eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SuchowolaUdzielenie Gminie Suchowola kredytu w wysokości 1625927,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu oraz zadań inwestycyjnych



Ogłoszenie z dnia 2024-12-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie Gminie Suchowola kredytu w wysokości 1625927,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu oraz zadań inwestycyjnych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Suchowola

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659131

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Kościuszki 5

1.5.2.) Miejscowość: Suchowola

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-150

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@suchowola.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.suchowola.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://gminasuchowola.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie Gminie Suchowola kredytu w wysokości 1625927,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu oraz zadań inwestycyjnych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3be60a6b-d51e-4e3a-95d6-cbe2951f4587

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00649171

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00000621/13/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Udzielenie Gminie Suchowola kredytu w wysokości 1625939,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu oraz zadań inwestycyjnych.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00579380

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.30.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiot zamówienia stanowi:

Udzielenie Gminie Suchowola kredytu w wysokości 1625939,00 zł (słownie: jeden milion sześćset dwadzieścia pięć tysięcy dziewięćset trzydzieści dziewięć złotych) przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu oraz zadań inwestycyjnych.
2) W ramach zamówienia wykonanych zostanie:
a) Kredyt postawiony będzie do dyspozycji zamawiającego w jednej lub kilku transzach, w okresie od podpisania umowy do 31 grudnia 2025 r., w ciągu 2 dni roboczych następujących po dniu, w którym zostanie złożone pisemne zawiadomienie Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykorzystania kredytu do 31.12.2025 roku.
b) Bank nie będzie pobierał prowizji od uruchomienia kredytu
c) Przekazanie kredytu do dyspozycji zamawiającego nastąpi w formie przelewu środków na wskazany rachunek bankowy na podstawie pisemnej dyspozycji
d) Kredyt spłacany będzie zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik do SWZ, w celu wyliczenia kosztów kredytu należy przyjąć dane z załącznika. Spłata rat kapitałowych kredytu nastąpi w okresie od. 31.03.2028 r. do 31.12.2031 r. płatnych na koniec kwartału w ostatnim dniu roboczym. Zamawiający nie przewiduje jednorazowej spłaty na koniec okresu kredytowania.
e) Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane kwartalnie od kwoty aktualnego zadłużenia i podlegać będą spłacie w terminie do ostatniego dnia każdego kwartału w okresie kredytowania.
f) W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki zostaną naliczone do dnia faktycznej spłaty.
g) Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania w całości kredytu, co będzie prowadziło do zmniejszenia rat kapitałowych odpowiednio do wykorzystanego kredytu. W takim przypadku zmiana harmonogramu spłat kredyty nastąpi w porozumieniu z bankiem w formie aneksu do umowy. Niewykorzystanie w całości kredytu nie będzie powodowało naliczenia dodatkowych opłat ze strony banku.
h) Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedterminowej spłaty całości lub części kredytu. Bank nie będzie pobierał prowizji z tego tytułu.
i) Całkowita spłata kredytu nastąpi nie później niż w dniu 31 grudnia 2031 r.
j) W przypadku nie wypłacenia przez bank kredytu w umownym terminie Bank zapłaci zamawiającemu odsetki w wysokości 5 % za każdy dzień zwłoki, liczone od niewypłaconej kwoty kredytu.
k) Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wystawiony przez zamawiającego z kontrasygnatą Skarbnika.
l) Kredyt nie może być obciążony żadnymi innymi kosztami, niż te wymienione w ofercie.
m) Koszty obsługi kredytu stanowią:
- oprocentowanie kredytu — zmienne. Oprocentowanie w całym okresie kredytowania stanowi sumę stawki 3 – miesięcznej WIBOR z ostatniego dnia roboczego kwartału kalendarzowego poprzedzającego okres obrachunkowy i stałej w trakcie trwania umowy marży banku. Koszty związane z prowadzeniem rachunku kredytowego oraz wszelkie operacje związane z obsługą kredytu Wykonawca jest zobowiązany wliczyć do marży w taki sposób, aby skalkulować i przedstawić jedną stawkę procentową, której wysokość jest wiążąca w całym okresie kredytowania,
n) Odsetki od kredytu ustalone na podstawie oprocentowania stanowić będą jedyne wynagrodzenie banku z tytułu wykonania umowy kredytowej. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz wszelkich innych opłat związanych z obsługą kredytu, poza określonymi w ofercie. Prowizja za udzielenie kredytu wynosi 0%
o) Wykonawca wraz z ofertą załączy proponowany wzór umowy (nie dołączenie wzoru umowy nie będzie powodować odrzucenia oferty).
p) Zamawiający przyjmuje sposób naliczania wartości odsetek stanowiący składnik całkowitego kosztu kredytowego zgodnie z Prawem Bankowym:
- liczba dni odsetkowych rocznie: 365/366 w roku przestępnym,
- faktyczna liczba dni w miesiącu.
r) Gdy termin spłaty kredytu przypadnie na dzień ustawowo wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w ostatni dzień roboczy poprzedzający wyznaczoną datę spłaty.
s) Karencja w spłacie kapitału do 31 grudnia 2027 roku.
t) Gmina nie posiada zaległości wobec ZUS, urzędu skarbowego, nie ciążą zajęcia egzekucyjne i nie toczą się postępowania, nie posiada innych zobowiązań jak te wymienione w sprawozdaniu Rb-Z, nie posiada zaległych zobowiązań wobec banków, nie było programu naprawczego.
u) Możliwość rezygnacji z uruchomienia całości lub części kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat.
w) Gmina nie planuje i nie udzielała poręczeń i gwarancji.
x) Zamawiający potwierdza, że aktualnie nie toczy się przeciwko Zamawiającemu postępowanie egzekucyjne w kwocie wyższej niż 0,1% dochodów za ostatni rok budżetowy ani w kwocie wyższej niż 100 000 zł.
y) Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia do umowy kredytowej klauzul:
- Klauzuli pari passu mówiącej, iż do dnia wykonania wszelkich zobowiązań wynikających z umowy, kredytobiorca zobowiązuje się do zapewnienia, aby wszelkie jego zobowiązania wynikające z umowy, były traktowane co najmniej równorzędnie w szczególności co do pierwszeństwa zaspokojenia lub ustanowionych zabezpieczeń, w stosunku do obecnych i przyszłych, zabezpieczonych i niezabezpieczonych zobowiązań kredytobiorcy, z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów.
- Klauzuli cross default mówiącej, iż jeżeli jakakolwiek wierzytelność wynikająca z zobowiązania kredytobiorcy wobec Banku lub wobec innych podmiotów, instytucji finansowych, tj. np. banków, firm inwestycyjnych, leasingowych, faktoringowych, ubezpieczeniowych, stała się wymagalna (w pierwotnie uzgodnionym terminie lub przed tym terminem) i następnie nie została zapłacona w terminie pięciu dni roboczych od dnia wymagalności, Bank może uznać, że terminowa spłata kredytu jest zagrożona i wypowiedzieć umowę.
- Klauzuli określającej sposób postępowania w przypadku, gdy w dniu ustalenia stawki referencyjnej WIBOR, będącej podstawą naliczenia odsetek w danym okresie obrachunkowym, Bank nie będzie mógł ustalić tej stawki z przyczyn od siebie niezależnych (treść klauzuli zostanie uzgodniona przez strony po rozstrzygnięciu postępowania).
z) Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie w umowie kredytu klauzuli:
- mówiącej, iż stopa procentowa nie może być niższa niż marża banku, jak również nie może być niższa niż zero, co w praktyce oznacza, iż w przypadku, gdy stawka bazowa WIBOR osiągnie poziom poniżej zera, do wyliczenia stopy procentowej przyjęta zostanie stawka bazowa WIBOR równa zero.
ź) Dla wyliczenia odsetek do oferty należy przyjąć datę 28 listopada 2024 roku jako dzień uruchomienia kredytu.
ż) Zamawiający nie posiada:
- Zamawiający nie posiada umów wsparcia udzielonych innym podmiotom, w tym zależnym od Gminy, realizującym zadania z zakresu zadań własnych Gminy lub umów powierzenia, rekompensat zawartych z tymi podmiotami.
- Zamawiający nie ma planu wniesienia dopłat do kapitału (funduszu) zakładowego innych podmiotów, w tym zależnych od Gminy, a także oświadczenia i zobowiązania do wniesienia takich dopłat.
- Zamawiający nie posiada umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.
- Zamawiający nie posiada umów o poprawę efektywności energetycznej.
- Zamawiający nie posiada umów poręczenia lub gwarancji udzielonych po dacie 31.12.2022 r. nie ujętych w wieloletniej prognozie finansowej.
- Zamawiający nie posiada innych wieloletnich zobowiązań, które nie zostały wymienione wyżej oraz nie zostały ujęte w kwocie długu w wieloletniej prognozie finansowej (w kolumnach 6, 10.2 — 10.5) lub w sprawozdaniu budżetowym (Rb-Z część A i B).

4.5.3.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 530903,67 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 530903,67 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 530903,67 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Suchowoli

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5451000281

7.3.3) Ulica: Plac Kościuszki 1

7.3.4) Miejscowość: Suchowola

7.3.5) Kod pocztowy: 16-150

7.3.6.) Województwo: podlaskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-10

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 530903,67 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2031-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.