eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrapkowiceWykonanie udrożnienia ciągu komunikacyjnego w związku z uszkodzeniem przez powódź mostu przez rzekę Osobłogę w ciągu drogi krajowej nr 45 poprzez budowę tymczasowej przeprawy.



Ogłoszenie z dnia 2024-12-03

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wykonanie udrożnienia ciągu komunikacyjnego w związku z uszkodzeniem przez powódź mostu przez rzekę Osobłogę w ciągu drogi krajowej nr 45 poprzez budowę tymczasowej przeprawy.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT KRAPKOWICKI

1.3.) Oddział zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Krapkowicach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412533

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kilińskiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Krapkowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 47-303

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiatkrapkowicki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatkrapkowicki.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie udrożnienia ciągu komunikacyjnego w związku z uszkodzeniem przez powódź mostu przez rzekę Osobłogę w ciągu drogi krajowej nr 45 poprzez budowę tymczasowej przeprawy.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7857da91-7c7f-49ea-bc37-66f032a17ec1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00630275

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Uzasadnienie faktyczne wyboru trybu:
Podczas powodzi w dniu 15 września 2024 r. uszkodzone zostały 2 mosty w ciągu drogi krajowej nr 45 pomiędzy Krapkowicami a Żywocicami. W związku z powyższym zaistniała potrzeba pilnego wybudowania alternatywnej przeprawy i zabezpieczenia, jeszcze przed nadejściem zimy, dostępu mieszkańców do żłobków, przedszkoli, szkół, lekarzy, szpitala itp. Brak tej przeprawy powoduje, że poszkodowana trwale powodzią w perspektywie najbliższych 5 lat pozostanie większość mieszkańców naszego powiatu, małych i średnich przedsiębiorców i wiele instytucji i organizacji pozarządowych.
Uzasadnienie prawne wyboru trybu:
art. 305 pkt 1 ustawy Pzp w związku z art. 214 ust. 1 pkt 5

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.272.16.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 4049962,58 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest udrożnienie ciągu komunikacyjnego w związku z uszkodzeniem przez powódź mostu przez rzekę Osobłogę w ciągu drogi krajowej nr 45 poprzez budowę tymczasowej przeprawy zgodnie z warunkami zamówienia i dokumentacją projektową.
Budowa tymczasowej drogi zostanie wykonana na odcinku ok 228 mb i łączyć się będzie z droga gminną nr 106379 O ul. Kozielską i drogą krajową nr 45.
Zakres robót obejmuje między innymi:
1) roboty przygotowawcze i rozbiórkowe,
2) roboty ziemne i przygotowanie terenu,
3) podbudowy,
4) wykonanie przyczółków mostu
5) wykonanie nasypów,
6) budowa dróg dojazdowych,
7) docelowe oznakowanie.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45221000-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów i tuneli, szybów i kolei podziemnej

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5300000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5300000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 5300000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Himmel i Papesch Opole Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7542632906

7.3.3) Ulica: Jagiełły 39

7.3.4) Miejscowość: Opole

7.3.5) Kod pocztowy: 45-920

7.3.6.) Województwo: opolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Roboty nawierzchniowe


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-11-25

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 5300000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Dalszy ciąg uzasadnienia faktycznego:
Każdy z trybów przewidzianych w ustawie Pzp wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego oraz Wykonawców. Opierając się na danych z ogłoszeń opublikowanych w BZP w 2023 r. w sprawozdaniu z funkcjonowania systemu zamówień publicznych średni czas trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dla robót budowlanych wyniósł 50 dni.
Oczywistym zatem jest, iż z uwagi na okoliczność natychmiastowego wykonania zamówienia na udrożnienie ciągu komunikacyjnego w związku z uszkodzeniem przez powódź mostu przez rzekę Osobłogę w ciągu drogi krajowej nr 45 poprzez budowę tymczasowej przeprawy nie istnieje możliwość udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybach podstawowych.
Konieczność realizacji udrożnienia ciągu komunikacyjnego poprzez budowę tymczasowej przeprawy szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień stwarza niemożność zachowania terminów dla innych trybów niekonkurencyjnych np. takich jak negocjacje bez ogłoszenia.
Zaniechanie udzielenia zamówienia i jego wykonywania w trybie natychmiastowym spowodowałoby narażenie przez Zamawiającego mienia i życia mieszkańców odciętych miejscowości w gminie Krapkowice, Walce i Strzeleczki, poprzez m. in. wydłużony przejazd służ ratowniczych jak również brak możliwości zimowego utrzymania drogi szutrowej przez Gminę Krapkowice, którą obecnie przemieszcza się większość mieszkańców w sprawach życia codziennego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.