Ogłoszenie z dnia 2024-12-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00472500/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-08-27
- 2024/BZP 00492325/01 - Modyfikacja z dnia 2024-09-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Modernizacja istniejącego oświetlenia na terenie Gminy Szastarka, poprzez wymianę opraw nieenergooszczędnych na nowe oprawy”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SZASTARKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409650
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lubelska 17
1.5.2.) Miejscowość: Szastarka
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-225
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: 158714130
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@gminaszastarka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugszastarka.e-biuletyn.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://gminaszastarka.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Modernizacja istniejącego oświetlenia na terenie Gminy Szastarka, poprzez wymianę opraw nieenergooszczędnych na nowe oprawy”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-adacf7f0-2b7a-4c40-857f-50ef6be112ef
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00642412
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00026534/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 „Modernizacja istniejącego oświetlenia na terenie Gminy Szastarka, poprzez wymianę opraw nieenergooszczędnych na nowe oprawy”
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00472500
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.9.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.2.1. Prace projektowe składają się z następujących części:
a) prace przedprojektowe, wykonane w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia poprzez m.in.:
1. wizję lokalną na terenie wszystkich przewidzianych do przebudowy opraw oświetlenia ulicznego oraz określenie zakresu niezbędnych prac instalacyj-nych;
2. opracowanie założeń doborowych mocy opraw na podstawie inwentaryzacji lokalizacji opraw oświetlenia ulicznego oraz wstępnych obliczeń technicz-nych wykonanych przez Wykonawcę;
3. sprawdzenie założeń techniczno-technologicznych zawartych w PFU oraz ogólnych założeń realizacji zadania;
Celem wykonania dokumentacji przedprojektowej jest ustalenie wszystkich niezbędnych aspektów, które będą prowadzić do prawidłowego zaprojektowania
i wykonania przebudowy oświetlenia ulicznego. Na tym etapie realizacji inwestycji Wykonawca wraz z Zamawiającym uwzględni niezbędne rozwiązania techniczne związane z przedmiotem zamówienia. Inwestycje te mają prowadzić do ograniczenia zużycia energii elektrycznej, a także do obniżenia emisji zanieczyszczeń do powietrza.
b) Przygotowanie dokumentacji projektowej - wykonawczej.
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji projektowej wraz
z jej uzgodnieniem i zatwierdzeniem przez Zamawiającego.
Dokumentacja projektowa zostanie wykonana w 3 egzemplarzach i będzie zawierać następujące elementy:
a) modernizacja oświetlenia ulicznego
• część opisowa,
• część rysunkowa: plan sytuacyjny - PZT na mapie do celów opiniodaw-czych, rysunki, schematy, itp.,
• uzyskanie mapy do celów opiniodawczych,
• informacja o bezpieczeństwie i ochronie zdrowia,
• specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
• wszelkie niezbędne uzgodnienia i pozwolenia; w tym uzgodnienie z gesto-rem sieci energetycznej w zakresie demontażu i montażu opraw oświe-tleniowych na majątku gestora sieci,
• zgłoszenie robót budowlanych – wydane dla Zamawiającego (jeśli wyma-gane),
• przedmiary i kosztorysy, harmonogram rzeczowo-finansowy
• obliczenia fotometryczne,
• dokumentacja powykonawcza.
Dokumentacja projektowa musi zostać wykonana i podpisana przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, o których mowa w Rozdziale 2 Art.14 ust.1 pkt.4) i 5) ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. 2023 poz. 682 z późn. zm.). Dokumentacja projektowa powinna zawierać obliczenia techniczne natężeń oświetlenia na poziomach i w warunkach zgodnych z Normą PN-EN 13201:2016 „Oświetlenie dróg”. W dokumentacji projektowej projektant musi przedstawić obliczenia spadku zapotrzebowania na energię elektryczną poprzez przebudowę istniejących opraw oświetleniowych – efekt energetyczny. W projekcie należy także przedstawić obliczenia redukcji emisji gazów cieplarnianych poprzez modernizację oświetlenia ulicznego – efekt ekologiczny. W projekcie powinien być zawarty projekt instalacji wraz z parametrami technicznymi wszystkich niezbędnych urządzeń do prawidłowego funkcjonowania opraw.
Do projektu należy dołączyć ważne uprawnienia projektanta oraz potwierdzenie aktualnego wpisu do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
Wykonawca ma obowiązek uzyskania w oparciu o zatwierdzone przez Zamawiającego dokumentacje projektowe, właściwych decyzji administracyjnych wynikających z przepisów prawa oraz dokumentów wymaganych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym właściwych uzgodnień opinii, ekspertyz rzeczoznawców, gestorów sieci, i jednostek administracji, materiałów geodezyjnych oraz dodatkowych analiz i opracowań pomocniczych w niezbędnym dla projektowanych instalacji zakresie, jak również do wykonawstwa opracowanie projektów organizacji ruchu, jeżeli będą wymagane.
Projekt modernizacji oświetlenia ulicznego w Gminie Szastarka z odpowiednimi obliczeniami technicznymi należy dostarczyć Zamawiającemu w wersji papierowej w trzech egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej. Dokumentacja podlega uzgodnieniu z Zamawiającym.
4.2.2. Roboty budowlane, w tym:
a) prace instalacyjno-budowlane modernizacji oświetlenia w Gminie Szastarka
Zakres robót:
1) dokonanie koniecznych zgłoszeń i uzyskania niezbędnych zgód i pozwoleń, wymaganych przepisami prawa budowlanego i innych obowiązujących ak-tów prawnych;
2) demontaż istniejących opraw wraz z niezbędnym osprzętem przewidzia-nych do modernizacji/wymiany oraz przekazanie ich do Urzędu Gmi-ny/Gestora Sieci zgodnie z ustaleniami i dokumentacją techniczną. Kom-pletne oprawy wraz z osprzętem będące własnością urzędu gminy należy dostarczyć w wyznaczone miejsce wskazane przez urząd; lub dokonać ich utylizacji na koszt własny;
3) wymiana istniejących opraw oświetlenia ulicznego na energooszczędne ty-pu LED
– 631 szt. z indywidualną redukcją mocy wraz z niezbędnym osprzętem;
4) wykonanie pozostałych niezbędnych prac związanych z układaniem prze-wodów, urządzeń, instalacji elektrycznej niezbędnej do obsługi i poprawnej pracy wykonanej instalacji;
5) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, wraz z uzyskaniem odbiorów robót
i przygotowaniem dokumentów związanych z oddaniem obiektów do użyt-kowania;
6) poprawne uruchomienie całej instalacji oraz wykonanie niezbędnych po-miarów elektrycznych oraz pomiarów natężenia oświetlenia;
7) uzyskanie i przygotowanie niezbędnych dokumentów (protokoły, karty gwarancyjne oraz książki serwisowe) związanych z przekazaniem do użyt-kowania przebudowanych opraw;
8) przeprowadzenie szkoleń przedstawicieli Zamawiającego w zakresie ob-sługi
i eksploatacji wykonanych instalacji oraz zamontowanych urządzeń (szko-lenie potwierdzone protokołem, w którym opisany zostanie zakres szkole-nia).
Roboty należy wykonać z zachowaniem przepisów prawa budowlanego, warunków
technicznych, przepisów BHP oraz innych odnośnych ustaw i rozporządzeń oraz Polskimi Normami.
Po wykonaniu całości inwestycji Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu wyników pomiarów odpowiednich parametrów natężenia oświetlenia zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa. Zamawiający wymaga, aby pomiary zostały wykonane przez osobę posiadającą odpowiedni specjalistyczny sprzęt pomiarowy oraz odpowiednie uprawnienia do przeprowadzania badań parametrów oświetlenia w pięciu losowo wskazanych punktach do pomiaru. Zamawiający po wykonaniu pomiarów wymaga od Wykonawcy przedstawienia protokołu z wykonanych pomiarów podpisanego przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia wymagane przy pomiarach parametrów oświetlenia (gr I E do prac kontrolno-pomiarowych oraz E gr – dozorowe).
Wykonawca po wykonaniu całości inwestycji przekaże Zamawiającemu dokumentację powykonawczą z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie realizacji inwestycji oraz instrukcję eksploatacji i obsługi urządzeń w języku polskim.
4.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (Opis techniczny) znajduje się
w załączniku Nr 1 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 31520000-7 - Lampy i oprawy oświetleniowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71313400-9 - Ocena wpływu projektu budowlanego na środowisko naturalne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przed otwarciem ofert Zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w wysokości: 1 198 900,00 zł brutto.Przedmiotowe postępowanie ulega unieważnieniu na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy Pzp, ponieważ cena najkorzystniejszej oferty wskazanej w poz. 2 tj. jedynej niepodlegającej odrzuceniu (1 227 490,68 zł) przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Po dokonanej analizie możliwości finansowej jednostki Zamawiający uznał, że nie jest możliwe zwiększenie kwoty pierwotnie przeznaczonej na realizację zamówienia do ceny oferty najkorzystniejszej.
W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 666352,75 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1530000 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej nr 108502D w obrębie ul. Szkolnej, Brata Alberta i Paderewskiego w Wilkowie-Osiedlu wraz z budową przejścia dla pieszych i zatoki autobusowej
- Modernizacja kompleksu Moje Boisko-Orlik 2021 w Polanicy-Zdroju
- Dostępna przestrzeń publiczna w budynku Urzędu Gminy w Smętowie Granicznym
- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowych na zadania drogowe na terenie Powiatu Ostrowskiego
- Wymiana windy osobowej w budynku mieszkalnym wielorodzinnym przy al. Wojska Polskiego 9A w Giżycku
- Rozbudowa i przebudowa budynku przedszkola wraz ze zmianą sposobu użytkowania jego części i przeznaczeniem na żłobek
więcej: Lampy i oprawy oświetleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.