eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Boguszów-GorceOdbiór i transport odp.kom. nieseg. i selekt. zebranych z ter. Gm. B-G poch. od wł.nieruchom, na których zam. mieszkańcy oraz nieruchom w cz. zam. i w cz. niezam. oraz sprzed.odpad.selekt. zebranych.



Ogłoszenie z dnia 2024-12-09

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór i transport odp.kom. nieseg. i selekt. zebranych z ter. Gm. B-G poch. od wł.nieruchom, na których zam. mieszkańcy oraz nieruchom w cz. zam. i w cz. niezam. oraz sprzed.odpad.selekt. zebranych.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO BOGUSZÓW-GORCE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718188

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: PL.ODRODZENIA 1

1.5.2.) Miejscowość: Boguszów-Gorce

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-370

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ekretariat@boguszow-gorce.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.boguszow-gorce.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Odbiór i transport odp.kom. nieseg. i selekt. zebranych z ter. Gm. B-G poch. od wł.nieruchom, na których zam. mieszkańcy oraz nieruchom w cz. zam. i w cz. niezam. oraz sprzed.odpad.selekt. zebranych.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0658cd7d-be9e-474a-8ddf-a08eced8660c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00640249

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00045306/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

2.3.1 Odbiór i transport odpadów komunalnych pochodzących z terenu nieruchomości objętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie miasta Boguszowa-Gorc

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00585022

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 13 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Gmina powierza zadanie wskazane powyżej Spółce PGK Sanikom sp. z o.o., która dysponuje odpowiednim zasobem technicznym i wyspecjalizowanym zasobem kadrowym. Zamawiający sprawują nad Spółką kontrolę analogiczną, ponieważ wspólnie z innymi Gminami posiada wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami Spółki, co wykazano w Analizie potrzeb i wymagań. Cele strategiczne wyznaczone przy jej powołaniu określają politykę przedsiębiorstwa (§4 i 7 Aktu założycielskiego). Cele krótkoterminowe Spółki wskazywane są w planach rocznych, które Spółka przedstawia Gminom do zatwierdzenia. Kontrola samodzielna Gmin sprawowana jest m.in. za sprawą nałożonych na Spółkę obowiązków i sprawozdań zawartych w Umowie wykonawczej oraz Regulaminie rekompensaty (który zabezpiecza przed przekazaniem Spółce nadmiernych środków finansowych na realizację zadania).
CIĄG DALSZY UZASADNIENIA ZNAJDUJE SIĘ W SEKCJI IX INFORMACJE DODATKOWE.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.16.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru i transport odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) i selektywnie zebranych z terenu Gminy Boguszów-Gorce pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości w części zamieszkałych i w części niezamieszkałych oraz sprzedaży odpadów selektywnie zebranych.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakresu obowiązków Wykonawcy oraz zasady współpracy i wzajemnych rozliczeń Wykonawcy z Zamawiającym zawarte są w projekcie umowy wykonawczej oraz załącznikach do tejże umowy, tj:
- załącznik nr 1 – Regulamin rekompensaty,
- załącznik nr 2 - Opis Przedmiotu Zamówienia Gminy Miasta Boguszów Gorce,
- załącznik nr 3 - Sposób wykonywania zaplanowanych kontroli selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
- załącznik nr 4 - Harmonogram częstotliwości odbioru odpadów komunalnych oraz wykaz nieruchomości objętych zwiększoną częstotliwością odbioru Gminy na okres od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.,
- załącznik nr 5 - Plan rzeczowo-finansowy na rok 2025.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej SANIKOM sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 230443311

7.3.3) Ulica: Nadbrzeżna 5a

7.3.4) Miejscowość: Lubawka

7.3.5) Kod pocztowy: 58-420

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-02

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 8131320,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2025-01-01 do 2028-12-31

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

CIĄG DALSZY UZASADNIENIA: Kontrola strukturalna prowadzona w Spółce to przede wszystkim kontrola przez organy statutowe spółki, w skład których wchodzą przedstawiciele Gmin, a kontrola funkcjonalna to kontrola rzeczywistego i bieżącego zakresu wykonywanej działalności oraz reagowanie na bieżąco na zmiany i konieczność dostosowywania podmiotu do realiów rynkowych, nowych obowiązków ustawowych, oczekiwań społecznych i norm środowiskowych sprawowana jest przez RN, ZW i merytorycznych pracowników oraz ekspertów z zewnątrz. W celu spełnienia powyższych wymogów, Zamawiający m.in: znacząco zmienili Akt założycielski i: ograniczyli swobodę działania Zarządu do zaciągnięcia zobowiązania w wysokości przekraczającej (…) - 500.000 euro (…) wymagana jest zgoda Zgromadzenia Wspólników, zgodnie z §18 ust.1 pkt 14 opinia RN jest wymagana do istotnych rozporządzeń prawem, zawieranych istotnych umów oraz zaciąganych zobowiązaniach w wysokości przekraczającej 300 000 euro (…), ograniczyli teren wykonywania usług oraz możliwość otwarcia Spółki na kapitał prywatny (§10 ust. 3), zwiększyli liczbę Członków RN. W § 18 Umowy spółki zamieszczono listę narzędzi kontrolnych Rady. Zgodnie z Regulaminem RN, każdy z członków Rady Nadzorczej może wykonywać czynności nadzorczo- kontrolne osobno, co umożliwia Gminom zlecenia wskazanej kontroli swojemu reprezentantowi w Radzie. Zgodnie z §9 Umowy wykonawczej Gmina może skierować wyznaczonego przedstawiciela do przeprowadzenia kontroli w Spółce. Wspólnicy mają możliwość wydawania zarządowi wiążących poleceń oraz zatwierdzają rozliczenia rekompensaty, ustalają ceny i wysokość opłat. W kontrolowanej Spółce brak udziału kapitału
prywatnego, a Spółka nie działa w interesie sprzecznym z interesem Gmin. Wskaźnik z usług powierzonych wyniósł zgodnie z Raportem eksperta: 91,04% w 2021, 92,01% w roku 2022 oraz 92,97% w roku 2023. Do obliczania procentu działalności, który wyniósł 92,02%, uwzględniono średni przychód osiągnięty przez Spółkę w odniesieniu do usług, za 3 pełne lata tj. od 2021-2023. Do wyliczenia ujęto przychody ze sprzedaży z poszczególnych rodzajów działalności na podstawie danych z ewidencji księgowej oraz wyjaśnień dodatkowych. Przychody ze sprzedaży Spółki (łącznie 2021-2023) przypisano do kategorii:
• in house – usługi powierzone z wolnej ręki przez udziałowców - łącznie: 14 473 270,21 zł
• publiczne – zadania publiczne powierzone przez udziałowców w innej formie niż in house - łącznie: 141 092 308,19 zł
• komercyjne – pozostałe przychody ze sprzedaży - łącznie: 13 494 354,02zł.
Spółka wykonuje powierzone przez udziałowców zadania, w szczególności: prowadzenie, Instalacji do Przetwarzania
Odpadów Komunalnych, odbiór i transport odpadów, utrzymanie czystości i porządku, utrzymanie zieleni, utrzymanie
zimowe i letnie, zarządzanie mieniem oraz zaopatrzenie wod.-kan. kanalizację, zarządzanie PSZOK.

Uzasadnienie pełne znajduje się na stronie BIP Gminy
2024-12-09 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.