Ogłoszenie z dnia 2024-12-03
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wykonanie udrożnienia ciągu komunikacyjnego w związku z uszkodzeniem przez powódź mostu przez rzekę Osobłogę w ciągu drogi krajowej nr 45 poprzez budowę tymczasowej przeprawy.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT KRAPKOWICKI
1.3.) Oddział zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Krapkowicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412533
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kilińskiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Krapkowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-303
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiatkrapkowicki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatkrapkowicki.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie udrożnienia ciągu komunikacyjnego w związku z uszkodzeniem przez powódź mostu przez rzekę Osobłogę w ciągu drogi krajowej nr 45 poprzez budowę tymczasowej przeprawy.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7857da91-7c7f-49ea-bc37-66f032a17ec1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00630275
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Uzasadnienie faktyczne wyboru trybu:
Podczas powodzi w dniu 15 września 2024 r. uszkodzone zostały 2 mosty w ciągu drogi krajowej nr 45 pomiędzy Krapkowicami a Żywocicami. W związku z powyższym zaistniała potrzeba pilnego wybudowania alternatywnej przeprawy i zabezpieczenia, jeszcze przed nadejściem zimy, dostępu mieszkańców do żłobków, przedszkoli, szkół, lekarzy, szpitala itp. Brak tej przeprawy powoduje, że poszkodowana trwale powodzią w perspektywie najbliższych 5 lat pozostanie większość mieszkańców naszego powiatu, małych i średnich przedsiębiorców i wiele instytucji i organizacji pozarządowych.
Uzasadnienie prawne wyboru trybu:
art. 305 pkt 1 ustawy Pzp w związku z art. 214 ust. 1 pkt 5
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.272.16.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 4049962,58 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest udrożnienie ciągu komunikacyjnego w związku z uszkodzeniem przez powódź mostu przez rzekę Osobłogę w ciągu drogi krajowej nr 45 poprzez budowę tymczasowej przeprawy zgodnie z warunkami zamówienia i dokumentacją projektową.
Budowa tymczasowej drogi zostanie wykonana na odcinku ok 228 mb i łączyć się będzie z droga gminną nr 106379 O ul. Kozielską i drogą krajową nr 45.
Zakres robót obejmuje między innymi:
1) roboty przygotowawcze i rozbiórkowe,
2) roboty ziemne i przygotowanie terenu,
3) podbudowy,
4) wykonanie przyczółków mostu
5) wykonanie nasypów,
6) budowa dróg dojazdowych,
7) docelowe oznakowanie.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45221000-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów i tuneli, szybów i kolei podziemnej
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5300000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5300000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 5300000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Himmel i Papesch Opole Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7542632906
7.3.3) Ulica: Jagiełły 39
7.3.4) Miejscowość: Opole
7.3.5) Kod pocztowy: 45-920
7.3.6.) Województwo: opolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Roboty nawierzchniowe
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
HIMMEL I PAPESCH OPOLE SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
HIMMEL I PAPESCH OPOLE SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-11-25
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 5300000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Każdy z trybów przewidzianych w ustawie Pzp wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego oraz Wykonawców. Opierając się na danych z ogłoszeń opublikowanych w BZP w 2023 r. w sprawozdaniu z funkcjonowania systemu zamówień publicznych średni czas trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dla robót budowlanych wyniósł 50 dni.
Oczywistym zatem jest, iż z uwagi na okoliczność natychmiastowego wykonania zamówienia na udrożnienie ciągu komunikacyjnego w związku z uszkodzeniem przez powódź mostu przez rzekę Osobłogę w ciągu drogi krajowej nr 45 poprzez budowę tymczasowej przeprawy nie istnieje możliwość udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybach podstawowych.
Konieczność realizacji udrożnienia ciągu komunikacyjnego poprzez budowę tymczasowej przeprawy szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień stwarza niemożność zachowania terminów dla innych trybów niekonkurencyjnych np. takich jak negocjacje bez ogłoszenia.
Zaniechanie udzielenia zamówienia i jego wykonywania w trybie natychmiastowym spowodowałoby narażenie przez Zamawiającego mienia i życia mieszkańców odciętych miejscowości w gminie Krapkowice, Walce i Strzeleczki, poprzez m. in. wydłużony przejazd służ ratowniczych jak również brak możliwości zimowego utrzymania drogi szutrowej przez Gminę Krapkowice, którą obecnie przemieszcza się większość mieszkańców w sprawach życia codziennego.
INNE PRZETARGI Z KRAPKOWIC
więcej: przetargi w Krapkowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Wymiana instalacji elektrycznej i komputerowej oraz złącza pomiarowego z podziałem na etapy wykonania w budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Ozorkowie......" - etap II - III
- Utrzymanie urządzeń związanych z bezpieczeństwem i odwodnieniem dróg
- Przebudowa budynku Przedszkola Samorządowego nr 7 w Chrzanowie w ramach zadania pn. Dostosowanie budynku PS-7 w Chrzanowie do wymogów p.poż- etap II
- Przebudowa drogi wraz z budową odwodnienia ul. Grabowej w Łęgajnach
- Odbudowa murów oporowych podtrzymujących drogę gminną nr 112478 D ul. Targowa w Wojcieszowie
- Odbudowa drogi nr 112467D ul. Kresowa w Wojcieszowie
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.