Ogłoszenie z dnia 2024-12-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00627140/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-12-02
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, właścicieli nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości ....
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PĘCZNIEW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934393
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Główna 10/12
1.5.2.) Miejscowość: Pęczniew
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-235
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.7.) Numer telefonu: 436781519
1.5.8.) Numer faksu: 436781819
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@e-peczniew.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://peczniew.biuletyn.net/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f8cefd88-3900-4363-8912-e3547133d4b11.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, właścicieli nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości ....2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f8cefd88-3900-4363-8912-e3547133d4b1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00644633
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00042302/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Pęczniew
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00627140
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP 271.6.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 923552,92 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Pęczniew, od właścicieli nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe, od właścicieli innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe wykorzystywanych jedynie przez część roku, położonych na terenie gminy Pęczniew oraz PSZOK w Pęczniewie.
Szczegółowy przedmiot zamówienia:
1) odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe oraz innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe na terenie gminy Pęczniew;
2) wyposażenie w pojemniki i worki służące do zbierania odpadów komunalnych nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe oraz inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe na terenie gminy Pęczniew zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie Pęczniew bez dodatkowej opłaty na czas trwania umowy (obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo-workowy tj. pojemnik na odpady zmieszane, worki na odpady zbierane selektywnie). Wykonawca dostarczy pojemniki i worki w terminie 14 dni od daty podpisania umowy. W przypadku zmiany ilości mieszkańców bądź liczby nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe oraz nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, jeżeli pojawią się w trakcie trwania umowy, w terminie 3 dni od daty zgłoszenia;
3) przeprowadzenie co najmniej raz w roku bezpłatnej zbiórki (z zastrzeżeniem, iż na wniosek Zamawiającego należy przeprowadzić dodatkową bezpłatną zbiórkę) odpadów wielkogabarytowych (meble), okna, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w formie objazdowej – wystawki przed posesją;
4) odbieranie i zagospodarowanie bioodpadów od właścicieli nieruchomości, którzy nie posiadają kompostowników;
5) odbieranie i zagospodarowanie odpadów z Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Pęczniewie oraz Rodzinnego Ogródka Działkowego;
6) wyposażenie w pojemniki i kontenery Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Pęczniewie oraz Rodzinnego Ogródka Działkowego zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ;
7) odbieranie i zagospodarowanie baterii i akumulatorów przenośnych oraz przeterminowanych leków;
8) wyposażenie w pojemniki punkty, w których zbierane będą baterie i akumulatory (2 punkty) oraz przeterminowane leki (1 punkt);
9) odbieranie i zagospodarowanie tworzyw sztucznych i szkła z 2 punktów stacjonarnych na terenie gminy;
10) opracowanie i dostarczenie Zamawiającemu i właścicielom nieruchomości harmonogramu odbioru odpadów komunalnych;
11) prowadzenie ewidencji oraz dokumentacji związanej z odbieraniem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w dniu 2 grudnia 2024 r. wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym z negocjacjami fakultatywnymi na podstawie art. 275 pkt. 2 Pzp pn.: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, właścicieli nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno wypoczynkowe z terenu gminy Pęczniew oraz z PSZOK w Pęczniewie”.Przed upływem terminu składania ofert, tj. 9 grudnia 2024 r. Zamawiający poinformował, iż na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę 997 437,15 zł. Do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 10 grudnia 2024 r. do godz. 10:00 wpłynęły 2 oferty, zgodnie z informacją o złożonych ofertach zamieszczoną na stronie Zamawiającego.
Następnie Zamawiający przystąpił do badania i oceny ww. ofert, w wyniku czego, w pierwszej kolejności ustalił, iż Wykonawca – Zakład Usług Komunalnych „EKO – GAB” s.c. G. Kropidłowski & D. Piąstka z siedzibą: Kowale Pańskie Kolonia 11a, 62 – 704 Kawęczyn nie wniósł w sposób prawidłowy wadium. Ww. Wykonawca wraz z ofertą złożył w formie elektronicznej potwierdzenie transakcji przelewu wychodzącego zewnętrznego wadium w postępowaniu ZP.271.6.2024 z dnia 09-12-2024 r. godz. 18:51. Na koncie Zamawiającego środki zostały zaksięgowane w dniu 10 grudnia 2024 roku o godz. 10:56. Poprawny termin wnoszenia wadium został dokładnie opisany w pkt. XVIII. Wymagania dotyczące wadium SWZ.
Zgodnie z pkt. XVIII.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Natomiast zgodnie z pkt. XVII.4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym w Poddębicach nr rachunku 45 9263 0000 4012 3060 2004 0003 z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu ZP.271.6.2024”. UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. Z powyższego wynika zatem, że wadium zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. Przedmiotowe stanowisko znajduje potwierdzenie w orzecznictwie KIO. W wyroku Izby z 11 czerwca 2014 r. (sygn. akt KIO 1073/14) wskazano, że „wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Termin ten uważa się za zachowany, gdy wadium wniesione w pieniądzu, zgodnie z art. 45 ust. 7 ustawy Pzp zostanie wpłacone przelewem na rachunek bankowy zamawiającego i kwota z przelewu znajdzie się na tym rachunku przed upływem terminu składania ofert”. Ponadto w wyroku z 9 października 2019 r. (sygn. akt I SA/Bk 388/19) Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku orzekł, że „podziela przy tym pogląd konsekwentnie prezentowany przez Krajową Izbę Odwoławczą, wedle którego wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Termin ten powszechnie uważa się za zachowany, gdy wadium wniesione w pieniądzu, zgodnie z art. 45 ust. 7 ustawy Pzp (tj. przelewem na rachunek bankowy), zostanie wpłacone przelewem na rachunek bankowy zamawiającego i kwota z przelewu znajdzie się na tym rachunku przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium następuje w chwili uznania (tj. zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym zamawiającego. (…) Zgodnie ze wspomnianym wyżej art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp, zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium zostało wniesione w sposób nieprawidłowy, jeżeli zamawiający żądał wniesienia wadium”.
Wobec powyższych ustaleń, Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę złożoną przez Zakład Usług Komunalnych „EKO – GAB” s.c. G. Kropidłowski & D. Piąstka na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 Pzp.
Jednocześnie biorąc pod uwagę fakt, iż cena pozostałej złożonej oferty przekracza środki, jakie Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i jednocześnie nie ma możliwości ww. kwoty zwiększyć, to Zamawiający, w świetle obowiązku wynikającego z art. 255 pkt 3 Pzp, unieważnienia przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa zagospodarowania odpadów o kodzie 20 01 28 wraz z usługą ich odbioru i transportu
- Wykonanie usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych z terenu Gminy Niechanowo od 01 marca 2025r do 31 grudnia 2025r.
- Usługa odbioru odpadów komunalnych od Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Zgierzu
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Banie pochodzących z nieruchomości niezamieszkałych
- Odbiór, transport i zagospodarowanie zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów segregowanych z obiektów MOSiR w Zabrzu Sp. z o.o.
- Wybór operatora zarządzającego Punktem Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Hajnówce
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.