eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LegionowoŚwiadczenie usług w postaci tymczasowego schronienia osobom skierowanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Legionowie w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi



Ogłoszenie z dnia 2024-12-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług w postaci tymczasowego schronienia osobom skierowanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Legionowie w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002156692

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Adama Mickiewicza 22A

1.5.2.) Miejscowość: Legionowo

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-120

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@opslegionowo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: opslegionowo.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

pomoc społeczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług w postaci tymczasowego schronienia osobom skierowanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Legionowie w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ab12a428-d9c6-4ea2-a01f-0237432acc95

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00640207

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00083606/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Świadczenie usług w postaci tymczasowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi skierowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Legionowie na 2025 r..

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ab12a428-d9c6-4ea2-a01f-0237432acc95

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana
informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, odbywa się przy użyciu strony internetowej https://ezamowienia.gov.pl. Wszelkie pytania dotyczące wyjaśnienia treści SWZ powinny być wnoszone poprzez stronę https://ezamowienia.gov.pl za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
Zamawiający dopuszcza pomocniczo (w przypadku niedziałania strony internetowej) możliwość przesłania pocztą elektroniczną (e-mail: sekretariat@opslegionowo.pl) pytań o wyjaśnienie treści SWZ.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 poz. 2452) oraz w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. 2020 poz. 2415). Załączniki do formularza komunikacji muszą być zgodne z obowiązującym KRI – Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2247 z późn. zm.). Rekomendowany format danych .doc, .docx, .rtf, .pdf, .zip

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Określono w SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: OPS/AG/341-2P/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

a) Przedmiotem zamówienia jest udzielenie całodobowego tymczasowego schronienia wraz z całodziennym wyżywieniem i zapewnieniem niezbędnych warunków socjalnych oraz usług opiekuńczych osobom w kryzysie bezdomności skierowanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, zgodnie z art. 48a ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz.U.) z 2023r. poz. 901, ze zm.).
b) Okres świadczenia usług: od 1 stycznia 2025r. do 31 grudnia 2025 roku , przez 7 dni w tygodniu.
c) Wykonawca musi posiadać co najmniej 4 lata doświadczenia w prowadzeniu: schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi.
d) Wykonawca jest zobowiązany wskazać w ofercie miejsce, w którym będzie świadczona usługa. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji wskazanego miejsca, pod względem przygotowania do realizacji zamawianej usługi, przed zawarciem umowy oraz przez cały okres realizacji zamówienia.
e) Wykonawca może wskazać w ofercie schronisko oddalone maksymalnie 150 km od siedziby Zamawiającego.
f) Wykonawca zobowiązuje się przetransportować osoby bezdomne z miejsca aktualnego pobytu tj. ze schroniska Fundacja „Leśne Zacisze” , Sokołowy Kąt 1, 09-135 Siemiątkowo do schroniska Wykonawcy odpowiednim transportem przystosowanym do przewozu osób w zakresie odpowiadającym aktualnemu stanu zdrowia i dysfunkcji osoby. Organizacja i koszt transportu są po stronie Wykonawcy i muszą zostać uwzględnione w cenie ofertowej wykonania zamówienia. Obecnie w ww. schronisku przebywa 5
g) Przewidywana liczba osób bezdomnych objętych usługą to 10 osób. Ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb klientów z uwagi na zmieniający się ich stan zdrowia, sytuację osobistą, podana przez Zamawiającego liczba osób bezdomnych jest liczbą przewidywaną w całym okresie trwania niniejszego zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ww. liczby osób w zależności od faktycznych potrzeb w tym zakresie. Wykonawca oświadcza, że przyjmuje powyższe zastrzeżenia i z tego tytułu nie będą przysługiwały żadne roszczenia, w tym pieniężne wobec Zamawiającego.
h) Płatność wynagrodzenia na rzecz Wykonawcy będzie dokonywana przez Zamawiającego wyłącznie za osoby które przebywają w danym momencie w schronisku (w zależności od liczby dni ich pobytu w schronisku Wykonawcy).
i) Przyjęcie osoby w kryzysie bezdomności do schroniska będzie następowało po wcześniejszym ustaleniu terminu, na podstawie imiennego skierowania wystawionego przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Legionowie, z zastrzeżeniem ppkt. j).
j) Wykonawca zobowiązuje się przyjąć również w trybie interwencyjnym tj. poza godzinami urzędowania Ośrodka Pomocy Społecznej w Legionowie oraz w dni ustawowo wolne od pracy osoby bezdomne pochodzące z terenu Gminy Legionowo i umieścić je w administrowanym przez siebie schronisku jak i w podstawowym trybie, po uprzednim wcześniejszym uzgodnieniu między stronami.
k) Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie informować Zamawiającego o:
- każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia w schronisku Wykonawcy, skierowanej przez Zamawiającego,
- opuszczeniu schroniska Wykonawcy przez osobę przebywającą w schronisku na podstawie skierowania Zamawiającego.
l) Zamawiający zastrzega, że usługi mogą być realizowane jedynie przez podmioty prowadzące schronisko dla osób bezdomnych wpisane przez wojewodę na listę placówek udzielających tymczasowego schronienia osobom w kryzysie bezdomności.
m) Standard podstawowych usług świadczonych w schronisku dla osób bezdomnych oraz standard obiektu, w którym mieści się schronisko dla osób bezdomnych muszą być zgodne z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni , Wykonawca, składając ofertę oświadcza, że jego placówka spełnia te standardy.
n) Zamawiający zobowiązuje się do przekazania Wykonawcy dokumentów określonych przepisami prawa niezbędnych do umieszczenia w placówce. Wykonawca podejmie świadczenie schronienia w oparciu o dane osobowe (z zachowaniem wymogów RODO) przekazane telefonicznie lub e-mailem.
o) W przypadku braku możliwości przekazania dokumentów przez Zamawiającego w dniu przyjęcia do schroniska, Wykonawca przyjmuje osobę ubiegającą się o schronienie do schroniska, a Zamawiający przekazuje niezbędne dokumenty niezwłocznie, w kolejnym najbliższym dniu pracy urzędów administracji publicznej.
p) Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie najpóźniej następnego dnia od daty powzięcia wiadomości, informować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia, w tym o opuszczeniu przez osobę bezdomną schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi. W razie opuszczenia schroniska przez osobę tam skierowaną, Wykonawca zawiadomi Zamawiającego najpóźniej dnia następnego, a w przypadku kiedy jest to dzień wolny od pracy w następnym dniu roboczym od dnia opuszczenia przez osobę bezdomną schroniska.
q) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia rejestru osób korzystających z pomocy placówki skierowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Legionowie,
r) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami , zgodnie z wymogami art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz.U. z 2022r poz. 2240).
2. Schronisko dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi winno zapewnić:
a) całodobowe przebywanie w pomieszczeniach gwarantujących poczucie bezpieczeństwa i poszanowania godności;
b) zapewnienie miejsca do spania w ogrzewanym pomieszczeniu, którego temperatura nie jest niższa niż 20°C, w tym swobodny dostęp do łóżek wyposażonych w materac i komplet pościeli (tj. poduszkę, koc, prześcieradło i pokrycie na koc) dla każdej osoby oraz dostęp do szafy;
c) umożliwienie skorzystania z prysznica; w miarę potrzeby pomoc w myciu, kąpaniu i ubieraniu;
d) całodzienne wyżywienie - trzy posiłki dziennie (śniadanie, obiad kolacja), w tym minimum jeden gorący posiłek;
e) umożliwienie spożycia posiłku w pokoju mieszkalnym, a w razie potrzeby – karmienie; dostęp do pomieszczenia umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku i gorącego napoju;
f) zapewnienie izolatki dla osób podejrzanych o choroby zakaźne, względnie stanowiących zagrożenie dla współmieszkańców;
g) podstawowe środki czystości i higieny osobistej w ilości umożliwiającej utrzymywanie czystości;
h) umożliwienie prania i suszenia odzieży
i) umożliwienie wymiany odzieży (ubrania i obuwie odpowiednie do pory roku) lub zapewnienie dezynfekcji i dezynsekcji odzieży, w przypadku braku możliwości jej wymiany;
j) podstawowe leki bez recepty i środki opatrunkowe;
k) w nagłych przypadkach, pierwszy kontakt z lekarzem lub w razie potrzeby wezwanie pogotowia ratunkowego, dowóz do lekarza rodzinnego;
l) niezbędna pomoc w załatwianiu spraw urzędowych i osobistych;
m) zapewnienie pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych przysługujących na podstawie odrębnych przepisów;
n) zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, realizowanie planu wyjścia z bezdomności;
o) zapewnienie usług opiekuńczych w wydzielonym pomieszczeniu lub w pokoju mieszkalnym, jeśli łóżko są oddzielone zasłoną;
p) poczucie bezpieczeństwa na terenie placówki i poszanowania godności osobistej skierowanym przez Zamawiającego osobom;

4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: odległość schroniska Wykonawcy od siedziby Zamawiajacegp

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

4. Zamawiający nie określa szczególnego sposobu spełniania przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunków udziału w postępowaniu.6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, zgodnie z treścią Załącznika nr 4 do SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia znajdują się we wzorze umowy, stanowiącej Załącznik nr 7 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-17 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, dostępnej na stronie https:ezamowienia.gov.pl, w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Aby zakonczyć proces składania ofert należy kliknąc przycisk "Złóż ofertę".

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-17 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.