eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GłuchołazyModernizacja pomieszczeń parteru budynku żłobka miejskiego w Głuchołazach



Ogłoszenie z dnia 2024-12-06

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja pomieszczeń parteru budynku żłobka miejskiego w Głuchołazach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Głuchołazy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412792

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 15

1.5.2.) Miejscowość: Głuchołazy

1.5.3.) Kod pocztowy: 48-340

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@glucholaz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://glucholazy.pl/1189/strona-glowna.html

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1018194

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja pomieszczeń parteru budynku żłobka miejskiego w Głuchołazach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4ada07d1-90b2-4c01-8c14-19eeb1672e65

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00638628

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie negocjacji bez ogłoszenia na podstawie: art. 301 ust. 1 pkt 3 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Podstawa prawna zastosowania trybu negocjacji z ogłoszeniem:
art. 301 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, jeżeli ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia, niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której wcześniej nie można było przewidzieć, nie można zachować terminów określonych dla trybu podstawowego.
W związku z wystąpieniem na terytorium kraju powodzi w swej opinii UZP przypomniało, że ustawa z dnia 11 września 2019r. – Pzp przewiduje tryby udzielenia zamówienia pozwalające na szybkie i adekwatne zareagowanie na skutki tego typu zdarzeń losowych, m.in. w celu zapobieżenia, ograniczenia lub konieczności usunięcia skutków zaistniałego zdarzenia.
Biorąc pod uwagę przedmiot zamówienia i wystąpienie powodzi jako zdarzenia losowego o charakterze ekstremalnym,
należało zwrócić uwagę na przesłankę udzielenia zamówienia w trybie ogłoszenia bez negocjacji.
c.d. uzasadnienia w Informacjach dodatkowych

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.26.2024.JSz

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 373413,31 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje remont pomieszczeń na parterze budynku żłobka w Głuchołazach przy alei Jana Pawła II 24, na działce nr 1261/3 tj. usuwanie skutków powodzi, która zniszczyła pomieszczenia znajdujące się na parterze budynku tj. sale, korytarze, pomieszczenia kuchenne. Podstawowym zakresem zadania jest przedmiar robót, dokumentacja projektowa zostaje przedstawiona jako element pomocniczy.
Podstawowy zakres robót:
- demontaż wykładzin ściennych i podłogowych
- usunięcie gruzu i ziemi
- wymiana stolarki drzwiowej i okiennej wraz z jej wykończeniem
- wykonanie nowych okładzin ściennych i posadzek
- malowanie powierzchni wewnętrznych
- demontaż i montaż opraw oświetleniowych, grzejników, urządzeń sanitarnych
- wykonanie prób szczelności
- wykonanie instalacji elektrycznej w części budynku
- wymiana instalacji C.O. w wyznaczonych pomieszczeniach
- wykonanie instalacji domofonowej

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45410000-4 - Tynkowanie

45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian

45442100-8 - Roboty malarskie

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45262600-7 - Różne specjalne roboty budowlane

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 464734,16 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 842040,79 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 464734,16 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Remontowo-Budowlany i Betoniarski Czarnecki Wiesław

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7530003381

7.3.3) Ulica: Krzywoustego 17

7.3.4) Miejscowość: Otmuchów

7.3.5) Kod pocztowy: 48-385

7.3.6.) Województwo: opolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

roboty budowlane


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-03

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 464734,16 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

cd. uzasadnienia wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia
W dniu 15 września 2024 roku, w wyniku powodzi, która miała miejsce na terenie gminy Głuchołazy, został zniszczone lub uszkodzone wiele budynków użyteczności publicznej między innymi żłobek miejski przy ul. Jana Pawła II 24, w którym zostały zalane pomieszczenia (sale) znajdujące się na parterze budynku żłobka.
Placówka ta odgrywa kluczową rolę w życiu lokalnej społeczności, pełniąc funkcję opiekuńczą dla dzieci w wieku żłobkowym z całego obszaru gminy. W związku z brakiem alternatywnych publicznych miejsc opieki oraz ograniczonym dostępem do prywatnych placówek, funkcjonowanie Miejskiego Żłobka ma decydujący wpływ na możliwość rodziców powrotu do pracy zawodowej oraz ogólną stabilność społeczno-ekonomiczną mieszkańców. Z uwagi na powyższe remont (modernizacja) sal dla dzieci jest w obecnej sytuacji priorytetem. Przed powodzią żłobek dysponował 125 miejscami, z czego aż 102 znajdowały się w salach na parterze. Po zalaniu budynku dzieci z parteru nie mogły być przyjęte pod opiekę, co ograniczyło zdolność żłobka do funkcjonowania, pozostawiając jedynie 44 miejsca w salach na pierwszym piętrze. Z uwagi na konieczność sprawowania opieki nad dziećmi (znalezienie zastępczej opieki dla dzieci w wieku żłobkowym jest problematyczne na terenie naszej gminy) znaczna część rodziców nie może powrócić do pracy zawodowej lub jej wykonywanie jest utrudnione.
Zgodnie z art. 7 pkt 1 ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U. 2024 poz. 1465), „zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy”, w tym sprawy edukacji publicznej. Właściwe funkcjonowanie żłobka mieści się w tym obowiązku, ponieważ jego działalność nie tylko wspiera rodziny w wychowaniu dzieci, ale także umożliwia aktywność zawodową rodziców, co ma istotny wpływ na rozwój lokalnej gospodarki.
Przesłanki zastosowania trybu negocjacji bez ogłoszenia dla udzielenia niniejszego zamówienia:
1. Przyczyna nie leżąca po stronie zamawiającego, której wcześniej nie można było przewidzieć: Wystąpienie powodzi , czyli zdarzenia o charakterze losowym stanowi sytuację wyjątkową, której skutki zmuszają Gminę Głuchołazy do podjęcia natychmiastowych działań. Sytuacja ta nie była możliwa do przewidzenia i nie wynikała z działań zamawiającego.
2. Pilna potrzeba udzielenia zamówienia: Szybka renowacja żłobka pozwoli przywrócić poczucie bezpieczeństwa zarówno rodzicom, jak i dzieciom, zapewniając im odpowiednie warunki do opieki i rozwoju. Obiekt ten, jako nieodłączny element infrastruktury społecznej, stanowi fundament codziennego funkcjonowania mieszkańców Głuchołaz, a jego odbudowa powinna być traktowana jako inwestycja priorytetowa, mająca na celu minimalizowanie skutków kryzysu wywołanego powodzią oraz jak najszybszy powrót do normalności. Placówka ta odgrywa kluczową rolę w życiu lokalnej społeczności, pełniąc funkcję opiekuńczą dla dzieci w wieku żłobkowym z całego obszaru gminy.
3. Brak możliwości zachowania terminów dla trybu podstawowego: Niniejsze zadanie z uwagi na wartość szacunkową podlegałoby realizacji w trybie konkurencyjnym: tryb podstawowy. Realizacja zamówienia w trybie podstawowym, wydłużyłaby jednak postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia. Konieczność sporządzenia dokumentów zamówienia, wyznaczenie ustalonego ustawą, chociażby minimalnego terminu na składanie ofert wydłuża proces udzielenia zamówienia, który to proces powinien być, z uwagi na sytuację, minimalnie skrócony i uproszczony.
Biorąc pod uwagę czas potrzebny na przeprowadzenie postępowania w trybie krajowym na podstawie udostępnionej przez Urząd Zamówień Publicznych Statystyki za 2023r. , to dla trybu podstawowego bez negocjacji - dla robót budowlanych ten czas wynosił średnio 49 dni. Zastosowanie trybu konkurencyjnego znacznie opóźniłoby rozpoczęcie modernizacji pomieszczeń żłobka.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.