eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GdańskŚwiadczenie usług gastronomicznych dla Domu Pomocy Społecznej "Orunia" w Gdańsku



Ogłoszenie z dnia 2024-12-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług gastronomicznych
dla Domu Pomocy Społecznej „Orunia” w Gdańsku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi zamawiający centralny

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasta Gdańska

1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Miejski w Gdańsku - Biuro Zamówień Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000598463

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Nowe Ogrody 8/12

1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 80-803

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: marzena.szczepanska-kaup@gdansk.gda.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gdansk.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-919af257-dbfa-4b6b-86fa-ad3f0c015840

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług gastronomicznych
dla Domu Pomocy Społecznej „Orunia” w Gdańsku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-919af257-dbfa-4b6b-86fa-ad3f0c015840

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00647049

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00055238/26/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.40 "Świadczenie usług gastronomicznych dla Domu Pomocy Społecznej "Orunia.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00567429

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.54.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 2190753,60 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na świadczeniu usług gastronomicznych w Domu Pomocy Społecznej „Orunia” w Gdańsku, polegających na przygotowaniu, gotowaniu, dostarczaniu i dowożeniu posiłków. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Rozdziale 2 SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

55322000-3 - Usługi gotowania posiłków

55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków

55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W dniu 28 października 2024 roku Zamawiający wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym bez negocjacji na „Świadczenie usług gastronomicznych dla Domu Pomocy Społecznej „ORUNIA” w Gdańsku”.
Zamawiający określił termin składania ofert na dzień 20 listopada 2024 r. na godz. 09:00.
Przed otwarciem ofert Wykonawca - Catermed Sp. z o.o. o godz. 08.24 poinformował Zamawiającego o występujących błędach w systemie teleinformatycznym za pośrednictwem platformy e-zamówienia. W dniu 20 listopada 2024 r. dokonano otwarcia 3 ofert złożonych w postępowaniu przed upływem terminu wyznaczonego na składanie ofert.
Na skutek powyższej okoliczności popartej dotychczasowym orzecznictwem oraz informacją, którą uzyskał Zamawiający z platformy e-Zamówienia o występujących problemach technicznych, Zamawiający zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320, dalej: „ustawa Pzp”) unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Norma ta wymaga wykazania łącznego spełnienia następujących trzech przesłanek:
1) pierwsza przesłanka - w postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania).
W niniejszym przypadku doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy Pzp. 20 listopada 2024 r. w godzinach od 00:00 do 11:00 Wykonawcy nie mieli technicznej możliwości złożenia oferty w postępowaniu na „Sukcesywne dostawy oleju opałowego lekkiego, gatunku L-1, do celów grzewczych w roku 2025; system wyświetlał komunikat dotyczący braku klucza dziennego i uniemożliwiał złożenie oferty przez potencjalnych Wykonawców.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, więc awaria platformy jest okolicznością obciążającą Zamawiającego. Uniemożliwienie Wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od Zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać z powodów technicznych takich jak np. awaria platformy, błędy oprogramowania, zbyt duża liczba uczestników jednocześnie korzystających z platformy elektronicznej itp. W tej sytuacji istotny jest efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (wyrok z dnia 4 marca 2019 r., KIO 268/19).
Ponadto w wyniku uniemożliwienia złożenia oferty Wykonawcy naruszone zostały naczelne zasady ustawy Pzp dotyczące konieczności zapewnienia równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji. Wynik postępowania nie zostałby uznany za prawidłowy, skoro jest ono obarczone najpoważniejszą wadą jaka może wystąpić w postępowaniu - naruszenia zasad generalnych w postaci równego dostępu Wykonawców do zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2048615,42 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2221398,07 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Cd. uzasadnienia powodów unieważnienia postępowania:

2) druga przesłanka - naruszenie stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu Zamawiającego przy użyciu instrumentów ustawy Pzp, w które wyposażył go ustawodawca). Po upływie terminu na składanie ofert nie ma możliwości naprawienia wady postępowania, więc uniemożliwienie złożenia oferty jednemu z Wykonawców wywołuje nieodwracalny skutek. Na obecnym etapie postępowania żadne przewidziane przez ustawę Pzp czynności nie mogą doprowadzić do poprawienia czynności składania ofert, która jest niepowtarzalna.
3) trzecia przesłanka - wada postępowania skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy. Jak już wspomniano nie ma możliwości zawarcia ważnej umowy na podstawie postępowania, w którym doszło do naruszenia naczelnych zasad ustawy Pzp. Dyskryminacja jednego z Wykonawców, którego oferta mogła zostać wybrana jako najkorzystniejsza, ma bezpośredni wpływ na brak możliwości udzielenia zamówienia w warunkach uczciwej gry rynkowej. Wynik postępowania jest obarczony błędem, ponieważ ograniczono jednemu z Wykonawców możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne, zaś czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Zaistniałe problemy techniczne mogły mieć wpływ na wynik postępowania, więc Zamawiający nie może ignorować sposobu funkcjonowania narzędzia informatycznego, za pomocą którego prowadzone jest postępowanie, jak też nie może ignorować skutków tego działania i ich wpływu na prowadzenie i rozstrzygnięcie postępowania.
W związku z powyższym, postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.