Ogłoszenie z dnia 2024-12-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00591994/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-11-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania w ramach projektu grantowego pt. „Premia społeczna”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kępnie
1.3.) Oddział zamawiającego: MGOPS w Kępnie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003340825
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ks. P. Wawrzyniaka 10
1.5.2.) Miejscowość: Kępno
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-600
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.7.) Numer telefonu: (62) 78 247 67
1.5.8.) Numer faksu: (62) 78 247 67
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kontakt@mgops.kepno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: mgops.kepno.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4f91cad7-bff8-4662-b158-96dfb0cf96421.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania w ramach projektu grantowego pt. „Premia społeczna”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4f91cad7-bff8-4662-b158-96dfb0cf9642
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00649167
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00035683/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.10 Świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania w ramach projektu grantowego pt. „Premia społeczna”
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00591994
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: MGOPS.Ih.26.4.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 349967,10 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest:
1) Świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania klientów Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kępnie, mieszkańców Miasta i Gminy Kępno, którzy z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione jak i osób, której rodzina nie może takiej opieki zapewnić.
2) Przez usługi opiekuńcze należy rozumieć pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem. Usługi opiekuńcze świadczone są w zakresie:
a) zaspokajania codziennych potrzeb życiowych, w szczególności poprzez:
- utrzymanie czystości w pomieszczeniach,
- dokonywanie zakupu artykułów spożywczych oraz innych produktów potrzebnych w gospodarstwie domowym,
- przygotowanie lub dostarczanie posiłków oraz produktów żywnościowych na pozostałą część dnia z uwzględnieniem diety dla danej osoby,
- pomocy przy spożywaniu posiłków lub karmienie, o ile wymaga tego stan zdrowia,
- pranie bielizny osobistej i pościelowej,
- przynoszenie opału i ogrzewanie pomieszczeń,
b) opieki higieniczno–sanitarnej, w szczególności poprzez:
- mycie i kąpiel,
- zmianę bielizny osobistej i pościelowej,
- układanie chorego w łóżku,
- pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych,
- zmianę pielucho-majtek,
- zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń,
c) pielęgnacji zalecanej przez lekarza,
d) zapewniania w razie potrzeby pomocy lekarskiej,
e) pomocy w podtrzymywaniu psychofizycznej kondycji osoby, w szczególności poprzez:
- podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań,
- organizowanie i podtrzymywanie kontaktów sąsiedzkich,
- stymulacji do korzystania z Całodziennego Klubu Seniora „Pod Żurawie” lub innych miejsc dla osób starszych,
- organizowanie spacerów,
- czytanie.
3) Szacunkowy wymiar liczby godzin świadczenia usług opiekuńczych wynosi 9.803 godzin rocznie dla przewidywanej liczby 10 klientów Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kępnie.
4) Zamawiający zastrzega możliwość ograniczenia zakresu zamówienia poprzez zmniejszenie szacunkowej wielkości świadczenia do 7.800 godzin rocznie, w przypadku spadku zapotrzebowania na wykonywanie usług opiekuńczych w wymiarze, o którym mowa w pkt 3. W sytuacji zaistnienia okoliczności, o których mowa w zdaniu pierwszym, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie zlecenia pełnej liczby godzin.
5) Zamawiający zaznacza, że pod pojęciem wymiaru liczby godzin świadczenia usług należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług bez czynności przygotowawczych, np. dojazdów do klientów i bez związku z uprawnieniami pracowników Wykonawcy z tytułu Kodeksu Pracy (urlopy wypoczynkowe, zwolnienia lekarskie itp.).
6) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zlecenia realizacji usług w wymiarze godzin odpowiadającym rzeczywistym potrzebom klientów, tj. w różnym wymiarze godzin miesięcznie u jednej osoby, a także w dni świąteczne i wolne od pracy, jednak liczba godzin nie może przekroczyć wartości określonych w pkt 3.
7) Rozliczenie za usługi będzie dokonywane na podstawie liczby rzeczywiście wykonanych usług.
8) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia oraz pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy, na załączniku nr 7 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85312100-0 - Usługi opieki dziennej
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 21 listopada 2024 r. do godz. 09:00 została złożona jedna oferta przez Wykonawcę Spółdzielnię Socjalną "SZANSA" w Kępnie. Wartość oferty wyniosła 401.923,00 zł. W postępowaniu cena jedynej złożonej ofert, przewyższają kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. 349.967,10 zł. o kwotę 51.955,90 zł.W wyniku przeprowadzonej analizy finansowej ustalono, iż Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia środków finansowych na realizację zamówienia do wartości jedynej złożonej oferty. Zgodnie z treścią art. 255 pkt 3 cytowanej ustawy, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. W tym stanie faktycznym i prawnym, unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia jest w pełni zasadne.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH / SUO DLA 35 OSÓB STARSZYCH, POTRZEBUJĄCYCH WSPARCIA W CODZIENNYM FUNKCJONOWANIU Z TERENU GMINY ADAMÓWKA W OKRESIE OD 15.05.2025 R. DO 30.09.2027 R.
- ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ DLA CZŁONKÓW RODZIN LUB OPIEKUNÓW SPRAWUJĄCYCH BEZPOŚREDNIĄ OPIEKĘ NAD OSOBAMI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
- "ŚWIADCZENIE USŁUGI ASYSTENCKIEJ W MIEJSCU ZAMIESZKANIA DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH W GŁOGOWIE"
- Świadczenie usług opieki wytchnieniowej w formie pobytu całodobowego w ramach Programu "Opieka wytchnieniowa" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025
- Aktywny Senior +
- Usługa zdrowotna: pielęgniarska domowa opieka długoterminowa dla uczestników projektu "Wsparcie osób niesamodzielnych w Gminie Sandomierz"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.