Ogłoszenie z dnia 2024-12-11
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00610453/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-11-22
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Naprawy pojazdów służbowych będących w zasobie Gminnej Spółki Komunalnej Bierkom Sp. z o.o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminna Spółka Komunalna Bierkom Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 385345829
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zielona 4a
1.5.2.) Miejscowość: Bierutów
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-420
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@bierkom.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bierkom.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10170591.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Zamawiający udzielający zamówień, o których mowa w art. 4 pkt 3 ustawy Pzp
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Naprawy pojazdów służbowych będących w zasobie Gminnej Spółki Komunalnej Bierkom Sp. z o.o.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-392b7a93-5774-4fe6-9bc4-88c0eee446cf
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00646766
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00610453
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.8.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia są naprawy pojazdów służbowych będących w zasobie Gminnej Spółki Komunalnej Bierkom Sp. z o.o., zgodnie z bieżącymi potrzebami Zamawiającego.
2.Przez pojęcie naprawy rozumie się czynności związane z usunięciem usterki, powstałej w wyniku bieżącej eksploatacji lub w wyniku awarii, przywracające pełną sprawność techniczną i eksploatacyjną samochodu.
3.Z napraw wyłączone zostają czynności i usługi związane z:
1)Powypadkowymi pracami blacharsko-lakierniczymi,
2)Instalacją łączności i sprzętem: GPS, kamerami i antenami do systemu kodowania pojemników,
3)Wymianą ogumienia,
4)Kosmetyką pojazdu,
5)Naprawa, wymiana skrzyni biegów,
6)Naprawa, wymiana silnika.
4.Miejscem wykonywania usługi musi być stacja obsługi znajdująca się w odległości nie większej niż 40 km od siedziby Zamawiającego.
5.Odległość będzie weryfikowana w oparciu o wyszukiwarkę internetową https://www.google.pl/maps - w zakładce wyznaczanie trasy - jazda samochodem od siedziby GSK Bierkom Sp. z o.o., na rzecz której będą wykonywane usługi, do zakładu naprawczego wskazanego przez Wykonawcę.
6.W przypadku dokonywania naprawy w samochodzie objętym gwarancją, dopuszczalne są tylko takie naprawy, które nie podlegają tej gwarancji lub nie spowodują jej utraty. Zapis ten nie dotyczy Wykonawcy posiadającego autoryzację producenta naprawianego pojazdu.
7.Naprawy pojazdów muszą być wykonywane zgodnie z warunkami technicznymi przewidzianymi przez producenta danej marki pojazdu.
8.W przypadku, gdy zakres czynności naprawczych obejmował będzie wykonanie próbnej jazdy testowej pojazdem, jazda taka odbędzie się wyłącznie za zgodą Zamawiającego.
9.Liczba pojazdów podlegających usługom będzie zależna od ilości występujących awarii.
10.Zamawiający zastrzega sobie możliwość odbioru starych części i podzespołów wy-mienionych podczas wykonania usługi w terminie 14 dni od daty odbioru pojazdu. Po upływie powyższego okresu Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt do-kona ich utylizacji.
11.Zamawiający wymaga, aby przez cały okres obowiązywania umowy Wykonawca po-siadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości co najmniej 100 000,00 zł.
4.5.3.) Główny kod CPV: 50112000-3 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji samochodów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 255 pkt 6 Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.Jedną z najważniejszych czynności Zamawiającego na etapie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest sporządzenie opisu przedmiotu zamówienia. Czynność ta stanowi podstawę do ustalenia wartości zamówienia, a w konsekwencji do zastosowania właściwego trybu udzielenia zamówienia, a także umożliwiać wykonawcom bez jakichkolwiek wątpliwości i dodatkowych interpretacji prawidłowe zidentyfikowanie, z jakich elementów składa się zamówienie, co będzie niezbędne do jego realizacji, jak również obliczyć cenę oferty zgodnie z opisem sposobu obliczenia ceny zamieszczonym w specyfikacji warunków zamówienia. Niedookreślone dokładnie wymagania, nieprecyzyjnie określony w SWZ opis przedmiotu zamówienia, może spowodować złożenie ofert niemożliwych do porównania w związku z faktem, że każdy Wykonawca mógł inaczej zrozumieć zapisy SWZ opisujące wymagania Zamawiającego.
Interpretację powyższych przepisów znajdujemy w licznych orzeczeniach Krajowej Izby Odwoławczej, m.in. w wyroku KIO z 21.03.2023 r., KIO 610/23, LEX nr 3511247, w którym wskazano, że „niejasny, nieprecyzyjny opis przedmiotu zamówienia i opis jednego z kryteriów oceny ofert stanowi takie naruszenie przepisów Prawa zamówień publicznych, które ma oczywiste i zasadnicze znaczenie dla oceny ofert, a więc umowa zawarta w wyniku takiego postępowania podlegałaby unieważnieniu na podstawie art. 457 ust. 1 pkt 1 p.z.p. Skoro tak, to nie można po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zawrzeć umowy niepodlegającej unieważnieniu, a zatem zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 p.z.p.”
W komentarzu A. Gawrońska-Baran [w:] E. Wiktorowska, A. Wiktorowski, P. Wójcik, A. Gawrońska-Baran, Prawo zamówień publicznych. Komentarz aktualizowany, LEX/el. 2024, art. 255, czytamy: „Ponadto jako podstawę unieważnienia postępowania z powołaniem się na pkt 6 wskazuje się w orzecznictwie KIO także niejasność lub nieprecyzyjność opisu przedmiotu zamówienia. Przykładowo z taką sytuacją można mieć do czynienia, gdy zamawiający przed otwarciem ofert nie dostrzegł, że postanowienia zawarte w dokumentach zamówienia mogą być interpretowane w ten sposób, że wykonawca dojdzie do przekonania, że może zaoferować dzierżawę dwóch osobnych analizatorów lub nawet większej ich liczby.”
Z analogiczna sytuacją mamy do czynienia w przedmiotowej sprawie. Zamawiający dopiero po otwarciu ofert zdał sobie sprawę z tego, że brak wskazania w dokumentacji przetargowej wymagań w zakresie serwisu mobilnego powoduje, że złożone oferty są nieporównywalne, bowiem nie jest wiadomo, który z wykonawców uwzględnił w swojej ofercie serwis mobilny. Wiąże się to z istotnymi konsekwencjami w zakresie środków przeznaczonych na realizację usługi. W przypadku podpisania umowy z wykonawcą, który nie zapewnia serwisu mobilnego, konieczne będzie każdorazowe wynajmowanie lawety, która odtransportuje pojazd do warsztatu wykonawcy. Z uwagi na to, że pojazdy te są pojazdami ciężarowymi specjalistycznymi, koszty lawety są duże i mogą przekroczyć środki przeznaczone na ten cel, w sytuacji, gdy awaria może być usunięta w siedzibie zamawiającego lub w terenie.
Na obecnym etapie postępowania nie ma już możliwości skorygowania dokumentacji przetargowej, w związku z czym zasadne jest unieważnienie przetargu i jego ponowne przeprowadzenie z ujęciem zapisów dotyczących serwisu mobilnego.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług serwisowych i napraw pojazdów użytkowanych przez MSZ
- Świadczenie usług naprawy samochodów służbowych będących w dyspozycji Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie
- Świadczenie usług warsztatowych w zakresie serwisu i napraw samochodów służbowych GDDKiA Oddział w Opolu w okresie 24 miesięcy
- Obsługa techniczna samochodów służbowych Kancelarii Sejmu.
- remonty pojazdów i innego sprzętu.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.