Ogłoszenie z dnia 2024-12-11
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00567429/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-10-28
- 2024/BZP 00580652/01 - Modyfikacja z dnia 2024-11-06
- 2024/BZP 00581546/01 - Modyfikacja z dnia 2024-11-06
- 2024/BZP 00590325/01 - Modyfikacja z dnia 2024-11-12
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług gastronomicznych
dla Domu Pomocy Społecznej „Orunia” w Gdańsku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi zamawiający centralny1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasta Gdańska
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Miejski w Gdańsku - Biuro Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000598463
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Nowe Ogrody 8/12
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-803
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: marzena.szczepanska-kaup@gdansk.gda.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gdansk.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-919af257-dbfa-4b6b-86fa-ad3f0c0158401.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług gastronomicznychdla Domu Pomocy Społecznej „Orunia” w Gdańsku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-919af257-dbfa-4b6b-86fa-ad3f0c015840
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00647049
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00055238/26/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.40 "Świadczenie usług gastronomicznych dla Domu Pomocy Społecznej "Orunia.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00567429
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.54.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 2190753,60 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na świadczeniu usług gastronomicznych w Domu Pomocy Społecznej „Orunia” w Gdańsku, polegających na przygotowaniu, gotowaniu, dostarczaniu i dowożeniu posiłków. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Rozdziale 2 SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W dniu 28 października 2024 roku Zamawiający wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym bez negocjacji na „Świadczenie usług gastronomicznych dla Domu Pomocy Społecznej „ORUNIA” w Gdańsku”.Zamawiający określił termin składania ofert na dzień 20 listopada 2024 r. na godz. 09:00.
Przed otwarciem ofert Wykonawca - Catermed Sp. z o.o. o godz. 08.24 poinformował Zamawiającego o występujących błędach w systemie teleinformatycznym za pośrednictwem platformy e-zamówienia. W dniu 20 listopada 2024 r. dokonano otwarcia 3 ofert złożonych w postępowaniu przed upływem terminu wyznaczonego na składanie ofert.
Na skutek powyższej okoliczności popartej dotychczasowym orzecznictwem oraz informacją, którą uzyskał Zamawiający z platformy e-Zamówienia o występujących problemach technicznych, Zamawiający zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320, dalej: „ustawa Pzp”) unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Norma ta wymaga wykazania łącznego spełnienia następujących trzech przesłanek:
1) pierwsza przesłanka - w postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania).
W niniejszym przypadku doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy Pzp. 20 listopada 2024 r. w godzinach od 00:00 do 11:00 Wykonawcy nie mieli technicznej możliwości złożenia oferty w postępowaniu na „Sukcesywne dostawy oleju opałowego lekkiego, gatunku L-1, do celów grzewczych w roku 2025; system wyświetlał komunikat dotyczący braku klucza dziennego i uniemożliwiał złożenie oferty przez potencjalnych Wykonawców.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, więc awaria platformy jest okolicznością obciążającą Zamawiającego. Uniemożliwienie Wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od Zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać z powodów technicznych takich jak np. awaria platformy, błędy oprogramowania, zbyt duża liczba uczestników jednocześnie korzystających z platformy elektronicznej itp. W tej sytuacji istotny jest efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (wyrok z dnia 4 marca 2019 r., KIO 268/19).
Ponadto w wyniku uniemożliwienia złożenia oferty Wykonawcy naruszone zostały naczelne zasady ustawy Pzp dotyczące konieczności zapewnienia równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji. Wynik postępowania nie zostałby uznany za prawidłowy, skoro jest ono obarczone najpoważniejszą wadą jaka może wystąpić w postępowaniu - naruszenia zasad generalnych w postaci równego dostępu Wykonawców do zamówienia.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2048615,42 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2221398,07 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
2) druga przesłanka - naruszenie stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu Zamawiającego przy użyciu instrumentów ustawy Pzp, w które wyposażył go ustawodawca). Po upływie terminu na składanie ofert nie ma możliwości naprawienia wady postępowania, więc uniemożliwienie złożenia oferty jednemu z Wykonawców wywołuje nieodwracalny skutek. Na obecnym etapie postępowania żadne przewidziane przez ustawę Pzp czynności nie mogą doprowadzić do poprawienia czynności składania ofert, która jest niepowtarzalna.
3) trzecia przesłanka - wada postępowania skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy. Jak już wspomniano nie ma możliwości zawarcia ważnej umowy na podstawie postępowania, w którym doszło do naruszenia naczelnych zasad ustawy Pzp. Dyskryminacja jednego z Wykonawców, którego oferta mogła zostać wybrana jako najkorzystniejsza, ma bezpośredni wpływ na brak możliwości udzielenia zamówienia w warunkach uczciwej gry rynkowej. Wynik postępowania jest obarczony błędem, ponieważ ograniczono jednemu z Wykonawców możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne, zaś czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Zaistniałe problemy techniczne mogły mieć wpływ na wynik postępowania, więc Zamawiający nie może ignorować sposobu funkcjonowania narzędzia informatycznego, za pomocą którego prowadzone jest postępowanie, jak też nie może ignorować skutków tego działania i ich wpływu na prowadzenie i rozstrzygnięcie postępowania.
W związku z powyższym, postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- "Budowa drogi do Centrum Opieki Wytchnieniowej w Gdańsku"
- Dostawa szybkich membranowych testów immunoenzymatycznych do wykrywania toksyn A i B oraz antygenu GDH Clostridium difficile dla UCK
- Usługa cateringowa zbiorowego żywienia w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 8 im. Jana Pawła II w Gdańsku
- "Monitoring kolonii rozrodczej Nocka dużego Myotis myotis w obszarze Natura 2000 Wejherowo PLH220084"
- Dostawa kart przedpłaconych dla pracowników Gdańskich Usług Komunalnych Sp. z o.o.
- Zmiana sposobu ogrzewania w 13 lokalach mieszalnych
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przygotowywanie w placówkach Zamawiającego i wydawanie gorących posiłków dla uczniów szkół podstawowych oraz oddziałów przedszkolnych na terenie gminy Białe Błota w roku szkolnym 2025/2026
- "Świadczenie usługi wyżywienia uczestników projektu uczestniczących w 3-dniowych zjazdach nad jeziorem Garczyn w roku 2025 "
- Usługa cateringowa zbiorowego żywienia w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 8 im. Jana Pawła II w Gdańsku
- Organizacja półkolonii dla dzieci, które są uczestnikami projektu pn. "Rodzina w Centrum"
- Świadczenie usług gastronomicznych polegających na przygotowaniu, dostarczaniu i serwowaniu śniadań dla gości Hotelu Książ, mieszczącym się na terenie kompleksu zamkowo-parkowego Książ
- Świadczenie usług gastronomicznych i hotelarskich w związku z organizacją szkoleń przez Centrum Szkolenia Strzeleckiego Lasów Państwowych w 2025 roku.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.