa miejsca po przecinku), niezmienną w okresie obowiązywania umowy.
14. Rzeczywiste koszty obsługi kredytu będą stanowić oprocentowanie kredytu: stawka bazowa WIBOR dla depozytów 1M notowana na ostatni roboczy dzień miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie kolejnych miesięcy kalendarzowych, dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego, powiększona o marżę określoną w ofercie, wyrażoną w punktach procentowych (dwa miejsca po przecinku), niezmienną w okresie obowiązywania umowy.
15. Realizacja dyspozycji kredytobiorcy następować będzie w formie bezgotówkowej na rachunek budżetu Gminy Siedlisko.
16. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego (kredytobiorca) dołącza się następujące dokumenty:
Rok 2022
Uchwała budżetowa na 2022 r.,
Opinia RIO o wykonaniu budżetu za 2022 r.,
Sprawozdania finansowe na dzień 31.12.2022 r.: Rb-27S, Rb-28s, Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N,
Sprawozdanie RB-PDP za 2022 r.,
Informacja z wykonania budżetu za 2022 r.,
Uchwała absolutoryjna za 2022 r.

Rok 2023
Uchwała budżetowa na 2023 r.,
Opinia RIO o wykonaniu budżetu za 2023 r.,
Sprawozdania finansowe na dzień 31.12.2023 r.: Rb-27S, Rb-28s, Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N,
Sprawozdanie RB-PDP za 2023 r.,
Informacja z wykonania budżetu za 2023 r.,
Uchwała absolutoryjna za 2023 r.,
Informacja o stanie mienia za rok 2023.

Rok 2024
Uchwała budżetowa na 2024 r.,
Sprawozdanie za III kwartał 2024 r.: Rb-27S, Rb-28s, Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N,
Zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek,
Zaświadczenie z US o niezaleganiu w podatkach,
Uchwała Rady Gminy o powołaniu Skarbnika Gminy,
Zaświadczenie o pełnieniu obowiązków Wójta Gminy,
Potwierdzenie nadania numeru identyfikacji podatkowej NIP,
Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON,
Pozytywna opinia RIO o możliwości spłaty kredytu długoterminowego przez Gminę Siedlisko,
Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2024-2037,
Wykaz zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek na 30.09.2024 r.
Harmonogram spłat,
Uchwała Rady Gminy w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w 2024 r.

17. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
CPV 66113000-5 – usługi udzielania kredytu.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 985168,08 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1013394,56 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 985168,08 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Siedlcu

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9230025994

7.3.3) Ulica: Zbąszyńska 25

7.3.4) Miejscowość: Siedlec

7.3.5) Kod pocztowy: 64-212

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-03

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 985168,08 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-12-03 do 2037-04-30

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.