eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KętrzynUsługi schronienia dla osób bezdomnych z terenu miasta Kętrzyn na rok 2025"



Ogłoszenie z dnia 2024-12-11

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi schronienia dla osób bezdomnych z terenu miasta Kętrzyn na rok 2025"

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W KĘTRZYNIE

1.3.) Oddział zamawiającego: MOPS W KĘTRZYNIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004451082

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: POCZTOWA 11

1.5.2.) Miejscowość: Kętrzyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 11-400

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński

1.5.7.) Numer telefonu: (89) 751-29-01

1.5.8.) Numer faksu: (89) 751-74-15

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mopsketrzyn@miastoketrzyn.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.mopsketrzyn.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługi schronienia dla osób bezdomnych z terenu miasta Kętrzyn na rok 2025"

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-22650ec7-4636-4768-b685-c0a9099c44e3

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00647270

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00067506/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 "Usługi schronienia dla osób bezdomnych z terenu miasta Kętrzyn na rok 2025"

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-22650ec7-4636-4768-b685-c0a9099c44e3

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://ezamowienia.gov.pl/

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): ROZDZIAŁ II OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): ROZDZIAŁ II OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: KIS.2612.6.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Część 1 - udzielenie schronienia przez przyznanie tymczasowego miejsca w schronisku dla 6 osób bezdomnych z terenu Gminy Miejskiej Kętrzyn.
Schronisko dla osób bezdomnych zapewnia osobom skierowanym decyzją administracyjną przez Zamawiającego - kobietom i mężczyznom, które podpisały kontrakt socjalny, całodobowe, tymczasowe schronienie oraz usługi ukierunkowane na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej. Orientacyjna liczba osób kierowanych w 2025 r. to 6 osób średniorocznie. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia ostateczna liczba osób, którym zostanie udzielone schronienie poprzez przyznanie tymczasowego miejsca w schronisku będzie uzależniona od faktycznie skierowanych przez MOPS w Kętrzynie osób (kobiet i mężczyzn).

4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

85312000-9 - Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wykonawca podaje cenę za realizację przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem Formularza Ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ.
2. Cena ofertowana brutto musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz istotnymi postanowieniami umowy określonymi w niniejszej SWZ.
3. Cena podana na Formularzu Ofertowym jest ceną ostateczną, niepodlegającą negocjacji i wyczerpującą wszelkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
4. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
5. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walucie obcej.
6. Wyliczona cena oferty brutto będzie służyć do porównania złożonych ofert i do rozliczenia w trakcie realizacji zamówienia.
7. Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 z późn. zm. ), dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. Określenie ceny ofertowej zastosowaniem nieprawidłowej stawki podatku od towarów i usług (VAT) potraktowane będzie, jako błąd w obliczeniu ceny i spowoduje odrzucenie oferty, jeżeli nie ziszczą się ustawowe przesłanki omyłki.
8. W ofercie, o której mowa w ust. 1, Wykonawca ma obowiązek:
1) poinformowania zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego;
2) wskazania nazwy usługi, której świadczenie będzie prowadziło do powstania obowiązku podatkowego;
3) wskazania usługi objętej obowiązkiem podatkowym zamawiającego, bez kwoty podatku;
4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
9. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN).
10. Wysokość odpłatności będzie mogła ulec pomniejszeniu, jeżeli osoba bezdomna nie będzie przebywać w miejscu schronienia przez okres pełnego miesiąca. Wysokość odpłatności ustala się za każdy dzień pobytu.
11. Wykonawca jest zobowiązany do rozliczenia się co miesiąc, tj. w terminie do 5 dnia każdego następnego miesiąca.
12. Założenia do fakturowania/rachunku:
nabywca:
Gmina Miejska Kętrzyn
ul. Wojska Polskiego 11
11-400 Kętrzyn,
NIP: 742-205-13-31,
odbiorca:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kętrzynie
ul. Pocztowa 11
11-400 Kętrzyn.
13. Zapłata wynagrodzenia nastąpi, w terminie 14 dni od daty przedłożenia prawidłowo wystawionej faktury lub rachunku w siedzibie Zamawiającego.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: „Doświadczenie pracownika socjalnego w pracy z osobami bezdomnymi”

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: „Odległość miejsca realizacji przedmiotu zamówienia do siedziby Zamawiającego”

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2) Część 2 - udzielenie schronienia przez przyznanie tymczasowego miejsca w schronisku dla 4 osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi z terenu Gminy Miejskiej Kętrzyn.
Schronisko dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi winno zapewniać osobom (kobietom i mężczyznom), które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej pomocy i opieki innych osób w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, ale nie wymagają usług w zakresie świadczonym przez jednostkę całodobowej opieki, zakład opiekuńczo–leczniczy lub zakład pielęgnacyjno–opiekuńczy. Schronisko zapewnia tymczasowe schronienie wraz z usługami opiekuńczymi, wyżywienie oraz w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej. Przewidywana średniorocznie liczba osób, które mogą być skierowane to 4. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia ostateczna liczba osób, którym zostanie udzielone schronienie poprzez przyznanie tymczasowego miejsca w schronisku z usługami opiekuńczymi będzie uzależniona od faktycznie skierowanych przez MOPS w Kętrzynie osób (kobiet i mężczyzn).

4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

85312000-9 - Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
2. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia prowadzonym w trybie podstawowym złożono tylko jedną ofertę.
3. Wykonawca przed zawarciem umowy przedłoży oświadczenia/zaświadczenia o niekaralności opiekunek/opiekunów przedstawionych w ofercie, jako osoby, które realizować będą przedmiot zamówienia.
4. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 50.000,00 zł przez cały czas trwania umowy. Wykonawca przedłoży kopię polisy,
w dniu zawarcia umowy. W przypadku niedopełnienia przez Wykonawcę obowiązku posiadania ubezpieczenia w czasie realizacji umowy, Zamawiający dokona ubezpieczenia na koszt Wykonawcy, na co Wykonawca wyraża zgodę i zobowiązuje się do zwrotu poniesionych przez Zamawiającego kosztów.
5. Wykonawca będzie zobowiązany do podpisania umowy w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.
6. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: „Doświadczenie pracownika socjalnego w pracy z osobami bezdomnymi”

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: „Odległość miejsca realizacji przedmiotu zamówienia do siedziby Zamawiającego”

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3) Część 3 - udzielenie schronienia przez przyznanie tymczasowego miejsca w noclegowni lub ogrzewalni dla 1 osoby bezdomnej z terenu Gminy Miejskiej Kętrzyn.
Noclegownia zapewnia schronienie osobom bezdomnym, świadcząc tymczasową pomoc w postaci miejsca noclegowego, w ramach której umożliwia spędzenie nocy w warunkach gwarantujących ochronę życia i zdrowia.
Tymczasowe schronienie może być udzielone również w formie ogrzewalni, która umożliwia interwencyjny, bezpieczny pobyt w ogrzewanych pomieszczeniach wyposażonych co najmniej w miejsca siedzące.
W noclegowni, schronisku dla osób bezdomnych, ogrzewalni mogą przebywać osoby zdolne do samoobsługi, których stan zdrowia nie zagraża zdrowiu i życiu innych osób przebywających w placówce.
Pomoc przyznawana w formie tymczasowego schronienia w ogrzewalni lub noclegowni nie wymaga przeprowadzenia rodzinnego wywiadu środowiskowego oraz wydania decyzji administracyjnej, a wydatki poniesione za udzieloną pomoc nie podlegają zwrotowi.
Noclegownia, schronisko dla osób bezdomnych, schronisko dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalnia, w celu zaspokojenia niezbędnych potrzeb życiowych związanych z udzielaniem schronienia, powinny spełniać minimalne standardy podstawowych usług i minimalne standardy obiektów, w tym w zakresie odpowiednich warunków higienicznych i sanitarnych oraz odpowiednich warunków do odpoczynku, określone w przepisach wydanych na podstawie art. 48a ust. 14 ustawy o pomocy społecznej.
Przewidywana średniorocznie liczba osób, które mogą być skierowane to 1. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia ostateczna liczba osób, którym zostanie udzielone schronienie poprzez przyznanie tymczasowego miejsca w schronisku z usługami opiekuńczymi będzie uzależniona od faktycznie skierowanych przez MOPS w Kętrzynie osób (kobiet i mężczyzn).

4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

85312000-9 - Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wykonawca podaje cenę za realizację przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem Formularza Ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ.
2. Cena ofertowana brutto musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz istotnymi postanowieniami umowy określonymi w niniejszej SWZ.
3. Cena podana na Formularzu Ofertowym jest ceną ostateczną, niepodlegającą negocjacji i wyczerpującą wszelkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
4. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
5. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walucie obcej.
6. Wyliczona cena oferty brutto będzie służyć do porównania złożonych ofert i do rozliczenia w trakcie realizacji zamówienia.
7. Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 z późn. zm. ), dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. Określenie ceny ofertowej zastosowaniem nieprawidłowej stawki podatku od towarów i usług (VAT) potraktowane będzie, jako błąd w obliczeniu ceny i spowoduje odrzucenie oferty, jeżeli nie ziszczą się ustawowe przesłanki omyłki.
8. W ofercie, o której mowa w ust. 1, Wykonawca ma obowiązek:
1) poinformowania zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego;
2) wskazania nazwy usługi, której świadczenie będzie prowadziło do powstania obowiązku podatkowego;
3) wskazania usługi objętej obowiązkiem podatkowym zamawiającego, bez kwoty podatku;
4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
9. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN).
10. Wysokość odpłatności będzie mogła ulec pomniejszeniu, jeżeli osoba bezdomna nie będzie przebywać w miejscu schronienia przez okres pełnego miesiąca. Wysokość odpłatności ustala się za każdy dzień pobytu.
11. Wykonawca jest zobowiązany do rozliczenia się co miesiąc, tj. w terminie do 5 dnia każdego następnego miesiąca.
12. Założenia do fakturowania/rachunku:
nabywca:
Gmina Miejska Kętrzyn
ul. Wojska Polskiego 11
11-400 Kętrzyn,
NIP: 742-205-13-31,
odbiorca:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kętrzynie
ul. Pocztowa 11
11-400 Kętrzyn.
13. Zapłata wynagrodzenia nastąpi, w terminie 14 dni od daty przedłożenia prawidłowo wystawionej faktury lub rachunku w siedzibie Zamawiającego.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: „Doświadczenie pracownika socjalnego w pracy z osobami bezdomnymi”

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: „Odległość miejsca realizacji przedmiotu zamówienia do siedziby Zamawiającego”

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że jest zarejestrowany w rejestrze miejsc, w których gminy udzielają tymczasowego schronienia w schroniskach dla osób bezdomnych, w schroniskach dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, ogrzewalniach i noclegowniach prowadzonym przez właściwy miejscowo urząd wojewódzki.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej, tj. nie mniej niż 50 000 zł.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) dotyczy części nr 1 zamówienia – dysponuje co najmniej 1 osobą, która będzie uczestniczyła w wykonywaniu przedmiotowego zamówienia, spełniającymi minimalne standardy schroniska dla osób bezdomnych, zgodnie z art. 48a ust 2g ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1283 z późn. zm. ) oraz, która będzie wykonywać wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, których czynności polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony
w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Czynności te będą polegały m.in. na współpracy z Zamawiającym w zakresie kierowania osób bezdomnych do schroniska, realizacji usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianiu aktywności społecznej, uzyskaniu samodzielności życiowej i wyjściu z bezdomności osób skierowanych, informowaniu Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia.
Wzór oświadczenia o dysponowaniu osobami stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
b) dotyczy części nr 2 zamówienia dysponuje co najmniej 1 osobą , która będzie uczestniczyła w wykonywaniu przedmiotowego zamówienia, spełniającymi minimalne standardy schroniska dla osób bezdomnych, zgodnie z art. 48a ust 2h ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1283 z późn. zm. ) oraz, która będzie wykonywać wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, których czynności polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Czynności te będą polegały m.in. na współpracy z Zamawiającym w zakresie kierowania osób bezdomnych do schroniska, realizacji usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianiu aktywności społecznej, uzyskaniu samodzielności życiowej i wyjściu z bezdomności osób skierowanych, informowaniu Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia.
Wzór oświadczenia o dysponowaniu osobami stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
c) dotyczy części nr 3 zamówienia – dysponuje co najmniej 1 osobą, która będzie uczestniczyła w wykonywaniu przedmiotowego zamówienia, spełniającymi minimalne standardy noclegowni i ogrzewalni dla osób bezdomnych, zgodnie z art. 48a ust 3a ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1283 z późn. zm. ) oraz, która będzie wykonywać wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, których czynności polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Czynności te będą polegały m.in. na współpracy z Zamawiającym w zakresie kierowania osób bezdomnych do noclegowni bądź ogrzewalni, nadzór nad osobami przebywającymi w noclegowni lub ogrzewalni.
Wzór oświadczenia o dysponowaniu osobami stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
d) Dotyczy części nr 1 i 2 zamówienia - wykonał min. jedną usługę udzielania schronienia dla min. 4 osób bezdomnych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane. Dokumentem potwierdzającym spełnienie tego warunku będzie wykaz wykonanych lub wykonywanych usług stanowiący załącznik nr 4 do SWZ.
e) Dotyczy części nr 3 zamówienia - wykonał min. jedną usługę udzielania schronienia dla min.: 2 osób - w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane. Dokumentem potwierdzającym spełnienie tego warunku będzie wykaz wykonanych lub wykonywanych usług stanowiący załącznik nr 4 do SWZ.

3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,
w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający będzie żądał złożenia oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w złożonym wraz z ofertą oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, a ponadto:
1) oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ;
2) oświadczenia Wykonawcy o wpisie do rejestru miejsc, w których gminy udzielają tymczasowego schronienia w schroniskach dla osób bezdomnych, w schroniskach dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, ogrzewalniach i noclegowniach prowadzonym przez właściwy miejscowo urząd wojewódzki. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy (na wezwanie) w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu obejmują:
1) W zakresie zdolności technicznej i zawodowej:
a) dokumentacją potwierdzającą kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego posiadaną przez osoby wskazane w oświadczeniu o dysponowaniu osobami, stanowiących załącznik nr 8 do SWZ, Wykonawca w celu potwierdzenia posiadania przez kadrę wyznaczoną do realizacji zamówienia zobowiązany jest przedstawić dokumenty potwierdzające doświadczenia zawodowe (świadectwo pracy) i kwalifikacje (dyplomy, certyfikaty) tych osób.
b) potwierdzenie, że usługi, które zostały wykazane w wykazie usług stanowiących załącznik nr 4 do SWZ zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie usług są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane w okresie ostatnich 3 lat, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3 miesięcy.
2) W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej:
a) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej, tj. nie mniej niż 50.000,00 zł oraz kopią potwierdzenia opłaty składki z tytułu tego ubezpieczenia - w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku sytuacji ekonomicznej lub finansowej.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

1) oświadczenie składane wraz z ofertą w celu zdobycia dodatkowych punktów w kryterium „Doświadczenie pracownika socjalnego w pracy z osobami bezdomnymi”, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ,

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiący Załącznik nr 5 do SWZ (część I-II zamówienia) oraz załącznik nr 10 do SWZ (część III zamówienia).
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 PZP. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ (część I-II zamówienia) oraz załącznik nr 10 do SWZ (część III zamówienia).
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-18 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-18 12:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-16

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.